http://www.bndestem.nl/regio/breda/bred ... _term=freeJack Russell Poekie zwaar toegetakeld door hond in Mastbos Breda, diertje vecht voor zijn leven
BREDA - In het Mastbos in Breda is maandagmiddag een hond zwaargewond geraakt toen het dier door een andere hond werd gebeten. Poekie vecht voor zijn leven. "De kans is groot dat hij het niet redt", vertelt eigenaar Jaap van Raan dinsdagochtend vroeg.
Hij en zijn familie zijn op zoek naar de eigenaresse van de hond die Poekie heeft gebeten. "Al is het maar om de verzekeringsgegevens uit te wisselen", aldus Mireille, de vrouw van Jaap.
Longen doorboord
Het diertje werd in het losloopgebied bij de Bouvignedreef aangevallen door langharige berghond of een bouvier-achtige hond. Bij Poekie zijn het rugje, het achterflankje en de longen doorboord. "Zijn darmen lagen er helemaal uit." Gevreesd wordt vooral voor een infectie.
De familie heeft aangifte gedaan bij de politie. "We zien niet alleen heel verdrietig, het is ook nog een financiële domper", legt Jaap uit. De kosten van de dierenarts lopen zeker in de honderden euro's.
Het diertje ligt op de intensive care bij de dierenarts. "Ik ga kapot van verdriet en wil andere mensen het helpen voorkomen", aldus Mireille.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack Russell Poekie zwaar toegetakeld door hond
Moderator: moderatorteam
-
Cairo_
- Zeer actief
Jack Russell Poekie zwaar toegetakeld door hond
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Jack Russell Poekie zwaar toegetakeld door hond
Ach wat akelig.
Hoop ook dat de eigenaar zich meldt.
Hoop ook dat de eigenaar zich meldt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Das juist het probleem. Waar was tie.??????????Tara schreef:Raar verhaal. Waar wás die andere eigenaar dan?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Waarom een raar verhaal? Die eigenaresse kan wel 100 meter ver weg hebben gestaan en zelf ben je druk met je gewond hond.

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Ik vind het ook niet zo raar, mijn prioriteit zou ook zijn de hond zo snel mogelijk bij de da krijgen.
Natuurlijk is het slimmer om even snel de adresgegevens etc van de eigenaar te regelen maar ik zou dat in alle commotie waarschijnlijk vergeten.
Hier in het park is ook (o.a.) een maltezertje doodgebeten door een andere hond, die waren het ook vergeten (of de eigenaar was weggelopen ik weet het niet), dus er hing een briefje op een boom of diegene zich wilde melden.
Heeft ie wel gedaan trouwens, maar de beste man heeft nog steeds geen maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.
Natuurlijk is het slimmer om even snel de adresgegevens etc van de eigenaar te regelen maar ik zou dat in alle commotie waarschijnlijk vergeten.
Hier in het park is ook (o.a.) een maltezertje doodgebeten door een andere hond, die waren het ook vergeten (of de eigenaar was weggelopen ik weet het niet), dus er hing een briefje op een boom of diegene zich wilde melden.
Heeft ie wel gedaan trouwens, maar de beste man heeft nog steeds geen maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Heh jakkes.. naar verhaal. hoop dat ie het red
Dit vind ik dan wel weer.. matig
Bij Poekie zijn het rugje, het achterflankje en de longen doorboord. "Zijn darmen lagen er helemaal uit."
valt mee dat het niet zijn darmpjes waren die eruit lagen. Waarom die stomme verkleinwoordjes, moet het nog zieliger dan het al is?
edit - en waar zit je achterflankje?
Bij Poekie zijn het rugje, het achterflankje en de longen doorboord. "Zijn darmen lagen er helemaal uit."
valt mee dat het niet zijn darmpjes waren die eruit lagen. Waarom die stomme verkleinwoordjes, moet het nog zieliger dan het al is?
-
Cairo_
- Zeer actief
een Jack Russell is een klein hondje..sbientje schreef:
Waarom die stomme verkleinwoordjes,
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Vreselijk!
Waarom is het voor een hoop mensen toch zo moeilijk om hun hond onder controle te houden? Pffff
Waarom is het voor een hoop mensen toch zo moeilijk om hun hond onder controle te houden? Pffff
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- iones
- Zeer actief
Sommige hondeneigenaren houden niet echt van honden. Anders probeerden ze dit wel te voorkomen. Ik vraag me af waarom je een hond moet hebben als je geen reet om honden geeft.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zijn longetjes vergeet je.sbientje schreef:Heh jakkes.. naar verhaal. hoop dat ie het red
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Laatst was een aangevallen hond van 40 kilo ook opeens een hondje.sbientje schreef:Heh jakkes.. naar verhaal. hoop dat ie het red
Ik heb voor de lol ook hondjes hoor, maar in dat soort berichten vind ik het stupide.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wel heel sneu. Ik hoop dat hij snel eigenlijk uit zijn lijden verlost is. Want ik gok niet dat hij nog een dierwaardig leven kan hebben als de longen doorboord zijn geweest en de darmen eruit kwamen. ben geen dierenarts. Maar als het mijn hondje was hoefde hij niet langer te vechten voor zijn leven...tje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een doorboord rugje, longen en achterflankje (wat dat dan ook moge zijn) en de darmen er helemaal uit...............Cairo_ schreef:http://www.bndestem.nl/regio/breda/bred ... _term=freeJack Russell Poekie zwaar toegetakeld door hond in Mastbos Breda, diertje vecht voor zijn leven
BREDA - In het Mastbos in Breda is maandagmiddag een hond zwaargewond geraakt toen het dier door een andere hond werd gebeten. Poekie vecht voor zijn leven. "De kans is groot dat hij het niet redt", vertelt eigenaar Jaap van Raan dinsdagochtend vroeg.
Hij en zijn familie zijn op zoek naar de eigenaresse van de hond die Poekie heeft gebeten. "Al is het maar om de verzekeringsgegevens uit te wisselen", aldus Mireille, de vrouw van Jaap.
Longen doorboord
Het diertje werd in het losloopgebied bij de Bouvignedreef aangevallen door langharige berghond of een bouvier-achtige hond. Bij Poekie zijn het rugje, het achterflankje en de longen doorboord. "Zijn darmen lagen er helemaal uit." Gevreesd wordt vooral voor een infectie.
De familie heeft aangifte gedaan bij de politie. "We zien niet alleen heel verdrietig, het is ook nog een financiële domper", legt Jaap uit. De kosten van de dierenarts lopen zeker in de honderden euro's.
Het diertje ligt op de intensive care bij de dierenarts. "Ik ga kapot van verdriet en wil andere mensen het helpen voorkomen", aldus Mireille.
En dan is er alleen/vooral vrees voor infectie?
Als je longen doorboord zijn stik je toch?
Ik zou het echte verhaal over de schade wel eens willen horen.
-
Cairo_
- Zeer actief
http://www.bndestem.nl/regio/breda/bred ... adliner.nlEigenaresse hond meldt zich na toetakelen Jack Russell Poekie in Mastbos
BREDA - De eigenaresse van de hond die maandagmiddag in het in het Mastbos in Breda hond Poekie beet, heeft zich gemeld bij de politie. Poekie raakte zwaargewond en vecht voor zijn leven. "De kans is groot dat hij het niet redt", vertelt eigenaar Jaap van Raan.
Van Raan is dinsdagavond nog zwaar aangedaan door de gebeurtenissen van eerder die dag. "Het blijkt nog erger te zijn dan we eerst al dachten", vertelt hij. "Poekie is ooit aan een pootje geopereerd. De titaniumpinnen die daarin gezet zijn, zijn er weer uitgekomen."
Longen doorboord
Het diertje werd in het losloopgebied bij de Bouvignedreef aangevallen door een langharige berghond of een bouvier-achtige hond. Bij Poekie zijn het rugje, het achterflankje en de longen doorboord. "Zijn darmen lagen er helemaal uit." Gevreesd wordt vooral voor een infectie.
De familie heeft aangifte gedaan bij de politie. Jaap van Raan is wel blij dat de eigenaresse zich gemeld heeft. "Het zou wel heel stuitend zijn geweest als dat niet gebeurd was. Ik had ook wat vlaggetjes uitgezet op Facebook. Misschien dat de eigenaresse zich daardoor heeft gemeld. Laten we het er maar op houden dat het fatsoen gewonnen heeft."
De eigenaren zijn niet alleen heel verdrietig, het is ook nog een financiële domper. De kosten van de dierenarts lopen zeker in de honderden euro's. Die hoopt de familie te verhalen op de eigenaresse van de andere hond.
'Ik ga kapot van verdriet'
Het diertje ligt op de intensive care bij de dierenarts. "Ik ga kapot van verdriet", aldus Mireille.
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Als je naar de titel kijkt zou je denken dat de eigenaar van de aanvallende hond zich gemeld heeft.
Of lees ik nu verkeerd?
Of lees ik nu verkeerd?

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat lees je goed, het staat ook in het verhaal.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Oops inderdaad ja alleen in de eerste regelgonnie schreef:Dat lees je goed, het staat ook in het verhaal.
sorry

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter