Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen met zwanger hondje
Moderator: moderatorteam
-
Juultje25
- Vaste gebruiker
Re: Voorstellen met zwanger hondje
Dat was ook de conclusie van de dierenarts ook inderdaad Dagmar! Het zijn er teveel geweest in haar buikje.. Ze hebben gewoon niet allemaal voldoende kunnen groeien..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nee natuurlijk speelt het formaat vd reu geen rol bij het aantal. Het aantal zorgt de teef voor.dagmar88 schreef:crutz schreef: Ja die kleine reu heeft voor kleine pups gezorgd, zo klein dat ze slecht levensvatbaar waren.
Wat een onzin. Misschien dat je pups nu inderdaad kleiner zijn omdat de reu zo extreem klein is maar het is echt niet zo dat dat moet om een makkelijke bevalling te krijgen. En noem het maar makkelijk met zo veel dode pups![]()
Bij veel rassen is de reu vaak groter en forser zonder enige problemen. Het grootste verschil hier was teef 21 kilo, reu ruim 40 kilo. 8 pups probleemloos op de wereld gekomen.
Vraag het me af hoor. Het waren er extreem veel voor een chihuahua, dan is het logisch dat ze klein zijn.
Je moet al blij zijn als je niet 1 of 2 heel grote pups hebt die er niet uit kunnen.
Lijkt me niet dat de grootte van de vader een rol speelt in het aantal?
Maar ze benoemd zelf een kleine reu te gebruiken zodat de bevalling makkelijker gaat
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Er zijn veel rassen waar de reu groter is niet enkel bij herdersJuultje25 schreef:Een bevalling bij een chihuahua is een heel verschil dan bij een herder, juist omdat ze klein van stuk zijn en een nauwere doorgang hebben dan gemiddeld. Dit is dus geen juiste vergelijking.
De pups waren al dood in de buik, dit is niet door de bevalling gekomen. Stuk voor stuk zijn ze er 'makkelijk' en snel uitgekomen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tuurlijk speelt de grote van pa ook mee net als die van ma , kleine reutjes worden niet gebruikt om de bevalling wat soepeler te laten verlopen , vooral niet als je een grote teef hebt . Ze worden gebruikt om het kleine grut in het nest te krijgen want die verkopen over het algemeen beter want dat schijnt de echte te zijn en natuurlijk vreselijk vertederend.dagmar88 schreef:crutz schreef: Ja die kleine reu heeft voor kleine pups gezorgd, zo klein dat ze slecht levensvatbaar waren.
Wat een onzin. Misschien dat je pups nu inderdaad kleiner zijn omdat de reu zo extreem klein is maar het is echt niet zo dat dat moet om een makkelijke bevalling te krijgen. En noem het maar makkelijk met zo veel dode pups![]()
Bij veel rassen is de reu vaak groter en forser zonder enige problemen. Het grootste verschil hier was teef 21 kilo, reu ruim 40 kilo. 8 pups probleemloos op de wereld gekomen.
Vraag het me af hoor. Het waren er extreem veel voor een chihuahua, dan is het logisch dat ze klein zijn.
Je moet al blij zijn als je niet 1 of 2 heel grote pups hebt die er niet uit kunnen.
Bij die dwergrassen zoals Pommetjes , Maltees en York word dat ook al generatie gedaan kleine iniminie reutjes gebruiken.
En klein , kleiner , kleinst daar zit wel meer ellende achter dan een paar plop ogen en open fontanel , ook veel dode
pups . Noem het een waarschuwing van de natuur.
Net als je niet steeds plat ,platter platst of groot ,groter ,grootst of steeds ergere hoekingen moet fokken .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Juultje25
- Vaste gebruiker
Er bestaan indd veel rassen die een stuk makkelijker bevallen dan een chi. Het is nou eenmaal een heel klein hondje. Ik noemde de herder omdat ik die in jou profiel zag staan.
Maar als jij je gelijk wil hebben.. Prima.. Even goede vrienden!
Maar als jij je gelijk wil hebben.. Prima.. Even goede vrienden!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nauwe doorgang komt ook bij andere rassen wel eens voor maar daar word niet mee gefokt meestal ,uitonderingen de EB of FB maar die zijn anders gebouwd dan een CHi die een evenredig gebouwd hondje moet zijn en eigenlijk een nauwe doorgang al een teken moet zijn dat er verkeerd geselecteerd word. En daar kan generatie kleine reu x grote teef ook een rol in spelen.Juultje25 schreef:Een bevalling bij een chihuahua is een heel verschil dan bij een herder, juist omdat ze klein van stuk zijn en een nauwere doorgang hebben dan gemiddeld. Dit is dus geen juiste vergelijking.
De pups waren al dood in de buik, dit is niet door de bevalling gekomen. Stuk voor stuk zijn ze er 'makkelijk' en snel uitgekomen.

-
Juultje25
- Vaste gebruiker
Beste bouvierpoedel, het is indd wel een flinke waarschuwing. En zal deze reu dan ook niet meer gebruiken. (Er zal überhaupt geen nestje meer komen).
Maar ik vind het vervelend als mensen de situatie niet kennen en dan veronderstellen dat het kleine formaat gekozen is om het geld.. Of om extra kleine pups te krijgen.
Ik heb dit nestje absoluut niet voor het geld, puur, 100% voor het plezier. En ik ben het er mee eens dat het plezier nu even achterwege blijft... Al kan ik gelukkig nog steeds genieten van de overgebleven 3 schatjes.. Ik hoef niks te verdienen aan dit nestje.. Als ik kiet speel ben ik al heel blij.
Het aller aller belangrijkste is een gouden mandje!
Maar ik vind het vervelend als mensen de situatie niet kennen en dan veronderstellen dat het kleine formaat gekozen is om het geld.. Of om extra kleine pups te krijgen.
Ik heb dit nestje absoluut niet voor het geld, puur, 100% voor het plezier. En ik ben het er mee eens dat het plezier nu even achterwege blijft... Al kan ik gelukkig nog steeds genieten van de overgebleven 3 schatjes.. Ik hoef niks te verdienen aan dit nestje.. Als ik kiet speel ben ik al heel blij.
- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef:Nee natuurlijk speelt het formaat vd reu geen rol bij het aantal. Het aantal zorgt de teef voor.dagmar88 schreef:crutz schreef: Ja die kleine reu heeft voor kleine pups gezorgd, zo klein dat ze slecht levensvatbaar waren.
Maar ze benoemd zelf een kleine reu te gebruiken zodat de bevalling makkelijker gaat
Ja, twee nesten met in totaal wel 1 kitten van inmiddels 8 jaar
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geniet er gewoon van.Juultje25 schreef:Beste bouvierpoedel, het is indd wel een flinke waarschuwing. En zal deze reu dan ook niet meer gebruiken. (Er zal überhaupt geen nestje meer komen).
En zie het niet als een aanval. Waarom alles gedaan word door bepaalde fokkers heb jij als liefhebber/gelegenheidsfokker geen weet van omdat je ook maar doet wat je ingefluisterd word door de kenners en denkt dat goed is.

-
Juultje25
- Vaste gebruiker
Klopt helemaal Bouvierpoedel! Dankjewel...
-
Stapper
- Zeer actief
hihi, idem. excuus had bericht geplaatst voordat ik door had dat het niet helemaal goed ging.Cinnepin schreef:ik wil foto's!!!!!! Verder geen verstand van nestjes sorry
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
We zijn uiteraard heel nieuwsgierig naar je pups.
Maar kan me voorstellen dat je nestje nu veel aandacht vraagt dus neem je tijd. Je pups zijn belangrijker.
Jammer dat het reutje het niet heeft gered, ondanks alle goede zorgen.
Karen
Maar kan me voorstellen dat je nestje nu veel aandacht vraagt dus neem je tijd. Je pups zijn belangrijker.
Jammer dat het reutje het niet heeft gered, ondanks alle goede zorgen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
Juultje25
- Vaste gebruiker
Op de website staan eindelijk fotootjes!! www.nestjelily.jouwweb.nl
Als iemand weet hoe je er een paar hier kan plaatsen mag dat ook!
Het gaat steeds beter en Lily wordt een steeds lievere mama.. Het kleintje is aangekomen in gewicht en is een hee; dapper meisje!!
Het gaat steeds beter en Lily wordt een steeds lievere mama.. Het kleintje is aangekomen in gewicht en is een hee; dapper meisje!!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dan heb ik nieuws voor je, en ook voor heel wat anderen hier zo te lezenJuultje25 schreef:Ik heb dit mannetje wel gekozen omdat ze zeggen dat de bevalling makkelijker gaat met kleine pups.. En dat is opzich wel gebleken.
Het formaat van de pups wordt niet bepaald door de reu. Het formaat van de pups wordt bepaald door de teef. De teef heeft een codering in haar DNA die ervoor zorgt dat zij pups krijgt die ze kan baren.
Soms grijpen wij zo vreselijk in dat dat fout gaat, maar in 99,9% van de gevallen is dat dus niet zo.
Het formaat van de pups is afgestemd op het formaat van de teef en het bekken dat daarbij hoort.
De reden dat bevallingen soms fout gaan is dat wij ons zijn gaan bemoeien met de formaten van die bekkens.
Wij wilden Engelse en Franse bullen met enorme hoofden en ultrasmalle bekkens. Dat vinden we mooi.
Een dermate ingrijpen in de natuur kan zelfs het maternale DNA niet meer aan.
Maar gemiddeld genomen kunnen chi's prima zelf bevallen. Dat is nu ook gebleken.
Wat je zou kunnen doen als je hier bang voor bent is gewoon een reu van een normaal formaat nemen en daags voor de bevalling een röntgenfoto laten maken zodat er even gemeten kan worden of de schedels wel door het bekken passen.
Dat is handiger dan wat je nu gedaan hebt, want nu ben je dus (weliswaar met een andere reden) heel kleine chi's gaan fokken vanwege die bevalling. En als je maar selecteert op normale hoofden en normale bekkenbreedtes hoeft dat dus helemaal niet.
Je dierenarts had gelijk trouwens: als het te vol is in de baarmoeder kunnen de pups onvoldoende groeien en dan heb je dit soort risico's. Kan iedereen gebeuren hoor, ik heb het ook wel gehad in een nest stabijs, 9 stuks, alles 350 gram en een (dode) ertussen van 60. Gewoon geen handige plek gehad in de baarmoeder.
Dát is nou de natuur.
Selecteer voortaan op normale formaten en heb vertrouwen in je hond
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ze zijn leuk!Juultje25 schreef:Op de website staan eindelijk fotootjes!! http://www.nestjelily.jouwweb.nl
Als je rechts klikt op een foto van je website, dan kan je kiezen voor eigenschappen en dan krijg je o.a. de url van je afbeelding te zien. (http: ..... .jpg)
Dat kopieer je en plak je hier tussen de img code. (bij uitgebreid antwoorden zie je een knopje met img)
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn