mercedes2803 schreef:Het pleit voor je dat je het eerlijk zegt , maar DIT verbaasd me bijkans echt nog meer...Shiloh86 schreef:Omdat ze zelf ook geen zin hebben in klappen waarschijnlijk. Ik zou ook niet ingrijpen hoor. Ik heb ene grote liefde voor dieren, maar daar heb ik echt het lef niet voor. Noem me maar een lafaard.S@ndr@ schreef:tja die hond heeft er niets meer aan hewat een gekloot waarom grijpt er niemand in als zoiets aan de hand is
mensen worden steeds gekker en gevaarlijker
Ik zou wel blijven zodat ik de eigenaar en politie kom vertellen wat ik gezien heb.![]()
Sorry....
Ik kan er niet bij met mijn hoofd...
Als je toch iemand met een enorme oplawaaijer een Husky een tetter aan schoppen of stompen ziet geven, dan blijf je toch niet staan op een afstandje? Je groepeert twee mensen en rent erop af, of anders dan maar in je eentje..![]()
Helemaal eens! Off topic: was pas op een feest, een jongen morste wat bier op een andere jongen waarop deze hem aanvloog. Ben er tussen gaan staan. Het is wachten op de dag dat ik er 1 krijg maar dat liever dan niets doen.
On topic: wat een triestheid. Laat Madison alleen buiten bij bv de bakker wachten als ik haar kan zien, maar het is toch erg dit![]()
Ik zie het echt niet gebeuren dat ik blijf staan en niets zeg of niets doe en wacht tot de eigenaar naar buiten komt.
Je moet een HUKSY godomme nogal een oplawaaijer geven wil hij s avonds het loodje leggen hoor...
En nee, je mag honden en beesten niet met kinderen vergelijken maar reageer je ook afwachtend als een moeder of vader een kind bij de wagentjes van de supermarkt buiten, een enorme tetter verkoopt ? Of in het gangpad?
Ik niet... en dan krijg ik vroeg of laat maar een keer een enorm pak op mijn sodemieter, ik zal het met egards ontvangen, maar het gaat me niet geburen dat ik aan het eind van mijn leven moet constateren dat ik niet ingreep daar waar het MENSELIJKERWIJS gewoon vereist was.
Maar goed... ik heb niet voor niets de volgende spreuk al jaar en dag op mijn facebook als omslagfoto staan en ik vind hem dus echt een waarheid als een koe.
laat het maar oerstom zijn, soit
"The world is a dangerous place...
Not because of those who do evil
but because of those who look and do nothing."
Overigens staat er niet dat de hond niet meteen naar de DA is gebracht toen hij niet meer wilde lopen, ik zag het iemand schrijven
Misschien is de hond daar wel meteen naar toegbracht maar is hij in de loop van de avond daar bij de DA dood gegaan ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bij supermarkt doodgeschopt
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond bij supermarkt doodgeschopt

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daarbij lopen mensen zelf geen risico. Dan zijn ze inderdaad best behulpzaam hoor. Maar jezelf in de vuurlinie storten is heel anders en dat kan toch echt niet iedereenCleva schreef:In China ben ik niet zo vaak maar in mijn halve eeuw in westerse landen heb ik heus weleens wat narigheid gezien. Niets geen verwaarlozing of desinteresse.Maeve schreef:Niet? Dat is juist heel menselijk gedrag. Een hele tijd terug was er toch zo'n filmpje waar ergens in China of Korea een peuter op straat wordt geschopt en geslagen. En niemand doet iets, niemandCleva schreef: Er grijpen misschien niet heel veel mensen meteen in maar doen alsof je neus bloedt heb ik nog nooit massaal zien gebeuren.![]()
Ik ben het wel met je eens dat dit geen uitgebreide slachtpartij hoeft te zijn geweest. Een flinke trap op de verkeerde plek is genoeg.
Niet iedereen zit er meteen bovenop maar ruim de helft wel.
Ik werd vanavond gebeld door een cliënte die gestrand was op haar scootmobiel en nu wist ze het niet meer. Ik ben er naartoe gereden en onderweg van de parkeerplaats kwam er al iemand naar me toe om de weg te wijzen en er stonden twee mensen bij haar om te troosten en een oog in het zeil te houden of dat wel goed kwam.
Ik kom dat afgestorven secreet dat de moderne mens heet te zijn echt nooit tegen.
Mensen zijn heus zo slecht nog niet.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nou ja, is mij iets te vaag. Voor hetzelfde geld is dat dier gewoon aan een milttumor verbloed. Ik vind wel dat men tegenwoordig direct een zondebok aan wil wijzen. Wat is nu de kans dat je iemand treft die voor een druk winkelcentrum uitgebreid in een hond staat te hakken. Ik geloof het niet.
-
Cairo_
- Zeer actief
of die hond beet die vent in zijn been bij het passeren en schopte hij hem..
-
80564M
Ligt het aan mij? Ik zou in die supermarkt dus horen dat het mijn hond(en) zijn die aan het blaffen zijn buiten.
Niet dat ik ze ooit buiten een supermarkt vast leg, maar ik hoor wel of mijn honden dat geluid produceren.
Paar weken geleden was ik 's ochtends even met de buuf in gesprek, toen ik naar mijn werk wilde gaan. Pieter hoefde pas later te beginnen, dus die was uit met Miep. Ineens hoor ik tussen de spraakwaterval van buuf een hond blaffen/keffen/piepen. En dat was onmiskenbaar Miep. Dus ik roep "da's Miep!" en ren naar de straat. En het was Miep, maar wel gewoon samen met Pieter, aan het lijntje. Gewoon even een vervelende hussel op de hoek.
Buuf vond het wel bizar dat ik het geluid van mijn eigen hond herkende. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar
Niet dat ik ze ooit buiten een supermarkt vast leg, maar ik hoor wel of mijn honden dat geluid produceren.
Paar weken geleden was ik 's ochtends even met de buuf in gesprek, toen ik naar mijn werk wilde gaan. Pieter hoefde pas later te beginnen, dus die was uit met Miep. Ineens hoor ik tussen de spraakwaterval van buuf een hond blaffen/keffen/piepen. En dat was onmiskenbaar Miep. Dus ik roep "da's Miep!" en ren naar de straat. En het was Miep, maar wel gewoon samen met Pieter, aan het lijntje. Gewoon even een vervelende hussel op de hoek.
Buuf vond het wel bizar dat ik het geluid van mijn eigen hond herkende. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik herken het blaffen ook van elke hond van me.
Een buurman van me ( inmiddels verhuisd ) had weleens een Teckel te logeren.
Die maakte precies dezelfde huilgeluiden als Nikkie van ons, ik dacht eerst dat hij het huilen van Nikkie opgenomen had en een bandje aan het afspelen was. Hahaha, totdat ik hem met die Teckel zag. Die Teckel zat vaak te huilen.
Die maakte precies dezelfde huilgeluiden als Nikkie van ons, ik dacht eerst dat hij het huilen van Nikkie opgenomen had en een bandje aan het afspelen was. Hahaha, totdat ik hem met die Teckel zag. Die Teckel zat vaak te huilen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb het blaffen van mijn eigen honden ook altijd herkend.Marion. schreef:Ligt het aan mij? Ik zou in die supermarkt dus horen dat het mijn hond(en) zijn die aan het blaffen zijn buiten.
Lijkt me heel normaal eigenlijk
Dat verhaal van die doodgeschopte hond vind ik wat vaag.
Ik hoop dat het uiteindelijk niet waar is dat hij door een schop dood is gegaan.
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Als ik deze bron mag geloven,
http://www.rtvnh.nl/nieuws/176422/hond- ... mijn-armen
dan heeft de eigenaar na het horen blaffen
twee kleine hondjes gezien en zijn eigen hond horen gillen.
Er zou bij buitenkomst niets te merken zijn, pas tijdens de avond wandeling zakte de hond ineen.
Na sectie bleek een van de nieren verwoest te zijn.
dan heeft de eigenaar na het horen blaffen
twee kleine hondjes gezien en zijn eigen hond horen gillen.
Er zou bij buitenkomst niets te merken zijn, pas tijdens de avond wandeling zakte de hond ineen.
Na sectie bleek een van de nieren verwoest te zijn.

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Tineke
- Zeer actief
Er zit nogal een tegenstrijdigheid in je berichtgonnie schreef:Ik herken het blaffen ook van elke hond van me.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Een raar en naar verhaal en zonder sectie is het volgens mij niet duidelijk waaraan de hond overleden is.
Onderzoek toonde aan dat de nier kapotgeschopt was , dat kun je volgens mij niet zomaar vaststellen zonder gedegen onderzoek
Onderzoek toonde aan dat de nier kapotgeschopt was , dat kun je volgens mij niet zomaar vaststellen zonder gedegen onderzoek

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Daar hoef ik niet eens over na te denken. Mijn honden laat ik nergens achter zonder toezicht.Nanna schreef:
We weten niet wat er gebeurd is.
Voor hetzelfde geld loopt er iemand met een Yorkie langs die Husky, Husky grijpt York en wil niet loslaten, eigenaar van York raakt in paniek en geeft Husky een rotschop die verkeerd aankomt.
Er blaften honden, er zal dus gerust IETS gebeurd zijn.
Daarmee praat ik niets goed.
Het is alleen maar weer eens temeer bewijs dat ik er zelf goed aan doe om NOOIT mijn honden zonder toezicht in de openbare ruimte achter te laten.
Maar als er wel camerabeelden zijn dan weet je in elk geval wat er dan gebeurd is..
Ik zou er geen rust in kunnen vinden dat je geblaf hebt gehoord, twee kleine hondjes gezien, een gil van je eigen hond en in de avond is hij dood omdat één van zijn nieren verwoest schijnt te zijn?
Ik zou alles op alles zetten om te achterhalen wat er daadwerkelijk gebeurd is.
- iones
- Zeer actief
Vind de eigenaar een beetje een lamlul. Omdat hij zijn hond al in zijn eentje ergens aangebonden achter laat, en er is nog iets dat mij dwars zit.
"Ik liep in de supermarkt en hoorde buiten honden blaffen. Het waren een paar witte hondjes", vertelt hij. "Ik hoorde Kyra gillen, maar ik dacht dat ze schrok van iets en hoorde haar daarna niet meer, dus besteedde er verder geen aandacht aan."
Is dat dan iets dagelijks, dat die hond gilt van de schrik?????????
"Ik liep in de supermarkt en hoorde buiten honden blaffen. Het waren een paar witte hondjes", vertelt hij. "Ik hoorde Kyra gillen, maar ik dacht dat ze schrok van iets en hoorde haar daarna niet meer, dus besteedde er verder geen aandacht aan."
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lemuria
Als ik Izzy zou horen gillen, stond ik gelijk buiten hoor. Of ik nou boodschappen op de band had liggen of niet, dat zou me verrotten. Gillen = noodsituatie.
- dagmar88
- Zeer actief
Knap hoor, kleur horen.iones schreef:Vind de eigenaar een beetje een lamlul. Omdat hij zijn hond al in zijn eentje ergens aangebonden achter laat, en er is nog iets dat mij dwars zit.
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ik vind het heel vervelend voor de eigenaar en nog erger voor de hond.
Maar ik moet bekennen dat de eigenaar mijn symphatie ook niet heeft
Maar ik moet bekennen dat de eigenaar mijn symphatie ook niet heeft

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder