artikel (met mogelijk schokkende foto's)A cultural festival in Nepal during which a live goat is ripped apart by villagers using their bare hands and teeth has sparked outrage among animal rights campaigners.
The Deopokhari festival is held every year in August, in the village of Khokana, one of the oldest villages in the Kathmandu Valley in central Nepal.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een stoere mannen..
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wat een stoere mannen..
9 mannen en een jonge geit in een vijver, hoe kan je het verzinnen
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Wat een stoere mannen..
Dit soort beelden gaat altijd samen met barbaren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Lemuria
Ik zou me maar wat zorgen maken als dit dé manier is om je goden tevreden te stellen.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Die mensen zijn gek. Ik snap niet waarom mensen een geloof aanhangen waarbij je dit moet doen. Dan wil je toch bij voorbaat er al niet bij horen en ik geloven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vond nog zoiets:
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... haft.dhtml
Ik word altijd zo overdreven boos van dit soort dingen, ik wil er eigenlijk meteen een bom op gooien. Het is maar goed dat ik niet bij die bommenknoppen kan.
Ik hoop in elk geval dat er een smerige bacterie in dat water zat en dat die figuren allemaal afgrijselijke spuitdiarree hebben gekregen. Met kotsen erbij. En dat hun ballen zwart worden en eraf vallen. Dat zal ze leren wat hun god-die-niet-bestaat ervan vindt. Debiel volk.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... haft.dhtml
Ik word altijd zo overdreven boos van dit soort dingen, ik wil er eigenlijk meteen een bom op gooien. Het is maar goed dat ik niet bij die bommenknoppen kan.
Ik hoop in elk geval dat er een smerige bacterie in dat water zat en dat die figuren allemaal afgrijselijke spuitdiarree hebben gekregen. Met kotsen erbij. En dat hun ballen zwart worden en eraf vallen. Dat zal ze leren wat hun god-die-niet-bestaat ervan vindt. Debiel volk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wij doen ook niet anders hoor maar dan op een zogenaamde beschaafde manier. Tuurlijk is het wreed maar vergeet onze eigen wreedheden ook niet . Daar hebben we ook de tijd voor genomen en nog .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Wij doen ook niet anders hoor maar dan op een zogenaamde beschaafde manier. Tuurlijk is het wreed maar vergeet onze eigen wreedheden ook niet . Daar hebben we ook de tijd voor genomen en nog .
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou gelukkig dan maar dat we een iets groter laagje vernis hebben, wat niet weg neemt dat t allemaal niet o.k is
zeggen dat we dat ook zouden hebben gedaan, ik geloof je, maar dat maakt het geen grammetje beter, ik ga mensen en wat ze uitkuren met beesten steeds een stukje verachtelijker vinden , het zij zo 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat denk je wat mensen uitspoken met andere mensen? Als je naar je eigen soort al zo onverdraagzaam bent zal men ook niet beter zijn voor dieren.
- dagmar88
- Zeer actief
Ze verkopen hun dochters daar vanaf een jaar zes voor 20 euro als slaaf, terwijl ze weten dat die kinderen in het beste geval van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werken, vastgebonden en geslagen worden.Gollum schreef:Wat denk je wat mensen uitspoken met andere mensen? Als je naar je eigen soort al zo onverdraagzaam bent zal men ook niet beter zijn voor dieren.
Met een beetje pech worden ze daarbij nog verkracht, in de fik gestoken of "verdwijnen".
Stopt vanzelf als mensen een beetje redelijke levensstandaard hebben. Het hele bestaan van die dierenrechten activisten is natuurlijk al pure welvaart.
Protesten worden daar niet bepaald op prijs gesteld
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Inderdaad. Ik heb gister een documentaire gezien over 'dancing boys' in Afghanistan.. Omdat het haram is om je lusten op een vrouw te richten wanneer je niet getrouwd bent nemen ze jongetjes van 11 tot 13 die voor mannen mogen dansen en meer. Als ze de mazzel hebben dat ze 18 worden (veel gaan er dood voor die tijd) worden ze afgedankt. Ze zoeken de armste en knapste jongetjes uit en kopen die van de ouders.dagmar88 schreef:Ze verkopen hun dochters daar vanaf een jaar zes voor 20 euro als slaaf, terwijl ze weten dat die kinderen in het beste geval van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werken, vastgebonden en geslagen worden.Gollum schreef:Wat denk je wat mensen uitspoken met andere mensen? Als je naar je eigen soort al zo onverdraagzaam bent zal men ook niet beter zijn voor dieren.
Met een beetje pech worden ze daarbij nog verkracht, in de fik gestoken of "verdwijnen".
Stopt vanzelf als mensen een beetje redelijke levensstandaard hebben. Het hele bestaan van die dierenrechten activisten is natuurlijk al pure welvaart.
Geiten redden valt dan een beetje in het niet.
- iones
- Zeer actief
Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden? Heb de foto´s weer niet durven bekijken. Mensen zijn de akeligste en laagste wezens die er rondlopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, hindoes. Boeddhisten zijn ver in de minderheid. En sowieso niet altijd vies van een gezellige etnische zuivering of het vuile werk uit handen geven.iones schreef:Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Schatje dat is ook gewoon een mening omdat je die kunt veroorloven van uit een luxe posititie , woonde je geboren en getogen daar dan deed je ook mee als de gewoonste zaak van de wereld of je sloot je ogen bang dat je kind de lul zou worden of jij of je familie als paria aan de kant werden gezet.iones schreef:Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden? Heb de foto´s weer niet durven bekijken. Mensen zijn de akeligste en laagste wezens die er rondlopen.
Jouw vent maait ook jaarlijks een aantal dieren door de hakselaar of wat voor landbouw machine omdat jij in dat mooie huis kunt wonen en je paarden kan houden en je boodschapjes bij de appie kunt halen met de veronderstelling dat je ook een ontwikkeld mens bent met de hart op de goede plaats.
Maar in principe speel je ook een rol in het spelletje om andere mensen klein te houden en hun kop er af te wensen.

- iones
- Zeer actief
Dat is de kift om zoiets te zeggen. Nu laat je jezelf kennen!bouvierpoedel schreef:Schatje dat is ook gewoon een mening omdat je die kunt veroorloven van uit een luxe posititie , woonde je geboren en getogen daar dan deed je ook mee als de gewoonste zaak van de wereld of je sloot je ogen bang dat je kind de lul zou worden of jij of je familie als paria aan de kant werden gezet.iones schreef:Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden? Heb de foto´s weer niet durven bekijken. Mensen zijn de akeligste en laagste wezens die er rondlopen.
Jouw vent maait ook jaarlijks een aantal dieren door de hakselaar of wat voor landbouw machine omdat jij in dat mooie huis kunt wonen en je paarden kan houden en je boodschapjes bij de appie kunt halen met de veronderstelling dat je ook een ontwikkeld mens bent met de hart op de goede plaats.
Maar in principe speel je ook een rol in het spelletje om andere mensen klein te houden en hun kop er af te wensen.
Mijn man kijkt wel degelijk uit en als hij op het land bezig is verplaatst hij heel vaak nesten van weidevogels of jonge hazen!
Het zal je wel verbazen maar heel veel boeren hebben respect voor de natuur en wat daar in leeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee hoor ben niet jaloers waarom zou ik, ik gubn je et mooie huis en ruimte . Je zult er hard voor werken .iones schreef:Dat is de kift om zoiets te zeggen. Nu laat je jezelf kennen!bouvierpoedel schreef:Schatje dat is ook gewoon een mening omdat je die kunt veroorloven van uit een luxe posititie , woonde je geboren en getogen daar dan deed je ook mee als de gewoonste zaak van de wereld of je sloot je ogen bang dat je kind de lul zou worden of jij of je familie als paria aan de kant werden gezet.iones schreef:Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden? Heb de foto´s weer niet durven bekijken. Mensen zijn de akeligste en laagste wezens die er rondlopen.
Mijn man kijkt wel degelijk uit en als hij op het land bezig is verplaatst hij heel vaak nesten van weidevogels of jonge hazen!
Het zal je wel verbazen maar heel veel boeren hebben respect voor de natuur en wat daar in leeft.
Ik bedoel te zeggen dat we allemaal vanuit een ongelooflijke luxe probleem lullen , jij ,ik en vele anderen.
Waarom.? Omdat wij er niet tussen wonen.
Dat er dode dieren vallen bij het oogsten zit ik ook niet mee ,dat hoord bij de luxe die wij ons kunnen veroorloven en voor lief nemen om het leven dat wij leven in stand te kunnen houden.
Mar om iets in stand te kunnen houden spelen we ook allemaal een rol in het in stand houden van landen zoals Nepal.
De 1 zijn dood is de ander zijn brood.
En daarom denken we een mening te kunnen hebben terwijl wij zelf nog niet zolang geleden vrouwen onderdrukte en geen stemrecht gaven en even slecht met dieren om gingen als daar.
Net hetzelfde gelul van de ene crimineel/moordenaar zegt tegen de ander dat hij een vuile viese moordenaar is en diegeen zegt ja maar jij bent het ook want je zit al 25 jaar vast.
Juist ja ik heb dat 25 jaar geleden gedaan en jij net afgelopen week.
Je kunt armoede en ellende niet strafbaar stellen net als jouw man niet die bij het oogsten een beest dood . We spelen namelijk allemaal een rol in het geheel om het i stand te houden.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Het moet dan wel bij "redelijke levenstandaard" blijven want kom je daar boven dan krijgen ze weer zin om een leeuw "te vangen".Stopt vanzelf als mensen een beetje redelijke levensstandaard hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
cornelia schreef:Het moet dan wel bij "redelijke levenstandaard" blijven want kom je daar boven dan krijgen ze weer zin om een leeuw "te vangen".Stopt vanzelf als mensen een beetje redelijke levensstandaard hebben.

- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Dat is de kift om zoiets te zeggen. Nu laat je jezelf kennen!bouvierpoedel schreef:Schatje dat is ook gewoon een mening omdat je die kunt veroorloven van uit een luxe posititie , woonde je geboren en getogen daar dan deed je ook mee als de gewoonste zaak van de wereld of je sloot je ogen bang dat je kind de lul zou worden of jij of je familie als paria aan de kant werden gezet.iones schreef:Nepal? Daar zijn toch boedhisten, die zijn toch tegen het toebrengen van lijden? Heb de foto´s weer niet durven bekijken. Mensen zijn de akeligste en laagste wezens die er rondlopen.
- iones
- Zeer actief
Hoezo nu opeens wel???? Ik ben niet degene die afgeeft op boeren of jagers.
Het is duidelijk dat BP geen hoge dunk van boeren geeft. Hij acht ze net zo laag bij de gronds als die figuren uit de OP die moedwillig een dier zinloos en ook nog eens wreed doden. Want hij vergelijkt boeren daarmee, `want die doen iets wat net zo erg is`.
M.a.w. boeren vinden het ook leuk om dieren moedwillig op een wrede manier om zeep te helpen. Ze doen het erom, wanneer ze maaien en oogsten.
Het is duidelijk dat BP geen hoge dunk van boeren geeft. Hij acht ze net zo laag bij de gronds als die figuren uit de OP die moedwillig een dier zinloos en ook nog eens wreed doden. Want hij vergelijkt boeren daarmee, `want die doen iets wat net zo erg is`.
M.a.w. boeren vinden het ook leuk om dieren moedwillig op een wrede manier om zeep te helpen. Ze doen het erom, wanneer ze maaien en oogsten.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Beter lezen Iones zonder gelijk in de slachtofferrol te vallen of in zelfmedelijden.iones schreef:Hoezo nu opeens wel???? Ik ben niet degene die afgeeft op boeren of jagers.
Heb geen hekel aan boeren ,wilde er zelf ook 1 worden vrogger.
Haalde het aan als een klein onderdeeltje van het geheel en betrok mijzelf daar ook in . Iedereen speelt mee aan weer een ander leed en je kunt het ene wel weghalen maar dan komt er zeker een ander leed voor in de plaatst.
Je kunt ook wel constant gaan lopen vingerwijzen hoe slecht andere culturen wel niet zijn en dat ze slecht zijn maar op een ander niveau maken wij onszelf daar ook weer schuldig aan.
Daar 1 x in de zoveel jaar een slachtfeest [ ja ziet er gruwelijk uit] maar het gebeurt hier het hele jaar door jaar in jaar uit en is net zo gruwelijk ook al hebben wij het in een ander soort jasje gestopt achter muren .
We kunnen het verbieden net als ook jouw man om er mee te stoppen om met die rooimachine het land op te gaan. Maar of dat alles oplost want alles heeft daar ook weer invloed op. Jouw man speelt het spelletje ook niet in zijn uppie net als die geitenspelers het niet alleen doen.
Voor een paar generaties terug hingen we ook mensen op het marktplein op , vierendeelde ze ,onthoofde ze en verbrande we ze of werden verzopen ,nog niet zolang geleden mochten vrouwen ook niet stemmen , hadden we slaven ,deden we ook nog leuke spelletjes met bullebijten, ganzen de kop af trekken , noem het maar op.Gewoon omdat onze voorouders dachten dat het er allemaal zo bij hoorde en ze daar recht op hadden.
Aan de ene kant wil jij dat het stopt net als veel andere mensen maar op de 1 of andere manier komt dan ook de barbaar bij jou naar boven toe met je geschreeuw en oordelen.
Jij ik en vele anderen zouden gewoon net zo makkelijk meedoen als we in zo'n cultuur geboren zouden zijn ,dat hebben onze voorouders wel bewezen.

- iones
- Zeer actief
Slaat nergens op, want uit niets van mijn woorden komt iets van slachtofferrol of zelfmedelijden uit voort. Totale bullshit.bouvierpoedel schreef: Beter lezen Iones zonder gelijk in de slachtofferrol te vallen of in zelfmedelijden.
Het grote geheel is een discussie van een hele andere orde.bouvierpoedel schreef: Heb geen hekel aan boeren ,wilde er zelf ook 1 worden vrogger.
Haalde het aan als een klein onderdeeltje van het geheel en betrok mijzelf daar ook in . Iedereen speelt mee aan weer een ander leed en je kunt het ene wel weghalen maar dan komt er zeker een ander leed voor in de plaatst.
Je kunt ook wel constant gaan lopen vingerwijzen hoe slecht andere culturen wel niet zijn en dat ze slecht zijn maar op een ander niveau maken wij onszelf daar ook weer schuldig aan.
Daar 1 x in de zoveel jaar een slachtfeest [ ja ziet er gruwelijk uit] maar het gebeurt hier het hele jaar door jaar in jaar uit en is net zo gruwelijk ook al hebben wij het in een ander soort jasje gestopt achter muren .
We kunnen het verbieden net als ook jouw man om er mee te stoppen om met die rooimachine het land op te gaan. Maar of dat alles oplost want alles heeft daar ook weer invloed op. Jouw man speelt het spelletje ook niet in zijn uppie net als die geitenspelers het niet alleen doen.
Voor een paar generaties terug hingen we ook mensen op het marktplein op , vierendeelde ze ,onthoofde ze en verbrande we ze of werden verzopen ,nog niet zolang geleden mochten vrouwen ook niet stemmen , hadden we slaven ,deden we ook nog leuke spelletjes met bullebijten, ganzen de kop af trekken , noem het maar op.Gewoon omdat onze voorouders dachten dat het er allemaal zo bij hoorde en ze daar recht op hadden.
Aan de ene kant wil jij dat het stopt net als veel andere mensen maar op de 1 of andere manier komt dan ook de barbaar bij jou naar boven toe met je geschreeuw en oordelen.
Jij ik en vele anderen zouden gewoon net zo makkelijk meedoen als we in zo'n cultuur geboren zouden zijn ,dat hebben onze voorouders wel bewezen.
Heeft ook niets te maken met wat er nu gebeurt.
Het valt me op dat jij vaak dingen recht probeert te praten die zo krom zijn als een hoepel. Wat hier vroeger gebeurde in onze toen nog veel minder beschaafde cultuur wordt nu ook veroordeeld. Iedereen veroordeelt de spaanse inquisitie, terwijl die voortvloeide uit een geloof dat nu nog steeds bestaat, maar datzelfde geloof heeft zich er van gedistantieerd. En met goede reden.
Nederland heeft zich schuldig gemaakt aan slavernij, moet dat onze generatie nu nagedragen worden????? Hadden wij er dan zeggenschap in? Ik niet in elk geval! Ik was er namelijk nog niet.
Veroordeel jij de huidige generatie duitsers om wat er gebeurd is in de WOII? Vind jij dat fair?
Het is zo´n dooddoener als je iets veroordeelt en er wordt teruggeslagen met `ja maar jij/zij doet dat en dat`, zoals jij nu bezig bent.
Zoals je nu redeneert vind je waarschijnlijk niet dat we bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenis mogen veroordelen want dat is de cultuur aldaar en daar hebben wij niets van te vinden.
Ik veroordeel het toebrengen van leed en letsel bij levende wezens ALTIJD. Ook al gebeurt het in het grote geheel waarin ik zelf leef.
Ik heb daarin geen keuze. Ik kan proberen samen met anderen het grote geheel op andere gedachten te brengen zodat het toegebrachte leed minder wordt. Dat is beperkt, maar het is iets. Maar ik weiger mijn mond dicht te houden.
Als in een topic het moedwillige martelen van dieren wordt beschreven zoals hier, moet je niet beginnen met `ja maar die boeren`. Staat tot in geen verhouding. En het impliceert hoe dan ook vergelijking.
-
S@ndr@
- Zeer actief
klein of ander leed wordt niet minder door en groot leed tegenover te zetten , en leed is leed, het zal die geiten geen ruk uitmaken dat we dat hier in de middeleeuwen niet zo erg hadden gevonden
- iones
- Zeer actief
?????????????????????????S@ndr@ schreef:klein of ander leed wordt niet minder door en groot leed tegenover te zetten , en leed is leed, het zal die geiten geen ruk uitmaken dat we dat hier in de middeleeuwen niet zo erg hadden gevonden
-
S@ndr@
- Zeer actief
zit je vraag teken vast 
- iones
- Zeer actief
Ik snap gewoon werkelijk niet wat je met die opmerking bedoelt.S@ndr@ schreef:zit je vraag teken vast
Feit is dat we niet meer in de middeleeuwen leven. Dus ik snap niet waarom je over de middeleeuwen begint. Dat was het paradepaardje van BP, maar ik probeerde uit te leggen dat dat nergens op slaat. Begin jij weer....
-
S@ndr@
- Zeer actief
ga eens even rustig ademhalen, ik qoute jou toch niet...... dus wat t meer algemeen dan een reactie op jou, kolere zeg wordt even zennnnnn 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als je beoordeeld heb je altijd een referentie kader en dat doe jij ook je neemt de luxe hier als model om het daar te veroordelen.iones schreef:Slaat nergens op, want uit niets van mijn woorden komt iets van slachtofferrol of zelfmedelijden uit voort. Totale bullshit.bouvierpoedel schreef: Beter lezen Iones zonder gelijk in de slachtofferrol te vallen of in zelfmedelijden.Het grote geheel is een discussie van een hele andere orde.bouvierpoedel schreef: Heb geen hekel aan boeren ,wilde er zelf ook 1 worden vrogger.
Het valt me op dat jij vaak dingen recht probeert te praten die zo krom zijn als een hoepel. Wat hier vroeger gebeurde in onze toen nog veel minder beschaafde cultuur wordt nu ook veroordeeld. Iedereen veroordeelt de spaanse inquisitie, terwijl die voortvloeide uit een geloof dat nu nog steeds bestaat, maar datzelfde geloof heeft zich er van gedistantieerd. En met goede reden.
Nederland heeft zich schuldig gemaakt aan slavernij, moet dat onze generatie nu nagedragen worden????? Hadden wij er dan zeggenschap in? Ik niet in elk geval! Ik was er namelijk nog niet.
Veroordeel jij de huidige generatie duitsers om wat er gebeurd is in de WOII? Vind jij dat fair?
Het is zo´n dooddoener als je iets veroordeelt en er wordt teruggeslagen met `ja maar jij/zij doet dat en dat`, zoals jij nu bezig bent.
Zoals je nu redeneert vind je waarschijnlijk niet dat we bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenis mogen veroordelen want dat is de cultuur aldaar en daar hebben wij niets van te vinden.
Ik veroordeel het toebrengen van leed en letsel bij levende wezens ALTIJD. Ook al gebeurt het in het grote geheel waarin ik zelf leef.
Ik heb daarin geen keuze. Ik kan proberen samen met anderen het grote geheel op andere gedachten te brengen zodat het toegebrachte leed minder wordt. Dat is beperkt, maar het is iets. Maar ik weiger mijn mond dicht te houden.
Als in een topic het moedwillige martelen van dieren wordt beschreven zoals hier, moet je niet beginnen met `ja maar die boeren`. Staat tot in geen verhouding. En het impliceert hoe dan ook vergelijking.
Maar goed je begrijpt het nog steeds niet .
Tuurlijk is het erg en tuurlijk was het erg wat wij hebben gedaan, maar als wij de tijd hebben mogen nemen om het te veranderen dan mag een ander dat toch ook wel.
Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Je kunt wel blijven zeiken en veroordelen over het onkruid van de buren maar dan verlies je uit het oog dat je eigen tuntje ook nogal wat onkruid heeft.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
bouvierpoedel schreef:Als je beoordeeld heb je altijd een referentie kader en dat doe jij ook je neemt de luxe hier als model om het daar te veroordelen.iones schreef:Slaat nergens op, want uit niets van mijn woorden komt iets van slachtofferrol of zelfmedelijden uit voort. Totale bullshit.bouvierpoedel schreef: Beter lezen Iones zonder gelijk in de slachtofferrol te vallen of in zelfmedelijden.Het grote geheel is een discussie van een hele andere orde.bouvierpoedel schreef: Heb geen hekel aan boeren ,wilde er zelf ook 1 worden vrogger.
Maar goed je begrijpt het nog steeds niet .
Tuurlijk is het erg en tuurlijk was het erg wat wij hebben gedaan, maar als wij de tijd hebben mogen nemen om het te veranderen dan mag een ander dat toch ook wel.
Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Je kunt wel blijven zeiken en veroordelen over het onkruid van de buren maar dan verlies je uit het oog dat je eigen tuntje ook nogal wat onkruid heeft.
Precies, ik denk dat als er gefilmd werd tijdens veetransporten en in het abattoir dat we ook dingen zien die niet echt diervriendelijk zijn.
Niet dat ik het goed wil praten wat er met die geiten gebeurt, maar ik wil er niet over oordelen.
Net wat bouvierpoedel zegt, als wij daar opgegroeid waren hadden we misschien net zo hard meegedaan.
Het is maar net hoe je wordt opgevoed en waar je opgroeit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
gonnie schreef: Niet dat ik het goed wil praten wat er met die geiten gebeurt, maar ik wil er niet over oordelen.
Net wat bouvierpoedel zegt, als wij daar opgegroeid waren hadden we misschien net zo hard meegedaan.
Het is maar net hoe je wordt opgevoed en waar je opgroeit.
Werk er dan aan dat die mensen zich zelf kunnen voorzien in hun basisbehoeften, vrouwen kunnen bepalen hoeveel kinderen ze willen en naar school kunnen sturen, maak kinderarbeid strafbaar.
Zelfde met bushmeat en "zielige ezeltjes".