Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Staande dood Dobermann pup

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: Duitse Staande dood Dobermann pup

Ongelezen bericht door korthaar »

Nanna schreef:Ik zal ook nooit een Drent of DSR aanraden als huishond, en al helemaal geen reu :schrik:
De jacht in de genen krijg je er niet uit en ik zie niet in waarom dit met de soortgenoten agressie anders zou zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Ik wil even iets kwijt,ik ben net met ziva naar de hei geweest zoals elke middag om 1 uur.
Ik loop daar met mijn oploop maatje,onze honden zijn samen aan het spelen als er een mevrouw de hoek om komt lopen met een puppy en een teckeltje en de hond van mijn oploop maatje krijgt zo een kronkel in de kop,en valt eerst die puppy aan,en wil niet los laten toen heb ik in paniek de hond geslagen met de riem van ziva,en nog wou die niet los laten toen heeft mijn oploop maatje de puppy op gepakt,en toen vloog haar hond die teckel ook nog aan,en weer wou die niet los laten weer de hond met de riem van ziva een paar klappen gegeven tot ie los liet en toen gauw aan de riem van ziva gedaan voordat ie nog meer zou aanrichten mijn oploop maatje met die mevrouw mee gelopen naar de auto ieder een hondje in de arm,en ik met beide honden en de kleinkinderen van mijn oploopmaatje naar de auto gegaan, maar toen we bij de auto kwamen was de puppy overleden.
Ik ben er ziek van dat ik hier getuige van was
En ziva stond erbij en keek erna,die stond ook helemaal verbouwereerd te kijken van wat gebeurd hier nou

De andere kant van het verhaal
Je zie je... ik herkende t verhaal van fb!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge schreef:
marian* schreef:En wederom alleen maar verliezers en een hoogst onbeschofte baas :jank:
Het zal je maar gebeuren.
Ik heb vanmiddag al de andere kant gelezen, van degene die samen met de eigenaar van de bijtende hond aan het lopen was (met een mechelaar).
Baas heeft ingegrepen, heeft pup opgetild, heeft weer ingegrepen toen hij op de teckel vloog en is meegelopen naar de auto van de eigenaren, waar de pup inmiddels overleden bleek.
In alle consternatie zijn er blijkbaar geen gegevens uitgewisseld maar de eigenaresse van de mechelaar is bekend en wordt benaderd als ik het goed begrepen heb.

Gelukkig dus niet zo onbeschoft als het leek :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Tara schreef:
Nanna schreef:Zeker een reu. Ik vind die Duitse staande ruwhaarreuen wel vaker enorm agressief.
Hier in de wijk heeft er ook eentje gewoond, die is uiteindelijk om die reden afgemaakt.
Ze zijn scherp, en hoewel het natuurlijk nooit een excuus is voor het doodbijten van andere honden heb ik toch wel sterk het vermoeden dat dit vaak wel honden zijn die op van frustratie zijn omdat ze niet genoeg te doen hebben.

Klopt, ik heb er eens eentje uit het asiel gehaald. Was thuis niet langer te handhaven, omdat hij de kinderen beet. Toen hij zijn koffer bij mij aan het uitpakken was, heb ik gemerkt hoe hij op springen stond, een brok dynamiet. Gelukkig had ik een geweldige klik met hem, ik snapte hem. Liet hem altijd flink aan zijn trekken komen, eindeloze fietstochten, jachttraining, mn waterwerk, wandelvakanties met rugzak. Hij genoot ervan en ik van hem. Tien jaar lang, van zijn 4e tot zijn 14e is hij mijn beste maat geweest, Lucas, een echte eenmanshond.
En tja, dit ras is niet voor iedereen weggelegd, doodzonde als je er niets mee doet, eigenlijk riskant zoals dit nare bericht laat zien....
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

:cry: Verschrikkelijk
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge schreef:Ik wil even iets kwijt,ik ben net met ziva naar de hei geweest zoals elke middag om 1 uur.
Ik loop daar met mijn oploop maatje,onze honden zijn samen aan het spelen als er een mevrouw de hoek om komt lopen met een puppy en een teckeltje en de hond van mijn oploop maatje krijgt zo een kronkel in de kop,en valt eerst die puppy aan,en wil niet los laten toen heb ik in paniek de hond geslagen met de riem van ziva,en nog wou die niet los laten toen heeft mijn oploop maatje de puppy op gepakt,en toen vloog haar hond die teckel ook nog aan,en weer wou die niet los laten weer de hond met de riem van ziva een paar klappen gegeven tot ie los liet en toen gauw aan de riem van ziva gedaan voordat ie nog meer zou aanrichten mijn oploop maatje met die mevrouw mee gelopen naar de auto ieder een hondje in de arm,en ik met beide honden en de kleinkinderen van mijn oploopmaatje naar de auto gegaan, maar toen we bij de auto kwamen was de puppy overleden.
En ziva stond erbij en keek erna,die stond ook helemaal verbouwereerd te kijken van wat gebeurd hier nou

Och en nog kinders erbij ook. wat een ellende allemaal. :(: Vreselijk voor alle partijen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat dit soort gedrag zomaar opeens wordt vertoond zonder dat er ooit eerder aanwijzingen waren. Een hond gaat toch niet van het een op het andere ogenblik kleine honden vermoorden?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh wat vreselijk.. hopelijk komt deze hond nooit meer los bij andere honden!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is net als met mensen hoe meer je er bij elkaar zet hoe meer shit dat er gebeurt. Sneu maar dat ga je niet voorkomen , gaat zelfs erger worden ook door de mentaliteitsverandering en onvrede van mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Wat een ellende dit weer. Vreselijk. :ugh:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

wat erg

:ugh:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vreselijk, wat een drama :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Hier een paar jaar geleden ook, maar Tommy (Maltezer) heeft het wel overleefd. Maar dit was een Duitse Staande met een héél betrokken en capabele man (die ermee op de Nimrod heeft gestaan).
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Verschrikkelijk!! Het zal je pup maar zijn :(
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat een drama zeg! :jank:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik had het al op FB gelezen, echt vreselijk :(

Ik snap echt niet dat de hond nadat hij door zijn baas van de pup gehaald is, ook nog de kans krijgt de tekkel te pakken, hoe dom ben je dan als je dat beest niet meteen aanlijnt? :gvd:
En dan zonder gegevens achter te laten er vandoor gaan, echt niet te begrijpen dat soort mensen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lunatic schreef:Ik had het al op FB gelezen, echt vreselijk :(

Ik snap echt niet dat de hond nadat hij door zijn baas van de pup gehaald is, ook nog de kans krijgt de tekkel te pakken, hoe dom ben je dan als je dat beest niet meteen aanlijnt? :gvd:
En dan zonder gegevens achter te laten er vandoor gaan, echt niet te begrijpen dat soort mensen!
Zoals je hebt kunnen lezen is in de consternatie vergeten om gegevens uit te wisselen maar wordt er via de baas van de mechelaar contact gezocht.

Vanwege alle gedoe heeft de baas van die DSD kennelijk de hond niet op tijd te pakken kunnen krijgen voor hij op de teckel vloog.

Als de hond dit voor de eerste keer deed - en die mogelijkheid is aanwezig - kan je als baas ook zo verbijsterd zijn dat je niet op tijd in kan grijpen.

Het maakt het niet minder erg, want het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Jammer dat je bij de jachthonden dus kennelijk ook al op je qui-vive moet zijn voor een stuk aso.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

korthaar schreef:Jammer dat je bij de jachthonden dus kennelijk ook al op je qui-vive moet zijn voor een stuk aso.
Er zitten zeker wel lijers bij ja. Genoeg...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Vreselijk triest weer :(: , is vlak bij ons, daar wandel ik ook wel eens met mijn kleintjes, moet er toch niet aan denken...
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ranetje
Zeer actief

sbientje schreef:
korthaar schreef:Jammer dat je bij de jachthonden dus kennelijk ook al op je qui-vive moet zijn voor een stuk aso.
Er zitten zeker wel lijers bij ja. Genoeg...
Vast wel, maar dus niet in dit geval begrijp ik uit het verhaal van "de andere kant".
Ik loop daar met mijn oploop maatje,onze honden zijn samen aan het spelen als er een mevrouw de hoek om komt lopen met een puppy en een teckeltje en de hond van mijn oploop maatje krijgt zo een kronkel in de kop,en valt eerst die puppy aan,en wil niet los laten toen heb ik in paniek de hond geslagen met de riem van ziva,en nog wou die niet los laten toen heeft mijn oploop maatje de puppy op gepakt,en toen vloog haar hond die teckel ook nog aan,en weer wou die niet los laten weer de hond met de riem van ziva een paar klappen gegeven tot ie los liet en toen gauw aan de riem van ziva gedaan voordat ie nog meer zou aanrichten mijn oploop maatje met die mevrouw mee gelopen naar de auto ieder een hondje in de arm, en ik met beide honden en de kleinkinderen van mijn oploopmaatje naar de auto gegaan, maar toen we bij de auto kwamen was de puppy overleden.
En ziva stond erbij en keek erna, die stond ook helemaal verbouwereerd te kijken van wat gebeurd hier nou

Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jeetje wat naar. Voor ieder die erbij was omdat het zo akelig is. Ik kan me voorstellen dat de vrouw van de bijtende hond ook erg van slag is geweest en dat door de consternatie er geen gegevens uit gewisseld zijn.
En wat ik opmaak is dat ze wel hulp geboden heeft waar kon en niet doorgelopen is zonder in te grijpen en dat ze ook niet probeert eronder uit te komen, maar gewoon door de schrik wat echt wel logisch is dit niet heeft kunnen doen maar dat is wel een ander verhaal als in de begin post. En ik denk als ik het verhaal zo lees dat de mensen dit onderling vast wel zullen regelen helaas krijgen ze de pup er niet mee terug en ik zou ook echt woedend en in alle staten zijn. Maar als het bezonken is hoop ik dat dit gezien kan worden als een tragisch ongeluk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief

Een tragisch ongeluk lijkt mij ook niet precies omschrijven wat er is gebeurd.
Er klopt iets niet bij die Draadhaar.

Ik verzet me wel tegen de opmerkingen alsof de baas/bazin van de DSD een aso zou zijn.
Want gezien de verklaring van de "andere kant" lijkt me dat niet het geval.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

ranetje schreef:Een tragisch ongeluk lijkt mij ook niet precies omschrijven wat er is gebeurd.

Ik verzet me wel tegen de opmerkingen alsof de baas/bazin van de DSD een aso zou zijn.
Dat schrijf ik ook niet.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

ranetje schreef:
Lunatic schreef:Ik had het al op FB gelezen, echt vreselijk :(

Zoals je hebt kunnen lezen is in de consternatie vergeten om gegevens uit te wisselen maar wordt er via de baas van de mechelaar contact gezocht.

Vanwege alle gedoe heeft de baas van die DSD kennelijk de hond niet op tijd te pakken kunnen krijgen voor hij op de teckel vloog.

Als de hond dit voor de eerste keer deed - en die mogelijkheid is aanwezig - kan je als baas ook zo verbijsterd zijn dat je niet op tijd in kan grijpen.

Het maakt het niet minder erg, want het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Klopt, maar dat stond er nog niet toen ik aan het typen was.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

ranetje schreef:Een tragisch ongeluk lijkt mij ook niet precies omschrijven wat er is gebeurd.

Maar voorlopig heeft ze zich bij mijn weten nog niet gemeld.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wolfsblut schreef:

Want daar moeten ze jou over bellen?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Na dat tragische ongeluk was ook niet handig.
Ik geloof namelijk idd dat de hond niet ok is.
Maar de eigenaresse had dit mogelijk echt niet verwacht of zien aankomen.
En in die zin zou ik haar ook niet schuld in de schoenen willen praten.
Dat is eigenlijk meer wat ik bedoelde.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wolfsblut schreef:

Moet zij natuurlijk ook Facebook hebben of de adresgegevens van de eigenaar van de pup.

Ze zal zich heus nog wel melden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sommige DS kunnen ook nog aardig beschermende klapkaken zijn , misschien ging het wel om de kleinkinderen.?
Mijn bouvier moet je ook geen baby bij neerzetten want ze zou bij wijze van spreken de rest van mijn honden slopen want babytje diend beschermd te worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Sommige DS kunnen ook nog aardig beschermende klapkaken zijn , misschien ging het wel om de kleinkinderen.?
Mijn bouvier moet je ook geen baby bij neerzetten want ze zou bij wijze van spreken de rest van mijn honden slopen want babytje diend beschermd te worden.
Daar schrijf je wat :ok:
Dat moet je je dan ook nog maar net realiseren als dat de oorzaak van deze narigheid zou zijn.
Oma heeft daar dan vast niet aan gedacht, als de hond overigens goed onder appèl was, want dat weet ik ook niet ;-) :(:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”