Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door Miranda »

Valerie schreef:Ik zou Kiyoshi zo meegeven hoor. [knip] allemaal vreemde mensen kan haar alleen maar afschrikken... veel honden weinig mensen is een stuk verstandiger.
Ik Cayuga ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou denk ik (gevoelsmatig) als je weer een zichtmelding krijgt in ongeveer hetzelfde gebied toch een groep mensen met podenco's of kruisingen verzamelen, op een rustig moment gaan wandelen en hopen dat ze zich aansluit. En misschien wat honden mee als dat lukt waarmee ze in Spanje in het asiel heeft gezeten. En zo zwijgend mogelijk wandelen, laat de honden maar het werk doen.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Pens is gevonden, dank! :D
alm@ schreef:Ik zou denk ik (gevoelsmatig) als je weer een zichtmelding krijgt in ongeveer hetzelfde gebied toch een groep mensen met podenco's of kruisingen verzamelen, op een rustig moment gaan wandelen en hopen dat ze zich aansluit. En misschien wat honden mee als dat lukt waarmee ze in Spanje in het asiel heeft gezeten. En zo zwijgend mogelijk wandelen, laat de honden maar het werk doen.
Zo denk ik er ook over. Al vind ik een groep mensen wel heel lastig. Ik heb dan liever minder honden dan meer mensen eigenlijk.
Ik denk echt dat ze dan ergens verstopt gaat staan koekeloeren. Ik zie die bezorgde blik en twijfelachtige oren zo weer voor me.

Ik weet ook niet of we weer moeten wachten op een zichtmelding. Meijendel is zo vreselijk stil.. Maar ik ben dan ook weer bang dat we haar opjagen of kostbare energie verspillen. We zijn allemaal zo moe en stel dat ze nou op één plek blijft, dan kunnen we echt posten, vangkooien plaatsen en dat is pas uitputtend.

Dus ja, wat is wijsheid..

Vanavond gaan we met een boodschappentas vol fris en snacks, een fles wijn en genoeg sigaretten incl. verrekijker op dat uitkijkpunt zitten en kijken. Manu bind ik aan een paaltje met een heel lange lijn, stinkende pens op de grond, haar kleed en onze kleding.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Manu schreef:Vanavond gaan we met een boodschappentas vol fris en snacks, een fles wijn en genoeg sigaretten incl. verrekijker op dat uitkijkpunt zitten en kijken. Manu bind ik aan een paaltje met een heel lange lijn, stinkende pens op de grond, haar kleed en onze kleding.
Dat is denk ik een heel goede keuze nu.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Dat klinkt als een goed plan voor vanavond! Ik ga héél hard duimen, hopelijk is ze vannacht weer lekker thuis. Succes!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Het lijkt toch ook wel of ze nu op de terugweg is van waar ze weg is gelopen. Misschien toch zoveel mogelijk het gebied aanhouden tussen de allerlaatste zichtmelding en de plek waar ze er vandoor is gegaan (qua flyeren bijvoorbeeld).
En succes vanavond. Zo met snacks, wijn en sigaretten klinkt het bijna gezellig. Al is de reden natuurlijk minder gezellig.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Manu schreef:Pens is gevonden, dank! :D
alm@ schreef:Ik zou denk ik (gevoelsmatig) als je weer een zichtmelding krijgt in ongeveer hetzelfde gebied toch een groep mensen met podenco's of kruisingen verzamelen, op een rustig moment gaan wandelen en hopen dat ze zich aansluit. En misschien wat honden mee als dat lukt waarmee ze in Spanje in het asiel heeft gezeten. En zo zwijgend mogelijk wandelen, laat de honden maar het werk doen.
Zo denk ik er ook over. Al vind ik een groep mensen wel heel lastig. Ik heb dan liever minder honden dan meer mensen eigenlijk.
Ik denk echt dat ze dan ergens verstopt gaat staan koekeloeren. Ik zie die bezorgde blik en twijfelachtige oren zo weer voor me.

Ik weet ook niet of we weer moeten wachten op een zichtmelding. Meijendel is zo vreselijk stil.. Maar ik ben dan ook weer bang dat we haar opjagen of kostbare energie verspillen. We zijn allemaal zo moe en stel dat ze nou op één plek blijft, dan kunnen we echt posten, vangkooien plaatsen en dat is pas uitputtend.

Dus ja, wat is wijsheid..

Vanavond gaan we met een boodschappentas vol fris en snacks, een fles wijn en genoeg sigaretten incl. verrekijker op dat uitkijkpunt zitten en kijken. Manu bind ik aan een paaltje met een heel lange lijn, stinkende pens op de grond, haar kleed en onze kleding.
Ik snap wat je bedoelt vandaar ook de suggestie om zwijgend gewoon maar te gaan lopen. Ik hoop dat jullie succes hebben vanavond, ik duim ervoor :ok:
Afbeelding
Manu

Rami schreef:Het lijkt toch ook wel of ze nu op de terugweg is van waar ze weg is gelopen. Misschien toch zoveel mogelijk het gebied aanhouden tussen de allerlaatste zichtmelding en de plek waar ze er vandoor is gegaan (qua flyeren bijvoorbeeld).
En succes vanavond. Zo met snacks, wijn en sigaretten klinkt het bijna gezellig. Al is de reden natuurlijk minder gezellig.
Ja hè? Zou ook nog kunnen. De hele kust van Zuid-Holland (volgens mij is dat letterlijk) hangt nu vol met flyers. Ik heb ook een flyer in mijn auto gehangen en ik heb ineens veel meer bumperklevers :ok:
Het mag vanavond best gezellig worden, maar wel zachtjes :mrgreen: Op een gegeven moment kun je niet meer huilen, dan raak je wat verdoofd. En juist dan moet je even wat ontspannends doen, een domme film kijken of een vriendin met gekke grapjes spreken. En wie weet herkent Uma Manu van een afstand en durft ze wel te kijken als we zo hoog zitten.
Ik ben bang dat ik een hartaanval krijg als ik haar zie, dat wel.
DebbieZ
Zeer actief

Mocht je haar zien, dan zou ik proberen niet enthousiast te gaan roepen en naar haar toe te gaan.

Ik heb ooit zes dagen achter een asielhond aangezeten die me heel goed kende, maar toen ik hem na de zesde dag vond en blij zijn naam zei, wilde hij voor me weglopen, zo erg zat hij in die vluchtmodus. Handenvol blikvlees strooiend om zijn neus bezig te houden en hem wat af te leiden (hij at het niet, al was hij erg afgevallen, maar hij keek er wel naar) en kruipend op handen en knieën kon ik uiteindelijk het uiteinde van de riem pakken die nog steeds aan hem hing. Op het moment dat ik die riem strak trok, schudde hij zich uit en werd hij binnen een seconde weer 'normaal' en zelfs direct brutaal. Heel raar om te zien, maar d'r treedt dan toch wel iets 'wilds' in werking.

Het stomme is dat we tig keer langs zijn verstopplek moeten zijn gelopen en hij geen kick heeft gegeven. Je ziet ze echt niet als ze doodstil ergens verstopt zitten. Als ik nu weer zoiets zou moeten doen, zou ik doen wat jij nu doet. Stinkvlees mee, je lekker comfortabel maken en gewoon hangen of overnachten.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

En neem voor de mensen vanavond ook een lekker warm dekentje mee!
Lopen met een groep podenco's en andere windhonden lijkt mij een heel goed idee, als het uitvoerbaar is. Er was toch iemand met 6 podenco's die hulp aanbood? Dat zou dan al 6 honden zijn op 1 mens.
Ik duim me helemaal suf vanavond!
Manu

DebbieZ schreef:Mocht je haar zien, dan zou ik proberen niet enthousiast te gaan roepen en naar haar toe te gaan.

Ik heb ooit zes dagen achter een asielhond aangezeten die me heel goed kende, maar toen ik hem na de zesde dag vond en blij zijn naam zei, wilde hij voor me weglopen, zo erg zat hij in die vluchtmodus. Handenvol blikvlees strooiend om zijn neus bezig te houden en hem wat af te leiden (hij at het niet, al was hij erg afgevallen, maar hij keek er wel naar) en kruipend op handen en knieën kon ik uiteindelijk het uiteinde van de riem pakken die nog steeds aan hem hing. Op het moment dat ik die riem strak trok, schudde hij zich uit en werd hij binnen een seconde weer 'normaal' en zelfs direct brutaal. Heel raar om te zien, maar d'r treedt dan toch wel iets 'wilds' in werking.

Het stomme is dat we tig keer langs zijn verstopplek moeten zijn gelopen en hij geen kick heeft gegeven. Je ziet ze echt niet als ze doodstil ergens verstopt zitten. Als ik nu weer zoiets zou moeten doen, zou ik doen wat jij nu doet. Stinkvlees mee, je lekker comfortabel maken en gewoon hangen of overnachten.
Jeetje, zie je.. Dat is bizar.

Ik heb een geluidje dat ik altijd alleen naar haar maakte. Dit omdat ze van veel geluiden schrok maar door lucht tussen mijn voortanden naar binnen te zuigen krijg je een hoog pieptoontje waar ze altijd heel alert op was. Ik weet ook 90% zeker dat ze daarop zal reageren. In ieder geval door even stil te staan en de oren te spitsen.
DebbieZ
Zeer actief

Manu schreef:Jeetje, zie je.. Dat is bizar.

Ik heb een geluidje dat ik altijd alleen naar haar maakte. Dit omdat ze van veel geluiden schrok maar door lucht tussen mijn voortanden naar binnen te zuigen krijg je een hoog pieptoontje waar ze altijd heel alert op was. Ik weet ook 90% zeker dat ze daarop zal reageren. In ieder geval door even stil te staan en de oren te spitsen.
Houd er ook rekening mee dat je heel grote ogen krijgt en een heel snelle hartslag als je haar ziet er en heleboel adrenaline en dan nog rustig moet proberen te blijven, terwijl je het liefst haar bij de lurven grijpt...:-D Haha, ik was helemaal over the moon toen en dat was niet eens mijn eigen hond.

Ze komt vannacht vast kijken wat er toch voor gefluit in de duinen klinkt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

DebbieZ schreef:Op het moment dat ik die riem strak trok, schudde hij zich uit en werd hij binnen een seconde weer 'normaal' en zelfs direct brutaal. Heel raar om te zien, maar d'r treedt dan toch wel iets 'wilds' in werking.
Ja Idioot is dat he? Ik heb het ook gezien bij Mayke nadat ze aangereden was. Toen ze eenmaal in een hoek gedreven was, werd haar blik weer zacht en kwam ze ineens op me af.
Afbeelding
Manu

DebbieZ schreef:

Houd er ook rekening mee dat je heel grote ogen krijgt en een heel snelle hartslag als je haar ziet er en heleboel adrenaline en dan nog rustig moet proberen te blijven, terwijl je het liefst haar bij de lurven grijpt...:-D Haha, ik was helemaal over the moon toen en dat was niet eens mijn eigen hond.

Haha ja daarom mag ik haar ook niet benaderen. Ik weet zéker dat ik ga staan schudden en piepen.
Dus Jonathan mag haar benaderen, die twee zijn sowieso onafscheidelijk. Hij is de rust zelve, dus dat lijkt me beter. Als er íemand is die haar nog zo ver zou kunnen krijgen, is Jonathan dat wel.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik ga duimen voor vanavond!
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Manu schreef:
DebbieZ schreef:

Haha ja daarom mag ik haar ook niet benaderen. Ik weet zéker dat ik ga staan schudden en piepen.
Dus Jonathan mag haar benaderen, die twee zijn sowieso onafscheidelijk. Hij is de rust zelve, dus dat lijkt me beter. Als er íemand is die haar nog zo ver zou kunnen krijgen, is Jonathan dat wel.

Het lijkt me een heel goed plan voor vanavond. Zou een hondenfluitje ook nog zin hebben misschien? Dat geluid reikt heel ver.
En inderdaad, áls je haar ziet, doodkalm blijven al ga je van binnen dood. Laat het van haar afkomen, want anders is ze zo weer verdwenen.
De 2 keer dat mijn Griek er vandoor was, was ook dus ook in de vluchtmodus en één keer heb ik hem zelf gevonden en dan dus stilstaan, kleinmaken totdat er een klik omgaat bij de hond en hij niet vlucht en dan langzaam benaderen als ze je zelf niet benadert.

Ik ga keihard duimen, alle succes vanavond :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Veel succes vanavond en hoe gek ook, probeer er een beetje van te genieten en te ontspannen :ok:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Duimen draaien voor vanavond!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heel veel succes vanavond!

Ik zou geen lap pens neerleggen, als het tegenzit grijpt ze die, neemt de benen en gaat uit zicht eten. Ik zou bakjes kattenvoer (geen blikjes, dat is link) neerzetten, dat is hap-slik-weg en dan kan je eventueel nieuwe aanbieden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DebbieZ
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Heel veel succes vanavond!

Ik zou geen lap pens neerleggen, als het tegenzit grijpt ze die, neemt de benen en gaat uit zicht eten. Ik zou bakjes kattenvoer (geen blikjes, dat is link) neerzetten, dat is hap-slik-weg en dan kan je eventueel nieuwe aanbieden.

Oooh, goeie! Of de lap pens dan in ieder geval aan een touw.
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Duimen draaien hier ook
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Duimen draaien hier ook
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Succes! :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Veel succes vanavond.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ook hier wordt stevig geduimd!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Hanneke2 schreef: Ik zou geen lap pens neerleggen, als het tegenzit grijpt ze die, neemt de benen en gaat uit zicht eten. Ik zou bakjes kattenvoer (geen blikjes, dat is link) neerzetten, dat is hap-slik-weg en dan kan je eventueel nieuwe aanbieden.
Of de pens in stukken snijden/knippen.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik hoop zo dat het lukt vanavond! Het lijkt me een heel goed idee. Heel veel succes!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel succes vanavond, ik hoop dat jullie haar in ieder geval zien, dat zou al een heel goed begin zijn. Of meer dan dat gaat lukken, laat staan haar vangen, zal helemaal van Uma zelf afhangen denk ik.
Mijn duimen draaien als een op hol geslagen draaimolen!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik brand een kaarsje voor jullie!!
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers