Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik doe alleen de witbalans bijstellen, bijsnijden en rechtzetten. Misschien wel leuk als iedereen misschien zegt wat hij/zij doet, zodat je van elkaar tips kan krijgen?
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

S@ndr@ schreef:
&nicole schreef:Gevraagd voor een mooie opdracht in de loop van volgend jaar, betekent dat ik ruim een half jaar de tijd heb om me een stuk te verbeteren én dat ik de mogelijkheid heb om een nieuwe body uit te zoeken. Dus ben natuurlijk al een beetje aan het kijken :D
Hier iemand ervaring met de canon 50d? Of andere aanraders qua canon-body's (die ook nog énigszins betaalbaar zijn...) :D
de meesten zijn helemaal lyrisch over de 70 D :wink:
heerlijk Els dat je hem zo mooi hebt kunnen platen :ok: ik weet dat t kicken is dan :E:

Ik heb zelf de 70D en ik ben meer dan tevreden over dit toestel.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik gebruik in ps heel vaak nog lagen en topaz dinoise en masker lagen om dingen er van uit te sluiten en het scherp- onscherp masker na het verkleinen - wil het ooit wel opschrijven en uitleggen, maar mensen die de workflow kennen weten wat ik bedoel
S@ndr@
Zeer actief

:ok:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou Basil ik vind ze goed gelukt al hoor

Ik ben ook niet goed met zonsondergangen en op vakantie had ik deze gemaakt, ik vind hem wel wat hebben maar als ik sommige andere zonsondergangen zie dan valt hij echt in het niet. De zon is niet echt meer te zien wel het sfeertje.
Afbeelding
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
_Leonie
Zeer actief

Mooi zeg. En juist mooi omdat de horizon in het midden ligt, kan met deze foto goed.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik vind het een gave foto hoor Toots!

Die van jou zijn ook super Basil :D

Twijfel, zal ik wel of niet voor een macro lens gaan... Voor degene die een macro lens hebben, welke hebben jullie?
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Basil, misschien heb je hier iets aan: [url https://www.maartenvandekamp.nl/basiske ... flare//url]
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Mooie foto's Annemieke en Toots :ok:

Ik heb de Canon 100mm macro Eefsel superlens vindt ik het :wink:

Ik doe niet zoveel in Photoshop hooglichten en contrast en levendiger soms, van lagen weet ik nog helemaal niets :mrgreen:

ik had deze laatst gevonden Annemieke

http://yvettebaur.com/blog/photoshop/ra ... photoshop/
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik blijf het leuk vinden hoe hij lekker op zijn eigen manier geniet.

Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

toots schreef:Nou Basil ik vind ze goed gelukt al hoor

Ik ben ook niet goed met zonsondergangen en op vakantie had ik deze gemaakt, ik vind hem wel wat hebben maar als ik sommige andere zonsondergangen zie dan valt hij echt in het niet. De zon is niet echt meer te zien wel het sfeertje.
Afbeelding

Ik heb de originele foto even van je photobucket gedownload, en even mee gespeeld, als je dat niet wilt, haal ik hem wel weer weg :)

Afbeelding

BTW, je foto's nooit op deze grootte op het internet plaatsen, maakt diefstal wel erg gemakkelijk.

Wat ik ermee gedaan heb:

1.Doordat er zulke sterke lijnen in de foto zitten krijg je dat je ogen geleid worden naar wat het middenpunt van de foto zou moeten zijn, het verste punt van het meer, waar de bomen het kleinst zijn. Omdat het middenpunt echter ver naar rechts staat krijgt de foto onbalans. Dus een stuk van links afgehaald, om het logische middenpunt ook het fysieke middenpunt te maken.

2. Onder en boven een stukje verwijderd, voornamelijk omdat de reflectie van de blauwe lucht in het water weinig toevoegt. De spannende lucht zit vrij centraal, en die strak blauwe lucht/water maakt dat het kleurengebied kleiner, en dus minder opvallend is.

3. kleuren een klein beetje versterkt, en gezorgd dat er meer detail behouden bleef in de bomen, Bij jouw bewerking loopt het zwart van de bomen links helemaal dicht, terwijl in de originele foto best wat detail zit.
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb ook de 100mm een L lens van Canon maar ik wil eigenlijk ook graag de 180 mm :wink: ik doe echt alles met die 100 mm, zit er bijna op vastgeroest
Chihuahua-paws
Zeer actief

@Marc niet erg hoor ;)
Ik had zelf juist niet zo heel veel met die kleuren gedaan omdat ik de kleuren al mooi vond heel klein beetje verzadigd dat kan iets detail weggehaald hebben maar ik vond het net dat beetje extra geven .
De uitsnede zoals jij hem nu hebt iets erboven en onder af ook mooi en denk zelfs mooier ik heb daar zelf ook mee zitten spelen maar kwam er niet goed uit. Ik dacht zelf dat het mooier zou zijn een beetje diepte wat meer naar achter te laten lopen zeg maar. Om zo een wat ruimere foto te hebben. Maar ik kwam er echt niet goed mee uit. Ik vind het dan ook leuk om te zien hoe een ander het zou doen.

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Eefsel schreef: Twijfel, zal ik wel of niet voor een macro lens gaan... Voor degene die een macro lens hebben, welke hebben jullie?
zag dit toevallig en ik zeg doen!
ben zelf nog maar een beginnertje, heb een systeemcamera en moet nog ontzettend veel leren, maar zelfs ik heb zo ongelofelijk veel plezier van mijn macrolens dat ik niet anders kan dan hem aanraden aan iemand die over de aanschaf van een macrolens twijfelt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Leonie
Zeer actief

Ik heb de 100 mm. Heb hem er tegenwoordig vaker op dan de 70-200 mm. Ik heb nu ook weer een topic met foto's van Ayleen lopen, die zijn ook allemaal met de macrolens gemaakt.
Marc147
Actief

Eefsel schreef:Ik vind het een gave foto hoor Toots!

Die van jou zijn ook super Basil :D

Twijfel, zal ik wel of niet voor een macro lens gaan... Voor degene die een macro lens hebben, welke hebben jullie?
Ik heb in een opwelling eens een tweedehands Sigma 180mm EX 3.5 Macro gekocht. Ik gebruik hem incidenteel wel eens, maar voor "normaal" fotowerk is hij eigenlijk niet zo geschikt, te trage AF.

De lenzen die ik het meest gebruik zijn: Canon 24-105L, Canon 100-400L en een sigma 10-20 EX. Dit is wat ik meestal bij me heb als ik echt ga fotograferen. Daarnaast heb ik nog de macro lens, en wat ander Sigma spul, 24-70 EX 2.8 "Koffiemolen" (traaaag), 70-200 EX 2.8, een 20mm 1.8 EX, en een 4.5mm (geen typo!) EX 2.8 fisheye. Dat ding heeft een beeldhoek van bijna 180 graden. Als ik recht vooruit fotografeer staan de neuzen van mijn schoenen erop.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb ook een sigma fish eye groothoek. Waar ik toevallig de zonsondergang foto mee heb gedaan.
Ik vind het soms wel leuk om te gebruiken incidenteel. Maar ik gebruik in 80 procent mijn zoomlens.
Helaas is hij gevallen tijdens de reis. Hij werkt nog wel maar autofocus gebruik ik niet meer dan ratelt hij, zonde geweldige lens.

&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

S@ndr@ schreef: de meesten zijn helemaal lyrisch over de 70 D :wink:
Pino01 schreef: Ik heb zelf de 70D en ik ben meer dan tevreden over dit toestel.
Klinkt goed, ook wat ik op internet over het toestel lees!
Ik vraag me af of er grote verschillen zijn tussen de 70d en de 7d, aangezien ik daar niet veel over kan vinden.(of niet de juiste zoektermen gebruik) Puur om de naam zou ik zeggen de 7d (hoe minder cijfers hoe professioneler/beter?) maar om de 70d valt ook wel wat te zeggen.(lichtgevoeliger, touchscreen, meer megapixels) Al denk ik dat beide body's gewoon goed zijn...

Het is al snel beter dan de camera die ik nu heb (1100d) maar ik zou graag een body willen waarbij ik in donkere situaties een hogere ISO waarde kan gebruiken, zonder meteen een bak ruis te hebben (zoals bij de 1100 al het geval is met een iso van 400, dan is meteen heel die foto één bak ruis)

Misschien iemand ervaring met de 7d?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik kom een beetje inbreken maar hopelijk is het niet erg dat ik hier even om advies kom vragen. Volgens mij zit hier namelijk wel wat kennis op gebied van lenzen en body's, tenminste die indruk krijg ik wel dit topic volgend :)

De vraag is eigenlijk wat jullie zouden adviseren. Ik heb een Canon 1000D als body en de standaard kitlens 18-55mm die er al bij zat (destijds tweedehands gekocht). Nu heb ik iets van geld bij elkaar en ben ik er over aan het denken dit misschien te besteden aan een nieuwe lens. Ik zoek low-budget, maar zal al snel vooruit gaan op mijn huidige lens. Ik fotografeer heel random, maar voornamelijk huisdieren (van hond tot muis) en kinderen. Bewegend en niet stil te zetten dus, dat vind ik het leukst. Wat ik mis nu is dat het dier al heel snel te ver weg is en dat het al heel snel te donker is. Nu weet ik dat het ook een wat oudere body is, dus zal geen topkwaliteit ineens verwachten. Maar misschien dat jullie me wat kunnen adviseren qua mogelijk nieuwe lens. Zelf kwam ik niet verder dan een tamron lens met groter bereik qua mm, maar ik heb echt geen verstand van de techniek erachter. Ik heb dus geen groot budget, maar nog even sparen is zeker optie als dat veel meer bied. Mochten jullie graag foto's zien om indruk te krijgen van de type foto's die ik maak dan ga ik even op zoek.

Alvast heel erg dank! Want ik loop zelf behoorlijk vast door gebrek aan kennis van de spullen en daardoor durf ik niks te kopen om miskoop te voorkomen. :oeps:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
billy
Erelid

&nicole schreef:
S@ndr@ schreef: de meesten zijn helemaal lyrisch over de 70 D :wink:
Pino01 schreef: Ik heb zelf de 70D en ik ben meer dan tevreden over dit toestel.
Klinkt goed, ook wat ik op internet over het toestel lees!
Ik vraag me af of er grote verschillen zijn tussen de 70d en de 7d, aangezien ik daar niet veel over kan vinden.(of niet de juiste zoektermen gebruik) Puur om de naam zou ik zeggen de 7d (hoe minder cijfers hoe professioneler/beter?) maar om de 70d valt ook wel wat te zeggen.(lichtgevoeliger, touchscreen, meer megapixels) Al denk ik dat beide body's gewoon goed zijn...

Het is al snel beter dan de camera die ik nu heb (1100d) maar ik zou graag een body willen waarbij ik in donkere situaties een hogere ISO waarde kan gebruiken, zonder meteen een bak ruis te hebben (zoals bij de 1100 al het geval is met een iso van 400, dan is meteen heel die foto één bak ruis)

Misschien iemand ervaring met de 7d?
Ja hele goede body, jaren met heel veel plezier foto's gemaakt :ok: hij kan ook niet hele hoge ISO aan vond ik dan maar wel een heel fijne camera :ok:
Ik heb nu de 7d2 die kan het wel maar daar doet weer niet iedere lens het mee en zo verzinnen ze iedere keer wat :mep:
Afbeelding
Marc147
Actief

Billy, wat vond jij niet heel hoge iso's?

Iso 1250 is zolang je niet gigantisch gaat inzoomen/uitsnijden perfect bruikbaar:

http://natuurpics.nl/zooi/IMG_0123.png

ga ik naar 1:1 inzoomen, ja, dan ga je ruis zien:
http://natuurpics.nl/zooi/IMG_0123-uit.png

Fotos zijn net te groot voor het forum, 1200 pixels, dus maar even gelinked.

(EK damesboksen 2011, topsport centrum rotterdam, waardeloos licht, simpele photoshop raw conversie, geen bewerkingen. sorry geen hondenfoto)

hakunamatata: Over wat voor budget praten we? Een klein budget is voor iedereen verschillend.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Marc147 schreef: hakunamatata: Over wat voor budget praten we? Een klein budget is voor iedereen verschillend.
Heb je helemaal gelijk in. Budget van 100 tot 200 euro ongeveer. Maar soms zie ik een body + 18-200mm lens voor honderd euro meer op marktplaats en denk ik of een andere body niet ook veel meerwaarde zal hebben. In dat geval sta ik ook open voor deze body verkopen en dus iets meer besteden. Ook in geval van een lens, ik wil best nog even sparen, het is niet zo dat ik echt deze week nog wil kopen. Dus sta erg open voor goede adviezen :)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb de 7 D tot nu toe heel tevreden, ben wel aan het sparen voor de eerst mogelijke uitgave van de nieuwe 5D vanwegen de ISO prestaties, maar het is een degelijk toestel en het laat me eigenlijk nooit zakken, ik combi met de macro lens is het bijna onverslaanbare topper
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

hakunamatata schreef:
Marc147 schreef: hakunamatata: Over wat voor budget praten we? Een klein budget is voor iedereen verschillend.
Heb je helemaal gelijk in. Budget van 100 tot 200 euro ongeveer. Maar soms zie ik een body + 18-200mm lens voor honderd euro meer op marktplaats en denk ik of een andere body niet ook veel meerwaarde zal hebben. In dat geval sta ik ook open voor deze body verkopen en dus iets meer besteden. Ook in geval van een lens, ik wil best nog even sparen, het is niet zo dat ik echt deze week nog wil kopen. Dus sta erg open voor goede adviezen :)
Ik heb zelf een Nikon D3100 met een 55 - 200 nikkor lens. Zo'n lens moet ook vast te vinden zijn voor canon. Een goedkope body met goedkope lens maar ik ben er blij mee :wink: natuurlijk is nieuwer en duurder altijd beter maar ik wil in de nabije toekomst een huis kopen en dat vind ik een beter doel voor mijn geld :mrgreen:
&nicole
Zeer actief

Marc147 schreef:Billy, wat vond jij niet heel hoge iso's?

Iso 1250 is zolang je niet gigantisch gaat inzoomen/uitsnijden perfect bruikbaar:

(EK damesboksen 2011, topsport centrum rotterdam, waardeloos licht, simpele photoshop raw conversie, geen bewerkingen. sorry geen hondenfoto)

hakunamatata: Over wat voor budget praten we? Een klein budget is voor iedereen verschillend.
Oh top! Dit overtuigt me wel moet ik zeggen. Een hogere ISO dan 800 verwacht ik niet vaak nodig te hebben, maar in sommige situaties heb je het even nodig en dan is het heel fijn als het kan :) Die foto van jou op ISO 1250 lijkt op een foto met de 1100d bij ISO200 ;)
Jij ook bedankt voor je verhaaltje Sandra, ik mag mijn body begin volgend jaar bestellen. Dus nog even wachten maar denk wel dat ik voor de 7d ga :ok:
&nicole
Zeer actief

@HM van deze lens heb ik een hele poos veel plezier gehad. Geen wonderen van te verwachten (zeker niet met donker weer) maar hij is gewoon oké! Ook in combinatie met de 1000d die hier ook ergens in een kastje ligt te verstoffen, moet eigenlijk eens uit gaan zoeken ;)

Hier een occasion, valt ie ook nog eens binnen je budget ;)
klik!
Chihuahua-paws
Zeer actief

&nicole schreef:

Oh top! Dit overtuigt me wel moet ik zeggen. Een hogere ISO dan 800 verwacht ik niet vaak nodig te hebben, maar in sommige situaties heb je het even nodig en dan is het heel fijn als het kan :) Die foto van jou op ISO 1250 lijkt op een foto met de 1100d bij ISO200 ;)
Jij ook bedankt voor je verhaaltje Sandra, ik mag mijn body begin volgend jaar bestellen. Dus nog even wachten maar denk wel dat ik voor de 7d ga :ok:
Ik wilde net zeggen met een iso boven de 1000 stikt het bij mij van de ruis.

billy
Erelid

Ik ging niet hoger als 640 maar die van jou zien er goed uit met 1250, misschien dat het anders is met vogelfoto's dan crop je nog wel eens wat en de body is gewoon heel goed :ok:
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

laat maar
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 31 aug 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het dichtstbij macro-fotografie wat ik momenteel kan bereiken met m'n camera... Foto is nog volledig onbewerkt

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”