Triest weer
Een agressieve pitbull heeft in Heerlen een weerloos jong hondje doodgebeten.
Bij een wandeling in de wijk Rennemig met bazin Nicky Brouwers werd het anderhalf jaar oude boomertje Kiki zaterdag plotseling aangevallen door de loslopende terrier. Kiki overleefde het niet.
Nachtmerries
Nicky is ten einde raad. Ze heeft er nachtmerries van. "Ik hoor niks meer. Alleen nog het piepen van mijn kleine hondje dat zo bang was. Ik mis m'n meisje."
Aangifte doen is volgens de politie onmogelijk. Er kan pas ingegrepen worden als de hond meerdere keren iets of iemand heeft aangevallen. Vader Henri Brouwers snapt daar niets van. "Het mag toch niet zo zijn dat een hond een andere hond zomaar kan verscheuren."
Ontsnapt
De pitbull zou zijn ontsnapt uit de achtertuin van de eigenaar, doordat er een poort openstond. De eigenaar begrijpt niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Zijn hond is volgens hem nog nooit agressief geweest.
Om herhaling te voorkomen denkt hij erover een agressietraining met zijn hond te volgen. Maar Henri Brouwers weet niet of dat genoeg is. "Misschien is het verstandiger om dat dier een spuitje te geven, om te voorkomen dat hij nog meer honden doodbijt."