In de tuin uitlaten is niet uitlaten. Dat is laten plassen en poepen. Uitlaten is even naar buiten, even dingen bekijken, even snuffelen, even wandelen, even energie kwijt raken (want dat hebben ze, 's ochtends!). Je schreef toch dat je 'm in de tuin uit wilde laten 's ochtends? Of heb je een enorm terrein en eigen bos? Ik ging voor 't gemak uit van een leuk knus tuintje.Louiske schreef:Heb toch niet gezegd dat ik geen tien minuten eerder wil opstaan? Tis gewoon dat we geen zes weken verlof kunnen nemen!? Er moet nog geld binnenkomen ook hé. En sommigen mensen werken daarvoor.Iris-Marie schreef:Welkom! Labradors zijn leuk
Ten eerste is een trainingsdoekje geen vervanging voor buiten leren plassen, het is meer binnen plassen zonder de rommel. Het kan natuurlijk wel, maar het duurt een stuk langer (want binnen>buiten is een kleinere overgang dan binnen>trainingsdoek>buiten) en ik zou het zeker niet doen alleen omdat je geen tijd hebt om je pup te laten plassen. Je kunt toch je wekker iets eerder zetten? Een pup heeft 's ochtends zo geplast, hoor. Ik vind dat een beetje een slecht doordacht excuus. Als je in een appartement woont en niet elke keer met de trap/lift naar beneden wilt snap ik het wel, maar dat is anders dan geen zin hebben om tien minuutjes eerder wakker te worden. Als je dat er al niet voor over hebt.
.
Jammer dat hier alles zo negatief wordt geïnterpreteerd...doet me twijfelen om hier opt forum te blijven.
De tip van een herplaatser is dan het overwegen waard, maar ik beslis daarin niet alleen.
En ik zal mijn vragen in de topics stellen die daarvoor dienen.
Ik vind je behoorlijk verwijtend en onnodig sarcastisch overkomen met je 'sommige mensen werken daarvoor'. Ik moet ook werken voor mijn geld, ik heb ook andere dingen aan m'n kop. En als ik dat niet kan met een pup had ik geen pup moeten nemen of een andere baan moeten kiezen. Het is niet anders, keuzes moeten gemaakt worden. Je kunt toch ook geen kind nemen en de eerste week gelijk weer fulltime werken, of zie ik dat verkeerd?
Ik probeer het echt niet negatief te interpreteren, maar het komt over alsof je een roze bril op hebt. En ja, die moet even afgezet worden denk ik. Dat is niet sneu of beledigend bedoelt. Ik gun jou en je gezin van harte een pup, het is ook hartstikke leuk, maar overdenk alles heel goed en zorg dat je ècht de tijd hebt om een pup te kunnen bieden wat hij/zij nodig heeft. Zoals ik het voorgeschoteld krijg op m'n beeldscherm kan dat gewoon nu niet, niet op een verantwoorde manier voor de pup. Dat onze reacties niet zo positief zijn als je hoopte is niet meteen een aanval op jouw dromen en wensen. Het is alleen om je te helpen een overwogen beslissing te nemen. 't Is niet niks, een hond.
Fijn dat je een herplaatser overweegt. Het is natuurlijk jullie keuze, maar ik (en een aantal anderen) proberen aan te geven dat niet elke herplaatser een vals kutbeest is. Dat weet jij misschien al, maar heel veel mensen willen geen herplaatser omdat ze denken dat het allemaal probleemhonden zijn. Dat is dus absoluut niet zo.
Hoe dan ook, jullie gaan sowieso wel een leuke hond/pup vinden die bij het gezin past. Die kansen worden nog groter als je alles 100% nuchter op een rijtje hebt en alles aan de hond kunt bieden.
Het is hier best leuk hoor, er zijn hier zat mensen die bereid zijn te helpen in jullie zoektocht
Edit: valt er niet iets aan te passen en doen in jullie werk? Thuis werken, de hond mee, andere indeling? Desnoods iemand die op kan passen op de pup? Hebben jullie daarover nagedacht of is alleen laten de enige optie?