Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Jeanpoelie
nieuw lid

Nieuw

Ongelezen bericht door Jeanpoelie »

Beste allemaal,

Mijn naam is Jean-Paul, 21 jaar oud en bezig met een "eigen" leven opstarten.
Bezit nog geen honden, maar ben wel gek van/op honden, helaas nooit mogen nemen van mijn ouders.

Door weinig ervaring met honden zijn er toch wat vragen die ik heb omtrent het opvoeden van honden, deze zal ik dan ook met jullie delen :)

tot reaguurs.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Nieuw

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

welkom en vraag maar raak
Jeanpoelie
nieuw lid

Helaas kan ik niet op het discussie forum mijn vraag stellen, ik zal hem hier stellen en verhuizen wanneer ik mag :)

Mijn vriendin en ik gaan binnen nu en 18 maanden samen wonen, we gaan een huis laten bouwen (als alles volgens plan loopt) en dan willen we nadat we gewent zijn 2 honden aanschaffen.
Nu is mijn vraag, we zijn alle 2 gek op honden, helaas hebben we beide weinig/geen ervaring met honden, alleen met het oppassen voor een korte tijd.
Wij vroegen ons af, wat komt erbij kijken om 1 hond in huis te hebben, wat voor onvoorziene dingen (buiten een mand, eten etc.) die wij moeten doen/leren? zijn er trainingen die er geadviseerd worden?

Daarbij willen we graag 2 honden, een Labrador en een Mopshondje, we zijn er nog niet overuit welke we eerst willen en van welke leeftijd, natuurlijk hebben we nog ruim genoeg tijd om dit allemaal uit te denken.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze 2 rassen of met een grote en een kleien hond?
Is het handiger om de kleine hond eerst aan te schaffen en daarna de grote? of andersom?

Ik heb wel eens gehoord dat kleine honden (afhankelijk van hun ras) vaak dominant willen zijn, veel blaffen en erg druk zijn in het bijzijn van een grote hond.
Van wat ik heb begrepen zijn labradors niet een dominant type, ze vinden alles wel best als er goed voor ze word gezorgd.

Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die 2 honden aanschafte (Tegelijk) en dat de een wel goed zichzelf aanpaste en de ander bleef maar alle aandacht vragen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Lisa & Mikai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Samojeed en border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lisa & Mikai »

Welkom !
Ik zou zeker als het jullie eerste hond zal worden zeker naar een hondenschool gaan, moest er iets mis lopen tijdens de opvoeding of je hebt vragen kan ja daar altijd terecht.
Ik heb met beide rassen geen ervaring, maar ik denk niet dat het uitmaakt of je eerst een mopshondje aanschaft of eerst een labrador. Wel zou ik niet meteen 2 honden aanschaffen, maar er wat tijd tussen laten. Eerst de ene opvoeden tot een stabiele hond en dan kun je kijken voor een tweede.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Welkom op het forum!

Heel verstandig om eerst 1 hond te nemen en als dat goed gewend is en de hond is zoals jullie hem/haar graag zouden zien dan pas kijken naar een 2e.
Er zijn grotere honden die niet zo goed met kleine honden kunnen maar andersom komt uiteraard ook voor.
Je kan dan bij het uitzoeken van de 2e ook rekening houden met het karakter van de 1e.

Ik zou zeker naar een goede hondenschool gaan voor een basis gehoorzaamheid. Ga daar vooral ook van te voren eerst even kijken (zonder hond) om te zien hoe de sfeer is en hoe men met de honden omgaat enzo.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Jeanpoelie
nieuw lid

Beide bedankt voor jullie antwoord! Ik heb voor mezelf nu duidelijk wat ik wil, en dat mijn gedachte gang de goede kant op gaat, met de adviezen van jullie kom er zeker!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Omdat we merken dat veel nieuwe leden zich wel voorstellen maar zich niet aanmelden bij de vaste gebruikers, volgt hieronder nog even een extra uitleg. Want alleen als je je aangemeld hebt bij de vaste gebruikers kom je in een lijst te staan met te activeren nieuwe leden en kunnen de administrators je toegang geven tot de rest van het forum.

Aanmelden bij de groep "Vaste Gebruikers" doe je via deze stappen:

Ga naar de link: "Gebruikerspaneel" rechtsboven in het beeld...
Ga via de linkerkant naar de link: Gebruikersgroepen
Klik onder "Niet-lidmaatschappen" op het rondje achter "Vaste gebruikers".
Kies voor: "Aansluiten bij geselecteerde".
En klik op "versturen".

Succes en veel plezier op het forum!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”