Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We zullen ons ook eens voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Ons Juliatje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Waarschijnlijk een labradormix
Aantal honden: 1

We zullen ons ook eens voorstellen

Ongelezen bericht door Ons Juliatje »

Wij zijn een gezinnetje met twee mamma's en drie kinderen. Twee jongens en een meid. Ze zijn 8, 5 en 3 jaar oud. Onze middelste zoon is vanaf zijn 1,5 jaar al helemaal gek op honden. Het is toen begonnen met een knuffeltje wat hij won op de kermis. Sindsdien barst ons huis onderhand uit zijn voegen door alle hondenknuffels, speelgoedhondjes en we hebben zelfs Zoomer (robothondje). Overal waar een hondje op staat, wil hij ook hebben. Elke verjaardag of feestdag greep hij aan om een hondje te vragen. Alleen mijn vrouw heeft een lichte hondenallergie en omdat we een jong gezin waren, vonden we het niet zo'n geslaagd idee toentertijd. Om toch een beetje zijn wens tegemoet te komen, zijn we gaan kijken voor een logeerhondje. We vonden een logeerhondje, namelijk een Jack-Russel genaamd Binky. Binky kwam als zijn baasje op vakantie ging of iets te doen had. Als onze zoon dan weer erg behoefte had aan een hondje, konden we het baasje bellen en kwam Binky weer een paar dagen logeren. Zo hebben we het een paar jaar kunnen overbruggen. Alleen eind 2015 was Binky bij zijn baasje ontsnapt en is helaas tegen een rijdende auto gerend. Binky was meteen weg. Baasje en wij waren er erg verdrietig om. Vooral onze zoon.

Omdat het logeerhondje weg viel en onze zoon de behoefte hield om een hond te hebben, zijn we gaan kijken om zelf een hondje aan te schaffen. We wilde het goed aanpakken, dus heel internet gelezen en elke ras een voor een bekeken voor een geschikte hond. Onze zoon wordt op het moment ook getest of hij iets van Autisme of iets dergelijks heeft. Dus daar moeten we ook rekening mee houden.

Baasje van Binky vond het toch erg stil in huis en een week later had hij al weer een nieuw hondje. Dit is Julia geworden. Julia is een labradormix en is van mei 2015. Ze is een rescuehondje. Baasje was erg blij met de komst van Julia en ging binnenkort weer op vakantie. Dus Julia kwam ook bij ons logeren. Julia is een schatje. De logeerpartij ging erg goed. Een paar weken later kregen we ineens een berichtje van het baasje. Baasje vroeg of wij voor Julia wilde zorgen, want anders moest hij een nieuw baasje zoeken. Het baasje gaat het erg druk krijgen met zijn eigen bedrijfje en dan zou Julia echt meer dan 12 uur alleen zitten. Dat vond het baasje zielig, want Julia is echt een gezelschapshondje. We zijn in gesprek gegaan met het baasje. We stonden er voor open om voor Julia te gaan zorgen. Nu hebben we de rollen dus omgedraaid. Nu woont Julia bij ons en gaat Julia bij haar oude baasje logeren als wij iets hebben. Zo blijft het oude baasje nog betrokken bij haar en hoeft hij geen afscheid te nemen. Ook hebben wij nu een hondje, iedereen blij dus.

Julia woont nu een week of 2 á 3 bij ons en is de weekenden nog naar haar oude baasje gegaan omdat wij nog een hoop afspraken hadden staan. We zijn ons nu nog verder aan het inlezen en vind dit forum erg fijn. Op het moment is vooral de jacht op goede voeding van Julia bezig. Ze zat aan de pedigree, maar had diarree. Ook verloor ze veel haren, heeft prutoogjes en liet verschrikkelijke stink scheetjes. Dus zijn nu al overgestapt naar een voer wat glutenvrij is en hier doet ze het al wel beter op, maar hebben nog niet HET merk gevonden.

Dit is dus een beetje ons verhaal. Sorry is langer geworden dan de bedoeling is :engel:
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Re: We zullen ons ook eens voorstellen

Ongelezen bericht door Ytje »

Heb het gelezen alsof ik een boek lees. Leuk geschreven. Welkom hier. Er zijn veel goede voermerken ik hoor veel goede dingen over dog lovers gold maar ben zelf begonnen met overstappen op vers vlees dus aan verder advies kan ik je niet helpen maar zijn er genoooeeg hier die dat wel kunnen. Veel inlees plezier.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier op het forum.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom :flower:
Leuk verhaal en een goeie deal met Julia :ok:

1 ding vond ik wel grappig... "wij hebben 3 kinderen 2 jongens en een meisje... de middelste zoon..." mmmmm, de middelste van de 2? :W:
Ons Juliatje
geregistreerd lid

mosquito1980 schreef:Welkom :flower:
Leuk verhaal en een goeie deal met Julia :ok:

1 ding vond ik wel grappig... "wij hebben 3 kinderen 2 jongens en een meisje... de middelste zoon..." mmmmm, de middelste van de 2? :W:
Hihi, ja hij is toch echte de middelste. Twee jongens van 8 en 5 en nog een meid van 3.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Ons Juliatje
geregistreerd lid

Bedankt :D
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Welkom!

Enne, we zijn hier gek op foto's (van de hond!).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooi dat je zo met elkaar een hondje over kan nemen en nog oppassen ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat fijn dat jullie zo een hond een goed thuis kunnen bieden.
Welkom hier op het forum.

HET merk voer bestaat niet. Elke hond reageert toch weer iets anders.
Dat blijft uitproberen, alleen Julia kan jullie vertellen of een merk voor haar het juiste merk is.
Rauw vlees (KVV / Barf) is vaak ook heel geschikt maar dat moet je willen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”