Een paar weken geleden had ik me al aangemeld op dit forum, maar nog niet de tijd gehad om me voor te stellen, bij deze dus!
Ik ben Ella, 22 jaar en woon samen met mijn vriend. "Vroeger" bij mijn ouders hebben we een Hollandse Smoushond reu gehad die 17 jaar mocht worden. Toen ik oud genoeg was ben ik behendigheid met hem gaan doen en we hebben meerdere prijzen binnen gesleept. Na een seizoen op selectie niveau mocht hij lekker van z'n pensioen gaan genieten.
Inmiddels dus samenwonend en ik miste het gezelschap van een hond enorm. Na flink wat inlezen over verschillende rassen, wat willen we graag en wat vooral niet, kwamen we uiteindelijk bij Cooper uit. Cooper hebben we nu ruim een maand en hij is tussen de 5 en 6 maanden oud. Hij komt uit Bulgarije, in oktober is hij daar in het asiel aangekomen en wat hij daarvoor uitgespookt heeft weet niemand. Begin januari is hij via een stichting naar Nederland gekomen en daarna binnen een week hebben wij hem geadopteerd.
We zijn dol op Cooper, hij leert snel en was daardoor binnen de kortste keren al zindelijk, kan al even alleen blijven, is erg speels, sociaal naar andere honden, mensen en kinderen. In het begin was hij wat angstig door alle nieuwe indrukken, maar hij is korte tijd volledig los gekomen en ontzettend makkelijk.
Hopelijk kan ik op dit forum nog veel meer leren, ik heb wel wat kennis ivm de vorige hond, maar ik weet natuurlijk nog lang niet alles en dit is voor mij de eerste keer dat ik een hond zelf opvoed.
Tot snel!
Groetjes Ella en Cooper.