Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo alle dierenliefhebbers !
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Hallo alle dierenliefhebbers !
Welkom!
Goed dat je uitgebreid de tijd neemt om je te oriënteren en daarbij ook heel eerlijk naar jezelf kijkt. Ik weet niet zo veel van ADD, maar ik denk ook dat een wat meer onverstoorbare hond dan beter bij je zou passen. Dus niet een ras dat heel gevoelig reageert op jouw stemming en daar zelf ook nerveus van wordt (en daar reken ik zeker de border collie onder, maar eigenlijk de meeste herders wel).
Ik vind zelf wonen op een flat niet echt een drempel om een actieve hond te nemen. Ik heb drie (en nu zelfs tijdelijk vier) middelgrote honden in een appartement. Ze zijn allemaal energiek, maar die energie kunnen ze prima kwijt tijdens de wandelingen. In huis zijn ze gewoon rustig en merk je echt niet dat er zo veel honden zijn.
Een leuke herplaatser die aan je wensen voldoet lijkt me ook een prima optie. Ook met een herplaatser kun je gewoon op cursus gaan en de hond nog van alles leren. Het voordeel is dat je dan echt een hond kunt kiezen die qua karakter goed in jouw situatie past, bij een pup kan dat wat lastiger in te schatten zijn.
Goed dat je uitgebreid de tijd neemt om je te oriënteren en daarbij ook heel eerlijk naar jezelf kijkt. Ik weet niet zo veel van ADD, maar ik denk ook dat een wat meer onverstoorbare hond dan beter bij je zou passen. Dus niet een ras dat heel gevoelig reageert op jouw stemming en daar zelf ook nerveus van wordt (en daar reken ik zeker de border collie onder, maar eigenlijk de meeste herders wel).
Ik vind zelf wonen op een flat niet echt een drempel om een actieve hond te nemen. Ik heb drie (en nu zelfs tijdelijk vier) middelgrote honden in een appartement. Ze zijn allemaal energiek, maar die energie kunnen ze prima kwijt tijdens de wandelingen. In huis zijn ze gewoon rustig en merk je echt niet dat er zo veel honden zijn.
Een leuke herplaatser die aan je wensen voldoet lijkt me ook een prima optie. Ook met een herplaatser kun je gewoon op cursus gaan en de hond nog van alles leren. Het voordeel is dat je dan echt een hond kunt kiezen die qua karakter goed in jouw situatie past, bij een pup kan dat wat lastiger in te schatten zijn.
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ok ik heb mezelf aangemeld voor vaste gebruiker.
Ik hoop dat jullie mijn zoektocht wel kunnen bergijpen want het kan mischieen wat raar eruitlijken van buitenaf.
Eigenlijk zou iemand zich kunnen vragen "gezond verstand toch ?" of "waarom zolang de tijd nemen om het overwegen? of jij bent zeker of niet ?"
Ik geef dus daarbij een uitleg zodat ik niet bij jullie lastig val :
Ik heb 4 jaren geleden een burn out gehad. Dat was heftig. Sinds 2.5 jaren ben ik gescheiden omdat ik zag dat deze relatie niet mezelf naar de goede kant bracht.
Ik heb 2 geweldige intelligente meiden.
ik heb sinds augustus 2015 de diagnose ADD gekrijgen (jullie hoeven maar niet te zoeken maar dat zegt een hoop over wie ik ben)
Waarom wil ik zo graag een hond en waarom zoveel tijd nemen ?
Teneerste als gemeld ben ik erg bewust dat een hond aanschaffen is net als een kind krijgen. En nu , op dit moment opname ben ik niet klaar voor (financieel & structuur in mijn leven).
Maar alleen maar het idee om een hond aanschaffen met de zoektocht die erbij hoort houdt mij op de positieve flow.
ineens wil ik stoppen met roken en terug naar sport.
Dan hou ik mij bezig met veel plezier kennis opbouwen. Ik wil naar hondenscholen, asielen, dierenartsen, fokkers. Niewe informatie, nieuwe prikkels dat houdt mij gezond en vrolijk.
En op die moment heb ik dat erg nodig.
Ik geef mij tot en met Januari 2017 om een beslissing te nemen.
Niet eerder. Omdat ik ken mezelf en wil eerst het leven hebben die bij een hond past. Net als gezegd bij jullie bovenop kan ik niet van een hond verwachten dat hij mij aan de lijn gaat sturen om naar buiten te gaan. Ik ben dus daar de einige die dat structuur aan mij kan brengen.
Ik ben nu goed bezig, heb ook flink aangepast sinds augustus in mijn leven maar dat gaat altijd langzamer dan wat jij denkt als het gaat over zelf veranderen.
Dus als een hond in mijn leven komt, zijn de veranderingen niet nieuw. Maar stabiel en betrouwbaar. Dan zou ik weten dat het nu mijn nieuwe standards zijn.
Het kan zo zijn dat ik in Januari zegt "nou eigenlijk wil ik helemaal geen hond" of " nog niet" maar het is verboden om van tevoren uit impuls een hond in huis brengen.
Dat is de wortel verhaal een beetje.
Ik geniet zo van jullie berichten en fotos dat maakt mij zo blij en nieuwsgierig.
Ik hoop dat jullie nu het een beetje snappen en dat jullie mij niet kwalijk nemen als ik een beetje te enthousiast overkomt zonder een hond is huis. Dat is het gekke van wie ik ben. Enthousiast als een kind en toch bewust van mezelf als een oude dame
Nou nu ga ik ff voor rassen onderzoeken
Sapniels zijn echt na de collies en de australische herder mijn favorieten.
Als ik toegevoegd word bij de vaste gebruiken maak in de ras forum een bericht
bedankt !
Ik hoop dat jullie mijn zoektocht wel kunnen bergijpen want het kan mischieen wat raar eruitlijken van buitenaf.
Eigenlijk zou iemand zich kunnen vragen "gezond verstand toch ?" of "waarom zolang de tijd nemen om het overwegen? of jij bent zeker of niet ?"
Ik geef dus daarbij een uitleg zodat ik niet bij jullie lastig val :
Ik heb 4 jaren geleden een burn out gehad. Dat was heftig. Sinds 2.5 jaren ben ik gescheiden omdat ik zag dat deze relatie niet mezelf naar de goede kant bracht.
Ik heb 2 geweldige intelligente meiden.
ik heb sinds augustus 2015 de diagnose ADD gekrijgen (jullie hoeven maar niet te zoeken maar dat zegt een hoop over wie ik ben)
Waarom wil ik zo graag een hond en waarom zoveel tijd nemen ?
Teneerste als gemeld ben ik erg bewust dat een hond aanschaffen is net als een kind krijgen. En nu , op dit moment opname ben ik niet klaar voor (financieel & structuur in mijn leven).
Maar alleen maar het idee om een hond aanschaffen met de zoektocht die erbij hoort houdt mij op de positieve flow.
ineens wil ik stoppen met roken en terug naar sport.
Dan hou ik mij bezig met veel plezier kennis opbouwen. Ik wil naar hondenscholen, asielen, dierenartsen, fokkers. Niewe informatie, nieuwe prikkels dat houdt mij gezond en vrolijk.
En op die moment heb ik dat erg nodig.
Ik geef mij tot en met Januari 2017 om een beslissing te nemen.
Niet eerder. Omdat ik ken mezelf en wil eerst het leven hebben die bij een hond past. Net als gezegd bij jullie bovenop kan ik niet van een hond verwachten dat hij mij aan de lijn gaat sturen om naar buiten te gaan. Ik ben dus daar de einige die dat structuur aan mij kan brengen.
Ik ben nu goed bezig, heb ook flink aangepast sinds augustus in mijn leven maar dat gaat altijd langzamer dan wat jij denkt als het gaat over zelf veranderen.
Dus als een hond in mijn leven komt, zijn de veranderingen niet nieuw. Maar stabiel en betrouwbaar. Dan zou ik weten dat het nu mijn nieuwe standards zijn.
Het kan zo zijn dat ik in Januari zegt "nou eigenlijk wil ik helemaal geen hond" of " nog niet" maar het is verboden om van tevoren uit impuls een hond in huis brengen.
Dat is de wortel verhaal een beetje.
Ik geniet zo van jullie berichten en fotos dat maakt mij zo blij en nieuwsgierig.
Ik hoop dat jullie nu het een beetje snappen en dat jullie mij niet kwalijk nemen als ik een beetje te enthousiast overkomt zonder een hond is huis. Dat is het gekke van wie ik ben. Enthousiast als een kind en toch bewust van mezelf als een oude dame
Nou nu ga ik ff voor rassen onderzoeken
Sapniels zijn echt na de collies en de australische herder mijn favorieten.
Als ik toegevoegd word bij de vaste gebruiken maak in de ras forum een bericht
bedankt !
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Ik heb 3 borders en ik vind ze makkelijk.
Het eerste jaar mag een pup bij mij ook pup zijn. Zindelijk maken en hier komen vind ik het belangrijkste. Ik ga naar pupcursus en daarna nog een vervolgcursus. Geen druk op de hond, alles positief.
Verder leer ik geen kunstjes, ga geen intensieve hersenspelletjes etc doen.
Je hoeft een border echt niet steeds bezig te houden.
Mijn honden hebben wel het geluk dat wij zelf schapen hebben, dus ze komen elke dag (en nu in de lammerijd 4 x per dag) bij de schapen.
Mijn honden hebben geen neurotische trekken, ik ken veel borders, maar daar zijn weinig neuroten bij (moet wel zeggen dat dat veel schapendrijvers zijn die dus echt mogen werken).
Het eerste jaar mag een pup bij mij ook pup zijn. Zindelijk maken en hier komen vind ik het belangrijkste. Ik ga naar pupcursus en daarna nog een vervolgcursus. Geen druk op de hond, alles positief.
Verder leer ik geen kunstjes, ga geen intensieve hersenspelletjes etc doen.
Je hoeft een border echt niet steeds bezig te houden.
Mijn honden hebben wel het geluk dat wij zelf schapen hebben, dus ze komen elke dag (en nu in de lammerijd 4 x per dag) bij de schapen.
Mijn honden hebben geen neurotische trekken, ik ken veel borders, maar daar zijn weinig neuroten bij (moet wel zeggen dat dat veel schapendrijvers zijn die dus echt mogen werken).
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Bedankt ! ik ga zowieso naar fokkers deze jaar. Heb al contact opgenomen met een in Brabant. Ze hebben ook showlijn honden. Het Is voor nu aangezien alle adviezen tegen ff uit van mijn lijst. Maar ik wil nog steeds kijken. Op zijn minst heb ik wel tijd gehad met deze prachtige honden.
Ik wil ook niet van mijn leven een ellende maken maar ik ga ook zeker niet voor een hond die mij wat minder aanspreekt door mezelf te belemmeren. Ik wil een realistische beeld hebben.
Ik ga ook maandag naar een puppy training. De vrouw heeft een stagiair die twee borders heeft in een flat. Ik mag met deze twee dames ff kletsen om 1/weten wat het voor mijn neus staat als ik een hond aanschaf 2/ff checken bij de stagiair hoe ze zelf de borders ervaart.
Ook dat Is een keuze voor 15 jaren. Ik mag best een jaar over goed nadenken
Ik wil ook niet van mijn leven een ellende maken maar ik ga ook zeker niet voor een hond die mij wat minder aanspreekt door mezelf te belemmeren. Ik wil een realistische beeld hebben.
Ik ga ook maandag naar een puppy training. De vrouw heeft een stagiair die twee borders heeft in een flat. Ik mag met deze twee dames ff kletsen om 1/weten wat het voor mijn neus staat als ik een hond aanschaf 2/ff checken bij de stagiair hoe ze zelf de borders ervaart.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Goed idee om zelf kennis te gaan maken met de honden en met de baasjes.Lulutopie schreef:Bedankt ! ik ga zowieso naar fokkers deze jaar. Heb al contact opgenomen met een in Brabant. Ze hebben ook showlijn honden. Het Is voor nu aangezien alle adviezen tegen ff uit van mijn lijst. Maar ik wil nog steeds kijken. Op zijn minst heb ik wel tijd gehad met deze prachtige honden.
Ik zou ook zeker een ras dat je zo trekt niet meteen afschrijven, maar het eerst met eigen ogen en uit de eerste hand willen ervaren. Dan sta je zelf ook helemaal achter de beslissing als je denkt dat het toch niet bij jou past nu (misschien wel in de toekomst).
-
Lulutopie
- Vaste gebruiker
Ja jij verwoordt het 100x beter dan mijDeDiana schreef:Goed idee om zelf kennis te gaan maken met de honden en met de baasjes.Lulutopie schreef:Bedankt ! ik ga zowieso naar fokkers deze jaar. Heb al contact opgenomen met een in Brabant. Ze hebben ook showlijn honden. Het Is voor nu aangezien alle adviezen tegen ff uit van mijn lijst. Maar ik wil nog steeds kijken. Op zijn minst heb ik wel tijd gehad met deze prachtige honden.
Ik zou ook zeker een ras dat je zo trekt niet meteen afschrijven, maar het eerst met eigen ogen en uit de eerste hand willen ervaren. Dan sta je zelf ook helemaal achter de beslissing als je denkt dat het toch niet bij jou past nu (misschien wel in de toekomst).
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Ik zou ook heel goed kijken of het allemaal te combineren is met je kinderen want die zullen ongetwijfeld ook een groot deel van je tijd opslokken.Lulutopie schreef:
Dat Is dus de plan voor de komende maanden. Ik ga maandag avond naar een hondenbegeleider om te kijken.
Gewoon simpelweg kijken wat er voor werk voor mij staat met elke hond dan ook.
Een volwassen ? Een pup ? Hoe groot ? Waar kopen ?
Ezv ezv
Lijkt mij het minste om te doen zodat jij echt een beeld van het werkelijkheid hebt .toch ?