Sneu weerHOOGEVEEN - Een groot drama in klein formaat maandag in Hoogeveen. Daar beet een Engelse stafford (4) op straat het vlinderhondje hondje Amigo (2) dood. Beide bazen zijn erg aangedaan. ,,Ik had nooit verwacht dat mijn hond dit zou doen.''
,,Dit verhaal is niet om wraak te nemen, met wraak krijg ik mijn hondje niet terug'', zegt Jacintha Sok, eigenaresse van het vlinderhondje. ,,Ik wil alleen waarschuwen dat zulke gevaarlijke honden aan de lijn moeten.''
Maandagochtend nam haar moeder haar hond en haar eigen hond mee naar buiten. Door het raam zag Jacintha het gebeuren. ,,Vanaf de overkant kwam de staffordshire eerst op de hond van mijn moeder af. Mijn moeder liet de lijn los en toen kreeg hij Amigo in het vizier. Hij nam hem in de bek en dan blijft er niet veel van over.''
Lijn
Sok zegt dat de hond van de buurtbewoner niet was aangelijnd. De buurtbewoner, die niet met naam in de krant wil, weerspreekt dat: ,,Hij was wel aangelijnd, hij schoot los. Er was geen schreeuwen meer aan.'' Ook zij is enorm aangedaan. ,,Ik heb direct een muilkorf gekocht. Ik voel me er zo schuldig over.'' Als jonge hond heeft de Stafford eens gezien hoe een andere hond werd aangevallen. ,,Sindsdien kan hij niet meer met andere honden.'' Daarom heeft ze hem altijd aan de lijn, zegt ze.
De dierenambulance kon niet meteen komen, dus was de dierenkliniek De Schakel Amigo's beste kans. De buurtbewoner ging mee. Sok is verontwaardigd over het gebeuren: ,,Bij de dierenarts hebben ze helemaal geen scanapparaat en dus moest ik zelf naar Wilhelminaoord in Drachten.''
Amigo leefde nog, maar zijn leven hing aan een zijden draadje. Hij werd van het zuurstof afgehaald en bij Sok in de armen gelegd voor de autorit van 35 minuten. ,,Na twee straten was het al gebeurd, Amigo stikte gewoon'', zegt Sok.
Zuurstof
Dierenarts Astrid Rijckaert zegt dat dat niet het geval is. ,,Hij kreeg wat extra zuurstof ter ondersteuning maar hij ademde zelf. Hij ging dood doordat zijn hart stopte, en wat dan vaak gebeurt is dat een hond nog een ademteug neemt.'' Ook is Sok verbaasd over de dierenambulance die niet te bereiken was. De dierenarts bevestigt dat ze geen gehoor kreeg. ,,Maar het had niet uitgemaakt. Hij was waarschijnlijk sowieso overleden.''
Sok heeft melding gedaan bij de politie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje doodgebeten.
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Hondje doodgebeten.
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/staff ... 72923.html

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hondje doodgebeten.
En weer een bazin die het nooit verwachtte. Heel fijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Nog best knap dat een Spa van vier nog bij zijn baas is.
Verder natuurlijk weer heel triest
Verder natuurlijk weer heel triest
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Wat een raar verhaal weer, hij heeft een andere hond aangevallen zien worden en sindsdien kan ie niet meer met honden.
Vreselijk voor het hondje
Vreselijk voor het hondje

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Of het nou zo is of niet, dit is sowieso een slecht antwoordSulluna schreef:De dierenarts bevestigt dat ze geen gehoor kreeg. ,,Maar het had niet uitgemaakt. Hij was waarschijnlijk sowieso overleden.''
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou ze wist dat t kon lees ik. Daarom aan de lijn, maar dan moet je die wel vast blijven houden.marian* schreef:En weer een bazin die het nooit verwachtte. Heel fijn.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij had eens gezien hoe een andere hond werd aangevallen en daarom en daarna kon hij zelf niet meer met andere honden. Wat een poepredenatie weer.
- Pemba
- Zeer actief
Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik me dan afvraag.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders
in dit land van veel regels en verdomd weinig handhaving
Hoe willen "ze" dit gaan cheffen?
- Pemba
- Zeer actief
In andere landen lukt het ook, gaan ze daar maar vragen hoe het moet.Suske schreef:Wat ik me dan afvraag.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders
in dit land van veel regels en verdomd weinig handhaving![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daarvoor kan naar diverse buitenlanden gekeken worden maar ik neem aan dat Gaus ook in beeld komt.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tijdens de RAD regeling lukte het ook aardig. Niet waterdicht, maar er was wel meer controle dan nu.Suske schreef:Wat ik me dan afvraag.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders
Misschien gekoppeld aan de hondenbelasting, dat we dan moeten opgeven welk ras we bezitten?
- iones
- Zeer actief
Precies! Er zijn hier regels om veel minder. Maar dit laten ze gewoon verslabakken.Pemba schreef:In andere landen lukt het ook, gaan ze daar maar vragen hoe het moet.Suske schreef:Wat ik me dan afvraag.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
zag dat net ook op TV, maar vind het maar een slap hap, waarom gewoon niet simpeler door aanlijn plicht en een muilkorf om. Dit gebeurt ook in omringende landen en dat werk goed.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders

-
NadiaBabs
- Zeer actief
Het werkt vast, tot je bij de kruisingen komt.
Er zijn zoveel kruisingen waar geen staf/pit inzit maar er wel op lijkt.

-
NadiaBabs
- Zeer actief
Overigens vind ik natuurlijk wel dat er maatregelen getroffen moeten worden, maar wat mij betreft begint dat bij het fokken.
Al die bizarre kruisingen hoeven er helemaal niet te zijn.
Al die bizarre kruisingen hoeven er helemaal niet te zijn.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat klopt hoor, maar als deze hond een goede muilkorf om had gehad dan was dit niet zo afgelopen zoals nu.Nanna schreef:Moet je wel die riem in je poten houdenLizzie. schreef:zag dat net ook op TV, maar vind het maar een slap hap, waarom gewoon niet simpeler door aanlijn plicht en een muilkorf om. Dit gebeurt ook in omringende landen en dat werk goed.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders![]()
Ik geloof dat onderhand iedere dag wel incidenten met die klapkakerij aan de orde zijn, er moet gewoon wat gebeuren om dat in te dammen.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik mag dan weer met afkortingen werken, zijn we gewend inmiddelsTara schreef:Nou, dat wordt dan lachen, jouw ras past niet eens in het daarvoor bestemde regeltje en ik krijg waarschijnlijk een error als ik dat van mij invoer. En hoe moet dat met mensen die niet konden kiezen en meerdere rassen hebben?Maeve schreef:Tijdens de RAD regeling lukte het ook aardig. Niet waterdicht, maar er was wel meer controle dan nu.Suske schreef:Wat ik me dan afvraag.Pemba schreef:Zou het eindelijk zo ver komen? http://www.rtlnieuws.nl/editienl/honden ... ll-houders
Misschien gekoppeld aan de hondenbelasting, dat we dan moeten opgeven welk ras we bezitten?
Maar ze houden bij wie honden heeft en hoeveel, dan kunnen de rassen/kruising daar ook aan toegevoegd worden toch? Ff simpel gedacht hoor, waterdicht is dat ook niet want sommige gemeenten doen niet aan hondenbelasting. Maar zoals je zegt: in Duitsland werkt het ook.
-
laeken
- Zeer actief
Het werkt prima want al handhaaf je pas als er wat gebeurd dan nog werkt het. Schouders ophalen is er niet bij als je een hond hebt die je nooit mocht hebben. Als ze dat gewoon een duur grapje maken en de aansprakelijkheid ook nog eens niet gaat vergoeden is het snel gedaan. Immers, illegale handelingen zijn uitgesloten op je verzekering. Dus dan betalen de baasjes die hun hond niet onder controle hebben gewoon alles. Verder zijn ze meteen hun honden kwijt. En als je last hebt van een asociaal pitbull baasje dien je gewoon een klacht in.
Je hoeft helemaal niet te handhaven. Je hebt een handvat om iets te kunnen doen. Perfect.
Je hoeft helemaal niet te handhaven. Je hebt een handvat om iets te kunnen doen. Perfect.
-
laeken
- Zeer actief
En de mensen hier die zo'n hond hebben slagen met vlag en wimpel dus niks aan het handje.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
laeken schreef:Het werkt prima want al handhaaf je pas als er wat gebeurd dan nog werkt het. Schouders ophalen is er niet bij als je een hond hebt die je nooit mocht hebben. Als ze dat gewoon een duur grapje maken en de aansprakelijkheid ook nog eens niet gaat vergoeden is het snel gedaan. Immers, illegale handelingen zijn uitgesloten op je verzekering. Dus dan betalen de baasjes die hun hond niet onder controle hebben gewoon alles. Verder zijn ze meteen hun honden kwijt. En als je last hebt van een asociaal pitbull baasje dien je gewoon een klacht in.
Heb je in ieder geval geen kans dat je wordt bijgestaan door een Martin Gaus ofzo
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Je mag ook niet appen tijdens het autorijden.
Geen hond
die daar handhaaft.
Ik zie vrijwel nooit blauw op straat
Boa's ook niet.
Dus nog maar een keer.
Mooi hoor weer een nieuwe regel.
Maar handhaving?
Dat het in Duitsland werkt zegt me dan weer eigenlijk niks en tegelijkertijd genoeg
Geen hond
Ik zie vrijwel nooit blauw op straat
Boa's ook niet.
Dus nog maar een keer.
Mooi hoor weer een nieuwe regel.
Maar handhaving?
Dat het in Duitsland werkt zegt me dan weer eigenlijk niks en tegelijkertijd genoeg
- iones
- Zeer actief
Ik vind dat het ook wel uitgebreider mag dan alleen beperking tot stoere rassen. De honden in het algemeen zouden er wel mee gebaat zijn.NadiaBabs schreef:Het werkt vast, tot je bij de kruisingen komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
"nu moet hij altijd een muilkorf om en kan niet meer met andere honden"......
Wie wil er nu een hond op zo'n manier
Mijn persoonlijke mening: Als een hond iets vermoord moet die ingeslapen worden.
Wie wil er nu een hond op zo'n manier
Mijn persoonlijke mening: Als een hond iets vermoord moet die ingeslapen worden.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Iets? Dus ook een muisje dat hij heeft opgegraven? Of een egel? Of haas?mosquito1980 schreef:"nu moet hij altijd een muilkorf om en kan niet meer met andere honden"......
Wie wil er nu een hond op zo'n manier![]()
-
laeken
- Zeer actief
Dan hoop ik dat je geen hond hebt. Zelfs mijn huidige hond heeft wel eens een mus en een muis vermoordmosquito1980 schreef:"nu moet hij altijd een muilkorf om en kan niet meer met andere honden"......
Maar ze hoeft van mij niet afgemaakt te worden
- iones
- Zeer actief
Nou, die van mij ook! En al die katten die van alles bejagen, die moeten dan ook afgemaakt worden.laeken schreef:Dan hoop ik dat je geen hond hebt. Zelfs mijn huidige hond heeft wel eens een mus en een muis vermoordmosquito1980 schreef:"nu moet hij altijd een muilkorf om en kan niet meer met andere honden"......
Je moet een dier wel gewoon normaal zichzelf kunnen laten zijn, binnen de marges van wat toelaatbaar is natuurlijk. Maar je eigen soort doden is niet normaal, het is niet natuurlijk.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Haha... we hebben het hier over honden vermoorden, mensen aanvallen... niet over katten muizen etc.iones schreef:Nou, die van mij ook! En al die katten die van alles bejagen, die moeten dan ook afgemaakt worden.laeken schreef:Dan hoop ik dat je geen hond hebt. Zelfs mijn huidige hond heeft wel eens een mus en een muis vermoordmosquito1980 schreef:"nu moet hij altijd een muilkorf om en kan niet meer met andere honden"......
Je moet een dier wel gewoon normaal zichzelf kunnen laten zijn, binnen de marges van wat toelaatbaar is natuurlijk. Maar je eigen soort doden is niet normaal, het is niet natuurlijk.
De laatste 3 dagen zijn er 4 topics over gemaakt .
En ja, ik had ook een hond die een buurhond verscheurd heeft. Ik heb hem in laten slapen.
- iones
- Zeer actief
Oke, dat haalde ik niet uit jouw woordje ´iets` van `als mijn hond iets vermoord`. Dat had van alles kunnen zijn.mosquito1980 schreef:
Haha... we hebben het hier over honden vermoorden, mensen aanvallen... niet over katten muizen etc.
De laatste 3 dagen zijn er 4 topics over gemaakt .
En ja, ik had ook een hond die een buurhond verscheurd heeft. Ik heb hem in laten slapen.