Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
laeken schreef:Om te beginnen in en in triest hondje. Vervolgens wil ik wel even kwijt dat ik nada van dit verhaal geloof. Dus dat dit hondje van een extreme showfokker af komt etc etc. Hondje is een niet gewenste kleurslag, totaal geen rastypisch hondje ook nog en een heel erg slecht verzorgd hondje. Als dit een doorgefokt product moet zijn van een showfokker dan vreet ik een bezem. Dit hondje is een zeer triest product uit de broodfok. Daarom ook dat zijn broertje er nog bij is en dat ze zo vreselijk slecht in conditie zijn.
Een doorgefokte showherder heeft geen kopje zoals dit, kleur zoals deze en een hangoor en een staand oor. Dat deel hebben ze bij extreem lijnteelt en doorfokken echt allemaal al weg.
Wat mensen doen is doorslaan. Als je een DH neemt met een hele licht afhangende rug dan lopen die inderdaad mooi. In mijn ogen dan. Maar zodra je dat gaat overdrijven gaat alles mis.
Neem deze hond. Heeft ook een lange rug, ook hevige hoekingen en ook een afhangende rug. Maar hij is prachtig en zal er ook gewoon oud mee worden als hij geen problemen heeft. Loopt ook erg mooi.
Dit is trouwens sowieso een waanzinnig filmpje. Als je even doorkijkt zie je dat licht afhangende rug, lange rug en sterke hoekingen op zichzelf geen enkele zwakte geven. Beter gezegd, deze hond heeft een extreem sterke achterhand.
Hier zie je wat ze willen met dat draven. Ik moet toegeven, ik persoonlijk vind dat draven dus ook mooi. MAAR, dat is alleen mooi als de hond ook kan lopen en galopperen. Dus mild, en zonder overdrijvingen.
Oh dus showgefokt kan geen broodfok zijn.?
En hangend oor ,kop en kleur en dergelijk kan niet door de inteelt.?
malinois schreef:Ja hier beweegt zich ook zoiets voort trouwens...lopen kun je t niet echt noemen. Wel in iets mindere mate als dit maar toch ook veel te ver imo. Die mensen vinden t prachtig... zijn er erg trots op.
En dat begrijp ik dus oprecht niet. Hoe kun je zoiets disfunctioneels nou mooi vinden?
Van die filmpjes van leaken vind ik de eerste hond erg mooi. In stand wat minder, maar als je hem ziet bewegen dan is de recht nagenoeg recht, en hij beweegt erg makkelijk. Weet ook goed wat hij op welk moment met welke poot doet.
De honden in het tweede fimpje vind ik beduidend minder mooi, ook (of vooral?) de manier van bewegen. De achterste hond, de donkerdere, lijkt zelfs iets onregelmatig op een gegeven moment.
malinois schreef:Ja hier beweegt zich ook zoiets voort trouwens...lopen kun je t niet echt noemen. Wel in iets mindere mate als dit maar toch ook veel te ver imo. Die mensen vinden t prachtig... zijn er erg trots op.
En dat begrijp ik dus oprecht niet. Hoe kun je zoiets disfunctioneels nou mooi vinden?
Hebben ze ook bij borsten als skippyballen, lippen als een bavianenkont, ieder stukje huid met tattoo's , overal piercings, een disignerdoos , een lul als een boomstam , zo lekker slank als een concentratiegevangenen, IS gangers , ..... geef veel mensen teveel vrijheid en ze zijn de weg kwijt.
Hier zie je wat ze willen met dat draven. Ik moet toegeven, ik persoonlijk vind dat draven dus ook mooi. MAAR, dat is alleen mooi als de hond ook kan lopen en galopperen. Dus mild, en zonder overdrijvingen.
Volgens mij won die hond later ook de groep op Crufts. Een schande, hij kon niet eens stilstaan...
Zwiebelde maar heen en weer op die achterhand.
Een béétje keurmeester had dit beest natuurlijk nooit laten winnen maar er zal wel wat geld van hand tot hand gegaan zijn...
Gaat soms geen eens over de rasstandaard maar wie er een beetje uitspringt in vacht, bouw of onderdelen. Hoe afwijkender hoe mooier .
Volgens mij won die hond later ook de groep op Crufts. Een schande, hij kon niet eens stilstaan...
Zwiebelde maar heen en weer op die achterhand.
Een béétje keurmeester had dit beest natuurlijk nooit laten winnen maar er zal wel wat geld van hand tot hand gegaan zijn...
Gaat soms geen eens over de rasstandaard maar wie er een beetje uitspringt in vacht, bouw of onderdelen. Hoe afwijkender hoe mooier .
Ik kan me niet voorstellen dat dit nog voldoende verbetert zodat de hond kan lopen zonder pijn
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik heb helemaal geen verstand van showen, maar hoe staat zo'n herder met extreme hoekingen eigenlijk als hij 'neutraal' (dus niet in stand gezet) staat? Hoe plaatst hij uit zichzelf zijn achterpoten?
laeken schreef:
Neem deze hond. Heeft ook een lange rug, ook hevige hoekingen en ook een afhangende rug. Maar hij is prachtig en zal er ook gewoon oud mee worden als hij geen problemen heeft. Loopt ook erg mooi.
Dit is trouwens sowieso een waanzinnig filmpje. Als je even doorkijkt zie je dat licht afhangende rug, lange rug en sterke hoekingen op zichzelf geen enkele zwakte geven. Beter gezegd, deze hond heeft een extreem sterke achterhand.
Ik vermoed dat dit geen showgefokte DH is. Ik vind hem inderdaad goed om aan te zien, dit exemplaar.
laeken schreef:
Ik vind dat dan weer helemaal niet mooi, ze lopen ver boven hun tempo rond te racen en maken hun passen niet tot nauwelijks af. Ik zie liever een mooie draf, in balans en qua tempo nog door de hondenpoten bij te benen.
Wat heeft een miskleurtje of ongewenst te maken of het een show of geen showlijn is . Ook uit een showlijn voldoen niet alle honden in bouw ,type , kleur of karakter.
Er is inderdaad veel veranderd sinds 1970. Zwarte kinderen van de hond hierboven hond heb ik vroeger gezien, maar vanaf de 80- er of 90-er jaren zag je zwarte honden vrijwel uitsluitend nog in africhtingslijnen.
Door gebruik van andere bloedlijnen zie je de moderne showhonden niet meer in zwart of grauw, maar zijn bijna alle honden roodbruin (of geelbruin) met zwart zadel (al dan niet verbleekt). een enkele uitzondering daargelaten.
De hond uit de openingspost is een trieste pup, dat komt nooit goed.
Een kennis van mij heeft een overhoekte Duitse herder uit showlijnen, die in mijn ogen beroerd loopt, maar toch sta ik wel versteld van zijn wendbaarheid als hij om de boerderij rent en springt.
Ik heb gisteren op de Brussels Dog Show nog zitten fronsen om border collies met bulldozerkoppen die wonnen van honden met een normale stop.
Maar als ik dit zie kan het binnen een ras nog veel erger
Arme pupjes.
Elly* schreef:Er is inderdaad veel veranderd sinds 1970. Zwarte kinderen van de hond hierboven hond heb ik vroeger gezien, maar vanaf de 80- er of 90-er jaren zag je zwarte honden vrijwel uitsluitend nog in africhtingslijnen.
Door gebruik van andere bloedlijnen zie je de moderne showhonden niet meer in zwart of grauw, maar zijn bijna alle honden roodbruin (of geelbruin) met zwart zadel (al dan niet verbleekt). een enkele uitzondering daargelaten.
De hond uit de openingspost is een trieste pup, dat komt nooit goed.
Een kennis van mij heeft een overhoekte Duitse herder uit showlijnen, die in mijn ogen beroerd loopt, maar toch sta ik wel versteld van zijn wendbaarheid als hij om de boerderij rent en springt.
Ja, dat is ook zo. Reden temeer waarom ik DHers op shows tegenwoordig zo spuuglelijk vind. En áls ik dan een keer een mooie met veel pigment zie is het idd een werklijn.
Er hompelt hier ook zo'n verbleekt sneu geval rond. Schijnt het goed te doen op shows.
Ook verbleekt is niet gewenst op shows. Rood moeten ze zijn met zwart dek. Het is echt heel erg vreemd als een doorgefokte hond uit pure showlijnen zwart is, een hangoor heeft, zeer ontypisch is van gezicht en lijf.
De hond waar het hier om gaat lijkt helemaal niet op een Duitse herder.
Als je het mij vraagt komt hij van een kennel die vooral veel fokt. Van mijn part uit showlijnen maar deze hond is hoe dan ook niet geboren uit lijnteelt ouders die showkampioen zijn. Dat bestaat gewoon haast niet. De hond lijkt nl niet op een show Duitse herder.
Dit is wat gefokt wordt als je over de showhonden spreekt. Zwart en wolfsgrauw zie je echt niet in het hogere showsegment. Geen enkele. Ik was een paar jaar geleden op Crufts en daar waren alle Duitse herders deze kleur. Geen uitzondering. Dat is overal zo.
laeken schreef:....
Ook verbleekt is niet gewenst op shows. Rood moeten ze zijn met zwart dek. Het is echt heel erg vreemd als een doorgefokte hond uit pure showlijnen zwart is, een hangoor heeft, zeer ontypisch is van gezicht en lijf.
Als je het mij vraagt komt hij van een kennel die vooral veel fokt. Van mijn part uit showlijnen maar deze hond is hoe dan ook niet geboren uit lijnteelt ouders die showkampioen zijn. Dat bestaat gewoon haast niet. De hond lijkt nl niet op een show Duitse herder.
Dit is wat gefokt wordt als je over de showhonden spreekt. Zwart en wolfsgrauw zie je echt niet in het hogere showsegment. Geen enkele. Ik was een paar jaar geleden op Crufts en daar waren alle Duitse herders deze kleur. Geen uitzondering. Dat is overal zo.
Hangoren verschijnen niet op de show, maar ik zie op een Duitse herdergroep nog wel DH's uit showlijnen met hangoren. komt nog wel voor.
Met verbleekt bedoel ik zoals onderstaande foto en ja, dit is een showhond die uitmuntend behaald uit een kennel met tophonden. Ook een dochter van haar behaalde de absolute top op de jaarlijkse Kampioensshow.
Hangoren verschijnen niet op de show, maar ik zie op een Duitse herdergroep nog wel DH's uit showlijnen met hangoren. komt nog wel voor.
Met verbleekt bedoel ik zoals onderstaande foto en ja, dit is een showhond die uitmuntend behaald uit een kennel met tophonden. Ook een dochter van haar behaalde de absolute top op de jaarlijkse Kampioensshow.
Die hier loopt is bleker, het geel is lichtgeel en het zwart doorschoten met geel. Nou worden DH-ers wel minder zwart met de leeftijd maar dit is een jonge hond.
dat geloof ik graag. bij deze foto is waarschijnlijk ook met de verzadiging gespeeld in photoshop
Maar in elk geval zal je geen hond zoals in de openingspost fokken met uitmuntende showhonden van nu. Lijkt mij meer een verkommerde broodfok hond. Geen beweging gekregen en slecht voer en gefokt uit extreem brakke ouders. Ik geloof gelijk dat er showhonden geboren worden met extreem slechte poten en bouw, dat stel ik niet ter discussie. De topic stelt echter dat dit een extreem gefokte showhond is. Dat geloof ik gewoon niet. Hond is totaal niet rastypisch. Showhonden zijn wel rastypisch al kun je discussies hebben over of dat gewenst is. Het bestaat niet dat deze pup gefokt is met het doel er evt een showhond van te maken.
Die hier loopt is bleker, het geel is lichtgeel en het zwart doorschoten met geel. Nou worden DH-ers wel minder zwart met de leeftijd maar dit is een jonge hond.
dat geloof ik graag. bij deze foto is waarschijnlijk ook met de verzadiging gespeeld in photoshop
Niet alleen dat, zo te zien is er ook met de schuif voor zwarttinten geschoven.
laeken schreef:Maar in elk geval zal je geen hond zoals in de openingspost fokken met uitmuntende showhonden van nu. Lijkt mij meer een verkommerde broodfok hond. Geen beweging gekregen en slecht voer en gefokt uit extreem brakke ouders. Ik geloof gelijk dat er showhonden geboren worden met extreem slechte poten en bouw, dat stel ik niet ter discussie. De topic stelt echter dat dit een extreem gefokte showhond is. Dat geloof ik gewoon niet. Hond is totaal niet rastypisch. Showhonden zijn wel rastypisch al kun je discussies hebben over of dat gewenst is. Het bestaat niet dat deze pup gefokt is met het doel er evt een showhond van te maken.
Dat ben ik met je eens hoor. In de specifieke shpwlijnen zie je deze kleur niet (meer). Maar ook in africhtingslijnen wordt er wel met meer hoeking gefokt om "meer aan de rasstandaard te voldoen". Doodzonde vind ik dat. Dan zie je wel zwarte en grauwe honden met meer hoeking. Maar zeker niet zoals de pup in de openingspost. Ik kan helaas niet vinden uit welke lijnen de hond stamt. Ben er wel benieuwd naar.
Nou ik heb dit werkelijk bij geen enkel ander herderras gezien. Ook niet bij herders zonder afstamming die je bijv op fb groepen gratis af te halen voorbij ziet komen... ik geloof dus serieus wel dat hier door showfokkers op gefokt wordt en dit een te groot miskleuntje is waar ze niks mee kunnen/willen...
Zelfs bij t simpelste voer krijg je dit niet
Nanna schreef:Ik kom wel een Omorrow kennel tegen. Misschien is dat het wel.
Dit is trouwens zijn broer, die heeft wel goeie oren
Let u vooral even op het polsje
Doet me denken aan een bordercollie die ik in Frankrijk op een erf zag rondstrompelen. Die was 18 vertelde de boer, toen ik vroeg wat dat arme dier mankeerde.
Mij lijkt dat ze ook wat meer mankeren dan alleen slecht voer en weinig beweging. In een willekeurig asiel in zuideuropa zitten honden soms ook van pups af aan jaren in een kennel en krijgen goedkope meuk te eten. Maar dit heb ik daar niet gezien
Nanna schreef:Hier loopt ook een herder die zo raar rondkreupelt. Wij zeggen altijd dat ie linksaf slaat
Die mensen hebben die hond vanaf pup en toen liep ie al zo koehakkig en slap als de merode. En zij verzorgen die hond écht wel goed hoor.
Wat ik al eerder noemde hier woont zooets in de buurt maar dan nog niet zo extreem. En dat is echt een hond met fci boom (zei ze toen) en die mensen vinden t prachtig. Dus ja ik geloof echt dat er op gefokt wordt...