Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschoten na berschermen van baas
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hond doodgeschoten na berschermen van baas
http://www.breakingnieuws.nl/2015/12/po ... val-kreeg/
Ze lieten die hond erg lang lijden, en hielpen zijn baas geeneens. Die hond wilde alleen zijn baas beschermen.
Ze zijn in Amerika wel erg schietgraag.
Ze lieten die hond erg lang lijden, en hielpen zijn baas geeneens. Die hond wilde alleen zijn baas beschermen.
Ze zijn in Amerika wel erg schietgraag.
Laatst gewijzigd door gonnie op 21 dec 2015 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hond doodgeschoten na berschermen van baas
Zag het net al op facebook voorbij komen. Dacht nog kijken hoelang het zou duren voor het op het HF staat.
Zoiets kan natuurlijk alleen in Amerika, ongelofeloos hoe het er daar aan toe gaat.
Zoiets kan natuurlijk alleen in Amerika, ongelofeloos hoe het er daar aan toe gaat.
-
gonnie
- Zeer actief
Ik vond het rot om te zien hoe die hond later nog probeerde weg te lopen. Als die agenten nou echte kerels waren hadden ze hem ook wel het genadeschot kunnen geven.Dees en Maylo schreef:Zag het net al op facebook voorbij komen. Dacht nog kijken hoelang het zou duren voor het op het HF staat.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Hij vloog ook omstanders aan....
En ik denk dat die agent geen andere keus had, die man op de grond had prioriteit één. Die had medische hulp nodig en de hond belette dat op agressieve wijze.
Als ze die man dood hadden laten gaan was het natuurlijk ook weer niet goed geweest...
Ik vind wel dat ze nog een keer hadden moeten schieten; dat beest hoeft natuurlijk ook niet te kreperen.
Dat duurde toch knap lang voordat ze naar die man toe gingen. Ik heb niet het hele filmpje afgekeken, maar ze gingen na het neerschieten geeneens bij die man kijken.
Groetjes Gonnie.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
In de States is dat volgens mij een standaard procedure om agressieve klapkaken uit te schakelen. En maar goed ook. Met een normale hond zou dit niet gauw gebeurd zijn. Wel vreemd dat iedereen met de hond te doen had en zich niemand om het slachtoffer bekommerde.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ik ga het filmpje niet kijken, ik kan daar echt niet tegen.
Maar dit is wel een erg lastige situatie. Want ze willen die man helpen, maar de hond laat dat niet toe.. Ja, wat doe je dan..
Je kan van agenten ook niet verwachten dat het wandelende Cesar Millan´s zijn.. Maar een hond die dit met de dood moet bekopen, is ook wel erg hard.
Sneu elk geval wel, zeker als ik lees dat hij niet in 1 keer dood was

Maar dit is wel een erg lastige situatie. Want ze willen die man helpen, maar de hond laat dat niet toe.. Ja, wat doe je dan..
Je kan van agenten ook niet verwachten dat het wandelende Cesar Millan´s zijn.. Maar een hond die dit met de dood moet bekopen, is ook wel erg hard.
Sneu elk geval wel, zeker als ik lees dat hij niet in 1 keer dood was
-
gonnie
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:In de States is dat volgens mij een standaard procedure om agressieve klapkaken uit te schakelen. En maar goed ook. Met een normale hond zou dit niet gauw gebeurd zijn. Wel vreemd dat iedereen met de hond te doen had en zich niemand om het slachtoffer bekommerde.
Ook de agenten bemoeide zich niet met de man.
Als mijn honden mij ooit beschermen als ik bewusteloos op straat lig hoop ik toch dat die agent beter schiet en ze in een keer doodschieten als het nodig is.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ze hielpen die man geeneens gelijk hoor. Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, maar ik heb ze die man niet zien helpen er ging zelfs helemaal niemand naar die man toe nadat die hond neergeschoten was.Sulluna schreef:Ik ga het filmpje niet kijken, ik kan daar echt niet tegen.
Je kan van agenten ook niet verwachten dat het wandelende Cesar Millan´s zijn.. Maar een hond die dit met de dood moet bekopen, is ook wel erg hard.![]()
Sneu elk geval wel, zeker als ik lees dat hij niet in 1 keer dood was![]()
Groetjes Gonnie.
- Sulluna
- Zeer actief
Hmm, dat is dan wel erg apart zeg..
-
gonnie
- Zeer actief
Daarom vond ik het erg, ik snap best dat een agent een hond neerschiet als hij iemand wil helpen, maar help die man dan ook gelijk zodra het kan, er ging helemaal niemand bij die man kijken. Of aan zijn pols voelen of wat dan ook.
Groetjes Gonnie.
- Sulluna
- Zeer actief
Pfff, heel vreemdgonnie schreef:Daarom vond ik het erg, ik snap best dat een agent een hond neerschiet als hij iemand wil helpen, maar help die man dan ook gelijk zodra het kan, er ging helemaal niemand bij die man kijken. Of aan zijn pols voelen of wat dan ook.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou moesten de mensen die er op af kwamen ook wel een beetje in bedwang gehouden worden, maar een van die agenten had toch wel even bij die man kunnen gaan kijken.
Er waren agenten genoeg een had best even die man kunnen helpen.
Er waren agenten genoeg een had best even die man kunnen helpen.
Groetjes Gonnie.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Ze hadden toch ook kunnen mikken op een lichaamsdeel waar die hond alleen van omvalt? Ze schieten genoeg dus ik mag hopen dat ze dat toch wel eens onder de knie krijgen.
Ik begrijp wel dat die hond uitgeschakeld moet worden, maar dood hoeft toch ook niet?
Ik begrijp wel dat die hond uitgeschakeld moet worden, maar dood hoeft toch ook niet?
♥-
Lemuria
Misschien richtten ze wel op een poot. Maar zo'n beest is zo snel...krijg dat in de hectiek maar eens voor elkaar. Sorry to say, maar als ik lag te stuipen op de grond en Izzy reageerde zo agressief/opgefokt op omstanders zodat ik geen hulp kon krijgen, dan zou ik (met pijn in het hart) toch begrip hebben voor het schieten. Wat moet je anders? MITS ze het genadeschot geven. Want dat gestuip van dat beestje vind ik vreselijk om te zien...Iris-Marie schreef:Ze hadden toch ook kunnen mikken op een lichaamsdeel waar die hond alleen van omvalt? Ze schieten genoeg dus ik mag hopen dat ze dat toch wel eens onder de knie krijgen.
- iones
- Zeer actief
De omstanders gingen helemaal door het lint uit woede. Dat zegt wel iets over de situatie. `why are you shooting him!!!!`
Het had niets met onveilige situatie maar met hondenhatende motherfuckers die een hond half doodschieten en hem vervolgens laten creperen.
Het had niets met onveilige situatie maar met hondenhatende motherfuckers die een hond half doodschieten en hem vervolgens laten creperen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
gonnie
- Zeer actief
Lemuria schreef:Misschien richtten ze wel op een poot. Maar zo'n beest is zo snel...krijg dat in de hectiek maar eens voor elkaar. Sorry to say, maar als ik lag te stuipen op de grond en Izzy reageerde zo agressief/opgefokt op omstanders zodat ik geen hulp kon krijgen, dan zou ik (met pijn in het hart) toch begrip hebben voor het schieten. Wat moet je anders? MITS ze het genadeschot geven. Want dat gestuip van dat beestje vind ik vreselijk om te zien...Iris-Marie schreef:Ze hadden toch ook kunnen mikken op een lichaamsdeel waar die hond alleen van omvalt? Ze schieten genoeg dus ik mag hopen dat ze dat toch wel eens onder de knie krijgen.
Precies, ze hadden hem het genadeschot moeten geven.
Maar ik denk dat het agressieve van die hond tegen de omstanders wel meeviel, anders werd er niet gevraagd waarom ze hem neerschoten. En waren de omstanders niet zo kwaad.
Groetjes Gonnie.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Als het bij 1 schot niet lukt dan moet de volgende de genade schot zijn. Er zijn meerdere schoten geweest. En heb het filmpje wel afgekeken, er is niemand die bij die man gaat kijken(het hele filmpje niet) en na een paar minuten probeert de hond ook weer op te staan en begint te rollen. Zelfs dan is er niemand die dat beestje de genade schot geeft.
Dat die man geholpen moet worden absoluut mee eens, dat de hond agressief is ook. Maar dan bij de eerste schoten niet lukt en dan ook maar niet meer gedaan wordt dat gaat er bij mij niet in.
Dat die man geholpen moet worden absoluut mee eens, dat de hond agressief is ook. Maar dan bij de eerste schoten niet lukt en dan ook maar niet meer gedaan wordt dat gaat er bij mij niet in.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Even die man in stabiele zijligging leggen was wel het minste wat ze hadden kunnen doen.
Dat leer je op EHBO cursus, en agenten in Nederland leren dat wel.
Dat leer je op EHBO cursus, en agenten in Nederland leren dat wel.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
In elk geval geen klapkaakachtige. Gelet op het gegeven dat ze gefokt zijn voor de kill wil niemand enig risico lopen met zo'n hond. Gelet op het gedrag van de hond zoals in het filmpje zeker niet.Heavy schreef:Wat is een normale hond dan volgens jou? Jij weet ook niet wat jouw hond doet in zo'n situatie hoorWolfsblut schreef:In de States is dat volgens mij een standaard procedure om agressieve klapkaken uit te schakelen. En maar goed ook. Met een normale hond zou dit niet gauw gebeurd zijn. Wel vreemd dat iedereen met de hond te doen had en zich niemand om het slachtoffer bekommerde.ik ook niet.
Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat we niet weten wat onze honden zouden doen in deze situatie. Dat is niet voorbehouden aan klapkaken. Al verwacht ik overigens niet dat mijn Dwergteckel direct neer geschoten zou worden als zij agressief aan de broekspijp van een agent stond te sleuren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja mevrouw Moeder en meneer Vader we hebben u dochter niet kunnen redden omdat haar hond na 7 uur nog aan het beschermen was en er al 3 agenten het ziekenhuis ingebeten waren. Ja en toen ging ze toch echt vanzelf dood.Lemuria schreef:Misschien richtten ze wel op een poot. Maar zo'n beest is zo snel...krijg dat in de hectiek maar eens voor elkaar. Sorry to say, maar als ik lag te stuipen op de grond en Izzy reageerde zo agressief/opgefokt op omstanders zodat ik geen hulp kon krijgen, dan zou ik (met pijn in het hart) toch begrip hebben voor het schieten. Wat moet je anders? MITS ze het genadeschot geven. Want dat gestuip van dat beestje vind ik vreselijk om te zien...Iris-Marie schreef:Ze hadden toch ook kunnen mikken op een lichaamsdeel waar die hond alleen van omvalt? Ze schieten genoeg dus ik mag hopen dat ze dat toch wel eens onder de knie krijgen.
Kom zeg niet mooi en leuk om te zien maar die jank en schreeuwsmoelen staken ook geen poot uit naar het slachtoffer.
Niemand dus.
Hadden ze die hond het genade schot gegeven hadden ze een nog agressievere menigte gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lemuria
Ja dat risico zat er wel in inderdaad. Dan kies je als agent-zijnde ook maar gewoon eieren voor je geldbouvierpoedel schreef: Hadden ze die hond het genade schot gegeven hadden ze een nog agressievere menigte gehad.
-
gonnie
- Zeer actief
Kan natuurlijk ook dat de menigte pissig werd omdat die hond lag te lijden.
Je weet het niet, als ik agent was geweest had ik die hond het genadeschot gegeven.
Je weet het niet, als ik agent was geweest had ik die hond het genadeschot gegeven.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dus met andere woorden gewoon laten liggen en die hond zijn gang laten gaan.Heavy schreef:Ik weet het niet hoor , ik zou denk ik best pissig zijn als dit me overkwam. Een epilepsie aanval is toch iets waar je 9 van de 10 keer vanzelf weer uit komt .

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je zegt het al , zijn baas beschermen met aanvallen van mensen .Heavy schreef:bouvierpoedel schreef:Dus met andere woorden gewoon laten liggen en die hond zijn gang laten gaan.Heavy schreef:Ik weet het niet hoor , ik zou denk ik best pissig zijn als dit me overkwam. Een epilepsie aanval is toch iets waar je 9 van de 10 keer vanzelf weer uit komt .ik heb het filmpje niet bekeken maar de hond beschermde zijn baas ? Wat deed de hond dan.

-
gonnie
- Zeer actief
Nou, ze lieten die man toch nog liggen, ik denk dat als die mensen en de agent gewoon afstand hadden gehouden die hond niemand gebeten had.
Ik begrijp best waarom ze schoten, maar schiet dan goed en zorg dat hij gelijk dood is.
Ik begrijp best waarom ze schoten, maar schiet dan goed en zorg dat hij gelijk dood is.
Groetjes Gonnie.
- iones
- Zeer actief
Denk ik niet. De hond lag te gillen van de pijn en dat raakt de mensen. Het maakt ze gefrustreerd. Als ze de hond vervolgens zo snel mogelijk hadden doodgeschoten, dan was het gillen gestopt en dan waren de mensen niet bozer geweest dan dat ze al waren.Lemuria schreef:Ja dat risico zat er wel in inderdaad. Dan kies je als agent-zijnde ook maar gewoon eieren voor je geldbouvierpoedel schreef: Hadden ze die hond het genade schot gegeven hadden ze een nog agressievere menigte gehad.
Ik twijfel nog steeds over de beweegredenen van de agenten. Want wat al eerder opgemerkt werd, waarom hielden ze zich niet meteen bezig met de man die op de grond lag?
Ja, want volgens mij kunnen ze je niet uit de aanval halen. Dus dan hadden ze de hond ook niet hoeven afschieten. Vooral omdat ze daarna tóch niet gingen helpen.Heavy schreef:Ik weet het niet hoor , ik zou denk ik best pissig zijn als dit me overkwam. Een epilepsie aanval is toch iets waar je 9 van de 10 keer vanzelf weer uit komt .
Als ik daar had gelegen, had ik liever gehad dat ze me gewoon lieten liggen, omdat ze toch niet echt kunnen helpen, en dat ze mijn hond vooral in leven lieten.
Die hond was misschien alles wat die man die daar lag had. Nu heeft hij niets meer. Geen medicatie want dat kan hij natuurlijk niet betalen, en dank zij die agenten is hij nu voortaan echt weerloos, mocht hij weer eens een aanval krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Liesbeth
- Zeer actief
Tijdens een epileptische aanval kan je niet of nauwelijks iets doen voor die persoon. Het enige wat je op zo'n moment (gedurende de aanval) kan doen is zorgen dat degene in kwestie veilig ligt. Pas als de aanval voorbij is kan je de persoon helpen, bv door hem/haar in stabiele zijligging te leggen en rustig toe te spreken.
Dus dat die agenten, zogenoemd, geen oog voor die persoon hadden kan ik me best voorstellen, ze konden hem toch niet helpen.
Maar dan blijft de vraag of het nodig was om die hond af te schieten en waarom er, ná het neerschieten, niet voor gekozen is om die hond uit zijn lijden te verlossen. Dat die hond daar moest creperen vind ik lastig te verkroppen.
Persoonlijk denk ik dat er best tijd was om te zien of de hond zou kalmeren, maar anderzijds kan ik me ook voorstellen dat dat voor die agenten geen optie was. Zeker gezien het land en de stad waarin ze werken.
Dus dat die agenten, zogenoemd, geen oog voor die persoon hadden kan ik me best voorstellen, ze konden hem toch niet helpen.
Maar dan blijft de vraag of het nodig was om die hond af te schieten en waarom er, ná het neerschieten, niet voor gekozen is om die hond uit zijn lijden te verlossen. Dat die hond daar moest creperen vind ik lastig te verkroppen.
Persoonlijk denk ik dat er best tijd was om te zien of de hond zou kalmeren, maar anderzijds kan ik me ook voorstellen dat dat voor die agenten geen optie was. Zeker gezien het land en de stad waarin ze werken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat bedoel ik.Cleva schreef:Nou, even zorgen dat er geen stadsbus over je poten rijdt vind ik op zich ook wel prettig.Liesbeth schreef:Tijdens een epileptische aanval kan je niet of nauwelijks iets doen voor die persoon. Het enige wat je op zo'n moment (gedurende de aanval) kan doen is zorgen dat degene in kwestie veilig ligt. Pas als de aanval voorbij is kan je de persoon helpen, bv door hem/haar in stabiele zijligging te leggen en rustig toe te spreken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- iones
- Zeer actief
Dan hou je die tegen. Kan best als politieagent. Agenten regelen wel eens vaker verkeer. Als de man geholpen had moeten worden en de ambulance had moeten komen, had die stadsbus er ook niet door gekund.Cleva schreef:Nou, even zorgen dat er geen stadsbus over je poten rijdt vind ik op zich ook wel prettig.Liesbeth schreef:Tijdens een epileptische aanval kan je niet of nauwelijks iets doen voor die persoon. Het enige wat je op zo'n moment (gedurende de aanval) kan doen is zorgen dat degene in kwestie veilig ligt. Pas als de aanval voorbij is kan je de persoon helpen, bv door hem/haar in stabiele zijligging te leggen en rustig toe te spreken.
Hond neerschieten is niet altijd goed te praten. In dit geval in ieder geval niet.