Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hallo

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: hallo

Ongelezen bericht door Gollum »

mosquito1980 schreef::LOL:
Alex heeft als 4 maanden oude de "Gelegids" in 1 miljoen stukjes gescheurd..... wij gingen naar de bioscoop en dachten dat alles pup zeker was :cheer:
Nooit een foto van gemaakt, jammer
Leuk he pups, ik heb er nooit meer een durven nemen :mrgreen:

Ik heb maandenlang dikke elastieken om de knoppen van de kasten gehad omdat mevrouw met 8 weken al doorhad dat als je de knop in je bek neemt en achteruit loopt het kastje opengaat :cheer:
En mijn prachtige weelderige plant was na een paar maanden aan de onderkant helemaal kaal omdat die grote bladeren zo leuk waren om mee te spelen :mann:
Behang scheuren, plinten knagen, de salontafel bezetten en er niet meer uit willen, blaffen als ze iets niet mocht, gaten in al mijn kleren van de puppentandjes..

Ja leuk! Neem een pup! :LOL:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lemuria schreef:Als dat mijn vloerbedekking was, had ik 'm er ook uitgetrokken hoor :F:
:LOL:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lemuria schreef:Als dat mijn vloerbedekking was, had ik 'm er ook uitgetrokken hoor :F:
Ik was er stiekum ook wel blij mee, konden we eindelijk wat knaps neerleggen :mrgreen:
Louiske
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Louiske »

Goed geraden dat ik niet meer terug kom, we nemen zelf wel onze beslissing zonder jullie raad.
Ken genoeg mensen die een hond hebben en die het anders doen, jullie zouden hen allemaal een voor één afschieten.
Niets is wat het lijkt, zeker niet op een forum.
En ik schaam mij in jullie plaats voor de manier waarop jullie nieuwe leden 'verwelkomen'. Doe zo voort. Maak er dan een gesloten forum van hé.
Ik ga mijn energie hier niet meer verspillen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Je hoeft het toch niet met iedereen eens te zijn? Een beetje ondankbaar dit, want heel veel mensen hebben de moeite genomen je advies te geven...
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Louiske schreef:Goed geraden dat ik niet meer terug kom, we nemen zelf wel onze beslissing zonder jullie raad.
Ken genoeg mensen die een hond hebben en die het anders doen, jullie zouden hen allemaal een voor één afschieten.
Niets is wat het lijkt, zeker niet op een forum.
En ik schaam mij in jullie plaats voor de manier waarop jullie nieuwe leden 'verwelkomen'. Doe zo voort. Maak er dan een gesloten forum van hé.
Ik ga mijn energie hier niet meer verspillen.
Ik snap je volkomen. Jammer dat je weggaat. Er zijn ook mensen die wel fatsoen hebben.
Veel plezier met je aanstaande pupje.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cinnepin schreef:
Ik snap je volkomen. Jammer dat je weggaat. Er zijn ook mensen die wel fatsoen hebben.
Wat een vervelende, negatieve drammer ben jij. En je mag mijn hele historie nakijken, ik zeg zelden iets negatiefs over iemand.
Dit topic staat vol van de goede adviezen, ze passen alleen niet in het straatje van ts.

En Louiske; ik denk dat je de combinatie kleine kindjes en een pup schromelijk onderschat.
Een pup moet op de onhandigste momenten plassen, heeft een fase waarin hij in álles bijt, inclusief je kinderen en het is behoorlijk moeilijk om consequent op te bieden als je ook nog op moet letten dat je peuter/kleuter niks uitspookt.
Overigens, ik heb 2 kinderen, van 1,5 en 3,5 jaar en 2 honden, 1 daarvan een Spaanse asielhond van 5 jaar, die bij ons gekomen is toen de jongste 9 maanden was.
Cinnepin
Zeer actief

kipo schreef:
Cinnepin schreef:
Wat een vervelende, negatieve drammer ben jij. En je mag mijn hele historie nakijken, ik zeg zelden iets negatiefs over iemand.
Dit topic staat vol van de goede adviezen, ze passen alleen niet in het straatje van ts.

En Louiske; ik denk dat je de combinatie kleine kindjes en een pup schromelijk onderschat.
Een pup moet op de onhandigste momenten plassen, heeft een fase waarin hij in álles bijt, inclusief je kinderen en het is behoorlijk moeilijk om consequent op te bieden als je ook nog op moet letten dat je peuter/kleuter niks uitspookt.
Overigens, ik heb 2 kinderen, van 1,5 en 3,5 jaar en 2 honden, 1 daarvan een Spaanse asielhond van 5 jaar, die bij ons gekomen is toen de jongste 9 maanden was.
Ik zeg toch ook niet dat IEDEREEN zo is? En waarom gelijk op de man spelen?
En ik zie gewoon bij heel veel nieuwelingen dat er mensen flauw doen..en heel typisch het zijn steeds dezelfde.
Zeg je er wat van krijg je de hele kliek op je hals. En dat is geen zielig gedrag?
Maar ik weet dat ik niet de enige ben die dit ziet, alleen komt niet iedereen er voor uit.
Maar mij maakt het verder niet uit. Kennelijk heerst er bij mensen die zich zo rot gedragen tegen anderen ergens frustratie?
Ik kom op verschillende fora en hier is het toch wel het ergste.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Nou ik hoor alvast bij geen enkele kliek hier. En ik reageer ook al nooit omdat anderen dat ook doen, ik constateer dat ik jou erg negatief vind. En als het je niet uitmaakt, waarom kom je er dan in zoveel verschillende topics op terug.
Cinnepin
Zeer actief

kipo schreef:Nou ik hoor alvast bij geen enkele kliek hier. En ik reageer ook al nooit omdat anderen dat ook doen, ik constateer dat ik jou erg negatief vind. En als het je niet uitmaakt, waarom kom je er dan in zoveel verschillende topics op terug.

ik neem het voor mensen op die zich * weggepest * voelen.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Nou bravo dan maar.
Cinnepin
Zeer actief

Ja ik hou niet zo van dat getreiter.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet alles wat gepest of getreiter lijkt, is dat ook. Bovendien kijk je nogal de neiging te hebben negatief in te vullen waar je maar kunt. Je kunt mensen die zich "weggepest" voelen beter helpen die ze in te laten zien dat het allemaal niet vervelend bedoeld is, wat in het gros van de situaties het geval is, dan ze lekker te gaan bevestigen in dat negatieve gevoel, wat nergens voor nodig is
Cinnepin
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Niet alles wat gepest of getreiter lijkt, is dat ook. Bovendien kijk je nogal de neiging te hebben negatief in te vullen waar je maar kunt. Je kunt mensen die zich "weggepest" voelen beter helpen die ze in te laten zien dat het allemaal niet vervelend bedoeld is, wat in het gros van de situaties het geval is, dan ze lekker te gaan bevestigen in dat negatieve gevoel, wat nergens voor nodig is
Ik snap het wel. en heb toch ook gezegd dat er ook aardige mensen zijn?
Maar bij sommige mensen weet ik gewoon zeker dat ze het wel zo rot bedoelen. Ik kom niet uit een ei ;)
Maar natuurlijk ontkennen ze dat en zitten ze ineens in het slachtoffer rol met * zo bedoelde ik het niet * Als je volwassen bent behoor je je ook zo te gedragen en geen nieuwelingen weg te pesten.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Het beste advies wat ik heb: lees je in. Het grootste deel van het forum is openbaar en de vaste gebruikers posten ook daar. Lees eerst eens mee en bepaal dan of het bij je past en of je jezelf in staat acht om 'ongewenste' reacties naast je neer te leggen.
Cinnepin
Zeer actief

Vaak leg ik er mezelf ook wel bij neer of negeer het. Maar als het mij opvalt dat het vaak bij nieuwelingen gebeurt of mensen die een vraag hebben en echt een serieus antwoord willen dan heb ik zoiets dat er wat aan gedaan moet worden.
Ik neem aan dat we hier allemaal hondenliefhebbers zijn dus delen we een zelfde hobby, hoe fijn is het dan om van elkaar te leren en leuk over onze hobby te praten ipv zo flauw te doen?
Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Sorry maar ook ik reageer weinig en al zeker niet negatief. Ik zeg gewoon de waarheid.
Ik heb zelf een labrador van nu 7 maanden dus weet waar ik het over heb.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Cinnepin
Zeer actief

Shari schreef:Sorry maar ook ik reageer weinig en al zeker niet negatief. Ik zeg gewoon de waarheid.
Ik heb zelf een labrador van nu 7 maanden dus weet waar ik het over heb.
Ik heb het ook niet over jou ;) Maar er zijn wat mensen die er een beetje uitspringen. En die mensen weten dat zelf ook wel ;)
Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Nou wat ik heb gelezen is er helemaal niks gemeens gezegd en is er alleen gezegd dat de mogelijkheid bestaat dat ts een pup aanschaffen overschat. En de reactie van de ts is dan meteen in de verdediging schieten. Dat is in het kort wat ik er uit haal. Dus geen gemenigheden.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Cinnepin
Zeer actief

Natasja 2005 schreef:Nou wat ik heb gelezen is er helemaal niks gemeens gezegd en is er alleen gezegd dat de mogelijkheid bestaat dat ts een pup aanschaffen overschat. En de reactie van de ts is dan meteen in de verdediging schieten. Dat is in het kort wat ik er uit haal. Dus geen gemenigheden.

Mijn ervaring gaat ook niet alleen om dit topic. Ik zie steeds in topics diezelfde mensen die er steeds uitspringen zeg maar.
Ik zie dit vooral bij nieuwelingen, ze worden niet erg aardig ontvangen ;)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

In het ruime jaar dat ik hier nu rondloop, heb ik juist die mensen waar jij zo op afgeeft erg leren waarderen. Hun uitgesproken mening, hun eigen manier van dingen onder woorden brengen (die inderdaad niet altijd even vriendelijk lijkt, met nadruk op het woord 'lijkt'), hun relativeringen en vooral het feit dat ze het beste voor hebben met de honden.
kipo
Zeer actief

Dus je gaat een niet gepestte nieuweling bijstaan tegen pesters.
En je vindt jezelf niet negatief?
Cinnepin
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:In het ruime jaar dat ik hier nu rondloop, heb ik juist die mensen waar jij zo op afgeeft erg leren waarderen. Hun uitgesproken mening, hun eigen manier van dingen onder woorden brengen (die inderdaad niet altijd even vriendelijk lijkt, met nadruk op het woord 'lijkt'), hun relativeringen en vooral het feit dat ze het beste voor hebben met de honden.

Zo zie ik het helaas * nog * niet. En andere nieuwkomers ook niet. En op die manier voel je je als nieuwkomer niet erg welkom. En dat begrijp ik maar al te goed ( alleen ik laat me niet zo snel wegpesten ).
Het is gewoon jammer dat het op die manier gaat :)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nee, maar ze gaan het ook niet zo zien als je ze gaat lopen bevestigen dat die mensen lopen te pesten. Je kunt jezelf een slachtofferrol aanpraten. Of je kunt weigeren jezelf ooit als slachtoffer te zien. Jij stopt jezelf in het vakje van slachtoffer. Moet je niet doen. Je kunt hun manier van posten vervelend vinden, maar negeer het dan gewoon. Of haal eruit wat je kunt gebruiken. Sommige mensen zullen echter nooit met kritiek, of andere meningen dan zijzelf hebben, om kunnen gaan en daardoor altijd problemen krijgen op fora als dit
Cinnepin
Zeer actief

We zien wel hoe het loopt
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gut wat een calimerotjes toch weer... ik heb een pup van nu 7 maand. En ja ik ben 3 weken thuis geweest voor hem (wisten ze al een jaar op mn werk alleen niet precies wanneer) daarna was en is nog steeds de puppyoppas er voor hem... en ja 3 weken had hij hier nog niet genoeg aan gehad ik wil niet dat hij in zn zeik of schijt moet liggen hij is nu al weken geheel zindelijk en draait met de grote honden mee in t schema... maar ja je moet er wat voor over hebben idd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
malinois schreef:Gut wat een calimerotjes toch weer... ik heb een pup van nu 7 maand. En ja ik ben 3 weken thuis geweest voor hem (wisten ze al een jaar op mn werk alleen niet precies wanneer) daarna was en is nog steeds de puppyoppas er voor hem... en ja 3 weken had hij hier nog niet genoeg aan gehad ik wil niet dat hij in zn zeik of schijt moet liggen hij is nu al weken geheel zindelijk en draait met de grote honden mee in t schema... maar ja je moet er wat voor over hebben idd
Klein verschilletje; jij hebt een roedel. Voor t.s. wordt het de eerste hond. :wink:
Ja maar hier blijft ie dus nu nog steeds niet uren alleen... :) er is dan altijd nog de oppas.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

@Cinnepin: Ik maak het zélden mee dat iemand zo massaal mensen hier tegen zich in het harnas jaagt als in jouw geval.

En daarbij is er 1 gemeenschappelijke factor. Rara wat dat is. (Hint: het is geen wát maar een wié).
Trek er je conclusies uit. Of niet. Net waar je zin in hebt. Dat eeuwige gejank over gepest...er zijn genoeg nieuwe leden die zich naadloos "aanpassen" en trouwe posters worden die lol hebben in het forum, dus het is geen algemeen iets dat nieuwe leden negatief bejegend worden. Ik kan ook niet door 1 deur met enkele leden. So be it. Af en toe een aanvarinkje en gaan met die kraan. No hard feelings. Het is een fórum.
Cinnepin
Zeer actief

Nee daarom hoor ik het van nieuwe leden....
Maar de meeste mensen die anderen treiteren mankeren zelf wat in hun prive leven, dus laat ik het daar maar bij houden :)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Och gut daar zijn de zogenaamde pb's weer...
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”