Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HAARLEM Een 79-jarige Haarlemmer is vanochtend bij scheepswerf Kuijkhoven in de Haarlemse Waarderpolder gewond geraakt door een aanval van drie honden.
Toen de man de honden passeerde, keken de dieren om en vielen hem aan.
Terwijl de honden hun tanden in hem zetten, laat de man zich uit voorzorg vallen. In een poging zijn gezicht te beschermen, slaat hij zijn armen om zijn hoofd.
Gelukkig voor de man hebben de baasjes van de honden ingegrepen. Ze grepen de agressieve viervoeters in hun nek en sleurden ze bij de man vandaan. Volgens de dochter van de hadden de honden niet los mogen lopen.
Gedragscursus
De baasjes van de honden en het slachtoffer hebben inmiddels contact met elkaar gehad. Binnenkort gaat de politie bij de hondeneigenaren langs om te bepalen of de beesten een gedragscursus nodig hebben.
Met de man gaat het redelijk, vertelt zijn dochter. "Hij gaat morgen langs de huisarts voor controle." Hoewel de gebeurtenis diepe indruk heeft gemaakt, heeft ze er vertrouwen in dat hij weer de oude wordt. "De wonden moeten helen, maar het komt helemaal goed."
Je schrikt je toch een ongeluk als zoiets gebeurt
Hopelijk geen ernstige schade
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bij mij kwamen die gasten er niet zo gemakkelijk van af met een gedragscursusje. Als ik ze zelf al niet gemold had zou ik zorgen dat ze via mijn advocaat aan de verlossende naald geregen werden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Of ik een Stafford of een poedel had, op het moment dat mijn hond zoiets doet sta ik er binnen het uur mee bij de dierenarts om hem in te laten slapen. Daar hoeft niemand voor bij mij te komen om te kijken wat er moet gebeuren. Daarin zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen.
chaos schreef:Of ik een Stafford of een poedel had, op het moment dat mijn hond zoiets doet sta ik er binnen het uur mee bij de dierenarts om hem in te laten slapen. Daar hoeft niemand voor bij mij te komen om te kijken wat er moet gebeuren. Daarin zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen.
Ik zou mijn hond voor geen meter meer vertrouwen en als er medisch niks mee aan de hand was zou ik denk ik ook een enkeltje dierenarts bespreken.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wat voor honden het ook zijn.
Ik zou ze ook niet meer vertrouwen.
We weten weer niet het hele verhaal, De honden zijn ten aanval gegaan en de baasjes hebben wel ingegrepen, Ik hoor de laatste tijd ook wel anders. Is dit nog steeds erg want het zal je maar over overkomen. Mogelijk dat deze baasjes wel inzien dat dit echt echt te ver gaat en dat ze wel een beslissing nemen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Maeve schreef:Roedelgedrag is geen enkel ras vreemd.
Wel gewoon oerdom om drie honden dan los te laten lopen als je weet dat ze dit gedrag kunnen vertonen
Goldylocks schreef:Gedragscursus??? wat dacht je van een paar blauwe bonen!
Wat maakt dat nou uit of het pittbulls of labradors waren,weg met die beesten!
Denk je er ook zo over als het je eigen hond/honden betreft?
Ik wel hoor, maar mijn man niet denk ik.
Misschien was het wel de eerste keer dat dit gebeurde.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
de mijne ging ook niet hoor, zou wel mezelf eens even flink stompen en goed in de spiegel kijken, het is weer de mens die dit laat gebeuren. verantwoordelijkheid nemen doe je door te zorgen dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren, gewoon niet, wat je ook voor hond hebt en als je er 3 hebt dan heb je dus 3 goede redenen om te zorgen dat het niet gebeurt
Jazeker Gonnie.Ik heb 2 labradors (en het enige wat je kan gebeuren is dat je doodgeknuffeld wordt door die 2 van mij) maar als er een oude man van bijna 80 echt uit agressie gebeten zou worden dan zou ik ze persoonljk naar de DA brengen hoe erg ook
Nou, een kogel zou me wat te ver gaan. Maar ik bracht ze zéker naar de dierenarts om in te laten slapen. Hondagressie zou ik al heel vervelend vinden maar vanuit het niets mensen aanvallen is vele bruggen te ver. Dat is gewoon een spuitje. Wat mijn man daar verder van zou vinden boeit dan niet.
Gelukkig gaan mijn honden nooit achter fietsers of joggers e.d. aan, dus ik krijg als het goed is daar nooit mee te maken. Hoop ik dan.
Maar ik denk dat ik mijn honden dan ook nooit meer zou vertrouwen. Dus ik denk dat het voor mij dan ook einde verhaal zou zijn. Maar dat kan je eigenlijk pas zeggen als je het zelf meemaak.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ik hèb een roedel. Ik vind tenminste vijf honden een roedel.
Alleen al het idee dat ik een zwaar incident als dit af zou doen met "ach ja, een roedel, kan gebeuren hè" vind ik te hilarisch om over te praten.
Ik durf er bovendien niet alleen mijn handen maar mijn hele lijf voor in het vuur te steken dat mijn honden zoiets nooit maar dan ook nooit zouden doen. Ik denk namelijk dat honden die hier wel toe besluiten gewoon gek zijn. En dat merk je allang van tevoren hoor.
Dat denk ik ook wel. Maar ik denk wel dat als een hond begint de andere uit de roedel mee gaan doen.
nou ik heb het in een gelegenheid roedel meer dan eens gezien dat er 1 de jacht in zette op - bij voorbeeld - een hond en de rest ging er zo in mee. eigenaren die weinig of niets in de gaten hebben tot die hond begint te gillen ganging up - is ook mensen niet vreemd het is en blijft een raar fenomeen. maar goed maakt niet uit de eigenaar had het moeten zien aan komen, - dit soort dingen komt nooit uit het niets- en het meoten voorkomen
S@ndr@ schreef:nou ik heb het in een gelegenheid roedel meer dan eens gezien dat er 1 de jacht in zette op - bij voorbeeld - een hond en de rest ging er zo in mee. eigenaren die weinig of niets in de gaten hebben tot die hond begint te gillen ganging up - is ook mensen niet vreemd het is en blijft een raar fenomeen. maar goed maakt niet uit de eigenaar had het moeten zien aan komen, - dit soort dingen komt nooit uit het niets- en het meoten voorkomen
Maar, als je roedel dus duidelijk roedel gedrag vertoont ( in de zin van, 1 doet iets en de rest doet mee) al is het maar met konijnen jagen.. Dan doe je ze toch niet meer los? Als de honden, roedel, niet onder controle is dán niet van de lijn. Simpel. Zeker niet bij een openbare weg.
Ik vraag me af in hoeverre het "agressie" was?
Als drie van die honden met-die-enge-koppen (ik ken mensen die husky's ook enge koppen toedichten omdat ze zo intens kunnen kijken) een oude man aanvallen komt die oude man er dan echt af met wat schrammen en beetjes die de volgende dag wel door de huisarts bekeken kunnen worden?
Begrijp me niet verkeerd hoor, als het agressie is dan ben ik ook voor drastische maatregelen maar het komt me allemaal wat vreemd voor. De politie is helemaal niet te beroerd om meteen honden in beslag te nemen en in te laten slapen, waarom dan nu "och we gaan volgende week wel ff kijken of die enge koppen een cursusje nodig hebben"?
En als eigenaar van die honden die wel zo netjes is geweest om af te wachten en in te grijpen (hoeveel lezen we niet van eigenaren die het hazepad kiezen?) en contact op te nemen? Dat lijkt me dan toch een fatsoenlijk mens? Zou een fatsoenlijk mens in geval van agressie niet zelf al maatregelen nemen?
Kortom... word de soep zo heet gegeten of is dit gewoon echt sensatie pers?
Ik hou van je! Met heel mijn kont. Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Normale honden kan je gewoon langs fietsen zonder gevolgen. Dus hoe je het ook went of keert, die honden horen gewoon aan de lijn. De honden hebben gebeten en of daar scheur of gaatjes zijn ontstaan.. je hebt een ( zeker groot formaat) hond gewoon onder controle te hebben als je er voor kiest hem los te laten.
Ik hèb een roedel. Ik vind tenminste vijf honden een roedel.
Alleen al het idee dat ik een zwaar incident als dit af zou doen met "ach ja, een roedel, kan gebeuren hè" vind ik te hilarisch om over te praten.
Ik durf er bovendien niet alleen mijn handen maar mijn hele lijf voor in het vuur te steken dat mijn honden zoiets nooit maar dan ook nooit zouden doen. Ik denk namelijk dat honden die hier wel toe besluiten gewoon gek zijn. En dat merk je allang van tevoren hoor.
Dat denk ik ook wel. Maar ik denk wel dat als een hond begint de andere uit de roedel mee gaan doen.
Een hond gaat niet zomaar bijten omdat hij dat een andere hond ziet doen .
Nou, ik zie het bij mijn eigen honden wel. als een van de drie haar zus grijpt komt de andere meedoen.
En buiten zie ik het ook als een vreemde hond Jarah grijpt dan doet Nikkie met die andere hond mee.
Laatst gewijzigd door gonnie op 08 sep 2015 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.