Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vastgebonden zodat hij verdronk
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Hond vastgebonden zodat hij verdronk
Ziek, gewoon echt ziek.. heb er geen andere woorden voor.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/23-07-2 ... adliner.nl
http://www.omroepwest.nl/nieuws/23-07-2 ... adliner.nl
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Re: Hond vastgebonden zodat hij verdronk
uiteraard weer een klapkaak, trekt echt vaak heel fout volk aan.
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn, dit dit soort dingen kunnen doen.
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn, dit dit soort dingen kunnen doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik wil het niet lezen, dan komt mijn eten er weer uit
De topictitel zegt genoeg, heel erg triest weer dit
De topictitel zegt genoeg, heel erg triest weer dit
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Sulluna
- Zeer actief
Ja daarom link alleen neer gezet, ik word er zo verdrietig van.. Dit is echt het ergste wat je een hond kan aandoen.. Notabene 100 meter van een asiel af! Bind hem dan vast aan het hek, als je er zo graag op een asociale manier van af wilt.
-
Lemuria
Hoe kun je je hond vastbinden met de wetenschap dat die zo in het water een vreselijke dood tegemoet gaat... Ik hoop dat ze de eigenaar weten te achterhalen.
-
Lemuria
...of juist te lief was.Nanna schreef:Pitbull betekent in de regel slecht nieuws qua volk dat er bij hoort. Domme asocialen.
En dan krijg je dit.
Triest voor de hond, die heeft hier ook niet om gevraagd. Deze manier van doden zal wel een soort van 'straf' zijn omdat hij gebeten heeft.
...of de baasjes geen zin meer in hem hadden.
...of omdat ze er voldoening van krijgen om dieren pijn te doen.
...of omdat hij steriel is en dus geen pups gaat opleveren.
...of omdat de eigenaren toch liever een Labradoodle hadden.
Waarom er gelijk van uitgaan dat hij gebeten heeft?
- Tineke
- Zeer actief
Tja vakantietijd dan krijg je dit soort zaken
, bah walgelijk om zoiets te doen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Manu
Het schijnt vaker gebeurd te zijn, vlakbij dat asiel een verdronken hond in de sloot.
Apart dat de hond zo'n mooie, nieuwe halsband om had en dan zo gedumpt wordt..
-
80564M
Ongeacht wat je de hond aan doet, snap ik niet dat je dit zelf kunt. Je kunt toch iets of iemand die je liefhebt niet onder water houden tot hij dood is? Of zou dat woordje liefhebben dan cruciaal zijn?Sulluna schreef:Ja daarom link alleen neer gezet, ik word er zo verdrietig van.. Dit is echt het ergste wat je een hond kan aandoen.. Notabene 100 meter van een asiel af! Bind hem dan vast aan het hek, als je er zo graag op een asociale manier van af wilt.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Hebben ze ook vast niet gedaan.Marion. schreef:Ongeacht wat je de hond aan doet, snap ik niet dat je dit zelf kunt. Je kunt toch iets of iemand die je liefhebt niet onder water houden tot hij dood is? Of zou dat woordje liefhebben dan cruciaal zijn?Sulluna schreef:Ja daarom link alleen neer gezet, ik word er zo verdrietig van.. Dit is echt het ergste wat je een hond kan aandoen.. Notabene 100 meter van een asiel af! Bind hem dan vast aan het hek, als je er zo graag op een asociale manier van af wilt.
Poten vastbinden, in het water gooien en snel wegwezen. Wat je niet ziet of hoort doet blijkbaar geen pijn. Imbecielen.
-
80564M
Mijn hond heel liefhebbend vasthoudend (ik aan kop, manlief aan kont) en dood laten spuiten door een dierenarts, vond ik al erg genoeg. Wij 'lieten' ons meisje bewust doodmaken. En dat vond ik al erg.kleine2758 schreef:Poten vastbinden, in het water gooien en snel wegwezen. Wat je niet ziet of hoort doet blijkbaar geen pijn. Imbecielen.
-
Lemuria
kleine2758 schreef: Hebben ze ook vast niet gedaan.
Poten vastbinden, in het water gooien en snel wegwezen. Wat je niet ziet of hoort doet blijkbaar geen pijn. Imbecielen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is vreemd ja.Manu schreef:Het schijnt vaker gebeurd te zijn, vlakbij dat asiel een verdronken hond in de sloot.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat denk ik dus ook. Loverboy heeft hondje van ongehoorzaam hoertje verdronken. Of ex heeft hond uit de tuin gehaald van ex vriendin. Dat soort onzin.Cleva schreef:Manu schreef: Apart dat de hond zo'n mooie, nieuwe halsband om had en dan zo gedumpt wordt..
Zegt me niets. Verwaarlozing is toch iets heel anders dan een hond verzuipen?
Voor hetzelfde geld was de hond gestolen en uit wraak verdronken. Of zat hij in een gestolen auto. Joost mag het weten.
Als je alleen maar van een hond af wil kun je hem ook gewoon aan een lantaarnpaal binden. Hij zal daar niet verhongeren. Kennelijk speelde er meer.
-
Manu
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Het is vlakbij mijn oude dorp, ik ken de hond niet. Hopelijk wordt de dader gestraft.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Maar wat voor straf gaat deze mafketel(s) leren het (oid) nooit meer te doen ????Manu schreef: Hopelijk wordt de dader gestraft.
Ik zelf denk wel eens aan een abortus met terugwerkende kracht (tot 3 generaties terug of zo)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Dan vinden die tokkies wel weer een ander ras dat de lul is. Dat heeft niks met die honden te maken. Je moet de baasjes aanpakken, niet de honden. Ik vind dit een beetje kort door de bocht.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
♥-
Lemuria
Welkom op het Hf, waar elke klapkaak-topic eindigt in mensen die pleiten voor een Duits systeem en fokverbodenBodiris schreef:Dan vinden die tokkies wel weer een ander ras dat de lul is. Dat heeft niks met die honden te maken. Je moet de baasjes aanpakken, niet de honden. Ik vind dit een beetje kort door de bocht.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
-
Lemuria
Zég, mag ik dat zelf bepalen? DankjebeleefdElPerroFantástico schreef:Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Cancel die wip voor vanavond ook maar af met dat lekkere ding waar je al weken op aast.Lemuria schreef:Zég, mag ik dat zelf bepalen? DankjebeleefdElPerroFantástico schreef:Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou gaan voor een kogeltje voor de eigenaren zo tussen de oogjes, het is niet zo dat het menselijk ras op uitsterven staat, dus dat soort exemplaren kunnen we wel missenElPerroFantástico schreef:Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
-
Lemuria
Ja zal ik maar doen dan, als spuitelf dat wilbouvierpoedel schreef:Cancel die wip voor vanavond ook maar af met dat lekkere ding waar je al weken op aast.Lemuria schreef:Zég, mag ik dat zelf bepalen? DankjebeleefdElPerroFantástico schreef:Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
- iones
- Zeer actief
Je pakt de honden niet aan als ze simpelweg niet meer geboren worden. Je ontzegt ze alleen maar ellende. Ik betwijfel of dat kutvolk op andere honden zou vallen. Dat kutvolk houdt niet va honden.Bodiris schreef:Dan vinden die tokkies wel weer een ander ras dat de lul is. Dat heeft niks met die honden te maken. Je moet de baasjes aanpakken, niet de honden. Ik vind dit een beetje kort door de bocht.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar ik vrees dat dat een utopie is.ElPerroFantástico schreef:Ik pleit voor een fokverbod voor de eigenaren. Lost heel wat problemen op.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:De honden hebben er geen last van dat ze niet gefokt worden, hoor.Bodiris schreef:Dan vinden die tokkies wel weer een ander ras dat de lul is. Dat heeft niks met die honden te maken. Je moet de baasjes aanpakken, niet de honden. Ik vind dit een beetje kort door de bocht.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
Degenen die toch gefokt of ingevoerd worden wel.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klopt, maar staat dat in verhouding tot de ellende die de soortgenoten moeten ondergaan wanneer iedereen er maar wat mee fokt? Als er een fokverbod was geweest dan was het hondje in Den Haag niet doodgebeten, deze hond niet verzopen en zaten de asielen niet bomvol zoals nu. En misschien was er dan een hond ingeslapen omdat hij een pitbull is. Staat dat wel in verhouding? Wat is erger? Nesten en nesten pitbulls blijven fokken in Nederland en ze op Marktplaats verpatsen om vervolgens niet voor die dieren te zorgen of zo nu en dan een hond in beslag nemen omdat mensen willens en wetens illegale honden kopen?dagmar88 schreef:Cleva schreef:De honden hebben er geen last van dat ze niet gefokt worden, hoor.Bodiris schreef:Dan vinden die tokkies wel weer een ander ras dat de lul is. Dat heeft niks met die honden te maken. Je moet de baasjes aanpakken, niet de honden. Ik vind dit een beetje kort door de bocht.iones schreef:Ik pleit nogmaals voor een fokverbod op dat soort honden. Die beesten leven alleen maar om ellende te ondergaan, op een enkele uitzondering na.
Degenen die toch gefokt of ingevoerd worden wel.
Want zulke wetten hebben 1 voordeel. Mensen die een illegale hond houden en die vervolgens rotzooi laten trappen zijn strafbaar. Immers, ze hadden een verboden hond. Dan is een pitbull niet meer zomaar een hond maar een illegale hond.
Niet dat ik klakkeloos een RAD zou willen invoeren hoor. Maar even voor de discussie.
In de VS hebben ze in 1 asiel in 5 jaar tijd alleen al 9000 pitbulls moeten inslapen zag ik gister. Zo erg is het daar. En van de 400 honden die er zaten waren er 250 pitbulls. Elke dag moesten ze pitbulls inslapen om plek te maken voor nieuwe. Dat was slechts 1 enkel asiel.
Dus hoe mensen daar door kunnen gaan met fokken is mij sowieso een raadsel. Een hond fokken om vervolgens aan de achterkant van de productielijn elke dag jonge gezonde exemplaren te dumpen en af te moeten maken. Onverklaarbaar. Harteloos.
Nu in Nederland de zaken rondom deze honden ook met de dag slechter gaan begin ik langzaam dezelfde gevoelens te ontwikkelen. Een pup kopen van dit ras of een nest fokken wordt met de dag minder verantwoord. Zeker nu de asielen uitpuilen en de toekomst vast en zeker nieuwe maatregelen gaat geven.
Wat er mis is met een fokverbod snap ik ook niet. Geen enkele hond heeft er last van dat hij niet verwekt is. En als je hond je vreselijk aan het hart ligt moet je hem maar naar Belgie smokkelen als je zo nodig een illegale hond moest nemen. En uiteraard, sneu voor de honden die gepakt worden. Maargoed, inslapen is niet hetzelfde als gekneveld van een steiger gesmeten worden om te verzuipen.
- Sulluna
- Zeer actief