Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou zo tok vind ik haar niet.
Ze roept de mensen op om geen reacties meer te plaatsen waarin gezegd wordt dat dat jongetje ook verdronken moet worden.
Ze heeft geen naam en toenaam geplaatst.

Ze schrijft er wel veel over, maar ze heeft haar man een jaar geleden verloren en kan haar verhaal dus niet aan haar partner kwijt, ze wilt waarschijnlijk gewoon een beetje medegevoel en haar gevoel van zich afschrijven.

Ik vind het niet zo heel erg gek dat ze het op Facebook geplaatst heeft,

Hier op het forum worden toch ook vervelende dingen gemeld, b.v. als iemands hond aangevallen is door een andere hond, en dan wordt er ook gescholden enzovoort.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

smoekie schreef:
Pepie schreef:Heeft hij het puppy nu moedwillig verdronken of heeft hij hem in de fontein gegooid?
Bij verdrinking zie je doorgaans geen "bloed". Heb het vermoeden dat hij in de fontein gesmeten is en met zijn kop (daar bloedde het hondje) tegen de pilaar in het midden is aangekomen.

Ook zo'n klein hondje gaat "spartelen" in nood. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat dat kind het hondje moedwillig "verdronken" heeft. Hier hebben zelfs de grootste volwassenen moeite om 1 van de honden vast te houden als we bijv. de nagels moeten knippen. En dan zou een klein kind van 5 een spartelend en vechtend voor zijn leven hondje wél vast kunnen houden? Geleuf daar helemaal niks van eerlijk gezegd.
iones schreef:
Heavy schreef:
Ja dat schrijft moeder zelf , dochtertje is naar huis gerend om haar fiets te halen en toen ze terug kwam was het puppy verdronken . Dus misschien wilde hij hem laten zwemmen?
Dat zei hij niet tegen dat meisje. Hij zei `nu is hij dood`.
Wie zegt dat? De moeder? Oh.
Heavy schreef:
luna2906 schreef:Er zijn diverse verhalen in diverse nieuwsberichten. Wat er exact waar is zullen we dus nooit weten.

Maar dat uit de armen plukken sloeg volgens mij op dat joch die de pup van het meisje afpakte en er mee weg liep. Over wat er daarna gebeurd zou zijn, lees je verschillende dingen. O.a. Dus dat het dochtertje pas bij de fontein kwam toen de pup al overleden was.
Ja dat schrijft moeder zelf , dochtertje is naar huis gerend om haar fiets te halen en toen ze terug kwam was het puppy verdronken . Dus misschien wilde hij hem laten zwemmen?
Oh?

Afbeelding
Heavy schreef:Wat is dood nou voor een kind van 6 :19: het zelfde als de batterijen zijn op :wink: en hij doet het niet meer.
Niet voor mijn kinderen hoor :schrik:

Maar goed. Niet getreurd. Ze gaan zo hun nieuwe "puppenkindje" Davi halen :cool2:

Hoe het verder ook gegaan is, en hoe zielig voor het hondje en kind ook, moeders gedraagt zich mijn inziens op fb als een grote tok!! Maar goed, daar kan een ander weer anders over denken :wink:
Zo denk ik er ook over hoor :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Heavy schreef:Wat is dood nou voor een kind van 6 :19: het zelfde als de batterijen zijn op :wink: en hij doet het niet meer.
Dat is echt zo vaak niet waar he het dochtertje van mijn vriendin was 4 toen ze haar broertje verloor en of dat kind donders goed wist wat dat was ik denk vele van die leeftijd je kan ook gelijk alle kinderen onderschatten
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:
Cleva schreef:Trouwens....
De arme Diva is inmiddels begraven in het favoriete speeltuintje van Shenaya.
:80:
Dat zeg ik. Grote tok! :schrik:
:LOL: oh god Shenaya's dierenbegraafplaats voor de eeuwige rust. :LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:
Hanneke2 schreef: Maar een kind van 5 dat met droge ogen een pup dood maakt spoort niet.
Waarom vind je het eigenlijk zo fijn om vast te stellen dat kinderen niet sporen?

Het lijkt nogal belangrijk voor je te zijn.

Trouwens....
De arme Diva is inmiddels begraven in het favoriete speeltuintje van Shenaya.
:80:
haha dit zegt eigenlijk alles wel :D
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Mijns inziens melkt die moeder het verdriet van haar dochter uit. De eerste berichtgevingen gingen voornamelijk om de afhandeling van de financiële kwestie. Ik vind dat op zijn zachts gezegd raar, om op die manier met de dood van een geliefd huisdier om te gaan.
Het laatste waar ik aan zou denken is hoe ik zo snel mogelijk aan een nieuw hondje kan komen en het aankoopbedrag van Diva.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Afbeelding

Dat zegt het voor mij wel.

Nou moet ik trouwens nog zien hoe die koter zo'n Owcharka verzuipt maar dat is vers twee ;-)
:LOL: Daar dacht ik ook aan bij het zien van die foto dat zoiets een zware klus word. :LOL: Nouja voorkomen is beter dan genezen koop gewoon een joekel van een hond voor je kind. :engel:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Heavy schreef:Verder schrijft moeder tok heel veel op haar facebook en veranderen die berichten ook regelmatig volgens mij .

Heel er zelfs :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Heavy schreef:
smoekie schreef:
Heavy schreef:Verder schrijft moeder tok heel veel op haar facebook en veranderen die berichten ook regelmatig volgens mij .

Ik weet nu wanneer haar nagels zijn gedaan en wanneer ze onder de zonnenbank is geweest en met wie ze onder de douche is geweest :denken:
Dus jullie gaan serieus zoeken naar moeders facebook, en daar dan in teruglezen??? Echt waar? :O:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Marion. schreef:
Heavy schreef:
smoekie schreef:

Ik weet nu wanneer haar nagels zijn gedaan en wanneer ze onder de zonnenbank is geweest en met wie ze onder de douche is geweest :denken:
Dus jullie gaan serieus zoeken naar moeders facebook, en daar dan in teruglezen??? Echt waar? :O:
Pfff, idd zeg. En dan hier maar 'klagen' hoe zij tokkie-gedrag heeft op haar facebook? Tjonge zeg.
Afbeelding
80564M

Hilly45 schreef:
Marion. schreef:
Heavy schreef:Ik weet nu wanneer haar nagels zijn gedaan en wanneer ze onder de zonnenbank is geweest en met wie ze onder de douche is geweest :denken:
Pfff, idd zeg. En dan hier maar 'klagen' hoe zij tokkie-gedrag heeft op haar facebook? Tjonge zeg.
En dan ook nog bijhouden dat haar berichten wijzigen. Tja, ach.....
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
Heavy schreef:
smoekie schreef:

Zoeken citronella? Zoeken? Wie heeft het over "zoeken". Je ziet al die "shit" (printscreens) gewoon zo gratis en voor niets voorbij komen :goeie:
Hilly45 schreef:
Marion. schreef:Dus jullie gaan serieus zoeken naar moeders facebook, en daar dan in teruglezen??? Echt waar? :O:
Afbeelding
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
80564M

Heavy schreef:Je hebt gelijk het is natuurlijk veel verstandiger om te gaan kakelen zonder dat je weet waar je over praat :ok:
Zeg ik dat ergens? Kakel ik in dit topic, zonder "dat ik weet waar ik het over heb"? Ik weet er niets over, dus ik kakel er ook niet over. Maar jij vind dus zelf dat je weet waarover je praat, omdat je moeders FB doorgelezen hebt???

Ik verbaas me enorm dat er mensen zijn die dan allerlei FB-stukjes gaan nalezen enzo, en op basis daarvan een mening vormen. Maar ach, Telegraaf-volgers hebben we altijd al gehad.
gonnie
Zeer actief

Cleva schreef:
gonnie schreef:Nou zo tok vind ik haar niet.
Ik vind het best bijzonder om je hond in een openbaar speeltuintje te gaan staan begraven.
Honden- en kattenpoep is uit den boze maar een hondenkadaver kan kennelijk wel.
Heb een foto gezien, het hondje is zo te zien gewoon in hun eigen tuin begraven.
Zie tenminste een schutting en aarde en en bloembak.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
80564M

Heavy schreef:
Marion. schreef:
Heavy schreef:Je hebt gelijk het is natuurlijk veel verstandiger om te gaan kakelen zonder dat je weet waar je over praat :ok:
Zeg ik dat ergens? Kakel ik in dit topic, zonder "dat ik weet waar ik het over heb"? Ik weet er niets over, dus ik kakel er ook niet over. Maar jij vind dus zelf dat je weet waarover je praat, omdat je moeders FB doorgelezen hebt???

Ik verbaas me enorm dat er mensen zijn die dan allerlei FB-stukjes gaan nalezen enzo, en op basis daarvan een mening vormen. Maar ach, Telegraaf-volgers hebben we altijd al gehad.
Waarom voel je je aangesproken ik heb het niet over jou :wink: ik bedoelde kakelen in het algemeen en ik denk de telegraaf andere dingen schrijft dan moeder zelf denk je zelf ook niet?
Misschien moet je dan je quotes iets zorgvuldiger plaatsen? Je zegt namelijk rechtstreeks tegen mij dat 'ik gelijk heb en dat het veel verstandiger is om te gaan kakelen zonder dat je iets weet'.

Nou sorry, moeders FB afpluizen om te weten naar welke nagelstudio's ze gaat, is dat wel??? :denken:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Volgens mij komen die berichten gewoon voorbij hoor....net als dat Smoek hier een printje neerzet.
Afbeelding
80564M

Pepie schreef:Volgens mij komen die berichten gewoon voorbij hoor....net als dat Smoek hier een printje neerzet.
Bij mij komen ze niet voorbij. Gelukkig maar.
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Gisteren stond hier in de plaatselijke krant een foto van Diva.
Het begeleidende artikel vertelde dat moeder vanuit het hele land (gratis) nieuwe pups aangeboden kreeg.
Veel "fokkers" zijn geraakt door het verhaal en de wens van moeder om het meisje zo snel mogelijk een nieuw hondje te geven en boden spontaan pups aan.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
bouvierpoedel
Zeer actief

Izzers schreef:Gisteren stond hier in de plaatselijke krant een foto van Diva.
Het begeleidende artikel vertelde dat moeder vanuit het hele land (gratis) nieuwe pups aangeboden kreeg.
Veel "fokkers" zijn geraakt door het verhaal en de wens van moeder om het meisje zo snel mogelijk een nieuw hondje te geven en boden spontaan pups aan.
Vraag mij af met welke redenen ze dat doen , sta je dan zo te boek als die grote weldoener en goed voor de rest van je puppieverkoop of raakte je de puppen niet kwijt wegens vacantietijd.?
Alleen maar op basis dat dat kind haar hondje dood is .
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Ik heb geen idee wat er achter zit, ik schreef alleen wat er in de krant stond.
Persoonlijk zou ik als fokker geen nieuwe pup geven voor ik heel zeker weet hoe het er in het gezin aan toe gaat.
Ik vind het vragen om moeilijkheden wanneer je een kleuter zonder toezicht met een pup naar buiten stuurt.
Niet zozeer om wat hier is gebeurt er had even makkelijk een andere hond voorbij kunnen komen die een hapje wilde nemen en als kleuter kan je daar simpelweg niet goed op reageren en daarnaast wil je niet dat een kleuter zoiets mee zou moeten maken. Maar ja das mijn mening
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zou ik niet doen als ik fokker was. Een muts van 6 die haar hondje door een 5 jarige laat afpakken en vervolgens d´r fiets gaat halen. Daar heb ik ook geen goed gevoel bij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

'Diva' en 'Shenaya' in èèn zin.

Ik haak af.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

iones schreef:
Zou ik niet doen als ik fokker was. Een muts van 6 die haar hondje door een 5 jarige laat afpakken en vervolgens d´r fiets gaat halen. Daar heb ik ook geen goed gevoel bij.
Ze ging haar fiets halen om er snel achter aan te gaan.

En een jaar verschil is echt niet veel. Een kind een muts noemen slaat nergens op.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
smoekie
Zeer actief

Pepie schreef:Volgens mij komen die berichten gewoon voorbij hoor....net als dat Smoek hier een printje neerzet.
Dit dus. Gratis en voor niets nog wel.

Sas schreef:'Diva' en 'Shenaya' in èèn zin.

Ik haak af.
:goeie: :LOL:

Hoe dan ook. Met alles wat ik inmiddels al voorbij heb zien komen "uit de hand van de moeder" weet de moeder volgens mij inmiddels zelf al niet eens meer wat ze nu allemaal gezegd heeft en "hoe" het gegaan is. Mijn inziens inmiddels 1 grote komedie tot geld inzamelen aan toe en wat overblijft gaat naar een "goed doel". Jaja, vast! :LOL:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ze heeft alweer een nieuw hondje;

Afbeelding

OUDENBOSCH -
Het nieuwe hondje, net opgehaald uit Maastricht, ligt op haar schoot. Piepklein, het past in haar hand. Grote bruine puppyogen en grote bruine meisjesogen. Nog een beetje rood. Shenaya (6) heeft heel veel gehuild de afgelopen dagen sinds buurjongetje B. haar puppy verdronk.
Shenaya kreeg snel een nieuw troetelhondje: Davi.
Shenaya kreeg snel een nieuw troetelhondje: Davi.
Ze was zo blij met haar kleine vlinderhondje. Twaalf weken was hij nog maar. Van haar mama mocht ze niet zomaar de straat met haar op, ’want dan wil iedereen haar knuffelen. En dat is niet goed voor babyhondjes’. Maar in de tuin spelen met de schattige Diva, dat mocht wel natuurlijk.
„Ik deed de was in de machine toen ik Shenaya plotseling hoorde schreeuwen”, vertelt mama Conny van de Merbel. „Er was een buurjongetje (B.) komen kijken naar het puppy. Hij was plotseling aan het hondje gaan trekken. ’Hij is van mij’, zei hij. ’Nee hoor’, had Shenaya gezegd, ’hij is van mij’. ’En toen moest ik hem wel loslaten mama, want B. trok zo hard dat Diva ging piepen. Ik was bang dat hij haar pijn zou doen’.”
Wanhopig
Maar dat hoorde Conny pas later, want terwijl ze wanhopig zocht naar haar dochter die ze hartverscheurend hoorde huilen, speelde zich in het dorpscentrum van Oudenbosch een afschuwelijk drama af.
Het jongetje dat we niet met naam en toenaam noemen, was met de pup naar de fontein in het dorp gerend en had het diertje met het neusje tegen de bodem van de poel geduwd. ’En nu is hij dood’, zei hij vervolgens laconiek, waarna hij naar huis rende en een wanhopige Shenaya achterliet. „Toen ik mijn huilende dochtertje vond, lag haar dode hondje naast de fontein. Ze had hem met moeite uit het water kunnen vissen. ’Ik kon er bijna niet bij mama’, snikte ze. Mijn hart brak.”
Want het is niet het eerste verlies in het leven van het 6-jarige meisje. Een jaar geleden verloor ze haar vader. „Hij heeft zelfmoord gepleegd”, zegt Conny. „Dat was het eerste wat ik dacht: o mijn god, wordt ze nu opnieuw met de dood geconfronteerd? Hoe moet ze dit verwerken?”
En het tweede wat ze dacht was: de dader confronteren. „Ik klopte aan bij het huis waar B. woonde. Het duurde een hele tijd voor er werd opengedaan. Zijn moeder bleek in bed te liggen. Inmiddels heb ik gehoord dat ze naar Oudenbosch zijn verhuisd omdat er in hun vorige woonplaats ook problemen waren met dat jongetje. Ik kan daar met mijn verstand niet bij. Als je een kind hebt met gedragsproblemen, dan laat je dat toch niet alleen op straat? B. kwam naar buiten. Hij keek niet eens schuldig. Hij grijnsde zelfs een beetje. Ondertussen stond ik daar met mijn intens verdrietige meisje en een dode puppy in mijn armen.”
„Shenaya huilde en huilde. De politie kwam en deed heel nonchalant. Zo van: nou ja, we weten verder ook niet zo goed wat we hiermee moeten. Er werd ons niet eens slachtofferhulp aangeboden. Zegt zo’n agente ook nog: ’Shenaya doet er behoorlijk luchtig over.’ Het kind kon nauwelijks nog uit haar ogen kijken. Zo opgezwollen waren ze.”
Hulp
„Ik schrik van wat mensen schrijven”, zegt Conny. „Niet alleen van de aantijgingen aan ons adres, want die zijn ook niet mis. Ik zou een slechte moeder zijn die een 6-jarige in haar eentje met de hond de straat op stuurt. Maar vooral ook over het dadertje. Ik krijg talloze berichten van mensen die hem dood wensen, zeggen dat hij ook maar moet verdrinken. Dan denk ik: jongens, we hebben het hier over een manneke van 5. Een manneke waar iets heel erg mis mee is, dat is duidelijk. Maar die dus geholpen moet worden. Ik hoop dat zijn moeder dat nu begrijpt. Er moet beslist ingegrepen worden in dat gezin.”
„Ze schijnen al bekend te zijn bij Jeugdzorg en door hen ook begeleid te worden, maar kennelijk niet goed genoeg. Anders was dit niet gebeurd. Het laatste wat ik wil is dat hem pijn wordt gedaan, maar hij moet wel echt hulp krijgen. Dit is een klein dorp. Ik houd zijn identiteit angstvallig geheim, maar ik ben niet de enige die weet wie het dadertje is. En wat als straks de scholen weer beginnen? Stel dat B. bij mijn dochter in de klas komt. Hoe moet ik haar dan begeleiden?”
Shenaya knuffelt ondertussen Davi, de chihuahuapup die ze gisteren kreeg. „Je wilt niet weten hoeveel mensen me verwijten dat ik Diva zo snel heb vervangen. Maar we zullen haar nooit vergeten. Ik blijf Shenaya er maar van doordringen dat haar dood niet haar schuld is. We hebben het hondje samen in de tuin begraven. ’Mama’, zei Shenaya, Diva is nou bij papa. En die gaat heel goed voor haar zorgen’. Ik ben blij dat ze dat gelooft.”
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Net als die " wawa " komt de rest ook een beetje ongeloofwaardig over. :mann:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat meisje liep dus niet alleen met de pup op straat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die pup ziet eruit alsof ie zo uit de broodfok gerold komt, of ben ik nou zo negatief?
bouvierpoedel
Zeer actief

sbientje schreef:die pup ziet eruit alsof ie zo uit de broodfok gerold komt, of ben ik nou zo negatief?
Zie er iets van terrier in. Nouja Shenaya zal er wel blij mee zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
ranetje schreef:Dat meisje liep dus niet alleen met de pup op straat.
Dat zullen we nooit weten aangezien moeder nu ook zegt dat ze de indentiteit van het jongentje niet openbaar wil maken maar wel zijn adres op facebook schreef
:80: had ze het adres van dan jochie op FB gepleurt. Echte tok dus. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”