Ook in de africhting wordt op verschillende manieren gedacht.chrico schreef:Daar heb je helemaal gelijk in want de mensen die er net zo als jij over dachten werden met de grond gelijk gehakt (tenminste geprobeerd) 8ODaphne schreef:Inderdaad en toen ik daar een keer wat over zei, gevalletje dierenwinkel, kreeg ik van de "africhtingsgroep" een zooitje commentaar.dobervriendin schreef: De mensen die jullie moeten aanpakken zijn de mensen die een TT kopen voor hun huis tuin en keuken hondje omdat hij niet hier komt. Dat zijn pas dierenbeulen want die weten niet eens hoe je met z'n ding om moeten gaan.
Hoe durfde ik, want zo zielig was het niet, beter dan dat ze de "huis tuin en keuken" hond de deur uit zouden gooien.
Toen ik schreef waarom ik het belachelijk vond, vanwege het ontbreken aan deskundige leiding, werd daar zo overheen gewalst want ik weet niet waar ik het over heb.
Grappig dat het nu door een africhtingspersoon ook gezegt wordt.
Kijken of ze ook zo op jou reageren?
Bij sommige hoef je meer een vraag te stellen, uit te leggen waarom je die vraag steld en je bent meteen niet goed bij je hoofd![]()
Het lijkt wel of sommige africhters afgeleerd hebben om te luisteren naar elkaar en open te staan voor elkaars meningen. Dat maakt dat dit soort discussie ontploffen en er niet op een normale manier over gesproken kan worden.
Maar ik vind dat je geen hulpmiddel moet gebruiken als je van te voren de reacties van je hond niet kan inschatten. Ook moet je voor jezelf goed gemotiveerd naar een bepaald hulpmiddel grijpen. Dit in overleg met je club/trainer.
Africhten is een denksport, waarbij je je hond heel goed moet kunnen lezen.