Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Documentaire: Dangerous Dogs
Moderator: moderatorteam
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Documentaire: Dangerous Dogs
Een Britse documentaire over het gevaarlijke honden probleem in Groot Brittanië.
Het eerste deel geeft een beeld van wat een 'gevaarlijke hond' eigenlijk inhoudt en wat er voor zorgt dat een hond 'gevaarlijk' wordt. Ze volgen twee 'dog wardens' bij hun werk.
In het tweede deel komt de Britse RAD aan het bod, met daarbij een kritische noot over het feit dat andere honden dan pitbulls ook voor doden en gewonden zorgen, maar dat deze rassen niet systematisch vernietigd worden.
Verwaarlozing, mishandeling, hoarders, etc. Het komt aan het bod. Samengevat: onverantwoordelijk houden van honden, dat is wat volgens deze docu zorgt voor gevaarlijke honden.
Ik vond het wel een interessante docu. In ieder geval wat anders dan de Amerikaanse docu's.
Deel 1:
https://youtu.be/qIpUQEsTwDc
Deel 2:
https://youtu.be/Gpoww02sca4
Het eerste deel geeft een beeld van wat een 'gevaarlijke hond' eigenlijk inhoudt en wat er voor zorgt dat een hond 'gevaarlijk' wordt. Ze volgen twee 'dog wardens' bij hun werk.
In het tweede deel komt de Britse RAD aan het bod, met daarbij een kritische noot over het feit dat andere honden dan pitbulls ook voor doden en gewonden zorgen, maar dat deze rassen niet systematisch vernietigd worden.
Verwaarlozing, mishandeling, hoarders, etc. Het komt aan het bod. Samengevat: onverantwoordelijk houden van honden, dat is wat volgens deze docu zorgt voor gevaarlijke honden.
Ik vond het wel een interessante docu. In ieder geval wat anders dan de Amerikaanse docu's.
Deel 1:
https://youtu.be/qIpUQEsTwDc
Deel 2:
https://youtu.be/Gpoww02sca4
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Documentaire: Dangerous Dogs
Dank voor de tip, ik zal binnenkort eens kijken. 
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ben aan het kijken. Och die ridgebacks....
Die stervensbange teef, daar kan je toch ook een half uurtje kalm naast dat hok zitten en een pond worst voor uittrekken zodat ze misschien wel gewoon mee wil lopen. Ik vind dat al heel akelig om te zien, en ik moet de rest nog kijken.
Ik moest wel erg lachen om die stoere politiemevrouw. "I don't mind being killed by an Akita, but not in poop."
edit: Ik zou het niet kunnen, zo'n baan bij de dierenpolitie. Niet vanwege de dieren en hun ellende, schijt als ik in mijn poten word gebeten of naar poep ga stinken of wat dan ook. Maar die mensen....
Ik ben geen agressief mens en ik kan me niet heugen dat ik iemand anders geslagen heb, maar die Vanessa, die zou ik ter plekke wurgen als ik niet per direct al die beesten mee kon nemen. Ik weet dat hoarding een psychische aandoening is en dat het niet 'haar schuld is', maar echt, ze zouden me tegen moeten houden want ik zou haar iets aandoen. Al die honden en katten en konijnen en ratten die slachtoffer zijn van zo'n zielig figuur. Ik zou het niet kunnen, vriendelijk blijven.
Ik moet ook bekennen dat ik absoluut niet begrijp hoe die psychische stoornis in elkaar steekt. Hoe kan het dat mensen blijven denken dat ze goed zijn voor hun dieren terwijl ze er niet voor zorgen? Ik snap het idee dat niemand beter voor je dier is dan jij zelf, en dat ze nooit ergens anders beter af kunnen zijn. Dat is ook al een tikje ongezond misschien, en dat heb ik wel enigszins met Lilo. Maar dat maakt voor mij het 'zorgen' ook belangrijker. Ik ben alerter op of ze er gezond uit ziet, of ze voldoende eet, of ze buiten regelmatig helemaal blij met haar vriendjes kan spelen, en als ik naar bed ga leg ik nog even een dekentje over haar heen want misschien wordt het fris vannacht.
Hoe kan je in je hoofd van een dier houden en het ondertussen laten kreperen in zijn eigen poep? En waarom wil je dan alsmaar meer dieren? Ik ben serieus benieuwd wat de wetenschappelijke verklaring is. Bij een boel andere stoornissen kan ik me wel iets voorstellen van wat er dan krom gaat in je hoofd, maar hoarding, ik snap het niet en ik word alleen maar boos.
Ik moest wel erg lachen om die stoere politiemevrouw. "I don't mind being killed by an Akita, but not in poop."
edit: Ik zou het niet kunnen, zo'n baan bij de dierenpolitie. Niet vanwege de dieren en hun ellende, schijt als ik in mijn poten word gebeten of naar poep ga stinken of wat dan ook. Maar die mensen....
Ik ben geen agressief mens en ik kan me niet heugen dat ik iemand anders geslagen heb, maar die Vanessa, die zou ik ter plekke wurgen als ik niet per direct al die beesten mee kon nemen. Ik weet dat hoarding een psychische aandoening is en dat het niet 'haar schuld is', maar echt, ze zouden me tegen moeten houden want ik zou haar iets aandoen. Al die honden en katten en konijnen en ratten die slachtoffer zijn van zo'n zielig figuur. Ik zou het niet kunnen, vriendelijk blijven.
Ik moet ook bekennen dat ik absoluut niet begrijp hoe die psychische stoornis in elkaar steekt. Hoe kan het dat mensen blijven denken dat ze goed zijn voor hun dieren terwijl ze er niet voor zorgen? Ik snap het idee dat niemand beter voor je dier is dan jij zelf, en dat ze nooit ergens anders beter af kunnen zijn. Dat is ook al een tikje ongezond misschien, en dat heb ik wel enigszins met Lilo. Maar dat maakt voor mij het 'zorgen' ook belangrijker. Ik ben alerter op of ze er gezond uit ziet, of ze voldoende eet, of ze buiten regelmatig helemaal blij met haar vriendjes kan spelen, en als ik naar bed ga leg ik nog even een dekentje over haar heen want misschien wordt het fris vannacht.
Hoe kan je in je hoofd van een dier houden en het ondertussen laten kreperen in zijn eigen poep? En waarom wil je dan alsmaar meer dieren? Ik ben serieus benieuwd wat de wetenschappelijke verklaring is. Bij een boel andere stoornissen kan ik me wel iets voorstellen van wat er dan krom gaat in je hoofd, maar hoarding, ik snap het niet en ik word alleen maar boos.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je zegt het zelf al ,in principe werkt het net hetzelfde als in jouw beleving te denken dat je goed voor je hond bent en ze gek met je zijn of van je houden. Volgens mij was die vrouw ook nog zwak begaafd , haar familie net zo en vol met problemen aan de onderkant van de maatschappij. Had ze kinderen gehad dan was haar beleving ook dat ze er goed voor zou zijn.Hanneke2 schreef:Ik ben aan het kijken. Och die ridgebacks....Die stervensbange teef, daar kan je toch ook een half uurtje kalm naast dat hok zitten en een pond worst voor uittrekken zodat ze misschien wel gewoon mee wil lopen. Ik vind dat al heel akelig om te zien, en ik moet de rest nog kijken.
![]()
edit: Ik zou het niet kunnen, zo'n baan bij de dierenpolitie. Niet vanwege de dieren en hun ellende, schijt als ik in mijn poten word gebeten of naar poep ga stinken of wat dan ook. Maar die mensen....![]()
![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lemuria
Van dat tokkennest werd ik ook agressief. Of die man die z'n 5 weken oude pups had verpatst voor 60 pond per stuk...
Vond het ook hartverscheurend hoe die man sprak over die bruine Pitbull, die als een blij, hyperactief ei met z'n speeltjes aan het spelen was. Dat hij door z'n afmetingen veroordeeld was tot de dood. Z'n stem sloeg er gewoon van over
Lijkt me een vreselijke baan qua machteloosheid.
Vond het ook hartverscheurend hoe die man sprak over die bruine Pitbull, die als een blij, hyperactief ei met z'n speeltjes aan het spelen was. Dat hij door z'n afmetingen veroordeeld was tot de dood. Z'n stem sloeg er gewoon van over
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja hou maar op. Het is toch godsgeklaagd dat dat soort mensen dieren mag houden.Lemuria schreef:Van dat tokkennest werd ik ook agressief. Of die man die z'n 5 weken oude pups had verpatst voor 60 pond per stuk...
Och ja, zo'n blije hond. Om te janken.Vond het ook hartverscheurend hoe die man sprak over die bruine Pitbull, die als een blij, hyperactief ei met z'n speeltjes aan het spelen was. Dat hij door z'n afmetingen veroordeeld was tot de dood. Z'n stem sloeg er gewoon van overLijkt me een vreselijke baan qua machteloosheid.
Gelukkig ook wel een paar happy endings, maar man, wat een zware baan hebben die mensen. Petje af hoor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik ga maar niet kijken daar hou ik weer dagen last van.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Triest ook voor die mensen aan de onderkant aan de maatschappij. Wel dieren in beslag nemen of een hartig woordje spreken met die lui maar gewoon weer de deur uitstappen zonder dat ze hulp krijgen om te voorkomen dat ze weer de fout in gaan.

-
Lemuria
bouvierpoedel schreef:Triest ook voor die mensen aan de onderkant aan de maatschappij. Wel dieren in beslag nemen of een hartig woordje spreken met die lui maar gewoon weer de deur uitstappen zonder dat ze hulp krijgen om te voorkomen dat ze weer de fout in gaan.
Dat heb ik er niet uit kunnen halen
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ga maar niet eens kijken, dat "mensen" gek zijn weet ik zo ook wel 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Doe je net of het in nederland gebeurt , wat ook zo is.wilma23 schreef:Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die eigenaren bezorgen het leed dus je kunt het niet van elkaar scheiden als een op zichzelf staand gevalletje.Vooral als je gaat roepen wat er met zo'n eigenaar moet gebeuren.Lemuria schreef:bouvierpoedel schreef:Triest ook voor die mensen aan de onderkant aan de maatschappij. Wel dieren in beslag nemen of een hartig woordje spreken met die lui maar gewoon weer de deur uitstappen zonder dat ze hulp krijgen om te voorkomen dat ze weer de fout in gaan.
Dat heb ik er niet uit kunnen halenHet ging om het leed van de dieren, niet specifiek om het 'leed' van de eigenaren. Ik snap dus best dat ze dat niet in het programma verwerkt hebben, dat is een zijtak waar je weer een heel ander programma mee zou kunnen vullen en zou van het hoofdonderwerp afleiden.
Wat je ziet aan eigenaren zijn ook niet echt mensen waarvan je zegt goh die heeft de boel goed voor elkaar en staat lekker in het leven. Het probleem word niet opgelost ,iedere keer beesten weghalen bevestigd voor die eigenaar alleen maar meer dat als je mensen leert kennen je van beessies gaat houden en hup worden er weer aan aantal aangeschaft en de rest van de buurt en hulpverleners maar schreeuwen van jeee alweer en die moesten ze hetzelfde laten ondergaan.
Geloof echt niet dat die mevrouw met die klapkaken en dat nest op de slaapkamer zich bewust is waar ze mee bezig is , voor haar gevoel en in haar beleving is ze goed voor beesten gewoon omdat ze van ze houd.
In principe houd je het alleen in stand als je 1 x in de zoveel tijd wat dieren weghaalt en een preek geeft die niet binnen komt.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Maar dat ze het in deze documentaire niet laten zien betekend niet dat het niet gebeurd hè. Die familie zijn toch ook verhuisd naar een nieuw schoon huis? 
- iones
- Zeer actief
Geldt ook voor mij dus ik waag me er ook niet aan. Maar ik begrijp dat dus ook in GB wordt gesignaleerd dat de stoere honden vaker slachtoffer zijn van het malafide soort onder de mensheid? Net als hier.wilma23 schreef:Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Neeltje
Dus je hebt ook nooit naar Animal SOS gekeken of andere programma's over de RSPCA? Daar zitten inderdaad hartverscheurende gevallen bij, maar zover ik kan zien, proberen ze de mensen te helpen, tenzij ze de dieren echt verwaarlozen. En in eerdere programma's was ook te zien dat er andere instanties bijgehaald werden om de mensen te helpen in sommige gevallen.wilma23 schreef:Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.
Ze zijn in ieder geval heel wat beter dan de dierenbescherming die we hier hebben. Die kunnen gewoon 0,0.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
nee ik kijk daar idd niet naar. Mijn internship bij de Dierenbescherming was ook geen feestje en ik heb vaak het huis uitgelopen omdat ik stonden te trilled op mijn benen van woede.Neeltje schreef:Dus je hebt ook nooit naar Animal SOS gekeken of andere programma's over de RSPCA? Daar zitten inderdaad hartverscheurende gevallen bij, maar zover ik kan zien, proberen ze de mensen te helpen, tenzij ze de dieren echt verwaarlozen. En in eerdere programma's was ook te zien dat er andere instanties bijgehaald werden om de mensen te helpen in sommige gevallen.wilma23 schreef:Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.
Ze zijn in ieder geval heel wat beter dan de dierenbescherming die we hier hebben. Die kunnen gewoon 0,0.
- iones
- Zeer actief
Dat kan ik me levendig voorstellen.wilma23 schreef:nee ik kijk daar idd niet naar. Mijn internship bij de Dierenbescherming was ook geen feestje en ik heb vaak het huis uitgelopen omdat ik stonden te trilled op mijn benen van woede.Neeltje schreef:Dus je hebt ook nooit naar Animal SOS gekeken of andere programma's over de RSPCA? Daar zitten inderdaad hartverscheurende gevallen bij, maar zover ik kan zien, proberen ze de mensen te helpen, tenzij ze de dieren echt verwaarlozen. En in eerdere programma's was ook te zien dat er andere instanties bijgehaald werden om de mensen te helpen in sommige gevallen.wilma23 schreef:Ik ga niet kijken ik woon hier en echt word er pislink van krijg dan echt zon was voor mijn ogen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen