Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Lieske1977

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Bedankt voor de tip van de minicursus, Joey. Ik heb me aangemeld!

Eerder vandaag heb ik me ingeschreven voor de online cursus van De Rooij fotografie. Bijna honderd euro, dus best veel geld, maar voor zover ik kan inschatten is het wel een duidelijke en mooi opgebouwde cursus mét praktijkopdrachten. Ik ga er de komende tijd lekker mee aan de gang; fijn om een nieuwe uitdaging te hebben!
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik heb mn jaar abbo op zoom vorig jaar afgesloten en dan kan je ook video's bekijken . Maar als ik nu klik op afsluiten zie ik alleen maar staan voor 3 maanden. Ze zijn overgenomen volgens mij :(
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Joey.K schreef:Ik heb mn jaar abbo op zoom vorig jaar afgesloten en dan kan je ook video's bekijken . Maar als ik nu klik op afsluiten zie ik alleen maar staan voor 3 maanden. Ze zijn overgenomen volgens mij :(

O?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Je kon voorheen ook dingen met ledenkorting bestellen dat is ook weg. Of ik kijk met mn neus hoor.. zou ook best kunnen
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik heb toen ook Zoom gehad met DVD's. Nooit een gekeken haha.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

sjm schreef:Ik heb toen ook Zoom gehad met DVD's. Nooit een gekeken haha.
Zelfde hier. :mrgreen: Ik denk er ook nooit aan, zonde eigenlijk wel.
sjm
Zeer actief

_Leonie schreef:
sjm schreef:Ik heb toen ook Zoom gehad met DVD's. Nooit een gekeken haha.
Zelfde hier. :mrgreen: Ik denk er ook nooit aan, zonde eigenlijk wel.
Eigenlijk wel.. Maarja, om ze nou ook echt te gaan kijken is ook zo wat... :engel:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vond ze wel leuk hoor om te kijken ;)

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb nog steeds een abo op zoom en kan in de app op mijn iPad nog steeds filmpjes kijken, maar doe het eigenlijk nooit :) Filmpjes blijven wel gewoon staan. Maar ik heb ook wel eens het idee dat als je zoom volgt op Facebook je alles ook te zien krijgt wat ook in het blad staat.
Afbeelding
Groetjes Marja
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Weet iemand dat toevallig: als ik van een Canon 1000D naar een Nikon D3100 overstap, ga ik dan vooruit qua body?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ze zijn heel anders. Er zijn mensen die niks met een nikon kunnen ;)

sjm
Zeer actief

Canon en Nikon is heel persoonlijk.
Canon is mijn merk. Ik zou niet zomaar over kunnen stappen naar Nikon.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

toots schreef:Ze zijn heel anders. Er zijn mensen die niks met een nikon kunnen ;)
Precies dit ja ;) Ik ben begonnen met een nikon spiegelreflex, maar ik kon er in mijn ogen niet voldoende uithalen. Toen flink gespaard en uiteindelijk voor canon gegaan en dat was voor mij de beste keuze ;) Qua body durf ik niet te zeggen of de één beter is dan de andere
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kan juist weer beter overweg met nikon dan met canon. Dus inderdaad heel persoonlijk
hakunamatata
Zeer actief

Dankjewel voor de reacties. Daar had ik niet eens aan gedacht. Al moet ik zeggen dat ik de Nikon (weet. Niet welke helaas) van mijn zus vaak fijner vind dan mijn Canon. Maar ook mede omdat die minder snel vind dat er te weinig licht was en sneller was.

Edit: het waarom van deze vraag. Ik kan een zo goed als nieuwe Nikon D3100 overnemen voor aardig prijsje. En weet ook iemand die mijn camera misschien voor zacht prijsje wil overnemen. Dus als het wel iets verbetering betekend dan zou dit mooie kans zijn. Maar had dus niet gedacht aan überhaupt verschillen tussen Canon en Nikon.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 08 jan 2016 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ben dan weer voor Sony ;) En als er iets anders komt zal dat eerder nikon zijn dan canon.

Om dat te weten kun je het beste even gaan voelen etc en testen in een shop ;)

Als je nikon fijner vond is het wel de moeite om even te kijken natuurlijk. Ik heb niks met canon.

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hakunamatata schreef:Weet iemand dat toevallig: als ik van een Canon 1000D naar een Nikon D3100 overstap, ga ik dan vooruit qua body?
tja hier ook een Canon fiel, ik heb een hekel aan Nikon wel geprobeerd :wink: no match. de resultaten bleven uit zeg maar
waar je naar moet kijken zijn de specificaties, van iso prestaties, frames per seconde en wat voor volgsysteem erin zit, tracking system, het aantal crosspoints enz...... en dat kun je allemaal op het internet vinden.( wat wil je ermee gaan fotograferen) wat wil je in de toekomst met lenzen, .......noem het maar op :wink:
ik zou het allemaal even tegen elkaar afzetten
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden

Ongelezen bericht door Marc147 »

hakunamatata schreef:Dankjewel voor de reacties. Daar had ik niet eens aan gedacht. Al moet ik zeggen dat ik de Nikon (weet. Niet welke helaas) van mijn zus vaak fijner vind dan mijn Canon. Maar ook mede omdat die minder snel vind dat er te weinig licht was en sneller was.

Edit: het waarom van deze vraag. Ik kan een zo goed als nieuwe Nikon D3100 overnemen voor aardig prijsje. En weet ook iemand die mijn camera misschien voor zacht prijsje wil overnemen. Dus als het wel iets verbetering betekend dan zou dit mooie kans zijn. Maar had dus niet gedacht aan überhaupt verschillen tussen Canon en Nikon.
De fotosite DPreview heeft daar voor een handige compare features functie: http://www.dpreview.com/products/compar ... ikon_d3100, inclusief links naar reviews van de camera.

Ik zelf zou nu geen D3100 meer kopen, het model is al meer dan 5 jaar oud, en technologie heeft in die tijd niet stilgestaan.

Ik ga er vanuit dat je geen extra lenzen hebt bij de 1000D, want die kan je niet meenemen naar Nikon.

(ik zou zelf nooit overstappen naar Nikon, maar dat terzijde ;) )
hakunamatata
Zeer actief

Ontzettend bedankt voor alle reacties. Ook die laatste twee, hier kan ik zeker wat mee :D

Wat grappig die verschillen ook in voorkeur, ieder toch een merk dat diegene meer ligt. Daar ben ik nog even over na gaan denken. Op het dierenasiel hebben we twee spiegelreflexcamera's om de asieldieren te fotograferen. Je raadt het al: Een Canon en een Nikon. Eigenlijk kan ik met beide prima overweg, maar bedenk me nu dat ik toch meestal de Nikon pak. En dat dit misschien niet alleen om de lens die erop zit is. Ook al de voorkeur voor de camera van mijn zus die ook van Nikon was. Misschien ben ik dus juist iemand van de Nikon-camera's!

Nu heb ik met behulp van die link (top!) en de punten om op te letten (ook superfijn!) even gekeken naar beide body's. Op vrijwel alle punten kan je met de Nikon D3100 meer dan met de Canon EOS 1000D. Vooral Isowaardes (waar ik bij mijn camera vaker tegenaan loop) en de pixels vielen mij positief op. Hm, ik krijg steeds meer het idee dat deze camera misschien wel wat voor mij is om mee verder te gaan.

Fotograferen doe ik heel random. Voornamelijk huisdieren en kinderen, maar verder ook maar net wat ik tegenkom. Ik hoef geen topfoto's te kunnen maken (heb het geld ook niet voor de benodigdheden :P ) maar was wel al aan het kijken naar een nieuwe lens voor op mijn camera. Die zoektocht is gestaakt omdat een van mijn katten toen medische kosten ging maken. Inmiddels was ik er toch weer over aan het denken. De Nikon zou ik mogen overnemen voor €250,- en voor de Canon moet ik nog een prijs bedenken.

Bedankt dus voor alle reacties, heb ik erg veel aan. Ik ga nu eerst even navragen of degene die mijn Canon wel wilde nog interesse heeft (en prijs bedenken wat ik daarvoor zou kunnen vragen) en dan even goed overwegen. Maar veel verlies zal ik dus op zich niet gaan maken naar mijn idee. Kan ik daarna misschien alsnog gaan kijken naar een mogelijke extra lens voor de camera.
Afbeelding
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden

Ongelezen bericht door Marc147 »

hakunamatata schreef:Ontzettend bedankt voor alle reacties. Ook die laatste twee, hier kan ik zeker wat mee :D

De Nikon zou ik mogen overnemen voor €250,- en voor de Canon moet ik nog een prijs bedenken.
250 euro is teveel. Een Nikon D3200 is nieuw, met kitlens, al 299,-
En de nog modernere D3300 komt op 400euro

En vergelijk ze even, en de reviews
hakunamatata
Zeer actief

Marc147 schreef:
hakunamatata schreef:Ontzettend bedankt voor alle reacties. Ook die laatste twee, hier kan ik zeker wat mee :D

De Nikon zou ik mogen overnemen voor €250,- en voor de Canon moet ik nog een prijs bedenken.
250 euro is teveel. Een Nikon D3200 is nieuw, met kitlens, al 299,-
En de nog modernere D3300 komt op 400euro

En vergelijk ze even, en de reviews
:80: Dan is €250,00 zeker te veel. En ik ga weer even lezen, wederom een bedankt! :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Als je boven die 250 100 erbij doet heb je deze nieuw

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... KSRl-HPnx8

Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik heb ook nog een Nikon D3100 maar zit eraan te denken om een nieuwe camera te kopen. Ik kon op zich prima met mijn Nikon overweg maar ik heb toch altijd spijt gehad dat ik niet voor de Canon ben gegaan. Daar heb ik ook mee gewerkt en die vond ik toch fijner. Maarrrr, bij de Nikon heb ik wel een extra lens gekocht die ik dan weer bij de Canon nieuw moet kopen. Maar ik wil ook wat meer met video gaan doen en daar is Nikon dan weer vrij slecht mee. Of zal ik toch voor een systeemcamera gaan? Al die dilemma's!

En dan is de vraag, ga ik voor de goedkopere 1200D of voor de duurdere 700D? Heeft iemand tips?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik zou dan toch overstappen voor je teveel uitbreid en het echt dood en dood zonde is om nog over te stappen, in mijn ervaring, als iets je niet helemaal voegt dan gaat dat ook niet gebeuren, dus ..... ik zou dan toch overstappen op dat andere systeem
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Waarom zou je voor een systeemcamera gaan in plaats van spiegelreflex? Ik had daar een heel specifieke reden voor (spiegelreflex lag op een gegeven moment te verstoffen vanwege gewicht + formaat). Spiegelreflex is wel veelzijdiger. Systeemcamera heeft zo z'n beperkingen. Voor mij wogen de nadelen van een systeemcamera tov spiegelreflex niet op tegen de voordelen. Maar dat is vooral vanwege het feit dat ik weinig heb aan een super goede camera die ik nooit meeneem en dan beter een iets minder goede camera kan hebben die ik wel bijna altijd meeneem
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ik vraag me af wat jij de beperkingen vindt van een systeemcamera. Tegenwoordig zijn er systeemcamera's waar een spiegelreflex nog niet aan kan tippen.
Ik heb beide camera's, en de enige reden waarom ik nog een spiegelreflex heb is dat mijn voorliefde ligt bij het fotograferen van vogels en dus mm nodig heb. En voor de systeemcamera zijn die lenzen er niet, of de camera gaat heel erg uit balans. Als je tot de 200 mm blijft is een systeemcamera net zo goed als een spiegelreflex. Sterker mijn mooiste landschapfoto's komen uit mijn systeemcamera.
Daarbij neem je de systeemcamera sneller mee vanwege het gewicht.
Ik heb zelf de sony a6000, deze camera heeft 11 fbs, dat haalt bij bijv. Canon alleen de 7dII maar. Voor het fotograferen van honden is dat meer dan voldoende. Qua ruis levert de systeemcamera zelfs betere prestaties als mijn canon 7dII.
Dus dat een systeemcamera minder is dan een spiegelreflex hoeft helemaal niet zo te zijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Geen zoeker, handmatige focus is vaak lastiger, crop factor kan zowel voordeel als nadeel opleveren, minder keuze in lenzen of via een adapter wat weer zorgt dat je niet alle opties van de lens kunt gebruiken.
En ja, ik fotografeer ook graag vogels. Maar aangezien ik de spiegelreflex domweg nooit meenam vanwege gewicht en formaat, heb ik ook voor de vogeltjes met aan m'n systeemcamera.
Daarom vraag ik dus ook wat de reden is om een systeemcamera te overwegen. Als het gewicht en formaat niet zo interessant is, maar je wel graag veelzijdigheid van de camera hebt qua lens-gebruik, zou ik toch echt voor een spiegelreflex gaan. Wil je liever een compactcamera met extra's en ook redelijk kunnen filmen, dan zou ik voor een systeemcamera gaan. Filmen was voor mij een leuke bonus. Gewicht het allerbelangrijkst. Verwisselbare lenzen een plus.
Wat ik bij mijn Nikon 1 mis zijn de zoeker, makkelijk handmatig focussen, macro-functie (opgelost met een stel goedkope voorzetlensjes uit China) en een stand om RAW+JPG tegelijk te schieten. Oh, en ik wil nog een telelens erbij, maar die is gruwelijk duur (1000 euro), dus ik ga eerst maar sparen voor adapter + tweedehands normale Nikon-lens van 70-300 mm. Dan kan ik hopelijk op een gegeven moment die lens weer doorverkopen met niet al te veel verlies en dan de 70-300 mm lens met Nikkor 1 vatting kopen
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Fotogravinnetje schreef:Waarom zou je voor een systeemcamera gaan in plaats van spiegelreflex? Ik had daar een heel specifieke reden voor (spiegelreflex lag op een gegeven moment te verstoffen vanwege gewicht + formaat). Spiegelreflex is wel veelzijdiger. Systeemcamera heeft zo z'n beperkingen. Voor mij wogen de nadelen van een systeemcamera tov spiegelreflex niet op tegen de voordelen. Maar dat is vooral vanwege het feit dat ik weinig heb aan een super goede camera die ik nooit meeneem en dan beter een iets minder goede camera kan hebben die ik wel bijna altijd meeneem
Omdat ik kleine handen heb, dus een spiegelreflex is niet iets wat ik heel makkelijk vast kan houden. Daarnaast merk ik ook dat ik de Nikon minder vaak meeneem ook door het gewicht en alles wat ik daarnaast mee moet zeulen. Maar ik wil wel de kwaliteit van een spiegelreflex. Vandaar dus.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik wil eigenlijk ook over naar een systeem camera.
En dan met een macro lens een een goede allround lens.

tycha
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Geen zoeker, handmatige focus is vaak lastiger, crop factor kan zowel voordeel als nadeel opleveren, minder keuze in lenzen of via een adapter wat weer zorgt dat je niet alle opties van de lens kunt gebruiken.
En ja, ik fotografeer ook graag vogels. Maar aangezien ik de spiegelreflex domweg nooit meenam vanwege gewicht en formaat, heb ik ook voor de vogeltjes met aan m'n systeemcamera.
Daarom vraag ik dus ook wat de reden is om een systeemcamera te overwegen. Als het gewicht en formaat niet zo interessant is, maar je wel graag veelzijdigheid van de camera hebt qua lens-gebruik, zou ik toch echt voor een spiegelreflex gaan. Wil je liever een compactcamera met extra's en ook redelijk kunnen filmen, dan zou ik voor een systeemcamera gaan. Filmen was voor mij een leuke bonus. Gewicht het allerbelangrijkst. Verwisselbare lenzen een plus.
Wat ik bij mijn Nikon 1 mis zijn de zoeker, makkelijk handmatig focussen, macro-functie (opgelost met een stel goedkope voorzetlensjes uit China) en een stand om RAW+JPG tegelijk te schieten. Oh, en ik wil nog een telelens erbij, maar die is gruwelijk duur (1000 euro), dus ik ga eerst maar sparen voor adapter + tweedehands normale Nikon-lens van 70-300 mm. Dan kan ik hopelijk op een gegeven moment die lens weer doorverkopen met niet al te veel verlies en dan de 70-300 mm lens met Nikkor 1 vatting kopen
Jij gaat hierbij uit van jouw Nikon J1, dat is ongeveer een van de eerste systeemcamera's een leuk instapmodel maar meer ook niet.
Mijn systeemcamera heeft wel een zoeker. Er bestaan ook fullframe systeemcamera's, en handmatig scherpstellen gaat bij die van mij net zo makkelijk als automatisch. Qua hoeveelheid lenzen die er zijn, zijn er inderdaad minder dan voor een spiegelreflex, maar dat aanbod wordt alleen maar beter. En de lenzen die er bijvoorbeeld zijn voor de Sony, zijn gewoon allemaal goed. Niet voor niets stappen heel veel fotografen over van de spiegelreflex naar de systeemcamera.
Maar net als bij de spiegelreflex camera heb je ook bij de systeemcamera, goed, beter, best, en goedkoop, duurder, duur. Aan kwaliteit hangt nu eenmaal een prijskaartje. Ik weet wel dat ik mijn systeemcamera veel vaker bij me heb als mijn spiegelreflex, die gaat alleen maar mee als ik speciaal op stap ga voor het fotograferen van vogels of wildlife.
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”