Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw stuurt haar Pitbulls op man af na ruzie.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Vrouw stuurt haar Pitbulls op man af na ruzie.

Ongelezen bericht door ranetje »

Wolfsblut schreef:Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.
Vanmiddag loop ik achter de poort uit, loopt daar ook weer een of andere kerel met een onaangelijnde Klapkaak. Ik bleef heel provocerend staan wachten tot hij de riem om kreeg en liet hem passeren. Na het passeren liep Fleurtje er een paar meter achter aan. Die vent gelijk provocerend kijken omdat Fleurtje niet aangelijnd was. Als blikken konden doden, hahaha.
Blijkbaar hebben die gasten geen enkele vorm van schaamtegevoel. Ik zou me in hun plaats niet prettig voelen als andere mensen met honden me overal zouden uitkotsen en ontwijken.
Fleurtje was niet aangelijnd dus die man weet niet of jouw hond doorloopt richting zijn hond of niet.
Als hij zijn hond aanlijnt (prima trouwens :ok: ) dan houd je je eigen hond weg
Helemaal.

Echt hoor, dit is voor dat type hond provocerend
Moet je gewoon niet laten gebeuren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:Ik begrijp dat dit filmpje een deceptie zal zijn voor veel mensen die serieus denken dat Tarzan wel voor ze in de bres springt, maar ik schat zomaar dat het filmpje dichter bij de werkelijkheid ligt ;-)
Ik ben het absoluut met je eens dat de meeste huis- tuin- en keukenhonden hun baas niet zullen verdedigen of beschermen, maar dit filmpje vind ik hiervoor verre van een sluitend bewijs.
Allereerst beschermen de getrainde honden het meisje niet, ze komen in op de mouw en dat staat helemaal los van het meisje zelf. Het is gewoon 3x een getrainde oefening op de mouw die goed uitgevoerd wordt.
De niet-getrainde honden verdedigen net zo goed het meisje niet, dat is waar. Waarom zouden ze ook. Het is een voor hen vreemd kind wat toevallig de riem vast heeft en op wie iemand afloopt die wel doet alsof hij iets kwaads in de zin heeft, maar die op wat woorden en vastpakken na niets écht kwaads in de zin heeft. Het meisje is ook niet in angst, laat staan doodsangst.
De tweede hond is trouwens op de foto al verre van op haar gemak, staart zit bij voorbaat al tussen de poten.
De ongetrainde honden hebben totaal geen band met het meisje en ik vind het daarom ook niet meer dan logisch dat ze niets doen richting de zogenaamde aanvaller.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

LongFields schreef:
Nanna schreef:Ik begrijp dat dit filmpje een deceptie zal zijn voor veel mensen die serieus denken dat Tarzan wel voor ze in de bres springt, maar ik schat zomaar dat het filmpje dichter bij de werkelijkheid ligt ;-)
Ik ben het absoluut met je eens dat de meeste huis- tuin- en keukenhonden hun baas niet zullen verdedigen of beschermen, maar dit filmpje vind ik hiervoor verre van een sluitend bewijs.
Allereerst beschermen de getrainde honden het meisje niet, ze komen in op de mouw en dat staat helemaal los van het meisje zelf. Het is gewoon 3x een getrainde oefening op de mouw die goed uitgevoerd wordt.
De niet-getrainde honden verdedigen net zo goed het meisje niet, dat is waar. Waarom zouden ze ook. Het is een voor hen vreemd kind wat toevallig de riem vast heeft en op wie iemand afloopt die wel doet alsof hij iets kwaads in de zin heeft, maar die op wat woorden en vastpakken na niets écht kwaads in de zin heeft. Het meisje is ook niet in angst, laat staan doodsangst.
De tweede hond is trouwens op de foto al verre van op haar gemak, staart zit bij voorbaat al tussen de poten.
De ongetrainde honden hebben totaal geen band met het meisje en ik vind het daarom ook niet meer dan logisch dat ze niets doen richting de zogenaamde aanvaller.
Inderdaad. Geen goed filmpje om als vb te dienen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Vind ook de ongetrainde honden in het filmpje er wel angstig uitzien, maar dat is mijn mening.

Wij hebben vroeger een rottweiler had die wel degelijk aan bescherming deed, zonder daarin getraind te zijn en ze heeft zich daarin ook wel eens bewezen buiten (niks gedaan want ze was aangelijnd,maar als ze de kans kreeg...) en ook binnen heeft ze eens iemand gegrepen die zomaar via de achterdeur(haar slaapplek) naar binnen kwam. Schouder van die persoon lag in puin. Dus ja in mijn ogen zijn er honden die dat wel doen.

Maylo is denk ik een gevalletje van intimideren en uit angst bijten en als dat niet werkt zal hij er vandoor gaan.
Izzy die zet het al blaffend op het rennen denk ik.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Natuurlijk reageren de getrainde honden zo, je kunt zien dat ze precies weten wat er van ze verwacht wordt. De ongetrainde honden worden ook nog eens heel anders benaderd, veel minder agressief. Ik vind dat dit filmpje niet echt representatief eigenlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dees en Maylo schreef:Vind ook de ongetrainde honden in het filmpje er wel angstig uitzien, maar dat is mijn mening.

Wij hebben vroeger een rottweiler had die wel degelijk aan bescherming deed, zonder daarin getraind te zijn en ze heeft zich daarin ook wel eens bewezen buiten (niks gedaan want ze was aangelijnd,maar als ze de kans kreeg...) en ook binnen heeft ze eens iemand gegrepen die zomaar via de achterdeur(haar slaapplek) naar binnen kwam. Schouder van die persoon lag in puin. Dus ja in mijn ogen zijn er honden die dat wel doen.

Maylo is denk ik een gevalletje van intimideren en uit angst bijten en als dat niet werkt zal hij er vandoor gaan.
Izzy die zet het al blaffend op het rennen denk ik.
Maar dan kwam er iemand haar territorium binnen. Dat is niet het beschermen van de baas. Ik denk dat dat bij de meeste honden inderdaad wel meevalt. Als ze al iets doen is het veel lawaai en uiteindelijk misschien wat happen, maar echt doorbijten en vasthouden zullen er maar een paar doen.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Slecht voorbeeld dit filmpje.

Een hond die geleerd te verdedigen, die gaat voor de arm of been.

Maar een stabiele hond, die gaat verdedigen, waar denk je waar die voor gaat?
Eerst zul je de dreiging zien. Borstelen, tanden bloot. Niet lang daarna de aanval. Die aanval zal op de keel zijn.

Ze hebben niet voor niks verdedigingshonden aangeleerd om voor lichaamsdelen aan te vallen.
Een echte aanval van een hond kan dodelijk zijn.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

tbeast schreef:
Natuurlijk reageren de getrainde honden zo, je kunt zien dat ze precies weten wat er van ze verwacht wordt. De ongetrainde honden worden ook nog eens heel anders benaderd, veel minder agressief. Ik vind dat dit filmpje niet echt representatief eigenlijk.
Dat schreef ik ook al. :wink:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

LongFields schreef:
tbeast schreef:
Ik zag het, had de verdere reacties nog niet gelezen.
AfbeeldingAfbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik denk ook dat dat filmpje niet realistisch is aangezien dat meisje natuurlijk niet bang is. Als ik bang ben en ik loop in de donker en ik hoor een takje breken ofzo is Skye al super alert door mijn gevoel. Of hij echt zou aanvallen voor de kill denk ik niet, maar kabaal zal er zeker gemaakt worden. We hebben een keer gehad dat een paar zatte jongens in het donker buskruidje aan het doen waren. Die kwamen ineens vanuit de bosjes gespronoen en aangerent, Skye was echt heel eng en indrukwekkend.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

nyckle schreef:Slecht voorbeeld dit filmpje.

Een hond die geleerd te verdedigen, die gaat voor de arm of been.

Maar een stabiele hond, die gaat verdedigen, waar denk je waar die voor gaat?
Eerst zul je de dreiging zien. Borstelen, tanden bloot. Niet lang daarna de aanval. Die aanval zal op de keel zijn.

Ze hebben niet voor niks verdedigingshonden aangeleerd om voor lichaamsdelen aan te vallen.
Een echte aanval van een hond kan dodelijk zijn.

Nou, ik weet niet of het direct naar de keel gaat. Mijn eerste collie was ook al zo'n sufmuts. Lief, stabiel teefje die dol op mensen was.
Tot ik een keer op een mooie zomeravond met haar wandelde. Zij dook de struiken in om naar iets te snuffelen en ik stond op haar te wachten toen er een man aan kwam die nogal vervelend werd. Hij pakte me bij de arm en voor ik zelf iets kon doen, kwam mijn hond als een kanonskogel uit de struiken gevlogen.
Al grauwend ging ze op die vent af en toen hij het op een lopen zetten, is ze hem een paar meter achter aan gerend en heeft hem een stuk uit de broek gebeten. :mrgreen:
Ik was zo verbijsterd dat ik haar niet eens kon terugroepen. Al weet ik niet of dat wel wilde.... :8):
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

tbeast schreef:
LongFields schreef:
tbeast schreef:
Ik zag het, had de verdere reacties nog niet gelezen.
Ja en dan nog? zoveel mensen reageren met hetzelfde, dat heb je wel eens op een forum :wink:

Nanna, als jij nou eens willekeurige mensen op straat (of in het bos) gaat vragen of je hun hond mag testen?
Iemand hier heeft vast wel een pak mouw te leen voor je :mrgreen:
Ik zou wel benieuwd zijn naar een dergelijk filmpje.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

stom filmpje uiteraard.
Een vriend zijn auto werd een week of 3 geleden gestolen. Zij lagen boven te slapen, getrainde mechel lag in de aanhangwagen te slapen, getrainde rottweiler lag in een kamer verderop te slapen.
Dieven zijn via kelderraam binnengekomen, op gemakje autosleutels op tafel kunnen nemen, op gemakje naar buiten kunnen gaan en vredig weg kunnen rijden met de auto :ugh:
NIemand heeft een kik gegeven.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

maart schreef:
stom filmpje uiteraard.
Een vriend zijn auto werd een week of 3 geleden gestolen. Zij lagen boven te slapen, getrainde mechel lag in de aanhangwagen te slapen, getrainde rottweiler lag in een kamer verderop te slapen.
Dieven zijn via kelderraam binnengekomen, op gemakje autosleutels op tafel kunnen nemen, op gemakje naar buiten kunnen gaan en vredig weg kunnen rijden met de auto :ugh:
Dat de honden niet gereageerd hebben vind ik wel raar. Mijn honden gingen afgelopen nacht enorm tekeer, ze hebben waarschijnlijk de inbrekers bij de buren gehoord.
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yara »

maart schreef:
stom filmpje uiteraard.
Dat is wel heel bizar dat geen een van die honden aangeslagen heeft? Misschien was het een hele stille geruisloze dief.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pemba schreef:
maart schreef:
stom filmpje uiteraard.
Dat de honden niet gereageerd hebben vind ik wel raar. Mijn honden gingen afgelopen nacht enorm tekeer, ze hebben waarschijnlijk de inbrekers bij de buren gehoord.
Dat snap ik ook niet... hier reageren ze dus echt wel als er iemand anders dan ik in de tuin of binnen loopt... bekende of niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Ongelezen bericht door maart »

Pemba schreef:
maart schreef:
stom filmpje uiteraard.
Dat vonden zij ook raar hoor. Zo zie je maar dat je nooit zeker kunt zijn van je honden, ook al dénk je van wel :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
Pemba schreef:
maart schreef:
stom filmpje uiteraard.
Dat vonden zij ook raar hoor. Zo zie je maar dat je nooit zeker kunt zijn van je honden, ook al dénk je van wel :wink:
Mwa zat een paar weken geleden nog rechtop in bed omdat er iemand blijkbaar voor t kamerraam had staan gluren midden in de nacht en Xena bijna door t raam ging. Incl t nodige geluid.
Ik weet zeker dat ze hier tekeer gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu zal of blijven liggen of bij mij zenuwachtig staan piepen. Uma slaat zeker weten aan.
Buiten zal Uma dan weer weg kruipen denk ik zo, terwijl ik al meerdere keren van Manu gezien heb dat hij tussenbeide springt en ineens geen wandelende knuffelbeer meer lijkt.

Laatst liep ik langs de kroeg, ik kwam een man tegen die ik wel eens eerder gezien had en hij kwam me dus gedag zeggen. Hij was wat kachel en pakte mijn arm.
Manu stond er direct tussen en blafte. Manu blaft nooit ;) Ik vond het ook niet fijn dat die man mij vast pakte en was niet op mijn gemak omdat ik alleen was 's nachts. Dat voelt hij feilloos aan en wordt dan stoerder, terwijl Uma dan juist angstiger wordt. Zij vlucht, hij vecht.

Al geloof ik niet dat ik ooit een van mijn honden op iemand af kan sturen. Daar zijn ze veel te goedzakkerig voor. Gelukkig.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Op FB was ook al een hele discussie over het filmpje. Ik vind dat zelfs een gemiddelde hondeneigenaar kan zien dat het geen pitbulls betreft maar een ander ras zoals een Argentijnse dog of een kruising. Argentijnen zijn juist gefokt op het verdedigen van eigenaar/gezin.

Dat deze honden bijna non-stop doorgaan met bijten, dat vind ik dan weer wel zorgwekkend. De man vormde allang geen bedreiging meer na de eerste paar beten.

Dat filmpje wat Nanna plaatste over die duitse herders die wel/niet getraind zijn slaat echt kant noch wal. Ik ben het zeker eens dat het overgrote deel van de honden niks zal doen als je wordt aangevallen.
Zelfs honden die zijn geleerd om burger te bijten. Zo'n hond voelt ook haarfijn aan of zijn eigenaar in zijn 'trainingsoutfit' loopt, met druk op de riem en alert. Of dat je gewoon in je normale kleding loopt, met je hond los en beide ontspannen. In de 2e situatie is het nog maar de vraag of de hond daadwerkelijk ingrijpt.

Mijn vorige mechel beet als iets of iemand dreigde, ook als hij los liep of ik mij niet direct bedreigd voelde(maar de situatie het wel was). Van mijn huidige mechel moet ik nog maar zien of hij voor me klaar staat :mrgreen: . Nog geen dreigende situatie gehad en een heel ander type hond.

Desalniettemin doet een beet van een huishond die uit angst bijt alsnog hartstikke pijn, meestal wel genoeg om iemand af te schrikken.
Yara
Zeer actief

Als er hier een vreemde voor de deur staat dan vliegen ze nog net niet dwars door de ramen. Dus ik zou inbrekers toch wel ernstig afraden om hier in te breken. Ik weet (bijna) zeker dat het niet goed komt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yara schreef:Als er hier een vreemde voor de deur staat dan vliegen ze nog net niet dwars door de ramen. Dus ik zou inbrekers toch wel ernstig afraden om hier in te breken. Ik weet (bijna) zeker dat het niet goed komt.

Hier ook, en toch weet ik vrij zeker dat de twee grootste als puntje bij paaltje komt een stel sufferds zijn. Drie van de vier zijn na een brul of schop onder hun hol wel weg.
Niko lijkt voor mensen die hier voor het eerst komen altijd erg indrukwekkend :mrgreen:
De heddurs slaan stevig aan bij onraad en dat vind ik al prettig. Mijn eerste hond blafte niet, maar waakte als een malle.
Die heeft een inbraak gestopt; ze kwamen de gang niet door, hebben fikse verwondingen opgelopen en de voordeur weer gerepareerd om hem maar binnen te houden.
Denk zo maar dat ze helemaal niet binnen waren geweest als hij wel had geblaft. Scheelt een hoop stress :schrik:

Tibbe is een angstbijtertje, bijt alles dat bij hem in de buurt komt en zeker mannen die hij bedreigend vindt.
Charlie reageerde helemaal niet toen zij zelf onverwacht met volle kracht op haar borst werd getrapt, maar huis en vrouw zijn goud waard.
Mensen die ze niet goed kent kunnen niet alleen binnen; niet met een sleutel en niet als ik even wegloop. Die blijkt ze te stellen.
Op dreiging naar mij reageert ze ook met een duidelijke waarschuwing. Denk wel dat je daar gehoor aan moet geven, maar dat dachten de heerschappen die tot nu toe zo'n waarschuwing hebben gehad ook.
Ik heb geen enkele mogelijkheid mezelf fysiek te verdedigen of met een beetje tempo weg te lopen, laat staan rennen. Volgens mij voelt ze dat aan.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Manu schreef:Manu zal of blijven liggen of bij mij zenuwachtig staan piepen. Uma slaat zeker weten aan.
Buiten zal Uma dan weer weg kruipen denk ik zo, terwijl ik al meerdere keren van Manu gezien heb dat hij tussenbeide springt en ineens geen wandelende knuffelbeer meer lijkt.

Laatst liep ik langs de kroeg, ik kwam een man tegen die ik wel eens eerder gezien had en hij kwam me dus gedag zeggen. Hij was wat kachel en pakte mijn arm.
Manu stond er direct tussen en blafte. Manu blaft nooit ;) Ik vond het ook niet fijn dat die man mij vast pakte en was niet op mijn gemak omdat ik alleen was 's nachts. Dat voelt hij feilloos aan en wordt dan stoerder, terwijl Uma dan juist angstiger wordt. Zij vlucht, hij vecht.

Al geloof ik niet dat ik ooit een van mijn honden op iemand af kan sturen. Daar zijn ze veel te goedzakkerig voor. Gelukkig.
Gisteravond lag hier een bootje aan de steiger, op een rare plek. Er liggen hier wel vaker bootjes maar nooit op die plaats haha. Nou Pom vertrouwde het voor geen meter en begon behoorlijk lelijk te doen, nouja, waaks dan vooral. Dan is het ineens toch best een indrukwekkende hond, ook wat er aan geluid uitkomt maar ook haar pose. Ze ziet er dan niet uit alsof ze bij dreiging een stapje terug zou doen, maar dat heb ik nooit kunnen testen..

En mijn kleine stoere held Charlie die vond het eng :D Die snapte volgen smij totaal niet wat er aan de hand was en hij wilde alleen maar weg. Ohh er is hier iets engs, laten we snel doorlopen! Daar hebben we voorlopig dus helemaaaal niets aan. Maar hij is nog jong, wie weet verandert ie nog in een stoere bink over een tijdje. Hoeft van mij overigens niet hoor, ik heb ook meer met de goedzakkerige honden :D ik vind dat lief :) En een echt scherpe hond moet je ook weer mee opletten, als je die situatie met een scherpe hond had meegemaakt hing hondlief misschien wel direct in een arm van die man.. ook niet echt leuk
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Als ik thuis ben kan iedereen binnen komen en wordt ook enthousiast begroet. Hij slaat wel aan, ook als het bekenden zijn.
Maar als ik er niet ben, kan ik het niemand aanraden om een stap over de drempel te zetten.

Ook als hij het tijdens het wandelen niet vertrouwd (vooral 's avonds) is hij alert. Hij deinst zeker niet terug, maar gaat juist voor me staan.
Ik weet bijna zeker dat hij me in geval van nood wel zal verdedigen. Vooral omdat hij erg zelfverzekerd is.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:
Manu schreef:Manu zal of blijven liggen of bij mij zenuwachtig staan piepen. Uma slaat zeker weten aan.

Gisteravond lag hier een bootje aan de steiger, op een rare plek. Er liggen hier wel vaker bootjes maar nooit op die plaats haha. Nou Pom vertrouwde het voor geen meter en begon behoorlijk lelijk te doen, nouja, waaks dan vooral. Dan is het ineens toch best een indrukwekkende hond, ook wat er aan geluid uitkomt maar ook haar pose. Ze ziet er dan niet uit alsof ze bij dreiging een stapje terug zou doen, maar dat heb ik nooit kunnen testen..

En mijn kleine stoere held Charlie die vond het eng :D Die snapte volgen smij totaal niet wat er aan de hand was en hij wilde alleen maar weg. Ohh er is hier iets engs, laten we snel doorlopen! Daar hebben we voorlopig dus helemaaaal niets aan. Maar hij is nog jong, wie weet verandert ie nog in een stoere bink over een tijdje. Hoeft van mij overigens niet hoor, ik heb ook meer met de goedzakkerige honden :D ik vind dat lief :) En een echt scherpe hond moet je ook weer mee opletten, als je die situatie met een scherpe hond had meegemaakt hing hondlief misschien wel direct in een arm van die man.. ook niet echt leuk
Juno, de zwarte Labreu van mijn vriendin is de goedheid zelf. Toch heeft hij mooi zijn vrouwtje verdedigd toen zij 's avonds laat op straat lastig gevallen werd door een man. Juno sprong zo met beide voorpoten tegen de man zijn borst en blafte keihard in zijn gezicht waardoor de man omviel. Toen nam de man toch maar wat afstand :mann:
Ik zou me dus niet zomaar vergissen in een Lab.
Yara
Zeer actief

Mijn schoonma had een bouvier. Dat was net een kleedje, bewoog bijna niet en een heel sloom beest. Maar toen ze eens niet thuis waren sprong hij wel dwars door de ramen van de voordeur om de postbode te grijpen. Dus ja, soms weet je het niet wat een hond gaat doen. Ze hadden dat zelf absoluut niet verwacht maar toen toch maar een groot ijzeren rek voor de ramen gemaakt.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik kan me juist voorstellen dat een huishond eerder voor de kill gaat dan een getrainde politie- of waakhond, ik denk dat het toch vooral de bedoeling is dat die iemand op zn plek houden of voorkomen dat ie wat uithaalt maar doden zou toch niet de bedoeling moeten zijn. Terwijl een ongetrainde hond die niet heeft geleerd om eerst naar de armen of benen te happen misschien veel eerder direct naar de strot vliegt. Zo is een collega van mij in het asiel een keer aangevallen door een herder die pakwerk heeft gedaan en opeens doordraaide toen hij uit een narcose kwam. Hij heeft haar flink toegetakeld maar echt alleen haar onderarmen. Waren echt flinke scheur en bijtwonden, zij lag op de grond maar hij heeft achteraf alleen gebeten op plekken waar dus een bijtmouw zou zitten.
Mbt het filmpje, die honden zijn veel te groot om pitbulls te zijn ik denk eerder dat het dogo's of ambulls zijn. Maar wat voor honden het ook zijn je stuurt ze niet op iemand af vanwege een akkefietje :-/
Nicoline
Zeer actief

Mijn moeders golden heeft ook weleens een inbreker verjaagd, kon op straat ook flink lelijk doen tegen mensen die er verdacht uitzagen volgens hem. En dan het shar peitje die hier weleens heeft gelogeerd, die is behoorlijk eenkennig maar als de klik er is beschermt ze je echt. Als je bij mij wilde komen moest je (volgens haar dan) echt eerst door haar goedkeuring, heeft bij haar eigen baasje ook weleens bezoek gebeten. En een van de weinige honden waar ik bang voor was is de appenzeller van een vriendin. Die accepteert gewoon geen mensen buiten degenen die hij al echt lang kent in huis. Het was al heel wat dat hij mij niet door zn muilkorf heen heeft geprobeerd te bijten en mij niet probeerde weg te duwen. Vorig jaar heb ik m voor het eerst in zo'n 10 jaar kunnen aaien zonder dat hij een muilkorf omhad. Bij hun was ook een keer in de hele straat ingebroken behalve bij hun huis :-p
Nicoline
Zeer actief

Mijn moeders golden heeft ook weleens een inbreker verjaagd, kon op straat ook flink lelijk doen tegen mensen die er verdacht uitzagen volgens hem. En dan het shar peitje die hier weleens heeft gelogeerd, die is behoorlijk eenkennig maar als de klik er is beschermt ze je echt. Als je bij mij wilde komen moest je (volgens haar dan) echt eerst door haar goedkeuring, heeft bij haar eigen baasje ook weleens bezoek gebeten. En een van de weinige honden waar ik bang voor was is de appenzeller van een vriendin. Die accepteert gewoon geen mensen buiten degenen die hij al echt lang kent in huis. Het was al heel wat dat hij mij niet door zn muilkorf heen heeft geprobeerd te bijten en mij niet probeerde weg te duwen. Vorig jaar heb ik m voor het eerst in zo'n 10 jaar kunnen aaien zonder dat hij een muilkorf omhad. Bij hun was ook een keer in de hele straat ingebroken behalve bij hun huis :-p
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie slaat aan, klinkt levensgevaarlijk maar als inbrekers of andere onverlaten dapper zijn en doorzetten, weet ik vrij zeker dat ze het eigen vege lijf in veiligheid probeert te brengen en mij gerust aan mijn (nood)lot overlaat.

Ik kan haar niet eens ongelijk geven.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”