Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nieuw hier
Moderator: moderatorteam
-
redcloud
- Vaste gebruiker
nieuw hier
Hallo hondenliefhebbers.
Ik heb mij aangemeld omdat ik een doodzieke pup heb gekocht en wat advies wil krijgen, maar ik zie dat ik me eerst hier moet voorstellen om te kunnen posten dus bij deze.
mvg,
redcloud
Ik heb mij aangemeld omdat ik een doodzieke pup heb gekocht en wat advies wil krijgen, maar ik zie dat ik me eerst hier moet voorstellen om te kunnen posten dus bij deze.
mvg,
redcloud
Laatst gewijzigd door redcloud op 08 jan 2016 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Re: hoi
O bah, hoe lang heb je de pup al? Wat zijn de ziekteverschijnselen of is al bekend wat het is? Welk ras is het? Heb je de fokker gecontacteerd?
Beterschap!
Beterschap!
♥-
redcloud
- Vaste gebruiker
Ik wist niet dat ie doodziek was, hij was en is super vrolijk en druk. Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en heb te horen gekregen dat het 50% kans is dat ie het overleefd.
Heb de pup pas een week maar ben toch wel gehecht geraakt aan hem en ben er kapot van. Fokker baalt ook.
Wil eigelijk meer details vertellen in het medisch forum, dus hopelijk kan ik daar snel posten
Heb de pup pas een week maar ben toch wel gehecht geraakt aan hem en ben er kapot van. Fokker baalt ook.
Wil eigelijk meer details vertellen in het medisch forum, dus hopelijk kan ik daar snel posten
Laatst gewijzigd door redcloud op 31 dec 2015 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat heeft ie dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
redcloud
- Vaste gebruiker
hij heeft coccidiose. Hij had vanaf dag 1 al diaree met bloed, heb toen gelijk de fokker gebeld en gevraagd of ik naar de DA moet, maar die zij dat het door de ontworming en stress komt en dat ik hem carnicure moest geven en dat alles zou goedkomen. Maar het bleek dus een paraciet te zijn en geen wormen. GVD
Laatst gewijzigd door redcloud op 09 jan 2016 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lemuria
Jeses, arm ding...en arme jij. Hebben meer pups uit het nest het? Die zouden ook gecontroleerd moeten worden. Veel sterkte!
Heb je je al aangemeld bij de groep Vaste Gebruikers? Dat moet je doen voor je op andere subfora kunt posten.
Heb je je al aangemeld bij de groep Vaste Gebruikers? Dat moet je doen voor je op andere subfora kunt posten.
-
Lemuria
Da's nu je laatste zorg. Van vuurwerk gaat-ie niet dood.redcloud schreef:ja heb me aangemeld bij vaste gebruikers.
Nu ook nog dat pleuris vuurwerk waardoor waardoor ie van streek raakt.
Het kan een minuut tot een paar dagen duren voor je kan posten. Ik vind de modjes de laatste tijd wel vrij snel reageren
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Wat onwijs klote! Ik hoop dat het beestje er bovenop komt!
Zijn de andere pups uit het nest wel oke?
Zijn de andere pups uit het nest wel oke?
- Iris-Marie
- Zeer actief
Jeses, arme jullie. Ik hoop dat de fokker de andere eigenaren ook even verwittigt.
Het duurt meestal niet langer dan een halve dag, voor zover ik weet. Je zou in de tussentijd je topictitel kunnen aanpassen zodat meer forummers het lezen? Dat je erachter zet dat je pup doodziek is?
Het duurt meestal niet langer dan een halve dag, voor zover ik weet. Je zou in de tussentijd je topictitel kunnen aanpassen zodat meer forummers het lezen? Dat je erachter zet dat je pup doodziek is?
♥-
redcloud
- Vaste gebruiker
Re: nieuw hier, doodzieke pup
Het lullige is dat als ik vorige week direct naar de DA was gegaan, waren zijn overlevingskansen groter. Maar omdat de fokker zei dat het de wormen kuur was en omdat ie zo druk en vrolijk was heb ik gewacht. Ik heb me lesje geleerd, voortaan direct naar de DA. Na de injecties van vanmiddag zat ie te piepen en in z'n poten te bijten, t leek alsof ie erge jeuk had, maar nu is ie weer aan het rennen en slopen. Ik weet dat de fokker liefde voor zijn honden heeft, maar ik hoor geen hond met diaree/bloed en nog een misdiagnose mee te krijgen. Gister kreeg ik opeens een mail van de fokker dat de hond dus een parasiet heeft dus hij weet het ook pas net. Heb niet met 'm over de andere pups gepraat. Fingers crossed dat t goed komt. Kutzooi.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze duivelse parasiet?
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze duivelse parasiet?
Laatst gewijzigd door redcloud op 31 dec 2015 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Contract lijkt me nou ff niet zo belangrijk, Tara!
Dit kan gebeuren.
Heel naar om mee te maken weet ik uit eigen ervaring met een kitten. Gelukkig weet je al snel dat het een parasiet is en ook welke. De medicijnen en de persoonlijke weerstand van de pup moeten nu het werk gaan doen.
En wat t.l.c. van jouw kant....
de duimen draaien hier voor een goede afloop.
Dit kan gebeuren.
Heel naar om mee te maken weet ik uit eigen ervaring met een kitten. Gelukkig weet je al snel dat het een parasiet is en ook welke. De medicijnen en de persoonlijke weerstand van de pup moeten nu het werk gaan doen.
En wat t.l.c. van jouw kant....
de duimen draaien hier voor een goede afloop.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Als de fokker een mail stuurt dat het een parasiet is, zullen meer pups of andere honden het hebben
Een fokker die liefde voor zijn dieren heeft, geeft nooit een pup met diarree waar bloed bij zit mee aan een pupkoper
Ik hoop dat je pup erdoor komt
En de dierenartskosten zijn een probleem voor de fokker, kijk wel even je contract na wat ze hierover in hebben gezet
Een fokker die liefde voor zijn dieren heeft, geeft nooit een pup met diarree waar bloed bij zit mee aan een pupkoper
Ik hoop dat je pup erdoor komt
En de dierenartskosten zijn een probleem voor de fokker, kijk wel even je contract na wat ze hierover in hebben gezet
- Iris-Marie
- Zeer actief
Je hoeft het jezelf niet kwalijk te nemen, aan wat-als'en heb je helemaal niets. Je hebt een pup gekocht van een fokker waar je ervaring mee hebt, en je moet ook uit kunnen gaan van wat jou als koper verteld wordt. Volgende keer weet je het, nu kun je alleen maar duimen en er voor je hond zijn. Ga even achter 't contract aan i.v.m. de DA-kosten. 
Klotezooi zeg. Ik zou echt niet weten wat ik met mezelf aan zou moeten in zo'n situatie. Ik duim voor je.
Klotezooi zeg. Ik zou echt niet weten wat ik met mezelf aan zou moeten in zo'n situatie. Ik duim voor je.
♥-
redcloud
- Vaste gebruiker
Ik begrijp wat je bedoeld en ben het met je eens, maar ik denk niet dat de fokker mij bewust probeerde te naaien.jome schreef: Een fokker die liefde voor zijn dieren heeft, geeft nooit een pup met diarree waar bloed bij zit mee aan een pupkoper
Ik ben er van overtuigd dat hij echt dacht dat het wormen waren.
Mijn vorige hond van deze fokker was in 13 jaar nooit ziek, fokker heeft een mooie professioneel uitziende kennel en is veel met zijn honden bezig.
Hij fokt ze al heel lang en ik ben op het internet ook nog nooit een negatief bericht over hem tegen gekomen.
Het is een van de bekendere kennels van de BENELUX en ik had er volledig vertrouwen in.
De pup was in een zeer hoge prijs categorie en de dierenart kosten komen er ook nog bij maar dat interresseerd me allemaal niks. Als dat beestje maar beter word.
Bij mij heerst nu meer een gevoel van verdriet en teleurstelling, dan woede.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Had de fokker veel verschillende rassen?redcloud schreef:Hij fokt ze al heel lang en ik ben op het internet ook nog nooit een negatief bericht over hem tegen gekomen.
Het is een van de bekendere kennels van de BENELUX en ik had er volledig vertrouwen in.
Veel beterschap voor je pupje!
-
redcloud
- Vaste gebruiker
Cleva bedankt voor je bericht.
Ik open een nieuw topic in het medisch forum
Bedankt allemaal, ik houd jullie op de hoogte.
Ik open een nieuw topic in het medisch forum
Bedankt allemaal, ik houd jullie op de hoogte.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Welkom hier op dit forum al is de aanleiding natuurlijk niet best.
Ik hoop dat je pup snel weer opknapt en op zal groeien tot een mooie gezonde hond waar je veel plezier mee hebt.
Ik hoop dat je pup snel weer opknapt en op zal groeien tot een mooie gezonde hond waar je veel plezier mee hebt.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Als een pup een wormenbesmetting heeft, die zo ernstig is dat de pup diarree met bloed heeft, doe je een pup niet weg.redcloud schreef: Ik begrijp wat je bedoeld en ben het met je eens, maar ik denk niet dat de fokker mij bewust probeerde te naaien.
Ik ben er van overtuigd dat hij echt dacht dat het wormen waren.
Fijn dat je vertrouwen in je fokker hebt, dat is belangrijk.
De dierenarts kosten zou ik zeker door de fokker laten betalen, die heeft een zieke pup 'afgeleverd'
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
2 topics over hetzelfde onderwerp 
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Dit was voor ts was toegelaten tot de rest van het forummosquito1980 schreef:2 topics over hetzelfde onderwerp

- iones
- Zeer actief
Ja, maar in mijn geval hadden mijn konijnen het. Die heb ik moeten dwangvoeren om ze er doorheen te krijgen. En daarmee kreeg ik ze er toch weer bovenop. Maar die bacterie kon altijd weer de kop op steken. Bij minder resistentie kregen ze het weer.redcloud schreef: Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze duivelse parasiet?
Coccidiose is erg besmettelijk, de bacterie komt naar buiten via de ontlasting. En waarschijnlijk heeft jouw pup dit al opgelopen voordat jij hem had. Dit houdt in dat je de fokker moet waarschuwen omdat hij zijn kennel moet ontsmetten, en omdat zijn teef het waarschijnlijk ook heeft en de andere pups. Sterkte met de situatie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen