Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een stoere mannen..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Wat een stoere mannen..

Ongelezen bericht door cornelia »

Je kunt wel blijven zeiken en veroordelen over het onkruid van de buren maar dan verlies je uit het oog dat je eigen tuntje ook nogal wat onkruid heeft.
Dit is een waarheid als een koe en op echt van alles toepasbaar. Van "rare rituelen" in het buitenland, jacht op trofeeën zoals een leeuwenkop, jagen, vlees eten, alles wat anders gaat dan zoals het bij ons gaat etc. etc. etc. Echt op alles toepasbaar.

Het gezegde; “verbeter de wereld, begin bij je zelf” is er ook zo een.

Toch neemt dit niet weg dat als ik mijn straatje niet onkruid vrij kan krijgen om wat voor reden dan ook ik niet kritisch mag zijn over de tuin van de buren. Ik eet vlees dus ik mag niet kritisch zijn over …………….. O.K. ik moet ook de hand in eigen boezem steken en me focussen op het eerder genoemde gezegde; waarom eet ik vlees, welk vlees, kan ik anders…………… Maar omdat ik vlees eet me niet meer mogen uitspreken over andere of aanverwante zaken is een absurditeit die alleen maar in de hand gewerkt word door onverschilligheid. “OK ik eet ook vlees, dus dan hoef ik (godzijdank) niet na te denken over dat andere wat daar gebeurt”. Op den duur wordt een dergelijk zinnetje n.l. gewoon een excuus om niet meer verder te hoeven kijken dan je neus daadwerkelijk lang is. "Hypocriet" word daar mee meer een opdracht om te zwijgen en minder om kritisch te kijken, ook naar je zelf.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

bouvierpoedel schreef: Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Je kunt wel blijven zeiken en veroordelen over het onkruid van de buren maar dan verlies je uit het oog dat je eigen tuntje ook nogal wat onkruid heeft.
Dus omdat in Nederland (en nergens in de wereld) niet perfect met dieren om wordt gegaan moeten we alles in de wereld maar goedkeuren? Ik zie jou in werkelijk elk topic over wat voor dierenmishandeling dan ook zeggen 'je mag niks zeggen want je hebt zelf een stuk vlees op je bord elke avond'. Wat een onzin. Ik ben vegetariër trouwens dus mag ik wel een mening hebben?

Daarbij (dit is niet tegen jou bp) vind ik 'het ligt er maar aan waar je mee opgegroeid bent' ook een bar slecht excuus. Als volwassen mens met een normaal stel hersenen weet je prima dat dit geen feestje is voor die geit. Dat het 'normaal' is om te doen, ja misschien wel, maar het blijft gewoon opzettelijke mishandeling van een dier. Dat valt wat mij betreft niet goed te praten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Punzel schreef:Daarbij (dit is niet tegen jou bp) vind ik 'het ligt er maar aan waar je mee opgegroeid bent' ook een bar slecht excuus. Als volwassen mens met een normaal stel hersenen weet je prima dat dit geen feestje is voor die geit. Dat het 'normaal' is om te doen, ja misschien wel, maar het blijft gewoon opzettelijke mishandeling van een dier. Dat valt wat mij betreft niet goed te praten.
Dat hangt af van waar je bent opgegroeid in welke cultuur.
Wat dat betreft heeft BP echt wel een punt.

Wij beoordelen gebeurtenissen naar onze eigen moraal, dus waar we mee zijn opgegroeid.
Een algemene moraal geldt niet eens voor iedereen die hier woont.
Ik betwijfel of de mensen daar ook maar enig idee hebben hoe het er hier aan toe gaat en watvoor andere ideeën er bestaan over dieren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef: Als je beoordeeld heb je altijd een referentie kader en dat doe jij ook je neemt de luxe hier als model om het daar te veroordelen.
Maar goed je begrijpt het nog steeds niet .
Tuurlijk is het erg en tuurlijk was het erg wat wij hebben gedaan, maar als wij de tijd hebben mogen nemen om het te veranderen dan mag een ander dat toch ook wel.
Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Dus je mag allen over je eigen onkruid `zeiken`?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Als je beoordeeld heb je altijd een referentie kader en dat doe jij ook je neemt de luxe hier als model om het daar te veroordelen.
Maar goed je begrijpt het nog steeds niet .
Tuurlijk is het erg en tuurlijk was het erg wat wij hebben gedaan, maar als wij de tijd hebben mogen nemen om het te veranderen dan mag een ander dat toch ook wel.
Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Dus je mag allen over je eigen onkruid `zeiken`?
Als jij dat wil mag je over je eigen onkruid zeiken , ook over een ander hoor . Maar het gekke is dat wanneer het op NL aankomt met een vingerje dat iedereen gelijk de haren in de nek gaan staan en in gevechthouding schiet , want ..............Of je schiet gelijk in de afweer en zelfmedelij als het over je eigen hachie gaat.
Nouja ga je gang hoor eigenljk is het gewoon geblaat want je voegd niets toe of lost niets op . Jammer want volgens mij ben je best wel een aardig wijf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Als jij dat wil mag je over je eigen onkruid zeiken , ook over een ander hoor . Maar het gekke is dat wanneer het op NL aankomt met een vingerje dat iedereen gelijk de haren in de nek gaan staan en in gevechthouding schiet , want ..............Of je schiet gelijk in de afweer en zelfmedelij als het over je eigen hachie gaat.
Nouja ga je gang hoor eigenljk is het gewoon geblaat want je voegd niets toe of lost niets op . Jammer want volgens mij ben je best wel een aardig wijf.
Jij voegt ook niets toe je lost ook niets op. Jij haalt je schouders op en doet `tsja`.

Want in topics waarover eigen tuin gezeken wordt, dus wreedheid binnen de grenzen, valt me het op dat jij ook weer voor begrip gaat zoeken en mensen die de wreedheid veroordelen ga jij zelf weer veroordelen. `want het zal wel reden hebben` of `er zal wel iets mis zijn`.

Maar dat kun je dan wel doortrekken tot in het oneindige. Kindermisbruik zal ook wel achtergrond hebben `en daar moet je dus ook weer niet te hard over oordelen`.....
Maar vergeet niet dat degene die het de ander aandoet een keuze heeft. En degene die dat ondergaat heeft geen keuze.

Het consumeren van vlees daar kun je over discussiëren, want daar zitten inderdaad nogal haken en ogen aan.
Maar zinloos geweld tegen dieren moet toch écht veroordeeld worden, hoe je het ook went of keert.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Als jij dat wil mag je over je eigen onkruid zeiken , ook over een ander hoor . Maar het gekke is dat wanneer het op NL aankomt met een vingerje dat iedereen gelijk de haren in de nek gaan staan en in gevechthouding schiet , want ..............Of je schiet gelijk in de afweer en zelfmedelij als het over je eigen hachie gaat.
Jij voegt ook niets toe je lost ook niets op. Jij haalt je schouders op en doet `tsja`.

Want in topics waarover eigen tuin gezeken wordt, dus wreedheid binnen de grenzen, valt me het op dat jij ook weer voor begrip gaat zoeken en mensen die de wreedheid veroordelen ga jij zelf weer veroordelen. `want het zal wel reden hebben` of `er zal wel iets mis zijn`.

Maar dat kun je dan wel doortrekken tot in het oneindige. Kindermisbruik zal ook wel achtergrond hebben `en daar moet je dus ook weer niet te hard over oordelen`.....
Maar vergeet niet dat degene die het de ander aandoet een keuze heeft. En degene die dat ondergaat heeft geen keuze.

Het consumeren van vlees daar kun je over discussiëren, want daar zitten inderdaad nogal haken en ogen aan.
Maar zinloos geweld tegen dieren moet toch écht veroordeeld worden, hoe je het ook went of keert.
Word zo'n ja maar zij en ja maar hij gedoe want ieder land en cultuur heeft wel wat fouts maar heel vaak ook veel goeds.
We hebben de grootste gruwel tegen alles wat leeft liggen hier in Nl , kernbommen.
Ja het is erg wat daar gebeurt en ook erg wat hier gebeurt op een iets andere manier maar op dezelfde schaal van wreedheid, ga dat eerst oplossen . Nepal moet ook niet lopen zeiken over wat wij hier uitvreten ,laat ze ook eerst hun eigen problemen maar oplossen.
Dat bedoel ik dat iedereen wel wat te zeiken heeft over elkaar als land maar dat het helemaal niets oplost en je alleen maar meer gezeik en onvrede kweekt.
Ik kan wel jouw zweepje veroordelen maar schiet niet op als ik mijn hond een hollewipper geef.Die paar dode dieren die bij het oogsten van je man vallen daar zal ook wel een oplossing voor komen en tot die oplossing er is gaat het ook gewoon door .
Alles heeft zijn eigen tijd en ritme.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Word zo'n ja maar zij en ja maar hij gedoe want ieder land en cultuur heeft wel wat fouts maar heel vaak ook veel goeds.
We hebben de grootste gruwel tegen alles wat leeft liggen hier in Nl , kernbommen.
Dat is wat jij doet. `ja maar zij`. Alleen betrek je het dan op hier.
Hier gebeuren ook wrede dingen maar het wordt niet normaal gevonden.
bouvierpoedel schreef: Ja het is erg wat daar gebeurt en ook erg wat hier gebeurt op een iets andere manier maar op dezelfde schaal van wreedheid, ga dat eerst oplossen . Nepal moet ook niet lopen zeiken over wat wij hier uitvreten ,laat ze ook eerst hun eigen problemen maar oplossen.
Dat bedoel ik dat iedereen wel wat te zeiken heeft over elkaar als land maar dat het helemaal niets oplost en je alleen maar meer gezeik en onvrede kweekt.
Ik kan wel jouw zweepje veroordelen maar schiet niet op als ik mijn hond een hollewipper geef.Die paar dode dieren die bij het oogsten van je man vallen daar zal ook wel een oplossing voor komen en tot die oplossing er is gaat het ook gewoon door .
Alles heeft zijn eigen tijd en ritme.
We zijn hier dingen aan het orde aan het stellen. Het veel te veel consumeren van vlees ten koste van vee en mensen in andere continenten. Maar het gaat verdomde traag want mensen zijn stompzinnig, maakt niet uit waar ze leven.

Met die laatste regel ben ik het eens. Alles heeft z´n eigen tijd en ritme. Maar ik zou toch willen dat ik geboren was op een moment dat de beschaving nog een stuk verder gevorderd was.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Punzel schreef:
bouvierpoedel schreef: Daarnaast gebeurt hier ook nog zat wat even erg is maar wij hebben het in een moden jasje gestoken als het lijkt dat wij zo modern/inlevend en vooruitstrevend zijn.
Dus omdat in Nederland (en nergens in de wereld) niet perfect met dieren om wordt gegaan moeten we alles in de wereld maar goedkeuren? Ik zie jou in werkelijk elk topic over wat voor dierenmishandeling dan ook zeggen 'je mag niks zeggen want je hebt zelf een stuk vlees op je bord elke avond'. Wat een onzin. Ik ben vegetariër trouwens dus mag ik wel een mening hebben?

Daarbij (dit is niet tegen jou bp) vind ik 'het ligt er maar aan waar je mee opgegroeid bent' ook een bar slecht excuus. Als volwassen mens met een normaal stel hersenen weet je prima dat dit geen feestje is voor die geit. Dat het 'normaal' is om te doen, ja misschien wel, maar het blijft gewoon opzettelijke mishandeling van een dier. Dat valt wat mij betreft niet goed te praten.

Wat ik er mee bedoel is dat ik het ontzettend hypocriet vind om een ander te veroordelen terwijl je zelf gewoon medeschuldig bent aan de bio-industrie. Jij bent vegetariër en hebt dus bewust een andere keus gemaakt. Dat is je eigen straatje. Maar de meeste reaguurders die op internet reageren staan er simpelweg niet bij stil welk leed er achter de vleesindustrie zit.

En ik heb er gewoon heel erg veel moeite mee dat mensen zomaar andere mensen op een vreselijke manier dood wensen alleen omdat zij andere ideeën hebben vanuit hun geloof of cultuur. De arrogantie die alles wat anders is betitelt als barbaars. Omdat wij denken dat wij gelijk hebben wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is!

In onze samenleving is dit de norm, maar in Pakistan denken ze daar anders over. Wij vinden het normaal dat volwassen mannen krijsend ter aarde storten om een rode kaart te versieren bij een potje om een dooie bal. Dat vinden ze daar waarschijnlijk heel erg fout en vinden ze dat die mannen onmiddellijk ontmand moeten worden wegens verregaande degeneratie.

Je kunt het afkeuren dat het gebeurt, leeuwen schieten voor de lol, ganzen omdat ze lastig zijn, ratten omdat ze vies zijn, met geiten sollen omdat het zielig is. Dat kan. Maar de minachting voor een ander, het volkomen gebrek aan respect voor de motieven en culturen daarachter, dat vind ik heel akelig. Dat bedoel ik met wel gewoon vlees eten, maar een ander voor barbaar en dierenmishandelaar uitmaken. Natuurlijk mag je het afschuwelijk vinden wat er gebeurt, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dat zijn toch geen "mannen", Real man don't kill for fun!!

Vreemde gewoontes, en kinderen die op de voorste rij zitten, krijgen die daar geen trauma van? :-(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mosquito1980 schreef:Dat zijn toch geen "mannen", Real man don't kill for fun!!

Vreemde gewoontes, en kinderen die op de voorste rij zitten, krijgen die daar geen trauma van? :-(
Dat is hun normaal. Of hebben spaanse kindertjes ook massaal een trauma?
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mosquito1980 schreef:Dat zijn toch geen "mannen", Real man don't kill for fun!!

Dat is hun normaal. Of hebben spaanse kindertjes ook massaal een trauma?
Hier hebben ze al een trauma als de goudvis van de buren dood gaat ,kun je nagaan hoeveel je aangelult word .
iones
Zeer actief

Dartel schreef:

Wat ik er mee bedoel is dat ik het ontzettend hypocriet vind om een ander te veroordelen terwijl je zelf gewoon medeschuldig bent aan de bio-industrie. Jij bent vegetariër en hebt dus bewust een andere keus gemaakt. Dat is je eigen straatje. Maar de meeste reaguurders die op internet reageren staan er simpelweg niet bij stil welk leed er achter de vleesindustrie zit.

En ik heb er gewoon heel erg veel moeite mee dat mensen zomaar andere mensen op een vreselijke manier dood wensen alleen omdat zij andere ideeën hebben vanuit hun geloof of cultuur. De arrogantie die alles wat anders is betitelt als barbaars. Omdat wij denken dat wij gelijk hebben wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is!

In onze samenleving is dit de norm, maar in Pakistan denken ze daar anders over. Wij vinden het normaal dat volwassen mannen krijsend ter aarde storten om een rode kaart te versieren bij een potje om een dooie bal. Dat vinden ze daar waarschijnlijk heel erg fout en vinden ze dat die mannen onmiddellijk ontmand moeten worden wegens verregaande degeneratie.

Je kunt het afkeuren dat het gebeurt, leeuwen schieten voor de lol, ganzen omdat ze lastig zijn, ratten omdat ze vies zijn, met geiten sollen omdat het zielig is. Dat kan. Maar de minachting voor een ander, het volkomen gebrek aan respect voor de motieven en culturen daarachter, dat vind ik heel akelig. Dat bedoel ik met wel gewoon vlees eten, maar een ander voor barbaar en dierenmishandelaar uitmaken. Natuurlijk mag je het afschuwelijk vinden wat er gebeurt, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is.
Man man... wat een oliedom lulverhaal!

`Tuurlijk mag je het afschuwelijk vinden dat vrouwenbesnijdenis gebeurt, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is`
`tuurlijk mag je verkrachting van kinderen afschuwelijk vinden, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is.`

Het is namelijk `KOELTOER` en daarmee kun je ALLES rechtlullen wat krom zit.

Heb je trouwens ook van het woord `gradatie` gehoord? Of `bagatelliseren`?

De IS heeft onlangs 19 jonge vrouwen omgelegd. Die stemden namelijk niet toe om met ze seks te hebben. Is ook `KOELTOER`. Maar hé, moet kunnen he. Mogen wij niet over oordelen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

iones schreef:
Dartel schreef:

Man man... wat een oliedom lulverhaal!

`Tuurlijk mag je het afschuwelijk vinden dat vrouwenbesnijdenis gebeurt, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is`
`tuurlijk mag je verkrachting van kinderen afschuwelijk vinden, maar dat is geen reden dat het ook persé fout is.`

Het is namelijk `KOELTOER` en daarmee kun je ALLES rechtlullen wat krom zit.

Heb je trouwens ook van het woord `gradatie` gehoord? Of `bagatelliseren`?

De IS heeft onlangs 19 jonge vrouwen omgelegd. Die stemden namelijk niet toe om met ze seks te hebben. Is ook `KOELTOER`. Maar hé, moet kunnen he. Mogen wij niet over oordelen.
:ok:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dartel
Zeer actief
Contacteer:

Je mag het natuurlijk een kulverhaal vinden, maar het is mijn mening. En dat mag ook. De hele arrogante houding van de westerlingen ten opzichte van andere culturen vind ik afschuwelijk. En vooral omdat we zelf geen spat beter zijn. Maar jullie natuurlijk wel. Jullie kunnen lekker vanuit je stoel afgeven op alles waar je het niet mee eens bent. En jezelf superieur voelen aan de rest van de mensheid. Lekker makkelijk!

En hoezo geen gradaties? En er is nogal een verschil tussen het levend verbranden van mensen en het voor de lol schieten van een leeuw. Of jij moet vinden dat dieren net zoveel waard is als een mens. Jij trekt het nu in het zwart-wit, niet ik. Vrouwen verkrachten is in die regio's ook strafbaar, dat kun je niet gelijk stellen met de jacht. Dat het daar gebeurt is fout, maar dat is ook geen onderdeel van hun cultuur. Levend mensen verbranden, vliegtuigen opblazen, kinderen verkrachten is fout in iedere cultuur. Maar volgens mij ging het daar niet om.

Het gaat om jagers en mensen die voor de lol beesten doden. Die kun je op één hoop gooien. En dan de slagers hier in de buurt er ook maar bij, want die doen het ook maar voor het geld. Net als die gids in Afrika. Is precies hetzelfde toch?
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Misschien moet je de op nog even lezen want ik geloof niet dat het hier over leeuwen en jagen gaat.
Dartel
Zeer actief
Contacteer:

Nee, het gaat hier over de mannen die met hun blote handen een geit te grazen nemen. Die dus voor hun lol een dier doden. Net als in het andere topic over Cecil, die leeuw die door die tandarts gedood werd.
iones
Zeer actief

Dartel schreef:Nee, het gaat hier over de mannen die met hun blote handen een geit te grazen nemen. Die dus voor hun lol een dier doden. Net als in het andere topic over Cecil, die leeuw die door die tandarts gedood werd.
Wreedheid is NOOIT goed te praten, niet op basis van KOELTOER, religie of traditie. NOOIT. Echt niet.

En die tandarts was toch westers? Mogen we daar wel iets van zeggen omdat die westers is? Want alleen dan ben je niet arrogant?
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
Dartel schreef:Nee, het gaat hier over de mannen die met hun blote handen een geit te grazen nemen. Die dus voor hun lol een dier doden. Net als in het andere topic over Cecil, die leeuw die door die tandarts gedood werd.
Wreedheid is NOOIT goed te praten, niet op basis van KOELTOER, religie of traditie. NOOIT. Echt niet.

En die tandarts was toch westers? Mogen we daar wel iets van zeggen omdat die westers is? Want alleen dan ben je niet arrogant?
Dat in ieder geval
En de mensen ter plaatse die hebben geholpen blijven lekker buiten schot :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef:
iones schreef:

Dat in ieder geval

Verwacht je anders, van een land waar de heersende dictator z'n hand niet omdraait voor massamoord, er ook naar blanken racistische ideeën op nahoudt en op z'n verjaardag een half wildpark wegvreet?
iones
Zeer actief

Dat van die leeuwen schieten is ook een geldkwestie. Het levert Afrika 14 miljoen op, op jaarbasis. Vecht daar maar eens aan met goede idealen, tegen zo´n geld bedrag. Geld heerst nu eenmaal over de wereld. Niet dat ik dat goed praat. Het is alleen maar zo. Maar goed, nu is het weer off topic.

Ik zal wreedheid altijd veroordelen, door wie het ook begaan wordt. Of het nu een Europeaan is, de buurman, een koreaan of een zulu.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Maar als het zo is dat we eigenlijk niets mogen zeggen/ denken over bijv. dat geiten afslachten omdat wij ook onkruid in ons tuintje hebben en daarom niets mogen zeggen over het onkruid van de buurman dan kan dus eigenlijk iedereen op de hele wereld zijn dooie gang maar gaan zonder dat er ook maar iets van gezegd mag worden? Want altijd is er ergens anders wel weer iets erger.

En wat "wij" in het verleden gedaan hebben, geiten van torens gooien, ganzen trekken etc, als ik in die tijd geleefd had was dat voor mij waarschijnlijk ook normaal maar nu we dat idee ontstegen zijn hoef ik niet te horen dat ik niets meer mag vinden van welke vorm van dierenmishandeling dan ook (want dat is het in mijn ogen) alleen omdat dat in de middeleeuwen hier gangbaar was. Toen was er wel meer gangbaar wat we nu liever vergeten.

Ik vind het barbaars wat daar, en op heel veel andere plaatsen in de wereld gebeurd met dieren, ik zal er ook nooit aan wennen en kijk dus ook geen filmpjes en foto's meer van deze festiviteiten.

Enne, ik heb geen onkruid in mijn tuintje.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
iones
Zeer actief

JYBD schreef:Maar als het zo is dat we eigenlijk niets mogen zeggen/ denken over bijv. dat geiten afslachten omdat wij ook onkruid in ons tuintje hebben en daarom niets mogen zeggen over het onkruid van de buurman dan kan dus eigenlijk iedereen op de hele wereld zijn dooie gang maar gaan zonder dat er ook maar iets van gezegd mag worden? Want altijd is er ergens anders wel weer iets erger.

En wat "wij" in het verleden gedaan hebben, geiten van torens gooien, ganzen trekken etc, als ik in die tijd geleefd had was dat voor mij waarschijnlijk ook normaal maar nu we dat idee ontstegen zijn hoef ik niet te horen dat ik niets meer mag vinden van welke vorm van dierenmishandeling dan ook (want dat is het in mijn ogen) alleen omdat dat in de middeleeuwen hier gangbaar was. Toen was er wel meer gangbaar wat we nu liever vergeten.

Ik vind het barbaars wat daar, en op heel veel andere plaatsen in de wereld gebeurd met dieren, ik zal er ook nooit aan wennen en kijk dus ook geen filmpjes en foto's meer van deze festiviteiten.

Enne, ik heb geen onkruid in mijn tuintje.
Inderdaad.

Maar dierenleed wordt hier meestal vergoelijkt op dit forum.

Ook als het een individu betreft hier in Nederland die een hond iets verschrikkelijks heeft aan gedaan. Dan moeten we óók begrip opbrengen voor die persoon want die is dan vast heel zielig.

Dierenleed wordt denk ik niet heel erg gevonden door een aantal personen of zo.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef:
iones schreef:

Dat in ieder geval
Verwacht je anders, van een land waar de heersende dictator z'n hand niet omdraait voor massamoord, er ook naar blanken racistische ideeën op nahoudt en op z'n verjaardag een half wildpark wegvreet?
Die proberen er alleen nog wat gunstigs uit te halen door uitlevering van de schutter te eisen.
Maar dat zijn niet degenen die de schutter aan de schandpaal nagelen, hem en zijn gezin bedreigen enz.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Ach ieder land is zo fout als de neten maar lopen elkaar wel allemaal te beschuldigen van wat ze zelf ook doen. Als we eens allemaal onze bek houden over een ander en eerst je eigen zooi opruimt heb je in ieder geval reden tot blaten.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ach ieder land is zo fout als de neten maar lopen elkaar wel allemaal te beschuldigen van wat ze zelf ook doen. Als we eens allemaal onze bek houden over een ander en eerst je eigen zooi opruimt heb je in ieder geval reden tot blaten.
Hier in Nederland worden bij mijn weten geen dieren opzettelijk verscheurd voor de fun, gelukkig! Moet er niet aan denken! Zou het niet verdragen.
En als er al een psycho is die het wel doet, dan gebeurt het stiekum want het mag niet van de wet.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:Ach ieder land is zo fout als de neten maar lopen elkaar wel allemaal te beschuldigen van wat ze zelf ook doen. Als we eens allemaal onze bek houden over een ander en eerst je eigen zooi opruimt heb je in ieder geval reden tot blaten.
Hier in Nederland worden bij mijn weten geen dieren opzettelijk verscheurd voor de fun, gelukkig! Moet er niet aan denken! Zou het niet verdragen.
En als er al een psycho is die het wel doet, dan gebeurt het stiekum want het mag niet van de wet.
Nou als het over de wet gaat die hier heerst ben je snel uitgelult want daar mag het wel namelijk.

Wat de denken aan al die opslagloodsen voor vee in leven te houden om dagelijks met honderen afgevoerd gaan worden naar een slachthuis voor gewoon de fun van een lapje vlees .Graatmagere melkkoeien waar dagelijks de laatste druppel uitgeperst word .
Zeugen die in een kooi worp na worp groot brengen voor de slacht.
Loodsen vol met broodfokhonden en transsporten vanuit het buitenland. Kippen die elkaar aan gort pikken . Nutvee wat 1 x in de zoveel tijd geruimd en vernietigd word omdat we het niet willen enten .
Asielzoekers die op straat worden gepleurt omdat ze geen asiel krijgen.
Steeds meer kinderen die op straat belanden en over hele gezinnen maar te zwijgen.
Jouw man is ook niet de enige in zijn sector dus daar vallen ook veel meer doden dan alleen op zijn land tijdens het oogsten.
Gaat daar dan wat aan doen dan alleen lopen schreeuwen over wat er in een ander land gebeurt . Zal wel zijn zolang je daarover loopt te bleren je een excuus hebt hier in nl niets te doen omdat je al met dierenleed bezig bent in het buitenland terwijl het ook niet verder komt dan bleren en schreeuwen.
Of hebben ze je geschreeuw en gebler gehoord in het verre en er ondertussen wat aan gedaan.?
Jij hebt de luxe om je bek open te trekken en voor jezelf opkomen en iedere dag 3 x te vreten zittend aan je mooie eethoek in je verwarmde kamer en je paarden, honden en nog wat plezier huisdieren te kunnen veroorloven . die je houd in mooie luxe verblijven die je rat en muizenvrij houd wat ze in een ander werelddeel weer een gruwel en dierenmishandeling vinden. De luxe die je je veroorloofd terwijl er ook wat dieren voor moeten sneuvelen om je gedoetje in stand te houden en je zogenaamde normen en waarden .
Leuk hoor maar pas ze dan hier in nl toe en niet vanuit je enorme luxe gelul gewoon omdat het kan, want goh een ander zal eens wat anders denken als ik niet zo hard schreeuw .
Goh heb jij vandaag al gescheeuwd tegen al dat dierenleed in het buitenland .? Moet je echt doen hoor want anders horen ze je niet en zullen eens denken dat je niet voor zielige dieren opkomt.
Ga nu even eten koken ,we spreken. OH ja lekker runderkoteletjes ,toedelssss . waaat ... de zweep.? Ja moest even de hond een paar flinke meppen met de zweep geven ,hij zat achter het paard aan. Maar wat eet jij vandaag .? Nou moeilijk hoor maar geloof een Argentijns lapje vlees met groenten uit de Andes of het word een etenje bij de Nepalees maar heb ook geen zin om daar 3 uur voor in de auto te zitten want we zitten ook nog te wachten op een lading uit China , lekkere kluifjes voor de hondjes. Je weet wel die we voor de zaak importeren.
Wacht waaacht wilde je nog even vertellen dat ik zo'n beeldig jurkje en jasje met schoentjes heb gekocht voor de kleine , jaja ik weet het zielige kindjes naaifabriekjes , maar wat gaan die mensen ruw en barbaars met dieren om zeg.
Moet hollen hoor , we spreeeeeken .

.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:
Nou als het over de wet gaat die hier heerst ben je snel uitgelult want daar mag het wel namelijk.

Wat de denken aan al die opslagloodsen voor vee in leven te houden om dagelijks met honderen afgevoerd gaan worden naar een slachthuis voor gewoon de fun van een lapje vlees .Graatmagere melkkoeien waar dagelijks de laatste druppel uitgeperst word .
Loodsen vol met broodfokhonden en transsporten vanuit het buitenland. Kippen die elkaar aan gort pikken . Nutvee wat 1 x in de zoveel tijd geruimd en vernietigd word omdat we het niet willen enten .
Steeds meer kinderen die op straat belanden en over hele gezinnen maar te zwijgen.
Jouw man is ook niet de enige in zijn sector dus daar vallen ook veel meer doden dan alleen op zijn land tijdens het oogsten.
Gaat daar dan wat aan doen dan alleen lopen schreeuwen over wat er in een ander land gebeurt . Zal wel zijn zolang je daarover loopt te bleren je een excuus hebt hier in nl niets te doen omdat je al met dierenleed bezig bent in het buitenland terwijl het ook niet verder komt dan bleren en schreeuwen.
Of hebben ze je geschreeuw en gebler gehoord in het verre en er ondertussen wat aan gedaan.?
Jij hebt de luxe om je bek open te trekken en voor jezelf opkomen en iedere dag 3 x te vreten zittend aan je mooie eethoek in je verwarmde kamer en je paarden, honden en nog wat plezier huisdieren te kunnen veroorloven . die je houd in mooie luxe verblijven die je rat en muizenvrij houd wat ze in een ander werelddeel weer een gruwel en dierenmishandeling vinden. De luxe die je je veroorloofd terwijl er ook wat dieren voor moeten sneuvelen om je gedoetje in stand te houden en je zogenaamde normen en waarden .
Leuk hoor maar pas ze dan hier in nl toe en niet vanuit je enorme luxe gelul gewoon omdat het kan, want goh een ander zal eens wat anders denken als ik niet zo hard schreeuw .
Goh heb jij vandaag al gescheeuwd tegen al dat dierenleed in het buitenland .? Moet je echt doen hoor want anders horen ze je niet en zullen eens denken dat je niet voor zielige dieren opkomt.
Ga nu even eten koken ,we spreken. OH ja lekker runderkoteletjes ,toedelssss . waaat ... de zweep.? Ja moest even de hond een paar flinke meppen met de zweep geven ,hij zat achter het paard aan. Maar wat eet jij vandaag .? Nou moeilijk hoor maar geloof een Argentijns lapje vlees met groenten uit de Andes of het word een etenje bij de Nepalees maar heb ook geen zin om daar 3 uur voor in de auto te zitten want we zitten ook nog te wachten op een lading uit China , lekkere kluifjes voor de hondjes. Je weet wel die we voor de zaak importeren.
Wacht waaacht wilde je nog even vertellen dat ik zo'n beeldig jurkje en jasje met schoentjes heb gekocht voor de kleine , jaja ik weet het zielige kindjes naaifabriekjes , maar wat gaan die mensen ruw en barbaars met dieren om zeg.

.
Al het bovenstaande is nog steeds geen opzettelijk aangebrachte wreedheid dus niet te vergelijken. Niet dat ik het allemaal goedpraat. Ik zou heel graag willen dat bovenstaande zaken anders gingen.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:
iones schreef:

.
Al het bovenstaande is nog steeds geen opzettelijk aangebrachte wreedheid dus niet te vergelijken. Niet dat ik het allemaal goedpraat. Ik zou heel graag willen dat bovenstaande zaken anders gingen.
Oh die beesten zijn allemaal zelf die stal in gelopen per ongeluk en per ongeluk lopen er grote aantallen dagelijks het slachthuis in en per ongeluk hebben we er onbewust allemaal wetjes en regeltjes voor gemaakt .? Per ongeluk belanden ze in de supermarkt en daarna bij mij ,jou en anderen dagelijks op het bord zonder dat wij daar bij nadenken per ongeluk en onbewust.?
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik schreeuw tegen het dierenleed in het buitenland EN tegen het dierenleed in het binnenland.
Ik schreeuw tegen dierenleed.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”