Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foutje?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

massam schreef:maar is het niet zo dat ze pas bijten als er een commando gegeven wordt?

hier in nijmegen heb je de zomerfeesten.

weet ik veel hoeveel honderdenduidenden mensen in de stad.

daar lopen politieagenten met honden tussen voor het geval dat het misgaat.

vaak is het dan niet mogelijk om de afstand te houden waar jullie het over hebben..

is allemaal leuk en aardig dus, maar dat kan dus gruwelijk misgaan als ik jullie hoor want zo'n hond mag zomaar alles bijten wat hij bijten kan...

ik ben echt heel benieuwd hoe dat zit!
Als de geleider daar door het publiek loopt is er niks aan de hand en zal de hond ook niks doen.
Maar als er een opstootje komt zou ik wel afstand houden van de geleider aangezien de hond het opstootje herkend als werk.
maar goed deze jongens zijn getraind in dit soort situaties en zullen niet zomaar de hond de fout in laten gaan.

besluit jij op dat moment echt in de weg te gaan lopen zoals de geleider in de foto waar het allemaal om begon
tja dan ben je de sigaar, :jank:
maar dit lijkt me niet meer dan logies.
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

patrick* schreef:
massam schreef:maar is het niet zo dat ze pas bijten als er een commando gegeven wordt?

hier in nijmegen heb je de zomerfeesten.

weet ik veel hoeveel honderdenduidenden mensen in de stad.

daar lopen politieagenten met honden tussen voor het geval dat het misgaat.

vaak is het dan niet mogelijk om de afstand te houden waar jullie het over hebben..

is allemaal leuk en aardig dus, maar dat kan dus gruwelijk misgaan als ik jullie hoor want zo'n hond mag zomaar alles bijten wat hij bijten kan...

ik ben echt heel benieuwd hoe dat zit!
Als de geleider daar door het publiek loopt is er niks aan de hand en zal de hond ook niks doen.
Maar als er een opstootje komt zou ik wel afstand houden van de geleider aangezien de hond het opstootje herkend als werk.
maar goed deze jongens zijn getraind in dit soort situaties en zullen niet zomaar de hond de fout in laten gaan.

besluit jij op dat moment echt in de weg te gaan lopen zoals de geleider in de foto waar het allemaal om begon
tja dan ben je de sigaar, :jank:
maar dit lijkt me niet meer dan logies.
helemaal mee eens...

Er zijn die geleiders die gewoon op de kleuterschool met hun diensthond voorlichting geven.. Maar tijdens opsttotjes en relletjes, zoals Patrick al aangeeft, word er duidelijk van te voren gezegd je te verwijderen..als je dan toch met je snottert vooraan blijft staan...tja
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”