Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador bijt Chihuahua dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Labrador bijt Chihuahua dood

Ongelezen bericht door Brigitte »

80564M

Re: Labrador bijt Chihuahua dood

Ongelezen bericht door 80564M »

Ja, nou ja. Ik weet het gewoon niet. Ik weet gewoon ook niet wat ik zou doen. Stel dat Miep een hondje doodbijt? Die zou het uit angst-bijterig doen. En als Saar dat had gedaan, dan was het ècht per ongeluk geweest denk ik :ugh:
Maar ik zou het zelf echt verschrikkelijke vinden, en niet weten of ik de hond dan nog recht aan kan kijken.

Maar goed, gelukkig gaan/gingen mijn honden nooit op andere honden af.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ik weet niet of ik geloof in per ongeluk doodbijten. Deze hond rende op de chihuahua af en vermoorde hem/haar. Ik zie niet wat daar per ongeluk aan is.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Valerie schreef:Nou ik weet niet of ik geloof in per ongeluk doodbijten. Deze hond rende op de chihuahua af en vermoorde hem/haar. Ik zie niet wat daar per ongeluk aan is.
Saar zou er dus niet op afrennen. Als Wawa toenadering zocht, zou ze er wel mee gaan spelen. Op zijn moeders. Heel voorzichtig. En ze zou denk ik zelf nog meer van slag zijn geweest dan ik, als het beestje dood bleef.

Termen als vermoorden zie ik jou trouwens nooit uit jouw mond als het om Staffords gaat. Dan is het wel per ongeluk?
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat is dat nou toch de hele tijd. Gebeurt het nu gewoon vaker? Of lees je het vaker door social media.

Ik merk dat ik toch ondertussen met 2 maatstaven meet, hoewel ik het echt heel erg vind. Als dit een vechthond was geweest had ik meteen mijn mening klaar. Maar nu denk ik toch verder. Is het niet per ongeluk gegaan, hoe is het het echt gegaan?

Moet je iedere hond meteen inslapen als er 1x een dodelijk slachtoffer valt? Ik vind het moeilijk te oordelen als ik er niet bij ben geweest. Ik denk dat voor mij het erg situatie afhankelijk is. Als een hond echt niet te stoppen is en blijft aanvallen is het voor mij een uitgemaakte zaak. Verder denk ik toch dat een ongeluk kan gebeuren.

Hoe dan ook weer verschrikkelijk voor alle partijen!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:
Valerie schreef:Nou ik weet niet of ik geloof in per ongeluk doodbijten. Deze hond rende op de chihuahua af en vermoorde hem/haar. Ik zie niet wat daar per ongeluk aan is.
Saar zou er dus niet op afrennen. Als Wawa toenadering zocht, zou ze er wel mee gaan spelen. Op zijn moeders. Heel voorzichtig. En ze zou denk ik zelf nog meer van slag zijn geweest dan ik, als het beestje dood bleef.

Termen als vermoorden zie ik jou trouwens nooit uit jouw mond als het om Staffords gaat. Dan is het wel per ongeluk?
Tja maar spelen is iets heel anders, ik kan me niet voorstellen dat een Gollum of Saar per ongeluk een wawa zou doobijten.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Een beet kan gemakkelijker fataal worden bij een chihuahua. Maar er naartoe rennen en direct ferm bijten is absurd gedrag, of dat nou bij een chi gebeurt of bij een sint bernard. Alleen die laatste is niet zo makkelijk om te leggen.

Een spuitje of een muilkorf- en aanlijngebod lijkt me in dit geval (mits het verhaal klopt) terecht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een hond dood door angstbijten lijkt me sterk hoor. Dan moet je net heel veel pech hebben en het slachtoffer verkeerd raken.
Verder is dit verhaal wel net zo vaag als al die Stafford-verhalen :mrgreen: Hij liep los, en? Wat gebeurde er, wat was de aanleiding?
Nouja, hoe dan ook sneu voor de Chi eigenaren want die krijgen hun hond er sowieso niet mee terug :ugh:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik denk dat de meeste bazen met vervelende honden wel weten wat hun hond doet als ze de kans krijgen als ze los lopen. Houd ze dan verdorie aangelijnd.
Ik ben net terug van een boswandeling. Op afstand zie ik een man op een bank zitten met drie Duitse herders die naast hem lagen. Ik gaf aan dat ik Lut aan ging lijnen. Is niet nodig gaf hij aan. Nou prima dan. Op een meter of 30 vroeg ik het nog eens. Nee loop maar door, ze zijn afgericht en ik liep door. Hij was net uitgesproken en de herders zetten het op een sprint om in de aanval te gaan. Niks luisteren dus.
Fleurtje rende gillend weg en Lut stond wat aarzelend met de staart naar beneden naast me. Met een zwaaiende wandelstok en luid schreeuwend sprintte ik ze ook tegemoet. Ze bleven ogenblikkelijk staan en op mijn commando terug plaats liepen ze ook terug naar de man die nog steeds op de bank zat zonder ook maar iets te ondernemen. Nu achteraf geloof ik geen barst dat ze afgericht waren, wel dat ze redelijk luisteren onder normale omstandigheden. Een zwaaiende stok zou dan juist een prikkel tot aanval zijn geweest lijkt me en die zou voor mij fataal afgelopen zijn tegen drie herders.
Ik geloof niet meer zo maar iedereen. Maar die man gelooft mij ook niet als ik zou zeggen dat ik die wandelstok draag omdat ik krakkemikkig loop.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:. Met een zwaaiende wandelstok en luid schreeuwend sprintte ik ze ook tegemoet. Ze bleven ogenblikkelijk staan en op mijn commando terug plaats liepen ze ook terug naar de man die nog steeds op de bank zat zonder ook maar iets te ondernemen. Nu achteraf geloof ik geen barst dat ze afgericht waren, wel dat ze redelijk luisteren onder normale omstandigheden. Een zwaaiende stok zou dan juist een prikkel tot aanval zijn geweest lijkt me en die zou voor mij fataal afgelopen zijn tegen drie herders.
Ik geloof niet meer zo maar iedereen. Maar die man gelooft mij ook niet als ik zou zeggen dat ik die wandelstok draag omdat ik krakkemikkig loop.
Nu weten we nog niet of de honden zijn afgericht, want je deed het niet goed.
Je mag pas met de stok gaan zwaaien, als de hond in je mouw hangt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marion. schreef:

Dan heb je mijn laatste topic gemist over mijn eigen hond. Schijnbaar lees je wat jij wilt lezen. Als ze in de titel had geschreven dat het een pitbullachtige was zou je dan nog denken dat het per ongeluk was?
Dit is niet de eerste labrador die dit jaar wat doodbijt. Vermoord. Hoe je het ook wilt noemen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

korthaar schreef:
Wolfsblut schreef:. Met een zwaaiende wandelstok en luid schreeuwend sprintte ik ze ook tegemoet. Ze bleven ogenblikkelijk staan en op mijn commando terug plaats liepen ze ook terug naar de man die nog steeds op de bank zat zonder ook maar iets te ondernemen. Nu achteraf geloof ik geen barst dat ze afgericht waren, wel dat ze redelijk luisteren onder normale omstandigheden. Een zwaaiende stok zou dan juist een prikkel tot aanval zijn geweest lijkt me en die zou voor mij fataal afgelopen zijn tegen drie herders.
Hoe kom je daar nu weer bij? :19:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ja bah, van dit soort berichtjes krijg ik echt nachtmerries. Verschrikkelijk. Hoop het nooit mee te maken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

korthaar schreef:
Eerst ff nog de boeken induiken voor je iets zegt waar je nul verstand van hebt ... staat zo raar als t niet klopt nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De labrador liep los en de chi zat aangelijnd.
Ik vind dat je sowieso je grote hond niet naar zulke kleintjes hoort te laten gaan.
Ongeacht welk ras. Persoonlijk heb ik al een beetje moeite met labjes en goldens niet zozeer met de honden maar met het gemak waarmee mensen met ze lopen en boe alles weg gewuifd wordt, ja het is een jonge hond en hij moet de kans krijgen om te spelen etc.
De lab had niet in de buurt van de chi hoeven komen als de baasjes daarvan de hond bij zich hadden geroepen of gehouden, triest.

Overgens ik mis een stuk over ingrijpen van beide eigenaren/wandelaars? Ik zou echt alles op alles zetten rammen geven met de riem etc om Toots vrij te krijgen ook ongeacht het ras.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

korthaar schreef:
Oh, zo werkt dat? Dat wist ik dan weer niet. Ik hoop ze niet meer tegen te komen. Mocht dat toch het geval zijn dan laat ik de drie herders eerst flink schuddend in mijn mouwen hangen. Als dan na een kwartier mijn handjes er nog aan zitten ga ik met de stok zwaaien. Probleem opgelost.

Of ze afgericht waren, ik weet het gewoon niet. Ik herken wel iets in de situatie als ik pauzeer en even op een bank of in het gras ga zitten. Lut ligt dan heel ontspannen bij mij in de buurt. Op dat moment is het wel haar territorium wat ze bewaakt. Komt er iemand dan is ze heel alert. De cruciale afstand is dan ca 20 meter. Dat was ook ongeveer de afstand toen de herders vanuit liggende positie in actie kwamen.
In het verleden heeft ze ook een aantal mensen flink de schrik aangejaagd door ze aan te blaffen. Ze bijt dan wel niet maar het blijft vervelend. Ik heb het nu zo goed als eruit en vertrouw ik het niet dan sta ik op en loop verder. Dan is het gelijk opgelost en is ze de vriendelijkheid zelf.
Maar drie Duitse herders met onderstaande lichaamstaal die agressief met veel kabaal op je af stormen is dat wel wat angstaanjagender. Ik realiseer me ook dat als ze zich niet hadden laten weg jagen en zich in mij vast hadden gebeten, ik geen schijn van kans had gehad. Ik denk ook niet met slechts een bijtende herder. Als ze afgericht waren heeft hij zich zelf, gelet op deze situatie behoorlijk overschat. Hij zat als aan de bank genageld tijdens de aanval en kreeg geen woord meer uit zijn mond. En dat laatste verwacht je niet van iemand die honden africht. Vandaar dus mijn twijfels.

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wolfsblut schreef:
Oh, zo werkt dat?
Nee dat werkt niet zo maar hij wil graag overkomen alsof hij alles weet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief

malinois schreef:
Wolfsblut schreef:
Oh, zo werkt dat?
Nee dat werkt niet zo maar hij wil graag overkomen alsof hij alles weet...
Hoe zou jij het opgelost hebben? Ik wist me op dat moment geen raad en wat ik deed was puur intuïtie om de aanvallers te overbluffen. Tijd om na te denken was er niet.
Het komt niet gauw voor dat ik op zo'n laat tijdstip het bos in ga. Mijn ervaring is dat je dan alleen maar vervelende honden tegen komt. Met name los rennende klapkaken. Dat was dan ook de enige reden dat ik een wandelstok die wel altijd in de auto ligt meenam. Doe ik normaal gesproken nooit tijdens het wandelen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mal duidt meer op de wat rare reactie over de africhting dat er pas dreiging met stok komt na de aanval.

Maar dat staat los van hoe je reageert op 3 honden die jouw honden wat willen doen. Je hebt goed gehandeld denk, overbluffen. En misschien waren de honden niet getraind, of kenden ze alleen het trainingsveld. Van een beetje stok dreiging deinzen de meeste honden niet terug. Overtuiging van jou uit dat de honden op moesten rotten kwam gelukkig blijkbaar goed over.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een spuitje goedpraten zonder verdere info gaat me wat ver. Ik zou mijn hond er geen spuitje om geven en hem ook nog steeds recht kunnen aankijken. :wink: Maar ik zou me wel afvragen hoe dit kon gebeuren en waarom ik niet goed bezig was.

Ik ben van mening dat die hele kleine hondjes zoals ik er zelf ook een heb deels het probleem zijn en dan speelt uiteraard daarbij de verantwoordelijkheid van de baas van de grote hond en zijn karakter een rol. Bas is ook te klein om normaal sociaal gedrag te vertonen. Gewoon te kwetsbaar.

Helaas zijn en blijven honden dieren en zijn er duizenden honden in Nederland die die chihuahua dood zouden hebben gebeten. Die leven allemaal nog. Deze hond heeft de kans wel gekregen. Dat kan laksheid zijn, het kan zijn dat hij ging snuffelen en zelf aangevallen werd. Het kan zijn dat dit de eerste keer is geweest dat die hond uberhaubt wat gedaan heeft en ga zo door. Wij weten niks. Bij een labrador hoef je niet perse uit te gaan van dit gedrag. Als het een pitbull was geweest vond ik het minder vergeeflijk want dan weet je dat dit kan gebeuren.

Dus nee, ik kan het zo niet beoordelen.

Ik merk overigens hier dat de choco labradors vaak erg fel en onvriendelijk zijn. Valt meer mensen dat op? Ik weet er 3 en alledrie zijn ze hondagressief. Waarvan 1 zo erg dat als ik er met Bas langs loop de betreffende baas zich schrap moet zetten. Die hond wordt woest. Een reu en hij zou met teven kunnen maar ziet Bas als reu... :schrik: Als die los komt gaat hier precies hetzelfde gebeuren als met die chi. Goddank is die man prima in staat die hond te mannen en vast te houden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja natuurlijk moet het dood, dat is de oplossing :ok: ...... pffff sneeuw werd van de week aangevallen door een bobtail :scratch: jawel een bobtail, ( en ze liep op dat moment braaf aan de lijn mee) alleen de schrik geen gaten, maar doordat het grootte verschil meeviel vallen er dan geen slachtoffers, ik vind dat ze die hele kleine hondjes maar moeten verbieden ..... :lol1: sarcasme modus weer uit
zwaar klote dit,... mensen die dan gelijk om de dood van een andere hond roepen die praten poep wat mij betreft :roll:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

S@ndr@ schreef:tja natuurlijk moet het dood, dat is de oplossing :ok: ...... pffff sneeuw werd van de week aangevallen door een bobtail :scratch: jawel een bobtail, ( en ze liep op dat moment braaf aan de lijn mee) alleen de schrik geen gaten, maar doordat het grootte verschil meeviel vallen er dan geen slachtoffers, ik vind dat ze die hele kleine hondjes maar moeten verbieden ..... :lol1: sarcasme modus weer uit
zwaar klote dit,... mensen die dan gelijk om de dood van een andere hond roepen die praten poep wat mij betreft :roll:
Ik denk dat mensen dat zeggen omdat ze gewoon veilig willen lopen en dat begrijp ik maar al te goed.

Wat mij betreft heb je een beetje 2 groepen. Er is vaak genoeg een hond uitgevallen naar Skye en Skye is dan niet te beroerd daar op te reageren. Dan gaan er twee honden rollend over de grond soms. (Ik heb ondertussen de signalen wel geleerd en probeer er voor te zorgen dat dat niet meer gebeurd)
Ik heb nu meegemaakt dat 2 honden zich vasbeten en niet meer wilde los laten zonder ze te wurgen. Dat laatste vind ik onacceptabel. Ook een border die maar bleef aanvallen. Skye probeerde weg te lopen maar zodra hij zich omdraaide klapte die hond er weer op. Die hond blijkt dat heel vaak te doen. Ook dat vind ik niet kunnen.

Ik denk dat ongelukken kunnen gebeuren en dat niet iedere hond bij ieder incident ingeslapen hoeft worden, maar dat er zeker situaties zijn waarbij er wel honden in geslapen moeten worden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

veiligheid is een illusie,....... niet meer en niet minder dan dat, je veilig voelen zit dus tussen je oren- het is niet anders- kun je alles wat gevaarlijk kan zijn wel uitroeien maar ik ben bang dat je dan de halve wereld bevolking ook mee moet pakken :mann:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Helaas zijn en blijven honden dieren en zijn er duizenden honden in Nederland die die chihuahua dood zouden hebben gebeten. Die leven allemaal nog. Deze hond heeft de kans wel gekregen. Dat kan laksheid zijn, het kan zijn dat hij ging snuffelen en zelf aangevallen werd. Het kan zijn dat dit de eerste keer is geweest dat die hond uberhaubt wat gedaan heeft en ga zo door. Wij weten niks. Bij een labrador hoef je niet perse uit te gaan van dit gedrag. Als het een pitbull was geweest vond ik het minder vergeeflijk want dan weet je dat dit kan gebeuren.

:schrik: Hier ging het afgelopen winter ook maar op een haar na goed. Pjotr en Niko zijn heel sociaal en hebben nauwelijks jachtinstinct, maar zagen dat beestje echt niet als hond en gingen er achteraan.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Als de hond echt op die Chi afvloog om hem koud te maken vind ik ook dat er een spuitje in mag hoor.
En anders levenslang aangelijnd en gemuilkorfd. Ook bij Labradors lopen tegenwoordig zat idioten rond, compleet doorgefokt.
Ik ken maar twee leuke exemplaren, de rest zijn uitvallende vetklompen. Ik ben erg blij dat ze allemaal aan de lijn lopen hier want ik ben er zeker van dat er anders al heel wat chihuahua's gesneuveld waren :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
Nanna schreef:Als de hond echt op die Chi afvloog om hem koud te maken vind ik ook dat er een spuitje in mag hoor.
En anders levenslang aangelijnd en gemuilkorfd. Ook bij Labradors lopen tegenwoordig zat idioten rond, compleet doorgefokt.
Ik ken maar twee leuke exemplaren, de rest zijn uitvallende vetklompen. Ik ben erg blij dat ze allemaal aan de lijn lopen hier want ik ben er zeker van dat er anders al heel wat chihuahua's gesneuveld waren :schrik:
Dat zegt niets hoor, zie regelmatig dames die gekatapulteerd worden en zich om te kunnen passeren vast moeten klampen aan lantaarnpalen of verkeersborden.
En dan geven mijn honden nog geen krimp. Stel je voor hoe die langs keffertjes of mouwen opstropers moeten :schrik:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
laeken schreef: Ik merk overigens hier dat de choco labradors vaak erg fel en onvriendelijk zijn. Valt meer mensen dat op?
Zijn er nog meer kleuren dan? Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een choco moet hebben :19:
Bij mij zou die keus qua kleur op de laatste plaats staan, júist omdat er zoveel in omgefukt wordt. Ik ging wel kijken naar een nest zwartjes.
Dat is al een tijdje, in de jaren 80 werden de choco's populair en daar moesten de broodfokkers ook op inspringen natuurlijk. En als je alleen op het kleurtje fokt en niet naar het karakter kijkt kan dat misgaan natuurlijk. Ik hoor niet anders dat choco's drukker, agressiever en niet rastypisch zijn.
Heb ik toch mazzel gehad met mijn muts.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik ben daarom dus zo blij dat ik geen kleine hond heb, die beesten zijn zo makkelijk stuk. De mijne zouden toch echt wat moeite kosten voor een lab om dood te bijten.

Maar het is gewoon weg debiel, dat je tegenwoordig zo moet denken. Jeetjemina, we hebben onze honden toch voor plezier? En niet om continu alles in de gaten te houden en bijna huiverig te zijn als je een hond moet passeren omdat je niet weet of de baas genoeg controle heeft en je eigen hond gebeten gaat worden.

Lol gaat er zo een beetje vanaf, ben erg blij dat je hier leuke hondenparken hebben waar écht alleen sociale honden komen. Heb bijna geen zin meer om nieuwe gebieden te ontdekken, absurd voor woorden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:Een spuitje goedpraten zonder verdere info gaat me wat ver. Ik zou mijn hond er geen spuitje om geven en hem ook nog steeds recht kunnen aankijken. :wink: Maar ik zou me wel afvragen hoe dit kon gebeuren en waarom ik niet goed bezig was.

Ik ben van mening dat die hele kleine hondjes zoals ik er zelf ook een heb deels het probleem zijn en dan speelt uiteraard daarbij de verantwoordelijkheid van de baas van de grote hond en zijn karakter een rol. Bas is ook te klein om normaal sociaal gedrag te vertonen. Gewoon te kwetsbaar.

Helaas zijn en blijven honden dieren en zijn er duizenden honden in Nederland die die chihuahua dood zouden hebben gebeten. Die leven allemaal nog. Deze hond heeft de kans wel gekregen. Dat kan laksheid zijn, het kan zijn dat hij ging snuffelen en zelf aangevallen werd. Het kan zijn dat dit de eerste keer is geweest dat die hond uberhaubt wat gedaan heeft en ga zo door. Wij weten niks. Bij een labrador hoef je niet perse uit te gaan van dit gedrag. Als het een pitbull was geweest vond ik het minder vergeeflijk want dan weet je dat dit kan gebeuren.

Ik merk overigens hier dat de choco labradors vaak erg fel en onvriendelijk zijn. Valt meer mensen dat op? Ik weet er 3 en alledrie zijn ze hondagressief. Waarvan 1 zo erg dat als ik er met Bas langs loop de betreffende baas zich schrap moet zetten. Die hond wordt woest. Een reu en hij zou met teven kunnen maar ziet Bas als reu... :schrik: Als die los komt gaat hier precies hetzelfde gebeuren als met die chi. Goddank is die man prima in staat die hond te mannen en vast te houden.

Ik kan me hier heel erg in vinden met name het stuk over kleine hondjes :wink:
Hier loopt toevallig een choco kleurige rond die is behalve wat lomp wel ontzettend lief er zit geen kwaad in en er wordt ook echt getraind met hem, wel heeft hij eigenaren die voor hem al een labrador hadden en daarvoor ook dus ervaring. Voor de rest lopen labjes die wij echt ontwijken Toots vind ze niks en ik ook niet. Die hebben nog nooit het woordje hier of af gehoord en zijn totaal oncontroleerbaar. veel andere honden van uiteenlopende rassen staan hierin de omgeving toch wel onder appel, er lopen hier honden van het ras boerboel tot ratteler. Maar de grootste problemen zie je dus bij 1 van de makkelijkste rassen waar je dat dus niet verwacht. Dat komt naar mij idee omdat mensen denken dat je niks met zo,n hond hoeft dat zo,n hond automatisch braaf en rustig wordt en standaard nooit bijt. Jammer, ik denk dat dit een ras is waar juist zoveel mee kan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Daar geef ik Nanna gelijk in;zo wordt er inderdaad gedacht. Ik heb zelf 2 labradors (allebei van zeer goede huize en met stamboom) waarvan mn oudste bijna 10 jaar,toch echt geen doetje is

"Das toch gek "zei men dan als er weer eens een vechtpartijtje had plaatsgevonden,
"Dat doen ze eigenlijk nooit"Ik zuchtte dan maar weer en zei dan voor de honderdste keer maar weer eens : Aan elastiek zit ook een end meneer"want mijn gele "lobbes" laat zich (nog steeds niet trouwens ) niet zomaar aan de kant zetten.

Als labrador moet je je dus gewoon maar laten berijden,aanranden,op je rug leggen of je vrouwtje laten belagen,anders ben je waarschijnlijk doorgefokt en hoort het niet bij jouw ras :hmmm: :hmmm:

Hij is gewoon een reu net zoals reuen van alle andere rassen en ze komen gek genoeg niet kant en klaar en opgevoed bij je thuis.Jammer he. :lekkerpuh:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”