De kids vragen al jaren om een hondje maar om praktische redenen hebben we dat nooit gedaan. Maar nu begint het toch te kriebelen bij ons en zijn we nu actief op zoek gegaan.
Ik ben zelf opgegroeid met duitse herders (3 herders gehad) en ben in mijn jeugd vaak in contact geweest met stabei's, wetterhoun, retrievers, poedels etc etc.
Mijn vrouw is een leek in honden, die kijkt heel veel naar de buitenkant, ik kijk veel meer naar het karakter van de hond en of het binnen ons gezin past.
We willen graag een gezinshond die niet te groot is, ivm meenemen met vakantie. dus een retriever of labrador valt al helaas af. Geweldige dieren, dat wel.
Nu na 2 weken zoeken ben ik zo langzamerhand gekomen op een duck tolling retriever, maar mijn vrouw niet, die wil veel liever een donkerder vacht. een engelse springer spaniel is haar favoriet momenteel. Dus ja dat wordt nog wat concessies doen.
Eerste doel is om de honden in levende lijve te zien, Maar er zitten nauwelijks fokkers in de buurt hier.
Is er iemand in de buurt van Alkmaar met een duck tolling retriever? Dan kan ons gezin ook kennismaken met de hond, vragen stellen, indruk opdoen etc.
Het zou hartstikke fijn zijn als we een bezoekje kunnen doen.