Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schattig?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Schattig?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Tara schreef:
duitse herder schreef:Het "vervelende" aan mopsjes is dat ze wel een onwijs leuk karakter hebben. Vandaar dat ze nog zo populair zijn.
Ik krijg het zelf altijd Spaans benauwd als ik een mops of Engelse/Franse bulldog hoor roggelen. Snap niet dat mensen daar naar kunnen luisteren.
Het is zo gewoon geworden dat mensen niet eens meer bedénken dat het afwijkend is.
Jack Russels hóren op drie pootjes te lopen, want dat doen ze namelijk allemaal. Dat die Duitse Herders gebocheld rondsluipen is ook doodnormaal, mensen zien het echt niet als een afwijking. Helaas.
Jack Russells lopen niet op 3 pootjes, want Patella luxatie komt bijna niet voor in het ras....
Bij Hussels wel.....Doodziek word ik ervan....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niet elke mops is een dikke stikkende hond. Dus die schedel is niet wat dat per definitie veroorzaakt. Vetzucht, ingeklapte luchtpijp en dichte neusjes zijn een groot deel van dat probleem.

Deze mops is werkelijk een snelheidsduivel zelfs...

En weer een supersnelle mops...

Net als bij Jack Hussels zal een deel van de mopsen wel zo slecht zijn vanwege broodfok.

Ik vind het ook vreselijk dat dit soort honden zoveel gefokt worden en dat mensen ze blijven kopen. Maar als ik een mops tegenkom die een huisje zoekt nam ik hem dus wel gewoon in huis. En dat het dan een rochelende zielepoot zou zijn hangt heel erg van het individu af zoals je kan zien. Je hebt hele sportieve gezonde mopsen en wrakken. Maar dat heb je bij veel meer rassen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De reden dat ik zei dat ik liever een mops was dan een herder met ED en HD was omdat ik er vanuit ga dat dus lang niet alle mopsen zo rochelen. Ik zei niet, ik ben liever een vette mops die geen poot kan verzetten omdat hij geen adem krijgt dan een herder of labrador die geen poot kan verzetten omdat alles pijn doet.
Vraag me trouwens af of pijnstillers wel zo effectief zijn tegen artrose. Dat omdat ik weet dat mensen met artrose helse pijnen kunnen lijden. Ook snachts als ze niet lopen. En ook met pijnstillers. Dus hoe humaan die artrose door ED en HD is vraag ik me af.

Denk dat het kiezen tussen twee hele nare situaties is. Gewoon even pijnstillers geven is denk ik niet meteen een recept voor een mooi pijnloos leven.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Te belachelijk voor woorden al dat domme gefok op alleen maar uiterlijk.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Niet elke mops is een dikke stikkende hond. Dus die schedel is niet wat dat per definitie veroorzaakt. Vetzucht, ingeklapte luchtpijp en dichte neusjes zijn een groot deel van dat probleem.

Deze mops is werkelijk een snelheidsduivel zelfs...

En weer een supersnelle mops...

Net als bij Jack Hussels zal een deel van de mopsen wel zo slecht zijn vanwege broodfok.

Ik vind het ook vreselijk dat dit soort honden zoveel gefokt worden en dat mensen ze blijven kopen. Maar als ik een mops tegenkom die een huisje zoekt nam ik hem dus wel gewoon in huis. En dat het dan een rochelende zielepoot zou zijn hangt heel erg van het individu af zoals je kan zien. Je hebt hele sportieve gezonde mopsen en wrakken. Maar dat heb je bij veel meer rassen.
Zou het dan niet interessant zijn om de schedel van zo'n fit hondje te vergelijken met de schedel van een benauwd hondje?

Naast ingeklapte luchtpijp en dichte neusjes, die voor zover ik heb begrepen juist bij dit type "neus" voorkomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: En weer een supersnelle mops...

Laat ik dat hondje er nou net van verdenken broodfok te zijn. Het beestje heeft voor een stamboommops veel te lange poten.
Er zit duidelijk iets anders door. En daar mag ie zijn goede gesternte voor danken.

Toch heb je ook filmpjes van mopsen behendigheid en volgens mij hebben die hondjes wel stambomen omdat het clubs zijn. Maargoed, ik kan me vergissen. Ik zie regelmatig hele slanke mopsen. En hele vierkante. Denk dat dat ook een kwestie van voer en bewegen is. Maar nogmaals, ik vind het fokken van honden die geen lucht krijgen ook niet ok uiteraard. Maar dat vind ik niet veel meer verwerpelijk dan de rest van de fokproblemen van veel honden. HD is niet een kwestie van een pijnstillertje. Genoeg honden die daardoor de 3 jaar niet halen en als een pilletje de oplossing was dan was heel dat HD gedoe geen probleem toch? :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Tara schreef:
fes/lou schreef:
Tara schreef:
duitse herder schreef:Het "vervelende" aan mopsjes is dat ze wel een onwijs leuk karakter hebben. Vandaar dat ze nog zo populair zijn.
Ik krijg het zelf altijd Spaans benauwd als ik een mops of Engelse/Franse bulldog hoor roggelen. Snap niet dat mensen daar naar kunnen luisteren.
Het is zo gewoon geworden dat mensen niet eens meer bedénken dat het afwijkend is.
Jack Russels hóren op drie pootjes te lopen, want dat doen ze namelijk allemaal. Dat die Duitse Herders gebocheld rondsluipen is ook doodnormaal, mensen zien het echt niet als een afwijking. Helaas.
Jack Russells lopen niet op 3 pootjes, want Patella luxatie komt bijna niet voor in het ras....
Bij Hussels wel.....Doodziek word ik ervan....
Ja hee, opinie van Annie en Joop op de hoek hè. :ugh:
Nee, de opinie die hier geventileerd wordt in een topic over afwijkingen bij rashonden.... En die ik dus rechtzet omdat het stomweg geen groot probleem is binnen de populatie.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Nanna schreef:
laeken schreef: En weer een supersnelle mops...

Laat ik dat hondje er nou net van verdenken broodfok te zijn. Het beestje heeft voor een stamboommops veel te lange poten.
Er zit duidelijk iets anders door. En daar mag ie zijn goede gesternte voor danken.
Ik vermoed dat ons tweedehandsje het in vroegere jaren ook top had gedaan in de agility. Niet zo hoog op de poten, maar genoeg lucht en een mooi slank lijntje.
Bij zijn vorige eigenaar kwam hij overigens niet aan omdat hij het blikvoer niet te vreten vond en de tanden uit z'n bek rotten, maar goed...
Henk loopt nu met z'n 13,5 jaar gewoon wandelingen van 2 uur mee. Zelfs in hitte. Nu op Terschelling heeft hij het wel zwaar maar dat is meer vanwege zijn leeftijd dan zijn ademhaling.
Het zijn dus niet enkel de broodfokhonden die het goed doen.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

en om heel eerlijk te zijn, hier in de buurt woont zo'n puggle.. Dat is me daar een leuk beest! Er zit écht een neus op en is hartstikke mooi qua bouw ( is een volwassen dier, 2 issie geloof ik)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Mee eens hoor!
Daarom kwam er hier ook nooit een Mopsenpup in, en was Henk een schot in de roos.
Vanaf het eerste moment zijn we er vanuit gegaan dat we veel rekening moesten houden met zijn beperkingen, maar behoudens zijn gebrek aan intellect was er weinig waar we tegenaan liepen.

Ook na Henk komt er geen bewust (ongezond) gefokte Mops. Zoiets wil ik althans niet promoten/stimuleren.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik kwam laatst ook een heel leuk hondje tegen. Zwart, razendsnel en een heel leuk compact lijfje.
Ik vroeg wat het was en mevrouw ging er even voor staan: "een Puggle!"
:hmmm: "Een watte?"
"Ken je dat niet?! Het is al een heel bekend ras in Amèricâ"

:LOL:

Maar het was wel een leuk hondje. Ik zal wel in een dure wijk wonen want ik kwam ook al een Boxador :pffff: en een Cockerpoo :pffff: tegen. Zéér exclusief.
Sulluna
Zeer actief

Manu schreef:
Maar het was wel een leuk hondje. Ik zal wel in een dure wijk wonen want ik kwam ook al een Boxador :pffff: en een Cockerpoo :pffff: tegen. Zéér exclusief.
Klinkt bijna als een Pokemon, Boxador en Cockerpoo :lol1:

Maar ach, zo lang de ongezonde rassen er maar beter van worden, ben ik voor :E:
laeken
Zeer actief

Ik vind een puggle werkelijk afschuwelijk om te zien. Dat stomme kopje met die totaal vervormde bouw. Wat leuk is aan een mops is nu net wat hem zo ziek maakt. Die platte kop met die gekke pootjes onder zo'n breed lichaam. Dan dat gekke hoge staartje en het beeld is compleet. Een puggle is eenmaal volwassen werkelijk niks. Niet mooi, niet lief, niet schattig maar gewoon een heel ranzig hondje om te zien. Vind ik dan he? Want ik wil niemand voor het hoofd stoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het heel erg is maar ik vind dit toch wel 10 keer leuker dan die stomme puggles.... :schrik:

Afbeelding
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Owh, hmm..
De puggle die ik ken ziet er meer zo uit:
Afbeelding

Maar nu ik Puggle heb gegoogled, zie ik dat er inderdaad veel misvormde tussen zitten..
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind Beagles als jong exemplaar wel leuk. Mooi zelfs. Maar dat ze zo grijs worden vind ik echt lelijk.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Afbeelding

Hier zou ik accuut geld voor neerleggen en meenemen. Kíjk dan :I:
laeken
Zeer actief

Puggles zijn als pup schattig en later echt vieze hondjes. :engel: :schrik:

Ze zijn wel tien keer gezonder dan mopsen, dat geloof ik meteen. Maar een mops is dan wel weer 10 keer leuker om te zien. Ik zou best een mops willen hebben maar zal er nooit een kopen. Ben als de dood dat ik dan pech heb en een ziek hondje heb en verder wil ik de fok ervan niet stimuleren. Maar druk me in vredesnaam geen mops in de handen die een huis zoekt want ik zou zomaar overstag kunnen gaan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Lemuria schreef:Afbeelding

Hier zou ik accuut geld voor neerleggen en meenemen. Kíjk dan :I:
Denk dat je daar een van de weinige enigszins leuke puggles gevonden hebt die volwassen is. Denk dat deze nog niet helemaal volwassen is want dan is alle vorm eruit bij die puggles.

Kijk, dit vind ik gewoon dikke nietshondjes.

Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind de Mops ook erg leuk, wij zijn o.a aan het kijken voor een retro Mops.

http://retro-mops.com/
Caesar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Caesar »

laeken schreef:

Afbeelding
't Zijn net een soort rare chihuahua kruisinkjes met obesitas :')
Caesar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Caesar »

Caesar schreef:
laeken schreef:
Lemuria schreef:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Caesar schreef:
laeken schreef:

Afbeelding
Precies, met een voor mij heel onsympathiek hoofd. Echt geen leuke hondjes om te zien. Een x chi en dan echt op zijn slechtst uitgepakt. :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Brigitte schreef:Ik vind de Mops ook erg leuk, wij zijn o.a aan het kijken voor een retro Mops.

http://retro-mops.com/

Dat is helemaal niet zo verkeerd!

Afbeelding
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Misschien dat het benauwde idd niet zozeer ligt aan neuslengte maar eerder aan of de luchtwegen worden geblokkeerd of niet... alleen met die "kreukels" is dat volgens mij vaak wel zo, wegens gebrek aan ruimte zit alles opgepropt. En ik kan uit ervaring zeggen dat ik liever HD kies dan een te smalle luchtdoorgang want ik heb van allebei last gehad. Die HD kan ik goed opvangen door op mn gewicht te letten en zorgen dat ik goede beenspieren houd, maar die ademnood was echt heel erg. Dat moest worden verholpen door een operatie, ben heel blij dat ik nu weer normaal kan sporten en doen want daarvoor viel ik zowat flauw als ik een trap op moest :-/ Stel je voor dat je constant verkouden bent en je neus zit dicht, dan kom je denk ik in de buurt van hoe die honden zich voelen, als ik die miniscule neusgaatjes dan ook nog eens zie krijg ik het spontaan weer benauwd :-(
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik vind een puggle werkelijk afschuwelijk om te zien. Dat stomme kopje met die totaal vervormde bouw. Wat leuk is aan een mops is nu net wat hem zo ziek maakt. Die platte kop met die gekke pootjes onder zo'n breed lichaam. Dan dat gekke hoge staartje en het beeld is compleet. Een puggle is eenmaal volwassen werkelijk niks. Niet mooi, niet lief, niet schattig maar gewoon een heel ranzig hondje om te zien. Vind ik dan he? Want ik wil niemand voor het hoofd stoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het heel erg is maar ik vind dit toch wel 10 keer leuker dan die stomme puggles.... :schrik:

Afbeelding
:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Nicoline schreef:Misschien dat het benauwde idd niet zozeer ligt aan neuslengte maar eerder aan of de luchtwegen worden geblokkeerd of niet... alleen met die "kreukels" is dat volgens mij vaak wel zo, wegens gebrek aan ruimte zit alles opgepropt. En ik kan uit ervaring zeggen dat ik liever HD kies dan een te smalle luchtdoorgang want ik heb van allebei last gehad. Die HD kan ik goed opvangen door op mn gewicht te letten en zorgen dat ik goede beenspieren houd, maar die ademnood was echt heel erg. Dat moest worden verholpen door een operatie, ben heel blij dat ik nu weer normaal kan sporten en doen want daarvoor viel ik zowat flauw als ik een trap op moest :-/ Stel je voor dat je constant verkouden bent en je neus zit dicht, dan kom je denk ik in de buurt van hoe die honden zich voelen, als ik die miniscule neusgaatjes dan ook nog eens zie krijg ik het spontaan weer benauwd :-(
Je hebt HD en HD en benauwd en benauwd. Veel honden met HD kun je zo mager zetten als je wil en volduwen met pijnstillers maar die gaan hartstikke dood.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nicoline schreef:Misschien dat het benauwde idd niet zozeer ligt aan neuslengte maar eerder aan of de luchtwegen worden geblokkeerd of niet... alleen met die "kreukels" is dat volgens mij vaak wel zo, wegens gebrek aan ruimte zit alles opgepropt. En ik kan uit ervaring zeggen dat ik liever HD kies dan een te smalle luchtdoorgang want ik heb van allebei last gehad. Die HD kan ik goed opvangen door op mn gewicht te letten en zorgen dat ik goede beenspieren houd, maar die ademnood was echt heel erg. Dat moest worden verholpen door een operatie, ben heel blij dat ik nu weer normaal kan sporten en doen want daarvoor viel ik zowat flauw als ik een trap op moest :-/ Stel je voor dat je constant verkouden bent en je neus zit dicht, dan kom je denk ik in de buurt van hoe die honden zich voelen, als ik die miniscule neusgaatjes dan ook nog eens zie krijg ik het spontaan weer benauwd :-(
Je bent een xsing tussen mops en duitse herder dus. :engel: :engel:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Ik vind een puggle werkelijk afschuwelijk om te zien. Dat stomme kopje met die totaal vervormde bouw. Wat leuk is aan een mops is nu net wat hem zo ziek maakt. Die platte kop met die gekke pootjes onder zo'n breed lichaam. Dan dat gekke hoge staartje en het beeld is compleet. Een puggle is eenmaal volwassen werkelijk niks. Niet mooi, niet lief, niet schattig maar gewoon een heel ranzig hondje om te zien. Vind ik dan he? Want ik wil niemand voor het hoofd stoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja, vast erg om te zeggen maar puggles vind ik de lelijkste hondjes die ik maar kan bedenken. Ze lijken dun al op een verzette Chihuahua in het groot. :engel:
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

bouvierpoedel schreef:
Je bent een xsing tussen mops en duitse herder dus. :engel: :engel:
Haha, ja die moest ik even googlen:

Afbeelding
Nog best leuk die uitkomst :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja, vast erg om te zeggen maar puggles vind ik de lelijkste hondjes die ik maar kan bedenken. Ze lijken dun al op een verzette Chihuahua in het groot. :engel:
Zou ook eerder voor een echte mops gaan. Die foto's van puggle's vind ik net van die oostblokstraathondjes wat ze een naam hebben gegeven. Goedgefokte mopsen zullen er best nog wel zijn lijkt mij, ze gaan niet allemaal rochelend en naar lucht happend door het leven..
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”