Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond krijgt het aan de stok met wolven
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Hond krijgt het aan de stok met wolven
Een zweedse jachthond loopt door het bos met een GoPro, als hij het vervolgens aan de stok krijgt met een koppel wolven.
Chaotische, maar ook fascinerende beelden!
De hond heeft het overleefd gelukkig!
Chaotische, maar ook fascinerende beelden!
De hond heeft het overleefd gelukkig!

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Hond krijgt het aan de stok met wolven
Jee.
Je schrikt je toch rot als je dit opeens terug ziet op de camera.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
In dat gebied?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Paisley
- Zeer actief
Zo gaat de elanden jacht. De hond gaat op pad om elanden op te speuren, en moet de eland bezig houden tot zn baas m kan afschieten.toots schreef:Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
Hier staat het artikel wat erbij hoort
http://www.iflscience.com/plants-and-an ... tacking-it
De hond had ook een protectievest om. Waarschijnlijk had hij de aanval niet overleefd als hij dat niet had.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zo dan
Ik zweette al peentjes toen we in een soortgelijk gebied een lynx tegen kwamen, fascinerend is het maar doodeng!
En anderen vertelden me dat een aantal jaar geleden een beer was gespot tijdens een jachtproef. Alle honden faalden op een proef, een verloren apport. En toen de helper na de zoveelste hond die leeg terug kwam ging kijken, zag hij dat er een beer had rondgelopen daar. Daar moet je toch niet aan denken
En anderen vertelden me dat een aantal jaar geleden een beer was gespot tijdens een jachtproef. Alle honden faalden op een proef, een verloren apport. En toen de helper na de zoveelste hond die leeg terug kwam ging kijken, zag hij dat er een beer had rondgelopen daar. Daar moet je toch niet aan denken
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Paisley schreef:Zo gaat de elanden jacht. De hond gaat op pad om elanden op te speuren, en moet de eland bezig houden tot zn baas m kan afschieten.toots schreef:Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
De hond had ook een protectievest om. Waarschijnlijk had hij de aanval niet overleefd als hij dat niet had.
O dat wist ik niet.
Vind het wel akelig in zijn geheel die Elanden jacht
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Mwah zou het? Volgens mij zijn die vesten meestal gewoon kleine hesjes in een felle kleur zodat de jager niet per ongeluk de hond neerknaltPaisley schreef:Zo gaat de elanden jacht. De hond gaat op pad om elanden op te speuren, en moet de eland bezig houden tot zn baas m kan afschieten.toots schreef:Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
- Paisley
- Zeer actief
Er staat in het artikel dat ie een "steel-lined vest" droeg.Maeve schreef:Mwah zou het? Volgens mij zijn die vesten meestal gewoon kleine hesjes in een felle kleur zodat de jager niet per ongeluk de hond neerknaltPaisley schreef:Zo gaat de elanden jacht. De hond gaat op pad om elanden op te speuren, en moet de eland bezig houden tot zn baas m kan afschieten.toots schreef:Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
De hond had ook een protectievest om. Waarschijnlijk had hij de aanval niet overleefd als hij dat niet had.In dezelfde kleur als de oranje halsband die je soms voorbij ziet komen op het filmpje.
Ik weet niet zo goed wat dat is eigenlijk.

-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Dat zijn vesten die honden ook aanhebben op jacht op zwijn, daar zit bescherming in voor de hond als hij word aangevallen.Paisley schreef:Er staat in het artikel dat ie een "steel-lined vest" droeg.Maeve schreef:Mwah zou het? Volgens mij zijn die vesten meestal gewoon kleine hesjes in een felle kleur zodat de jager niet per ongeluk de hond neerknaltPaisley schreef:Zo gaat de elanden jacht. De hond gaat op pad om elanden op te speuren, en moet de eland bezig houden tot zn baas m kan afschieten.toots schreef:Heel fascinerend maar waarom liep die hond daar alleen?
In dat gebied?
De hond had ook een protectievest om. Waarschijnlijk had hij de aanval niet overleefd als hij dat niet had.In dezelfde kleur als de oranje halsband die je soms voorbij ziet komen op het filmpje.
Ik weet niet zo goed wat dat is eigenlijk.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb niet het hele filmpje gekeken maar in de eerste minuten is die wolf niet agressief. Lijken ze meer wat aftastend te spelen...
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zag het filmpje gisteren ook. Het gedrag van de wolven vond ik zo apart. Ze gaan niet voor de aanval zo lijkt het af en toe. Soms kijken ze niet eens naar de hond of lopen er gewoon langs alsof hij er niet is. Het is niet doden om te doden maar meer speels hondje pesten ofzo?
Volgens mij dragen die honden dat vest juist ter bescherming tegen wolven. Het is vast niet de eerste keer dat er eentje tijdens de jacht wordt aangevallen.
Volgens mij dragen die honden dat vest juist ter bescherming tegen wolven. Het is vast niet de eerste keer dat er eentje tijdens de jacht wordt aangevallen.
-
JBK
Het lijkt meer op aftasten dan een brute aanval.
Ze gaan wat lang door, en de hond vindt het naar, maar een echte aanval lijkt me anders te verlopen.
Ze gaan wat lang door, en de hond vindt het naar, maar een echte aanval lijkt me anders te verlopen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mooi filmpje
Watjes kunnen ze daar ook niet gebruiken bij de jacht he?
Watjes kunnen ze daar ook niet gebruiken bij de jacht he?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat mij opvalt dat de strijd zo ongelofelijk stil is.
Geen geblaf en gegrauw (voor zover ik het filmpje heb bekeken)
Dat vind ik zelf nog het meest fascinerende.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
ranetje schreef:Wat mij opvalt dat de strijd zo ongelofelijk stil is.
Ja, ik ook.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Google vertaalt trouwens leuk: "Jämthund teef Klara werd vrijgegeven op Ransjön in Sunne op elanden jagen première 12 oktober 2015. Plotseling werd ze aangevallen door twee wolven - en de strijd was lang .
Toen de aanval bar voltooien een zogenaamde wolf vest met stalen spikes op zijn rug .".
Toen de aanval bar voltooien een zogenaamde wolf vest met stalen spikes op zijn rug .".

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
In de metro stond dat die hond vijftien tot twintig bloedende bijtwonden had en gilde van de pijn. En hij moest naar de dierenarts.
Ik heb het filmpje niet bekeken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Tara schreef:
Die strijd is niet stil, je hoort die hond toch gillen?
Ik had het nog veel erger verwacht.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb net gekeken, maar duurde een beetje te lang dus heb even door geschoven naar het laatste stukje.Tara schreef:Kun je gewoon doen hoor Gonnie, het is eerder lang en interessant dan schokkend.gonnie schreef:In de metro stond dat die hond vijftien tot twintig bloedende bijtwonden had en gilde van de pijn. En hij moest naar de dierenarts.
Op zich kan ik best tegen dit soort of ergere filmpjes, maar had pas naar dat filmpje gekeken van die hond die doodgeschoten werd door die agent en had vandaag eigenlijk niet zo heel veel zin om te kijken.
Maar dit filmpje viel wel mee.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
Ik heb niet het hele filmpje afgedraaid.Tara schreef:Die strijd is niet stil, je hoort die hond toch gillen?marian* schreef:ranetje schreef:Wat mij opvalt dat de strijd zo ongelofelijk stil is.
Ja, ik ook.
Maar op de diverse delen die ik wel heb gezien hoor je geworstel en geritsel, maar geen enkele kreet?
Waar gilt die hond?
- iones
- Zeer actief
Als je het filmpje zo ziet, ziet er het er toch sterk naar uit dat wolven en honden elkaar goed kunnen verstaan. De wolf was aanvankelijk niet agressief, hij kwispelde zachtjes en nam een aftastende houding aan naar de hond. Ik vind wel dat de hond langdurig op zichzelf aangewezen was. Of hij nou een protectievest aan had gehad of niet, als die wolven werkelijk voor de kill waren gegaan, had hij het denk ik echt niet overleefd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Toch eigenlijk wel mooi om te zien, ik had het wel heel wat heftiger verwacht. Ik heb de hond even gegoogled waar Nanna het over had en die lijkt zelf ook wel veel op een wolf vind ik.
Ik denk dat je het gillen bijna niet kunt horen door de huls van de GoPro. Wij hebben er ook één en tikjes/ schuif en ritsel geluiden hoor je altijd heel goed. Maar als iemand iets zegt kan je dat bijna niet horen. Ik denk dat dat geluid zachtjes op de achtergrond in het echt wel vrij luid is.
Ik denk dat je het gillen bijna niet kunt horen door de huls van de GoPro. Wij hebben er ook één en tikjes/ schuif en ritsel geluiden hoor je altijd heel goed. Maar als iemand iets zegt kan je dat bijna niet horen. Ik denk dat dat geluid zachtjes op de achtergrond in het echt wel vrij luid is.
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou kunnen, maar het geluid is in het filmpje bepaald niet hard.*Skye* schreef:Toch eigenlijk wel mooi om te zien, ik had het wel heel wat heftiger verwacht. Ik heb de hond even gegoogled waar Nanna het over had en die lijkt zelf ook wel veel op een wolf vind ik.
Zelfs zo goed als niet te horen behalve als je er heel scherp op let.
Het is voor mij niet duidelijk van welk dier dat geluid afkomstig is.Tara schreef:In de tweede helft van het filmpje zo'n beetje. De geluidsopname is niet heel best, je hoort volgens mij hoofdzakelijk dat vest knerpen. Maar je hoort (zachtjes op de achtergrond) wel degelijk de hond gillen.
Kan van de hond zijn, maar kan net zo goed van een van die twee wolven zijn.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat dacht ik ook toen ik het eerste deel zag, maar nu denk ik dat dat meer kwam door het vest met de Go pro dan door (de afwerende houding van) de hond.iones schreef:Als je het filmpje zo ziet, ziet er het er toch sterk naar uit dat wolven en honden elkaar goed kunnen verstaan. De wolf was aanvankelijk niet agressief, hij kwispelde zachtjes en nam een aftastende houding aan naar de hond. Ik vind wel dat de hond langdurig op zichzelf aangewezen was. Of hij nou een protectievest aan had gehad of niet, als die wolven werkelijk voor de kill waren gegaan, had hij het denk ik echt niet overleefd.
De hond is er iig niet ongeschonden vanaf gekomen. Zo'n 20-30 bijtwonden zijn er geteld, voornamelijk in de achterhand. De flanken konden de wolven weinig mee vanwege dat vest en ik vermoed dat de hond daarom vooral aan de achterhand verwond is.
Wolven zijn ook niet helemaal gek, die willen liever niet gewond raken en zullen de bek van die hond zoveel mogelijk vermijden. Dood hoeft niet per se, punt maken (uitschakelen) is meestal voldoende, het is tenslotte geen prooi om te verorberen voor die wolven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Misschien beter een linkje te plaatsen in plaats van de foto zo rechtstreeks Nanna. 
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna!
Ik zat dus net te eten terwijl ik dit topic open..
- Liesbeth
- Zeer actief
Waar zie je dat aan en/of hoe weet je dat? Misschien heb je gelijk hoor. Maar ik zie alleen een foto en weet niets van de omstandigheden.Nanna schreef:dat denk je maar.Liesbeth schreef: Dood hoeft niet per se, punt maken (uitschakelen) is meestal voldoende, het is tenslotte geen prooi om te verorberen voor die wolven.
Deze is toch echt opgegeten door de wolven.
Maar de hond op 'jouw' foto had iig geen vest aan ter bescherming.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik kan er zelf ook prima tegen, maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.Nanna schreef:Ja, dacht ik ook aan maar de foto staat op een forum en daar is het effe zoeken.LongFields schreef:Misschien beter een linkje te plaatsen in plaats van de foto zo rechtstreeks Nanna.
Nou ja, enger dan een afgekloven kip vind ik het trouwens niet. Het zal ook best een snelle dood geweest zijn.
- Liesbeth
- Zeer actief
Maar dan nog even mijn vraag. Hoe weet je dat mbt de foto die jij geplaatst hebt?Nanna schreef:Dat hebben die wolven nu aanLiesbeth schreef:Waar zie je dat aan en/of hoe weet je dat? Misschien heb je gelijk hoor. Maar ik zie alleen een foto en weet niets van de omstandigheden.Nanna schreef:dat denk je maar.Liesbeth schreef: Dood hoeft niet per se, punt maken (uitschakelen) is meestal voldoende, het is tenslotte geen prooi om te verorberen voor die wolven.
Deze is toch echt opgegeten door de wolven.
Maar de hond op 'jouw' foto had iig geen vest aan ter bescherming.
- Paisley
- Zeer actief
Volgens mij vreten wolven alleen andere roofdieren als t niet zo goed met ze gaat, en ze moeilijk aan voedsel kunnen komen.
Op diezelfde manier eet ik alleen ravioli uit blik, zegmaar
Op diezelfde manier eet ik alleen ravioli uit blik, zegmaar