Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo alle dierenliefhebbers !
Moderator: moderatorteam
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Hallo alle dierenliefhebbers !
Ik ben Charlotte een gescheiden jonge meid van 41.
Ik heb twee meiden van 8 en 10.
Ik heb ADD en veel stress in min kop.
Ik ben nu aan het overwegen voor het aanschaffen van een hond voor volgende jaar (ja ja ik wil mezelf de tijd gunnen om daarover zeer goed te denken)
Ik ben opgegroeid met honden. De Duitse Herders van mijn om die hondenbegeleider was. En mijn lieve Wallie een Breton spaniel die van leukemie overleden Is.
Ik mis sinds zolang ik het kan herinneren een mens/hond relatie. Ik kan nog goed voelen de vriendschap dat ik met die beesten had. Onvoorwaardelijk liefde , communiceren zonder woorden.
Maar dit zijn kinderen gevoelens en nu zou ik ook veel verantwoordelijkheid moeten dragen.
Ik wil een maatje een buddy. Een hond die overal met mij gaat. Een speelse intelligente hond die hou van wandelen en hardlopen.
Nu ben ik aan te kijken van alles en wat.
Als ik een echt aanschaf dan ben ik bereid meerdere cursussen te volgen. Vooral ook mijn meiden. Want ik geloof dat het gedrag van een hond ligt meer aan ons dat aan het hond zelf.
Oké dus jullie weten nu waar ik sta. Ik kan nu niet. Het Is zowieso financiële niet haalbaar.
Maar ik stel als doel mijn leven te veranderen om dat waar te kunnen maken.
Ik woon in een flat. Dat Is ook een min aangezien de type honden voor wie ik val.
Nou daar komt het...
Ahum ....
Ik val op border collie , Australia shepperd, Duitse Herders, Belgische Herders.
Of gewoon een zonder ras die mijn aanspreekt.
Ik ben totaal open voor opbouwende kritiek en suggesties.
Of kennen jullie rassen van middelgrote maat die mee om zouden kunnen gaan ?
Ik weet dat een flat niet ideal Is maar ik ken ook veel gelukkig honden die wel tevreden mee omgaan. (Duitse Herders zekker maar border collie niet ...)
Schieten maar wat jullie zelf denken. Het kan mij alleen maar wijzer maken.
Met dierenvriendelijke groet!
Ik heb twee meiden van 8 en 10.
Ik heb ADD en veel stress in min kop.
Ik ben nu aan het overwegen voor het aanschaffen van een hond voor volgende jaar (ja ja ik wil mezelf de tijd gunnen om daarover zeer goed te denken)
Ik ben opgegroeid met honden. De Duitse Herders van mijn om die hondenbegeleider was. En mijn lieve Wallie een Breton spaniel die van leukemie overleden Is.
Ik mis sinds zolang ik het kan herinneren een mens/hond relatie. Ik kan nog goed voelen de vriendschap dat ik met die beesten had. Onvoorwaardelijk liefde , communiceren zonder woorden.
Maar dit zijn kinderen gevoelens en nu zou ik ook veel verantwoordelijkheid moeten dragen.
Ik wil een maatje een buddy. Een hond die overal met mij gaat. Een speelse intelligente hond die hou van wandelen en hardlopen.
Nu ben ik aan te kijken van alles en wat.
Als ik een echt aanschaf dan ben ik bereid meerdere cursussen te volgen. Vooral ook mijn meiden. Want ik geloof dat het gedrag van een hond ligt meer aan ons dat aan het hond zelf.
Oké dus jullie weten nu waar ik sta. Ik kan nu niet. Het Is zowieso financiële niet haalbaar.
Maar ik stel als doel mijn leven te veranderen om dat waar te kunnen maken.
Ik woon in een flat. Dat Is ook een min aangezien de type honden voor wie ik val.
Nou daar komt het...
Ahum ....
Ik val op border collie , Australia shepperd, Duitse Herders, Belgische Herders.
Ik ben totaal open voor opbouwende kritiek en suggesties.
Of kennen jullie rassen van middelgrote maat die mee om zouden kunnen gaan ?
Ik weet dat een flat niet ideal Is maar ik ken ook veel gelukkig honden die wel tevreden mee omgaan. (Duitse Herders zekker maar border collie niet ...)
Schieten maar wat jullie zelf denken. Het kan mij alleen maar wijzer maken.
Met dierenvriendelijke groet!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Hallo alle dierenliefhebbers !
Welkom. Veel plezier met het zoeken naar een hond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Kijk eens naar een dwergpincher.
Een hond in de kleinere soort. Een soort mechelse herder in een klein jasje.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bijzondere gebruikersnaam heb je gekozen; is het de bedoeling om dit uit te spreken als Lul-utopie? Niet lullig bedoeld hoor, maar zo komt het als eerste in mij op.
Dan denk ik aan een kleine of middelmaat hond, eentje die hond- en menssociaal is en een gezonde, atletische bouw heeft.Lulutopie schreef:Ik wil een maatje een buddy. Een hond die overal met mij gaat. Een speelse intelligente hond die hou van wandelen en hardlopen.
Ik ben geen rassenkenner, maar de rassen die je nu noemt zouden voor mij niet snel vallen onder honden die je makkelijk overal mee naartoe neemt.Lulutopie schreef:Ik val op border collie , Australia shepperd, Duitse Herders, Belgische Herders.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ahahahahah had ik zelf niet gezien (ik ben Frans dus dat verteld een hoop. Lul bedoeld niks in het Frans. ..) à hem ik zou mischieen ff dat checken nou. Bedankt.
Of moet ik dat ff zo laten om meeste laten kletsen
Jouw honden hebben zo vrolijke koppies !
Of moet ik dat ff zo laten om meeste laten kletsen
Jouw honden hebben zo vrolijke koppies !
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je ADHD hebt en nogal druk in de kop bent zou mijn keus niet vallen op een Border collie of Herder.
En waarom zou een flat een belemmering moeten zijn.? Of alle honden die in een beneden woning zoveel aan een postzegel tuintje hebben.?
En waarom zou een flat een belemmering moeten zijn.? Of alle honden die in een beneden woning zoveel aan een postzegel tuintje hebben.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dan kan ze beter voor de Duitse Pinscher gaan, ze wilde een middelgrote hond.Easy_Rider schreef:Kijk eens naar een dwergpincher.
Maar de ene Pinscher is waakser dan de andere Pinscher, mijn eerste Pinscher blafte haast nooit, maar de tweede Pinscher wel, en de Pinschers die ik daarna kreeg blaften ook meer.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ja dwergpinsheer zijn echt niet iets voor mij ...
Pinsher zou ik wel kijken ja. Zolang het geen grote fanatieke blaffers zijn.
Ik hoef maar niet perse een ras
Maar dat de hond actief Is met een uit knop wel. Ben ik gek als ik zeg dat een hoop ligt aan de baas ?
Ik wil ook een hond die graag 10 km met mij loopt 3 keer in de week? ( geen idee als een hond dat kan maar dat lijkt mij voor een kleine hond niet te reden. )
Mijn kinderen zijn groter nu en hebben minder behoeften aan kleuter aandacht
ze willen zelf graag alleen.
Ik wil spelletjes doen,trickjes leren wandelingen
Ik werk partijdig en ben niet meer dan 3*6 uur per week afwezig. Ik zou het ook kunnen opbouwen.
Als ik zeg dat ik wil dat hij overal met mij gaat , gaat het vooral om 1/mijn directe omgeving vriendenkring (mijn vriend, hij houdt ook van honden) 2/ wandelen wandelen wandelen.
Het maakt mij niet uit als hij uitdagend Is maar hij moet wel kunnen leren om af en toe (s'nacht en 2 uren per dag) zijn eigen gang kunnen gaan. Ook Is het gewoon naast mij zitten en mij overal in de flat volgen. Vind ik niet erg. Zou ik zelf met hem kletsen
Hij kan zelfs na het Wenen op mijn bed slapen. Heb ik ook daarin geen probleem.
Ik zou wel veel tijd willen nemen in het begin om dat te bereiken.
Zolang het hond aan dit voldoet dan ben ik erg tevreden.
Is het beter dan dit in een asiel te zoeken voor een hond die al aan die eisen voldoet of Is het beter om een pup te nemen en alle cursussen volgen ?
Wat Is jullie ervaring daarmee ?
Ik ga om 18 april op een evenement van de Aussie vereniging. Even met de mensen kletsen.
Ik denk zowieso dat jij het vooral moet voelen.
Ik hou niet zo van poedel maar als ik een zag en dacht "dit Is mijn maatje" zou ik niet lang twijfelen...
Wat zijn jullie verhalen daarover?
Hihihihi het maakt mij blij alleen om daarover te denken en creatieve oplossingen zoeken om dat droom ooit te vervullen. ..
Pinsher zou ik wel kijken ja. Zolang het geen grote fanatieke blaffers zijn.
Ik hoef maar niet perse een ras
Maar dat de hond actief Is met een uit knop wel. Ben ik gek als ik zeg dat een hoop ligt aan de baas ?
Ik wil ook een hond die graag 10 km met mij loopt 3 keer in de week? ( geen idee als een hond dat kan maar dat lijkt mij voor een kleine hond niet te reden. )
Mijn kinderen zijn groter nu en hebben minder behoeften aan kleuter aandacht
Ik wil spelletjes doen,trickjes leren wandelingen
Ik werk partijdig en ben niet meer dan 3*6 uur per week afwezig. Ik zou het ook kunnen opbouwen.
Als ik zeg dat ik wil dat hij overal met mij gaat , gaat het vooral om 1/mijn directe omgeving vriendenkring (mijn vriend, hij houdt ook van honden) 2/ wandelen wandelen wandelen.
Het maakt mij niet uit als hij uitdagend Is maar hij moet wel kunnen leren om af en toe (s'nacht en 2 uren per dag) zijn eigen gang kunnen gaan. Ook Is het gewoon naast mij zitten en mij overal in de flat volgen. Vind ik niet erg. Zou ik zelf met hem kletsen
Hij kan zelfs na het Wenen op mijn bed slapen. Heb ik ook daarin geen probleem.
Ik zou wel veel tijd willen nemen in het begin om dat te bereiken.
Zolang het hond aan dit voldoet dan ben ik erg tevreden.
Is het beter dan dit in een asiel te zoeken voor een hond die al aan die eisen voldoet of Is het beter om een pup te nemen en alle cursussen volgen ?
Wat Is jullie ervaring daarmee ?
Ik ga om 18 april op een evenement van de Aussie vereniging. Even met de mensen kletsen.
Ik denk zowieso dat jij het vooral moet voelen.
Ik hou niet zo van poedel maar als ik een zag en dacht "dit Is mijn maatje" zou ik niet lang twijfelen...
Wat zijn jullie verhalen daarover?
Hihihihi het maakt mij blij alleen om daarover te denken en creatieve oplossingen zoeken om dat droom ooit te vervullen. ..
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Neem een hond die bij je past en bij je leefomgeving past.
Een aussie zou ik niet direct op een flat plaatsen.
Dus eerst je verstand gebruiken en dan pas naar je gevoel.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Mee eens voor mijn rassenkeuzes. Maar het gaat idd niet perse over de flat. Meer hondenervaring vereist met zulke honden.bouvierpoedel schreef:Als je ADHD hebt en nogal druk in de kop bent zou mijn keus niet vallen op een Border collie of Herder.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Daarom wil ik mezelf ook wijzer maken bij evenementen te bezoeken en met fokkers en eigenaars te kletsen.Easy_Rider schreef:Neem een hond die bij je past en bij je leefomgeving past.
Dan zie ik echt pas de waarom.
Ik zie wel het verschil perse tussen en hond in een huis Is en gaat niet zoveel wandelen omdat hij toch een beton tuintje heeft en een hond die minimaal anderhalf uur per dag wandelt maar moet 2 verdiepingen hoog lopen en heeft 60 m2 voor zichzelf en een balkon.
Ik denk dat het ligt 1/ aan de woonoppervlakte 2/ aan de aandacht en de wil van de bas om verstandig mee omgaan.
Ik wil geen speelgoed. Ben erg bewust dat het een extra mens in huis Is. Anders had ik al een sinds lang.
Maar nu bvb kan het financieel niet. Volgende jaar als het goed Is wel.
Zolang ik niet de meeste acceptable omstandigheden heb doe ik het simpelweg niet.
Maar geniet enorm van het voorbereiden!
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Die flat maakt toch niks uit voor een aussie? Een aussie op een flat met een berg dagelijkse beweging en uitdaging lijkt me een stuk beter af dan een aussie op landgoed en drie keer per dag een rondje om.Easy_Rider schreef:Neem een hond die bij je past en bij je leefomgeving past.
Lulutopie, de rassen die je noemt lijken me niet echt rassen die eerste keus zijn als je een maatje zoekt in een stressig en ADD-leven. Ze hebben ook stuk voor stuk behoorlijk wat mentale en fysieke uitdaging nodig.
Want wat je hier zegt:
gaat maar tot op zekere hoogte op. Sterker nog, ik denk dat het nauwelijks op gaat. Een gemiddelde border collie gaat niet ineens tevreden zijn met een normaal gezinsleven als je hem maar goed opvoedt.Want ik geloof dat het gedrag van een hond ligt meer aan ons dat aan het hond zelf.
Laatst gewijzigd door amelie op 30 mar 2016 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ik weet nog niet de duidelijk reden voor adhd tegen border collie. Niet dat ik wil eigenwijs eruit lijken hoor ik wil gewoon snappen. Teneerste heb ik ADD dat ligt vooral in mijn kop de drukte. Ik ben zonder "H" van hyperactiviteit.
Ik word juist beter van flinke structuur maar dat heeft mij een hoop tijd gekost om da idee te slikken.
Ik verander niet binnen twee seconden en heb weinige moodswings. Soms een beetje depri dat wel. En een flat uit maar de hond heeft er niks aan
.
Ik dacht juist dat zo een hond zou mij uitdagen om mezelf verder te ontwikkelen. Om mijn focus te zetten waar het van mij gevraagd Is. Om mezelf verplicht te centreren.
Is dat een gekke idee van mij (mij uitdagen op mijn gedachtengang Is zeer gewaardeerd
)?
Ik heb het gevoel dat ik minder zou doen met een rustige hond die liever thuis hangt.
Dat spreekt mij helemaal niet aan.
Voor de contacten dat ik mee kon maken met die rashond ik het volgende gevoel.
"Ze kunnen bijna alles snappen. Ze kijken direct in de ogen en proberen altijd te bereiken wat ze denken dat jij van hun verwacht. Ze zijn pushy en zolang het niet duidelijk Is houden ze niet op. Ze kunnen knuffelig en aanhankelijk zijn mar gaan eerst liever op een spel waar ze een doel kunnen bereiken. Ze zijn baasgericht. Maar jij bent niet een heilige. Jij moet eigenlijk consequent en toch wat gelijkwaardig zijn. Want die neem jij niet voor de gek"
Heb ik een verkeerde beeld van hun ?
Of is een Aussie een tad rustiger ? Ik vond zelf aussie wat dominanter in hun gedrag ?
Een DuitseHerder zijn volgens mij wel wat rustiger. ..
Corriger mij as ik een foute idee heb hoor ! Want liever van alle hoeken alles bekijken.
Ik word juist beter van flinke structuur maar dat heeft mij een hoop tijd gekost om da idee te slikken.
Ik verander niet binnen twee seconden en heb weinige moodswings. Soms een beetje depri dat wel. En een flat uit maar de hond heeft er niks aan
Ik dacht juist dat zo een hond zou mij uitdagen om mezelf verder te ontwikkelen. Om mijn focus te zetten waar het van mij gevraagd Is. Om mezelf verplicht te centreren.
Is dat een gekke idee van mij (mij uitdagen op mijn gedachtengang Is zeer gewaardeerd
Ik heb het gevoel dat ik minder zou doen met een rustige hond die liever thuis hangt.
Dat spreekt mij helemaal niet aan.
Voor de contacten dat ik mee kon maken met die rashond ik het volgende gevoel.
"Ze kunnen bijna alles snappen. Ze kijken direct in de ogen en proberen altijd te bereiken wat ze denken dat jij van hun verwacht. Ze zijn pushy en zolang het niet duidelijk Is houden ze niet op. Ze kunnen knuffelig en aanhankelijk zijn mar gaan eerst liever op een spel waar ze een doel kunnen bereiken. Ze zijn baasgericht. Maar jij bent niet een heilige. Jij moet eigenlijk consequent en toch wat gelijkwaardig zijn. Want die neem jij niet voor de gek"
Heb ik een verkeerde beeld van hun ?
Of is een Aussie een tad rustiger ? Ik vond zelf aussie wat dominanter in hun gedrag ?
Een DuitseHerder zijn volgens mij wel wat rustiger. ..
Corriger mij as ik een foute idee heb hoor ! Want liever van alle hoeken alles bekijken.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ik snap jouw zin niet. Ontevreden of tevreden ?amelie schreef: gaat maar tot op zekere hoogte op. Sterker nog, ik denk dat het nauwelijks op gaat. Een gemiddelde border collie gaat niet ineens tevreden zijn met een normaal gezinsleven als je hem maar goed opvoedt.
Of wil ik mischieen gewoon het niet snappen
In iedere geval bedankt om mee te denken allemaal!
- amelie
- Zeer actief
Ik snap wat je bedoelt maar er bestaan bijna geen honden die bij voorkeur suf thuis hangen of je moet een engelse bull hebben ofzo. Ik denk echt dat je zo goed als elke hond een groot plezier doet met er op uit gaan, wandelen, actief bezig zijn. Er zijn ook enorm veel rassen te vinden die van je eisen dat je dagelijks veel met ze onderneemt zonder heel neurotisch te worden als het een dagje niet lukt.
Ik reageerde vanwege dit zinnetje:
Maar een border/aussie/belgische herder die zelf compleet neurotisch wordt en niet alleen een wandeling maar ook wat mentale oefeningen nodig heeft zou juist olie op het vuur zijn.
Die regelmaat, het er uit moeten.... dat kan je in een hoop rassen vinden zonder dat jullie elkaars slechte eigenschappen versterken.
Ik reageerde vanwege dit zinnetje:
De ADD'ers in mijn familie (broer, vader, waarschijnlijk dochter) kunnen sneller dan gemiddeld behoorlijk overprikkeld zijn. Op zo'n dag zou, bijvoorbeeld, een springer spaniel die staat te piepen tot ie uit mag en daarna met veel plezier een strandwandeling maakt zeker een hoop rust geven.Ik heb ADD en veel stress in min kop.
Maar een border/aussie/belgische herder die zelf compleet neurotisch wordt en niet alleen een wandeling maar ook wat mentale oefeningen nodig heeft zou juist olie op het vuur zijn.
Die regelmaat, het er uit moeten.... dat kan je in een hoop rassen vinden zonder dat jullie elkaars slechte eigenschappen versterken.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Welkom van een medechaoot.
Strikt persoonlijk gezegd zou ik eerder kiezen voor een hond die wat makkelijker en meegaander is want je hebt al aardig genoeg aan jezelf zou ik denken.
Had ook mijn bedenkingen over een hond want ik kan ook zelf heel chaotisch zijn en onrustig (geen diagnose gehad)
Een poedel????? Neu niks voor mij zo'n tuttige wolbaal maar toen Rasta op mijn pad kwam bleek het een gouden match, hij is rustig in huis maar kan ook keurig mee naast de fiets en natuurlijk wil ik je nergens toe dwingen want het moet je wel liggen.
Ziggy die kleine in mijn onderschrift vraagt veel meer van me omdat hij veel energie heeft maar gelukkig kunnen ze zich met zijn tweetjes goed vermaken en lekker uitleven buiten (binnen kap ik het af).
Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een ideaal maatje.
Strikt persoonlijk gezegd zou ik eerder kiezen voor een hond die wat makkelijker en meegaander is want je hebt al aardig genoeg aan jezelf zou ik denken.
Had ook mijn bedenkingen over een hond want ik kan ook zelf heel chaotisch zijn en onrustig (geen diagnose gehad)
Een poedel????? Neu niks voor mij zo'n tuttige wolbaal maar toen Rasta op mijn pad kwam bleek het een gouden match, hij is rustig in huis maar kan ook keurig mee naast de fiets en natuurlijk wil ik je nergens toe dwingen want het moet je wel liggen.
Ziggy die kleine in mijn onderschrift vraagt veel meer van me omdat hij veel energie heeft maar gelukkig kunnen ze zich met zijn tweetjes goed vermaken en lekker uitleven buiten (binnen kap ik het af).
Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een ideaal maatje.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- amelie
- Zeer actief
Lulutopie schreef:Ik snap jouw zin niet. Ontevreden of tevreden ?amelie schreef: gaat maar tot op zekere hoogte op. Sterker nog, ik denk dat het nauwelijks op gaat. Een gemiddelde border collie gaat niet ineens tevreden zijn met een normaal gezinsleven als je hem maar goed opvoedt.
Of wil ik mischieen gewoon het niet snappen
In iedere geval bedankt om mee te denken allemaal!
Ik bedoel dat er vaak gedacht wordt dat eigenschappen die bij een bepaald ras horen wel mee vallen als je er als baasje maar goed mee om gaat.
Maar een border collie of aussie kan nog zo goed opgevoed worden, hij heeft nog steeds een enorm overschot aan energie en intelligentie dat hij ergens kwijt moet. En een karakter dat best wel neurotisch kan worden als hij dat overschot niet kwijt kan.
Nog meer voorbeelden:
Een greyhound kan nog zo goed opgevoed worden, als hij achter een konijn aan wil zal hij gaan.
Een stafford kan nog zo goed opgevoed worden, de kans is groot dat er een moment komt dat hij op de hond van de buurman klapt.
Een komondor kan nog zo goed opgevoed worden, als er iemand inbreekt is de kans groot dat de hond ingrijpt.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Oké dat zijn duidelijke voorbeelden.
Ja dat klopt ook.
Dus gewoon kijken waar het mis kan gaan met een bepaalde soort honden en zien in hoeverre jij kan het dragen of juist niet.
Eerlijk tegen mezelf zijn.
Mischieen Is dat ook een idee om meer te weten over rampscenarios zodat ik echt weet.
Ik ga zowieso veel verdiepen en het kans ligt wel dat het uiteindelijk een andere hond wordt.
Zijn de fokkers wel te vertrouwen als het gaat over hun rassen niet te verkopen?
Of heb ik beter bij de vet of een stichting te gaan om dit informatie achter te halen ?
Zijn er ook cursussen dat jij zonder honden kan volgen ?
Ja dat klopt ook.
Dus gewoon kijken waar het mis kan gaan met een bepaalde soort honden en zien in hoeverre jij kan het dragen of juist niet.
Eerlijk tegen mezelf zijn.
Mischieen Is dat ook een idee om meer te weten over rampscenarios zodat ik echt weet.
Ik ga zowieso veel verdiepen en het kans ligt wel dat het uiteindelijk een andere hond wordt.
Zijn de fokkers wel te vertrouwen als het gaat over hun rassen niet te verkopen?
Of heb ik beter bij de vet of een stichting te gaan om dit informatie achter te halen ?
Zijn er ook cursussen dat jij zonder honden kan volgen ?
-
Manuma
- Zeer actief
Waarom niet?Easy_Rider schreef: Een aussie zou ik niet direct op een flat plaatsen.
Ik houd een Husky op een bovenwoning. Ik heb liever een tuin omdat hij het lekker vindt buiten te liggen. Maar beweging en uitdaging krijgt ie niet van een groot huis of een tuin hoor, dat doe je buiten en samen.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Jullie zijn echt schatjes ik kan ff ook meedenken : thanks !
-
Lemuria
Ten eerste, welkom 
Geen gek idee, maar is het haalbaar? Het klinkt als een experiment en met een dergelijke hond kun je niet experimenteren. Of je gaat er 100% voor, of je begint er niet aan. Want als jij jezelf niet 'verplicht kan centreren' is er maar 1 die daar onder gaat lijden, en dat is de hond. Ik zou dus ook voor een eenvoudiger ras gaan. Een leuke spaniel?Lulutopie schreef: Ik dacht juist dat zo een hond zou mij uitdagen om mezelf verder te ontwikkelen. Om mijn focus te zetten waar het van mij gevraagd Is. Om mezelf verplicht te centreren.
Is dat een gekke idee van mij (mij uitdagen op mijn gedachtengang Is zeer gewaardeerd)?
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Absoluut mee eens. Pinschers hebben een strakke hand nodig en worden hyper van nerveuze mensen. Geen makkelijk ras.Tara schreef:Als je zelf geen rust in je hoofd hebt, dan zijn die Pinschers serieus wel het allerlaatste dat ik zou adviseren.gonnie schreef:Dan kan ze beter voor de Duitse Pinscher gaan, ze wilde een middelgrote hond.Easy_Rider schreef:Kijk eens naar een dwergpincher.
Maar de ene Pinscher is waakser dan de andere Pinscher, mijn eerste Pinscher blafte haast nooit, maar de tweede Pinscher wel, en de Pinschers die ik daarna kreeg blaften ook meer.
Kun je met dit ras goed omgaan heb je er een prima hond aan.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Het Is wel een heel goed punt ... tssss .... chips dat Is to nu toe het beste argument tegen mijn visieLemuria schreef:Ten eerste, welkom
Lulutopie schreef: Ik dacht juist dat zo een hond zou mij uitdagen om mezelf verder te ontwikkelen. Om mijn focus te zetten waar het van mij gevraagd Is. Om mezelf verplicht te centreren.
Is dat een gekke idee van mij (mij uitdagen op mijn gedachtengang Is zeer gewaardeerd)?
Geen gek idee, maar is het haalbaar? Het klinkt als een experiment en met een dergelijke hond kun je niet experimenteren. Of je gaat er 100% voor, of je begint er niet aan. Want als jij jezelf niet 'verplicht kan centreren' is er maar 1 die daar onder gaat lijden, en dat is de hond. Ik zou dus ook voor een eenvoudiger ras gaan. Een leuke spaniel?
I hate when that happens!
Nou ja ...
Jij hebt mij zonder woorden
(Gezond verstand Is a killer)
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Maar nu lees ik ook overal negatief over de spaniels. ..
Zolang ik mij kan herinneren onze Was super lief een rustig.
Het Was een andere tijd maar mijn vader kon de deur zomaar openen en ze ging zichzelf "uitlaten" . Ze had een vriendje bij de bloemist (een teckel).
Ze ging voor de deur wachten todat een klant kwam en dan bij de tranen van hun appartement blaffen totdat hij kwam. Als de klant wegliep ging mijn Wallie op pad. Heb jij gezien een toefje die als een reu plaatst? Dat deed ze... Want maat teelt niet. De teckel was de dominante ... als ze goed hun omgeving hadden gemarkeerd gingen ze terug.
Hetzelfde bij de bloemist en dan thuis terug. Bij de voordeur van het atelier blaffen.
Ik ga toch wel naar de Aussie evenement. Ook Is dat alleen om een op de bol te aaien ;
Het Was een andere tijd maar mijn vader kon de deur zomaar openen en ze ging zichzelf "uitlaten" . Ze had een vriendje bij de bloemist (een teckel).
Ze ging voor de deur wachten todat een klant kwam en dan bij de tranen van hun appartement blaffen totdat hij kwam. Als de klant wegliep ging mijn Wallie op pad. Heb jij gezien een toefje die als een reu plaatst? Dat deed ze... Want maat teelt niet. De teckel was de dominante ... als ze goed hun omgeving hadden gemarkeerd gingen ze terug.
Hetzelfde bij de bloemist en dan thuis terug. Bij de voordeur van het atelier blaffen.
Ik ga toch wel naar de Aussie evenement. Ook Is dat alleen om een op de bol te aaien ;
- Hylos
- Zeer actief
Welkom hier!
Ik heb ook ADD en kan me goed vinden in wat andere zeggen over de rassen die je noemt. Onrust in je hoofd en een hond die altijd actie wil is echt geen fijne combi.
Mijn hond was als pup/puber echt een druktemaker. Dat vond ik wel eens erg lastig. Nu is het een rustige lobbes in huis. Als ik dan eens een slechte dag heb (en die heb ik nogal eens) dan vind hij even een plas rondje en een uurtje rauzen in de tuin ook oké. Een werkhond gaat dit niet oké vinden. Neem een hond die van zichzelf ook makkelijker rust kan vinden.
JIJ moet daarnaast de hond structuur geven, de hond brengt dit niet.. realiseer je dit goed!
Ik dacht namelijk exact hetzelfde maar zo werkt het niet.
Ik heb me daar best op verkeken, er gaat veel tijd zitten in een hond maar jij bent daarin degene die altijd het initiatief moet nemen en de motivatie moet hebben. Een hond brengt dit niet mee, daar moet je zelf actief mee aan het werk.
Als ADD'er zijn dingen als structuur, motivatie, actie ondernemen etc erg moeilijk. Als je honden super leuk vind komt dat zeker goed maar vergis je er niet in.
Ik heb ook ADD en kan me goed vinden in wat andere zeggen over de rassen die je noemt. Onrust in je hoofd en een hond die altijd actie wil is echt geen fijne combi.
Mijn hond was als pup/puber echt een druktemaker. Dat vond ik wel eens erg lastig. Nu is het een rustige lobbes in huis. Als ik dan eens een slechte dag heb (en die heb ik nogal eens) dan vind hij even een plas rondje en een uurtje rauzen in de tuin ook oké. Een werkhond gaat dit niet oké vinden. Neem een hond die van zichzelf ook makkelijker rust kan vinden.
JIJ moet daarnaast de hond structuur geven, de hond brengt dit niet.. realiseer je dit goed!
Ik dacht namelijk exact hetzelfde maar zo werkt het niet.
Ik heb me daar best op verkeken, er gaat veel tijd zitten in een hond maar jij bent daarin degene die altijd het initiatief moet nemen en de motivatie moet hebben. Een hond brengt dit niet mee, daar moet je zelf actief mee aan het werk.
Als ADD'er zijn dingen als structuur, motivatie, actie ondernemen etc erg moeilijk. Als je honden super leuk vind komt dat zeker goed maar vergis je er niet in.

-
Lemuria
Ik denk alleen maar mee he, de uiteindelijke beslissing ligt bij jou natuurlijkLulutopie schreef:Het Is wel een heel goed punt ... tssss .... chips dat Is to nu toe het beste argument tegen mijn visieLemuria schreef:Ten eerste, welkom
Lulutopie schreef: Ik dacht juist dat zo een hond zou mij uitdagen om mezelf verder te ontwikkelen. Om mijn focus te zetten waar het van mij gevraagd Is. Om mezelf verplicht te centreren.
Geen gek idee, maar is het haalbaar? Het klinkt als een experiment en met een dergelijke hond kun je niet experimenteren. Of je gaat er 100% voor, of je begint er niet aan. Want als jij jezelf niet 'verplicht kan centreren' is er maar 1 die daar onder gaat lijden, en dat is de hond. Ik zou dus ook voor een eenvoudiger ras gaan. Een leuke spaniel?
I hate when that happens!![]()
Nou ja ...
Jij hebt mij zonder woorden
(Gezond verstand Is a killer)
Je zou het even moeten uitzoeken als je wil, maar ik denk dat een ongecompliceerd Spanieltje best kan passen bij je. Ga lekker samen op cursus, werk aan je band. Het zijn geen mensen/honden/dierenvretende beesten, lekker jolig.
Zodra je bent aangemeld op het forum (heb je je al aangemeld bij de groep Vaste Gebruikers?) kun je je vragen ook stellen in de rest van het forum, daar is veel meer bereik (o.a. fokkers en ervaringsdeskundigen). Ik ken een paar Spaniels en dat zijn gewoon lekkere vrolijke lamzakken. Geen hoge energie-drive, vrij ongecompliceerd
-
Lemuria
Nee, die wereld bestaat niet meer, of je moet ergens in een heel klein dorp wonen. Maar in de bewoonde wereld moet je het niet willen om je hond zelfstandig te laten rondschooien.Lulutopie schreef:Maar nu lees ik ook overal negatief over de spaniels. ..
Ga inderdaad eens naar een evenement en vraag de eigenaren naar hun eerlijke mening. Hoelang zijn ze met hun honden bezig, hoe intensief is het werken ermee. Ik weet dat hier een paar Aussie-bezitters zitten, die zou je ook naar hun mening kunnen vragen.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Oké dat Is ook zo.
Dat klopt allemaal. Moet toch wel erkennen hé. ..
Maar hoe kan ik dan een middenweg vinden ?
Ik ben zowieso mee eens en dat kan ik niet met anderen argumenten wegcijferen.
Hoe Is het met jouw hond nu ? Ervaar jij dat als een plaag of juist kon jij daar aan werken ?
Daardoor ging ik het ook specificeren in mij post. Ik was van hoop dat iemand net zoals mij wat kan vertellen...
Pfff ik moet nog wat gaan zoeken.
Dus Herders en border collie uit beeld.
Ik ga nog ff zoeken.
In iedere geval bedankt om te delen. Dat zijn goede été openers. Ook Is dat niet leuk. Ik ben meer dit aan te zoeken nu.
Anders maak ik teveel zielen ongelukkig van mijn keuzes.
Geen werkhonden. ..
Een lieve kruising zou ook een leuke optie zijn.
Ik kom terug als nog iets anders in gedachten heb.
Als het meerdere keren wordt gezegt moet jij toch van luisteren hé ....
Zozo ...
Dat klopt allemaal. Moet toch wel erkennen hé. ..
Maar hoe kan ik dan een middenweg vinden ?
Ik ben zowieso mee eens en dat kan ik niet met anderen argumenten wegcijferen.
Hoe Is het met jouw hond nu ? Ervaar jij dat als een plaag of juist kon jij daar aan werken ?
Daardoor ging ik het ook specificeren in mij post. Ik was van hoop dat iemand net zoals mij wat kan vertellen...
Pfff ik moet nog wat gaan zoeken.
Dus Herders en border collie uit beeld.
Ik ga nog ff zoeken.
In iedere geval bedankt om te delen. Dat zijn goede été openers. Ook Is dat niet leuk. Ik ben meer dit aan te zoeken nu.
Anders maak ik teveel zielen ongelukkig van mijn keuzes.
Geen werkhonden. ..
Een lieve kruising zou ook een leuke optie zijn.
Ik kom terug als nog iets anders in gedachten heb.
Als het meerdere keren wordt gezegt moet jij toch van luisteren hé ....
Zozo ...
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Dat Is dus de plan voor de komende maanden. Ik ga maandag avond naar een hondenbegeleider om te kijken.Lemuria schreef:Nee, die wereld bestaat niet meer, of je moet ergens in een heel klein dorp wonen. Maar in de bewoonde wereld moet je het niet willen om je hond zelfstandig te laten rondschooien.Lulutopie schreef:Maar nu lees ik ook overal negatief over de spaniels. ..
Ga inderdaad eens naar een evenement en vraag de eigenaren naar hun eerlijke mening. Hoelang zijn ze met hun honden bezig, hoe intensief is het werken ermee. Ik weet dat hier een paar Aussie-bezitters zitten, die zou je ook naar hun mening kunnen vragen.
Gewoon simpelweg kijken wat er voor werk voor mij staat met elke hond dan ook.
Een volwassen ? Een pup ? Hoe groot ? Waar kopen ?
Ezv ezv
Lijkt mij het minste om te doen zodat jij echt een beeld van het werkelijkheid hebt .toch ?
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
En nee die zou niet alleen rondlopen. Toen ik 5 was kon ik ook in de dorp alleen. Ten ik 8 Was kon ik 15 km fietsen zonder volwassenen rond mij heen. Toch de tijdens zijn erg anders en heb ik niet bij mijn kinderen gedaan