Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie ik ben

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

Wie ik ben

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Nathalie, 40 jaar oud, samenwonend. We hebben 1 dochter van 6 jaar. We zijn momenteel in het bezit van 4 cavia's (zitten buiten), 1 paard en 2 honden. We hebben 3 jaar geleden 1 jack russel teefje van marktplaats gekocht die nu 11 jaar oud is. Het jack russel reutje hebben we nu sinds 1 week in ons bezit na het overlijden van zijn vrouwtje. We weten alleen nog niet zo goed of we het reutje kunnen aanhouden of dat we uiteindelijk toch nog op zoek moeten naar een nieuw adresje voor hem omdat de buren nu al over hem klagen als we weg zijn.
Ik heb me daarom ook aangemeld op dit forum in de hoop een aantal goede tips te kunnen ontvangen om nog vele jaren van allebei de honden te kunnen blijven genieten.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Wie ik ben

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom. :flower:

Goed dat je je aanmeldt.
Ik zou eerst met de buren gaan praten en uitleggen waar de hond vandaan komt, vraag of ze je een kans willen geven en tijdje de oren een beetje dicht kunnen houden. (neem wat lekkers mee bij het gesprek)
Ga een GT zoeken die je kan helpen het probleem op te lossen.

Geef het beesje een kans, hij is nog maar 1 week bij jullie en heeft een groot trauma (gehad). Het is niet niks voor zo'n hond om zijn baasje te verliezen :knuffel:
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Hij zal sowieso een maand, zo niet maanden nodig hebben om zichzelf te worden. Ik zou dus sowieso niets overhaast besluiten. Veel met hem bezig zijn, zijn vertrouwen winnen, hem de kans geven zijn energie kwijt te kunnen. Goed dat je hier voor tips komt!
Afbeelding
Nobbygaard
Actief

Dank jullie wel voor het welkom heten.
mosquito1980 schreef:Welkom. :flower:

Goed dat je je aanmeldt.
Ik zou eerst met de buren gaan praten en uitleggen waar de hond vandaan komt, vraag of ze je een kans willen geven en tijdje de oren een beetje dicht kunnen houden. (neem wat lekkers mee bij het gesprek)

Geef het beesje een kans, hij is nog maar 1 week bij jullie en heeft een groot trauma (gehad). Het is niet niks voor zo'n hond om zijn baasje te verliezen :knuffel:
We hebben de buren vorige week al verteld toen we hem hadden opgehaald waar hij vandaan komt en dat ze er rekening mee moesten houden dat hij tijd nodig heeft om te moeten wennen. Vorige week was ik een week vrij en heb ik dus hem niet zo veel alleen gelaten en hadden ze hem dus ook niet veel gehoord. Nu moet ik vanaf deze week weer elke dag 3 uurtjes in de ochtend werken en zit hij dus 3,5 uurtjes samen met onze andere hond alleen. Maandag na het uitlaten kwam gelijk al de buurman eraan dat hij het zeer vervelend vond om de hond steeds te horen blaffen. Ik heb toen wel verteld dat ik dat ook niet leuk vind en dat we er alles aan willen doen om deze overlast te voorkomen maar dat hun toch ook echt moeten begrijpen dat het beestje tijd nodig heeft. Hij liet dus blijken dat ze dus niet zo meegaand daar voor waren. Zelf ben ik ook bang dat onze andere hond het straks ook overgaat nemen en we dus met 2 blaffende honden zitten. Ik heb nu bij de dierenarts een adaptil verdamper besteld en we geven hem sinds vanmiddag sanal kalmeringstablet om te gaan kijken of dit gaat helpen.
Ik ben er wel van overtuigd dat we het met veel geduld uit hem zullen krijgen, maar krijgen we dat geduld ook van de buren?
In het begin plaste hij ook veel in huis, maar dat word ook met de dag minder. Dus ik blijf hoop voor het lieve beestje houden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nobbygaard schreef:Dank jullie wel voor het welkom heten.
mosquito1980 schreef:Welkom. :flower:

Goed dat je je aanmeldt.

We hebben de buren vorige week al verteld toen we hem hadden opgehaald waar hij vandaan komt en dat ze er rekening mee moesten houden dat hij tijd nodig heeft om te moeten wennen. Vorige week was ik een week vrij en heb ik dus hem niet zo veel alleen gelaten en hadden ze hem dus ook niet veel gehoord. Nu moet ik vanaf deze week weer elke dag 3 uurtjes in de ochtend werken en zit hij dus 3,5 uurtjes samen met onze andere hond alleen. Maandag na het uitlaten kwam gelijk al de buurman eraan dat hij het zeer vervelend vond om de hond steeds te horen blaffen. Ik heb toen wel verteld dat ik dat ook niet leuk vind en dat we er alles aan willen doen om deze overlast te voorkomen maar dat hun toch ook echt moeten begrijpen dat het beestje tijd nodig heeft. Hij liet dus blijken dat ze dus niet zo meegaand daar voor waren. Zelf ben ik ook bang dat onze andere hond het straks ook overgaat nemen en we dus met 2 blaffende honden zitten. Ik heb nu bij de dierenarts een adaptil verdamper besteld en we geven hem sinds vanmiddag sanal kalmeringstablet om te gaan kijken of dit gaat helpen.
Ik ben er wel van overtuigd dat we het met veel geduld uit hem zullen krijgen, maar krijgen we dat geduld ook van de buren?
In het begin plaste hij ook veel in huis, maar dat word ook met de dag minder. Dus ik blijf hoop voor het lieve beestje houden.
Ik zou het alleen zijn wat meer opbouwen. Niet van niks naar 3,5 uur alleen, maar kleine stapjes. Was hij bij zijn vorige baas gewend alleen te zijn? Misschien willen de buren wel meewerken door eventjes op te passen (in jullie huis) als je werkt?

Oh en welkom :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Dat wij Luca, een jack hussel, uit het asiel haalde, blafte zij in het begin ook hard en de hele tijd. Ik ben toen gaan trainen met het alleen zijn, en dus opgebouwd, van even de kamer uit, belonen, tot een kwartier de deur uit, en belonen. Binnen twee weken blafte zij niet meer, ze heeft ook gezelschap van onze andere hond.

Ik heb geoefent , naast het feit dat ik ook wel eens wat langer weg was, even naar het werk, of boodschappen doen. Toch heeft dit geholpen.
Nobbygaard
Actief

Helaas gaat het niet lukken om in de uren dat ik werk iemand anders op te laten passen.
Bench hebben we vorige week geprobeerd en daar in breekt hij helemaal de boel af.
Volgens de nabestaande kon hij wel eventjes alleen zijn bij zijn vrouwtje, maar dat was een vrouw van 93 dus dat zal niet vaak zijn voor gekomen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

We hebben de buren vorige week al verteld toen we hem hadden opgehaald waar hij vandaan komt en dat ze er rekening mee moesten houden dat hij tijd nodig heeft om te moeten wennen.
Ik heb toen wel verteld dat ik dat ook niet leuk vind en dat we er alles aan willen doen om deze overlast te voorkomen maar dat hun toch ook echt moeten begrijpen dat het beestje tijd nodig heeft.
Ik hoop dat jullie het wat anders hebben ingekleed dan het zo te stellen? ;) De buren 'moeten' namelijk helemaal niets. Júllie wouden de hond in huis nemen, en ik kan me zo voorstellen dat zo'n Jack Hussell een krijsherrie kan maken als hij z'n zinnen er naar zet. Als m'n buurman morgen met zo'n hondje aan kwam zetten en zou zeggen "Luister. Ik heb deze hond net en aan het keffen heb je maar te wennen." zou ik ook standvastig m'n kont tegen de krib gooien.
Als hij daarentegen zou zeggen "Buurvrouw, ik heb een nieuw hondje. Ik heb geen idee hoe hij reageert als hij alleen thuis is en ik hoop niet dat hij gaat keffen. Maar hierbij alvast m'n excuses als dat mocht gebeuren en weet dat ik er alles ga doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Hier. Een doos bonbons." dan krijgt hij van mij volledige medewerking. Vooral vanwege de doos bonbons natuurlijk :pffff:
Lemuria

Nobbygaard schreef:Helaas gaat het niet lukken om in de uren dat ik werk iemand anders op te laten passen.
Bench hebben we vorige week geprobeerd en daar in breekt hij helemaal de boel af.
Volgens de nabestaande kon hij wel eventjes alleen zijn bij zijn vrouwtje, maar dat was een vrouw van 93 dus dat zal niet vaak zijn voor gekomen.
Tuurlijk werkt de bench niet. Hij snapt de situatie niet, zit in een vreemd huis met vreemde luchtjes en wordt bovendien óok nog eens opgesloten. Mij krijg je met minder gek.
Nobbygaard
Actief

Groot probleem. Buurman belde net weer aan dat als hij hem morgenochtend weer hoort blaffen dat hij de politie belt. Weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Kan ook echt niet morgenochtend van mijn werk voor hem thuis blijven. Ga maar voor morgen proberen oppas te regelen en breng hem dan maar 's middags weg. Zou anders ook niet weten hoe ik dit verder moet oplossen. Wel vreselijk treurig voor het lieve beestje.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Je hebt gewoon erg veel pech met zo'n buur!
Maar ik zou niet al te bang zijn. Laatst was er een programma op t.v. over overlast van buren en daaruit bleek dat men juridisch gezien niet veel poot heeft om op te staan bij burengerucht. Zeker niet daar het hondje overdag blaft en maar een paar uur.

Misschien kun je informatie inwinnen bij het juridisch loket of heb je een rechtsbijstandverzekering?
En heb je een koopwoning of een huurwoning? Dat scheelt ook nogal. Een woningbouwvereniging wil nog weleens ingrijpen. Maar ook dat doen ze niet snel. En hun macht is ook beperkt.
Nobbygaard
Actief

We hebben een koopwoning en wonen in een hoekhuis met 2 onder 1 dak. Het is dus maar 1 buur wat er last van heeft.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nou precies, laat je niet intimideren..

Ex van mij woonde in een huurhuis en de buurman had vijf staffords die overdag de hele dag in hun minituintje werden gezet. Kwamen wij buiten, hingen die honden gillend tegen de schutting. En de poep bleef liggen, zodat buiten zitten geen optie was. Alle buren klaagden, bij de politie, bij de woningbouwvereniging. Ze kregen niets voor elkaar. Na drie jaar heeft de woningbouwver. eindelijk het gezin verplaatst naar een andere woning.

Sta de politie gewoon vriendelijk en beleefd te woord. Die kunnen ook niets doen hoor, buurman zal een civiele procedure tegen jullie moeten starten. En ondertussen kun je ook op internet op zoek gaan naar vergelijkbare situaties. Kalmte kan je redden! :wink:
Nobbygaard
Actief

Ik denk erover om een mail naar onze wijkagent te sturen met de mededeling dat onze buren morgen misschien contact met hun zou kunnen opnemen maar dat wij bezig om het probleem te proberen op te lossen. Of is dit misschien slapende honden wakker maken?
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik zou geen contact opnemen met de wijkagent. Als de buurman zoveel last heeft moet hij de wijkagent maar inlichten. Heb je al geprobeerd om de tijd dat de honden alleen zijn op te bouwen? Je kan er een kong bij gebruiken lekker vullen en geven en dan zijn ze een tijdje bezig. Hiermee kun je goed het alleen zijn opbouwen. Succes
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

kooi schreef:Je hebt gewoon erg veel pech met zo'n buur!
Maar ik zou niet al te bang zijn. Laatst was er een programma op t.v. over overlast van buren en daaruit bleek dat men juridisch gezien niet veel poot heeft om op te staan bij burengerucht. Zeker niet daar het hondje overdag blaft en maar een paar uur.
Nou, "maar een paar uur".. daar kan je gillend gek van worden, kan ik je melden.

Een hond bij mij achter (zitten twee grote tuinen tussen en een achterom) blafte van 8:30u tot 17:00u. Na een half uur werd ik al gestoord, want ik kon niks anders meer horen. :ugh:
Naast het feit dat het gewoon zielig is voor de hond. Die heeft al die uren stress. Uren. Da's naar hoor.

Nieuwe omgeving, nieuw huis, nieuwe roedel, nieuwe baas, dat is blijkbaar nog teveel voor het hondje. Van niet/nooit alleen naar ineens 3,5 uur alleen is dan teveel. Langzamer opbouwen, in kleinere stappen dus. Eventueel oppas zoeken als je langere tijd weg moet.
Nobbygaard
Actief

Pino01 schreef:Ik zou geen contact opnemen met de wijkagent. Als de buurman zoveel last heeft moet hij de wijkagent maar inlichten. Heb je al geprobeerd om de tijd dat de honden alleen zijn op te bouwen? Je kan er een kong bij gebruiken lekker vullen en geven en dan zijn ze een tijdje bezig. Hiermee kun je goed het alleen zijn opbouwen. Succes
Vorige week heb ik geprobeerd om het op te bouwen, toen was ik vrij. Helaas kan ik niet langer vrij krijgen en moet ik het dus echt met de 3,5 uur proberen 's ochtends. Ik probeer het nog wel steeds 's middags steeds op te bouwen. Beide honden reageren niet op een kong omdat het geen honden zijn die van hondenkoekjes of brokjes houden. Dat gaat er maar mondjes maat in dus daar zullen ze zich niet lang mee bezig houden.
Helaas lukt het ook niet om oppas te regelen.
Ik snap ook echt wel zijn situatie omdat het ook erg vervelend is, maar ik had wel wat meer begrip en tijd verwacht om het hondje een kans te geven om te kunnen wennen.
Lemuria

Wie weet kun je aan de slag met bachbloesem of een DAP-ding in je stopcontact duwen. En laat de radio eens aan staan. Soms wil dat wel eens werken. Even wat kleine korte-termijn-dingen. Dan kun je je later focussen op de lange termijn en heb je al gelijk wat te laten zien als de politie aan de deur staat. Inderdaad vriendelijk te woord staan en het uitleggen.
En laat het niet escaleren met je buren...je zult nog langer langs ze wonen. Het laatste wat je wil is continue heibel. Want is het niet de hond, dan krijg je dalijk misschien wel andere irritaties die opeens onoverkomelijk blijken. Ik zou er morgenavond even langs gaan met bloemen en iets te eten en proberen een redelijk gesprek te voeren. Dat is in 90% van de gevallen echt wel te doen :)

Waar woon je? Wie weet dat een forum'er kan bijspringen als oppas die uurtjes (hoewel het nu wel vrij laat is natuurlijk, maar je weet maar nooit).
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Welkom!

Heb je een mogelijkheid om opnames te maken als je weg bent?
Misschien overdrijft de buurman en misschien is de hond inderdaad helemaal over de rooie.
Wellicht helpt het om de gordijnen te sluiten en de radio aan te laten, zodat de honden zo weinig mogelijk prikkels van buitenaf mee krijgen.
Sterkte met de situatie.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Nobbygaard
Actief

Radio aan laten staan heb ik al geprobeerd, maar werkt niet. We zijn al begonnen met sanal relax te gaan geven en hebben al bij de dierenarts de adaptil verdamper besteld. Ik heb bij de buurman al aangeven dat hij van mij ook echt contact met de dierenarts mag opnemen om na te vragen dat ik ermee bezig ben, maar dat vond hij niet van belang.
Ik weet ook dat de buurman niet echt overdrijft want ik hoor het ook al gelijk zodra ik de deur dichttrek. En bij thuis komen hoor ik hem ook, dus zal het ook echt wel zo zijn dat hij hem lang genoeg hoor.
We wonen in Sliedrecht, dus al er mensen zijn die mij (tijdelijk) willen helpen dan hoor ik dat graag.
Lemuria

Is voor mij helaas te ver weg, ik woon in Eindhoven...Sterkte met de situatie.

Is een dagopvang verder niets? Dat je 'm daar 's morgens afgeeft. Die 3 uurtjes zullen ook geen rib uit je lijf zijn. Dan kun je, als je thuis bent, oefenen met alleen blijven en het zo langzaam opbouwen.
Nobbygaard
Actief

Lemuria schreef:Is voor mij helaas te ver weg, ik woon in Eindhoven...Sterkte met de situatie.

Is een dagopvang verder niets? Dat je 'm daar 's morgens afgeeft. Die 3 uurtjes zullen ook geen rib uit je lijf zijn. Dan kun je, als je thuis bent, oefenen met alleen blijven en het zo langzaam opbouwen.
Bij ons is de dagopvang een bedrag per dag en niet per uur. Dus dag gaat voor 5 dagen in de week wel erg aantikken.
Heb op marktplaats op een advertentie van een oppas gereageerd bij ons uit het dorp. Hoop dat ik daar snel een reactie op krijg.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Een hond met verlatingsangst heeft maar bar weinig aan zo'n verdamper of een radio die aan staat.
Als je niet de tijd hebt om zelf te werken aan zijn probleem (dus elke dag langzaam opbouwen) noch een oppas kan regelen dan denk ik dat het hondje misschien beter af is bij een baas die dit wel kan, hoe triest dit ook is.
Ik hoop mee dat je snel een oppas kan strikken :ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier op het forum.
Lastig probleem dit en helaas heb ik daar niets zinnigs over te melden dus ik hoop dat je een goede oplossing vindt en nog lang van je hondjes kunt genieten.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lemuria

Hang ook eens briefjes op bij de plaatselijke supermarkt voor een oppas? Een hondje dat bij een 93-jarige vrouw vandaan komt, kan waarschijnlijk heel gezellig overdag buurten bij een oudere vrouw/stel. Plus, die zijn vaak lekker vroeg wakker dus je kunt 't hondje daar lekker vroeg heen brengen. Genoeg oudere mensen die graag een hondje willen maar het niet fulltime op kunnen brengen ;) Kost je dan waarschijnlijk alleen af en toe een bakje koffie drinken.
Maar die mensen hebben vaak geen internet, vandaar bij de supermarkt een briefje hangen :)
Nobbygaard
Actief

Heb net een mail naar de wijkagent gestuurd en alles uitgelegd, dat de buren vandaag kunnen bellen en gezegd dat ik bereid ben om er over te praten. Ik wacht dus maar af wat er vandaag gaat gebeuren.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Welkom Nathalie :D

Mijn nieuwe hondje blafte ook in het begin en hard ook. Maar mijn andere hond ging niet mee blaffen. Ik had de tip gekregen hem te filmen en dat heb ik ook gedaan. Dan kun je zien wat de reden is waarom hij blaft. Daar kun je dan op aanpassen hoe je dit het beste kunt oplossen. Jammer dat je buren iet zo meegaand zijn.
Nobbygaard
Actief

Ik heb nu de radio extra hard gezet. Zullen ze vast daar over gaan klagen maar kan kijken of dat helpt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”