Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herdershond bijt hert keel door.
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Herdershond bijt hert keel door.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Herdershond bijt hert keel door.
Komt heel vaak voor, ik ken ook wel een paar honden die een hert te pakken hebben gehad. (en nee geen staffs of aanverwanten...)
Die van mij ruikt ze al van heel ver, en moet dan ook aan de lijn. Die geur vindt ze nog véél interessanter dan haasjes.
Die van mij ruikt ze al van heel ver, en moet dan ook aan de lijn. Die geur vindt ze nog véél interessanter dan haasjes.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik las het. Mijn herder was het overigens niet. Ik woon aan de rand van hetzelfde duingebied en de herten lopen hier gewoon door straat en vreten je voortuin leeg. Laatst liep ik met mijn honden aangelijnd hier in de straat de bocht om en liep tegen deze jongen aan:

Of ze liggen aan de overkant en ze lopen door losloopgebieden te kuieren.

Ik kan me dus voorstellen dat met al die herten die ontsnapt zijn een ongeluk in een klein hoekje zit.

Of ze liggen aan de overkant en ze lopen door losloopgebieden te kuieren.

Ik kan me dus voorstellen dat met al die herten die ontsnapt zijn een ongeluk in een klein hoekje zit.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Hier lopen dagelijks reeen door het land maar mijn honden kijken er niet eens meer naar. Die weten niet beter dat ze hier lopen net als koeien en paarden. Mijn vorige honden gingen er wel eens achteraan maar die hebben er nooit een te pakken gekregen gelukkig.
Mijn buurvrouw vond laatst wel een dood jong maar wat daar precies mee gebeurd is dat weet ik niet.
Maar wel sneu als die beestjes door honden doodgebeten worden.
Mijn buurvrouw vond laatst wel een dood jong maar wat daar precies mee gebeurd is dat weet ik niet.
Maar wel sneu als die beestjes door honden doodgebeten worden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier breek je ook je nek erover. Laatst reed ik over een weggetje naar een losloopstuk, zie uit mijn ooghoek beweging, rent er een hert met de auto mee 
En van de week liepen we ergens, springt er opeens een hert over het pad, richting het kassengebied. Meiden er achteraan, maar ik floot ze gelukkig meteen weer terug.
Het boeit ze niet erg, meer reflex dat ze er achteraan gaan.
Reeën zie je hier ook veel, die lopen ook door de straat soms.
Er zijn er eigenlijk domweg te veel.
En van de week liepen we ergens, springt er opeens een hert over het pad, richting het kassengebied. Meiden er achteraan, maar ik floot ze gelukkig meteen weer terug.
Het boeit ze niet erg, meer reflex dat ze er achteraan gaan.
Reeën zie je hier ook veel, die lopen ook door de straat soms.
Er zijn er eigenlijk domweg te veel.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Zielig.
Maar hoe weten ze nu dat het een herdershond was?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De moeder van Bambi had hem herkent van een foto bij de politieaangifte.mosquito1980 schreef:Zielig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
Ik geloof wel dat het in de Zuidduinen voorkomt ,wij lopen daar nooit omdat de herten daar gevoerd worden en daarom gewoon op je af komen als ze je zien in verwachting van.
Het ligt pal aan de waterleidingduinen al mag je daar niet lopen met hond(en) ook niet aangelijnd en dat is een vrij druk gebied en zoals ik al aangaf de herten worden daar gevoerd.
Zie ik regelmatig als ik er langs rij , hele families met zakjes en tassen die de herten dan voeren die het overigens ook gewoon uit de hand komen eten inmiddels.
Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.
Het ligt pal aan de waterleidingduinen al mag je daar niet lopen met hond(en) ook niet aangelijnd en dat is een vrij druk gebied en zoals ik al aangaf de herten worden daar gevoerd.
Zie ik regelmatig als ik er langs rij , hele families met zakjes en tassen die de herten dan voeren die het overigens ook gewoon uit de hand komen eten inmiddels.
Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- mosquito1980
- Zeer actief
Ach ja, natuurlijk, wat dom van mij...........bouvierpoedel schreef:De moeder van Bambi had hem herkent van een foto bij de politieaangifte.mosquito1980 schreef:Zielig.
- Tineke
- Zeer actief
Tara schreef:Volgens mij zijn confrontaties daar inmiddels niet meer te voorkomen.
Dat maakt het niet minder rot of onwenselijk natuurlijk, maar het geeft wel stof tot nadenken. Met name voor de gemeente Amsterdam.
Aan de andere kant van Zandvoort valt het wel mee , daar komen we ze zelden tegen en komen ze ook niet op je afgerend in de hoop op wat lekkers.
Maar er zou inderdaad weleens maatregelen mogen worden getroffen , niet in de laatste plaats voor de dieren zelf want ik houd mijn hart vast bij een wat strengere winter.
Wel schijnen er nu groepjes te zijn in Zandvoort die de herten terug jagen de waterleidingduinen in zodat ze niet meer op straat lopen wat ook niet zonder gevaar is voor de herten want er worden er best wat aan/doodgereden.
Weet niet hoe effectief dat gaat zijn in de winter die terugjaag acties want dan willen ze nog weleens aan de wandel gaan de duinen uit.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom kwamen die hekken. Ik zou er ook niet blij mee zijn.Tineke schreef:Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.
Eigenlijk moet er afgeschoten worden maar ja, dat mag natuurlijk weer niet want zielig.
Nee, zo'n zootje herten op de snelweg, dat is natuurlijk helemaal niet zielig.
- Tineke
- Zeer actief
Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk.Marjoleine schreef:Daarom kwamen die hekken. Ik zou er ook niet blij mee zijn.Tineke schreef:Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.
Eigenlijk moet er afgeschoten worden maar ja, dat mag natuurlijk weer niet want zielig.
Het zijn er inderdaad teveel en daar zou inderdaad wat aan gedaan moeten worden , ook voor de dieren zelf .

- alm@
- moderator
Hier aan de overkant zijn hele stukken zonder hekken. Alleen een wildrooster waar een beetje hert zó overheen springt. De hekken die er staan trouwens houden een hert ook niet tegen.Tineke schreef:Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk.Marjoleine schreef:Daarom kwamen die hekken. Ik zou er ook niet blij mee zijn.Tineke schreef:Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.
Het zijn er inderdaad teveel en daar zou inderdaad wat aan gedaan moeten worden , ook voor de dieren zelf .

- Tineke
- Zeer actief
Nou inderdaad want in het hertenkamp in Haarlem is enkele jaren geleden een bok over de hekken gesprongen en heeft alle hinde's daar bevrucht en is na verloop van tijd toen weer over hetzelfde hek heen verdwenenalm@ schreef:Hier aan de overkant zijn hele stukken zonder hekken. Alleen een wildrooster waar een beetje hert zó overheen springt. De hekken die er staan trouwens houden een hert ook niet tegen.Tineke schreef:Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk.Marjoleine schreef:Daarom kwamen die hekken. Ik zou er ook niet blij mee zijn.Tineke schreef:Wel denk ik dat er echt veel te veel herten/reeen inmiddels zijn, in de winter zie je hele groepjes dwars door Zandvoort heen lopen al smikkelend uit tuinen.

- alm@
- moderator
Serieus? Misschien was het wel die knakker van mijn fotoTineke schreef: Nou inderdaad want in het hertenkamp in Haarlem is enkele jaren geleden een bok over de hekken gesprongen en heeft alle hinde's daar bevrucht en is na verloop van tijd toen weer over hetzelfde hek heen verdwenen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is hier ook.Tineke schreef:Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk.
Daar kunnen ze wel niet over de hekken heen, maar wel door de deuren bij de wandelpaden, die mensen gewoon open laten staan.
En dan hopla. Staat er opeens een kudde van die beesten in het losloopgebied. Vlakbij de groep jachttrainers, vorige week.
Hee, goeie verleiding, riep ik nog, maar ze konden er niet mee lachen.
Nouja, het is ook triest. Lang leve de Oostvaardersplassen, en lang leve het Zandvoortse beleid ook. En die herten zijn de dupe.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat jammer.Marjoleine schreef:Nee, dat is hier ook.Tineke schreef:Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk.
Daar kunnen ze wel niet over de hekken heen, maar wel door de deuren bij de wandelpaden, die mensen gewoon open laten staan.
En dan hopla. Staat er opeens een kudde van die beesten in het losloopgebied. Vlakbij de groep jachttrainers, vorige week.
Hee, goeie verleiding, riep ik nog, maar ze konden er niet mee lachen.
Nouja, het is ook triest. Lang leve de Oostvaardersplassen, en lang leve het Zandvoortse beleid ook. En die herten zijn de dupe.
Je kunt meteen je hele training omgooien en er een mooie oefening van maken.
Terugroepen van herten
- ranetje
- Zeer actief
Nanna schreef:Maar hoe roep je een hert terug?ranetje schreef: Je kunt meteen je hele training omgooien en er een mooie oefening van maken.
Terugroepen van herten![]()
Hond terugroepen van herten
Voor het roepen van die herten hoef je alleen maar met een zak brood te ritselen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Tara schreef:"Fentonnn!"Nanna schreef:Maar hoe roep je een hert terug?ranetje schreef: Je kunt meteen je hele training omgooien en er een mooie oefening van maken.
"Oh Jesus Christ! Fentooooonnnn!!!"
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
wat een grote groep!Cleva schreef:Tineke schreef: Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk..
https://screen.yahoo.com/massive-deer-h ... 26379.html
- ranetje
- Zeer actief
Tara schreef:"Fentonnn!"Nanna schreef:Maar hoe roep je een hert terug?ranetje schreef: Je kunt meteen je hele training omgooien en er een mooie oefening van maken.
"Oh Jesus Christ! Fentooooonnnn!!!"
Hoe weet jij dat die beesten Fenton heten?
- Tineke
- Zeer actief
De hekken zijn daar een stuk hoger , dit is een foto van de Zandvoortselaan waar de herten vaak lopen.Cleva schreef:Tineke schreef: Maar die hekken doen dus niets klaarblijkelijk..
https://screen.yahoo.com/massive-deer-h ... 26379.html
De hekken aan de N206 zijn zelfs nog wat hoger maar ook daar staan ze op de weg.
Aan de Zandvoortselaan zijn er overigens maar aan een kant hekken terwijl aan de andere kant bij Bentveld je ook zo de duinen in loopt

-
korthaar
- Zeer actief
Je ziet liever schapen, die het duingebied t.b.v. de waterwinning open moeten houden?Tara schreef:Natuur in Nederland hoor, omheind met hekken van 2,50 m hoog.
Zal ik eens wat vertellen? Damherten kunnen erg goed springen, die laten zich zo makkelijk niet insluiten.
Moraal? Zonder natuurlijke predatie is beheer onvermijdelijk.
En die aanrijdingen zielig voor het wild? Je zult zelf zo'n beest voor je auto krijgen...
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
We hebben hier dan geen damherten maar reeën, die springen inderdaad ook over hekken van 2 meter. Daarom worden er elk najaar/winter een heel zooitje afgeschoten om de populatie ingeperkt te houden.
-
korthaar
- Zeer actief
Zal best elk najaar/winter, omdat na afschot de populatie weer sterk versneld toeneemt.Hippo schreef:We hebben hier dan geen damherten maar reeën, die springen inderdaad ook over hekken van 2 meter. Daarom worden er elk najaar/winter een heel zooitje afgeschoten om de populatie ingeperkt te houden.
Eigenlijk niet meer dan wat jager babbels, dat populaties met het geweer te beheren zouden zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig heb jij betere opties.korthaar schreef:Zal best elk najaar/winter, omdat na afschot de populatie weer sterk versneld toeneemt.Hippo schreef:We hebben hier dan geen damherten maar reeën, die springen inderdaad ook over hekken van 2 meter. Daarom worden er elk najaar/winter een heel zooitje afgeschoten om de populatie ingeperkt te houden.
Eigenlijk niet meer dan wat jager babbels, dat populaties met het geweer te beheren zouden zijn.
Wil je die hier delen?