laeken schreef:Dat hangt nogal van de mops af. Kennen jullie die agility mopsen niet? Ik praat mopsen niet goed maar een mops is niet per definitie een stikkende hond. Net zo min als een Franse Bull. Kennen jullie eigenlijk mopsen? Niet elke duitse herder loopt met klikken hakken en zware HD.
Ik persoonlijk ken geen enkele mops die de hele dag loopt te rochelen. Ik weet dat er zat zijn maar de mopsen die ik ken lopen net als Bas een uur in de polder.
Dus niet elke mops stikt de hele dag. Van mij mag je ze zo verbieden hoor als het echt kommer en kwel is. Geen probleem.
Ja ik ken er 4 hier in de buurt.
Eentje is dus ook nog eens dubbel te dik en al zolang ik haar ken op dieet. Twee zijn ook te zwaar maar niet zo extreem en die zijn ook nog jonger, zo rond een jaar. De vierde is oud en die waggelt en rochelt de hele dag met de baas rond.
Achter ons wonen twee Engelse bullen, die kunnen echt nog geen blokje om lopen. In de zomer komen ze de tuin niet eens uit, en een stoep op en af is ook een probleem voor ze. En rochelen, aan één stuk door. Honden die er zo slecht aan toe zijn mogen echt wat mij betreft uit hun lijden verlost worden.