Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Sil1982

Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen

Ongelezen bericht door Sil1982 »

Sinds 2008 hebben wij een Renascence Bulldog. Een schat van een hond maar altijd ziek.

Zo heeft hij altijd last van ontstekingen tussen zijn tenen of zijn ogen.
Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat hij diverse allergieën heeft.
zoals, gluten, diverse pollen gras ect.

Hij zit op speciale voeding wat nu goed gaat met medicatie.
Vorig jaar was er eerst prednison voor geschreven maar hierdoor krijg aan versteningen waardoor hij met spoed geopereerd is.

Sindsdien zit hij op Apoguel medicatie gezet. Eerst een hoge dosering maar hij krijg nu een halve tablet per dag.
De dierenarts gaf aan af te bouwen naar niks omdat de medicatie zijn levensduur verkort. Dit geprobeerd maar door de zonneschijn waren zijn ogen weer zo ontstoken en hij blijft maar braken.
Hierdoor de dosering nu sinds 2 dagen verhoogd naar 1 tablet de ogen zijn in orde maar het braken blijft.

Al gaan we na een uur of 2 a 3 na het eten naar buiten dan braakt hij tijdens het lopen. Als hij even druk doet braakt hij.
Zijn eetlust is goed en hij drinkt ook goed.

Stoppen met de medicatie is ook geen optie, hij heeft onder tussen alle medicatie gehad en niets slaat aan.
Bij deze medicatie blijvend de ontstekingen wel weg.

Maar het braken is verschrikkelijk soms wel 4 a 5 keer per dag.
Ik weet niet meer wat we moeten doen. Zit weer te denken om naar de dierenarts te gaan maar dacht misschien hebben hier nog mensen ideeën.

Acupunctuur hebben we trouwens ook geprobeerd. Vreemde is alles slaat aan maar na een week of 3 zijn we weer terug bij af.

We willen hem toch graag een pijnloos leven geven zonder ontstekingen ect.

Hoop dat iemand nog een idee heeft.
Lemuria

Re: Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen

Ongelezen bericht door Lemuria »

Shit-situatie. Maar met dit soort rassen heb je inderdaad een sterk vergroot risico op problemen, dat risico krijg je er gratis en voor niets bij. Ik hoop dat je een oplossing vindt.
Is er bekend waarom hij braakt? Komt het door de Apoguel of zit er inwendig iets niet goed? Heeft hij dit altijd gehad, ook als pup-zijnde?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sil1982 schreef:Sinds 2008 hebben wij een Renascence Bulldog. Een schat van een hond maar altijd ziek.

Zo heeft hij altijd last van ontstekingen tussen zijn tenen of zijn ogen.
Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat hij diverse allergieën heeft.
zoals, gluten, diverse pollen gras ect.

Hij zit op speciale voeding wat nu goed gaat met medicatie.
Vorig jaar was er eerst prednison voor geschreven maar hierdoor krijg aan versteningen waardoor hij met spoed geopereerd is.

Sindsdien zit hij op Apoguel medicatie gezet. Eerst een hoge dosering maar hij krijg nu een halve tablet per dag.
De dierenarts gaf aan af te bouwen naar niks omdat de medicatie zijn levensduur verkort. Dit geprobeerd maar door de zonneschijn waren zijn ogen weer zo ontstoken en hij blijft maar braken.
Hierdoor de dosering nu sinds 2 dagen verhoogd naar 1 tablet de ogen zijn in orde maar het braken blijft.

Al gaan we na een uur of 2 a 3 na het eten naar buiten dan braakt hij tijdens het lopen. Als hij even druk doet braakt hij.
Zijn eetlust is goed en hij drinkt ook goed.

Stoppen met de medicatie is ook geen optie, hij heeft onder tussen alle medicatie gehad en niets slaat aan.
Bij deze medicatie blijvend de ontstekingen wel weg.

Maar het braken is verschrikkelijk soms wel 4 a 5 keer per dag.
Ik weet niet meer wat we moeten doen. Zit weer te denken om naar de dierenarts te gaan maar dacht misschien hebben hier nog mensen ideeën.

Acupunctuur hebben we trouwens ook geprobeerd. Vreemde is alles slaat aan maar na een week of 3 zijn we weer terug bij af.

We willen hem toch graag een pijnloos leven geven zonder ontstekingen ect.

Hoop dat iemand nog een idee heeft.
Krijft hij dan wel genoeg Apoguel binnen? Als hij zo vaak braakt braakt hij misschien ook een groot deel van de medicatie eruit namelijk? Dan zou een anti-braakmiddel misschien een optie zijn zodat hij de apoguel binnenkrijgt en daarna hopelijk van het braken af is?
Heeft hij dat braken altijd al gedaan, of pas sinds de apoguel, of sinds het afbouwen?
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Overgaan op een andere brok?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een ellende, arme hond. :(

Als de Apoguel helpt tegen de ontstekingen zou ik dat zeker niet meer gaan afbouwen, en dan een antibraakmiddel erbij gaan geven. Dat de medicatie 'zijn levensduur zou verkorten' vind ik een rare redenatie van die DA. Het gaat om een zieke hond van 8 jaar oud. Daar zou ik alles aan medicatie indouwen om zijn leven prettiger te maken.

Sterkte ermee!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sil1982

Ongelezen bericht door Sil1982 »

Hij heeft altijd wel last gehad van snel braken. Maar het is nu zo erg. Heb niet het idee dat hij misselijk is. Maar als hij even loopt buiten of ineens opstaat. Komt alles eruit. Ga morgen weer ff da bellen om te vragen om anti braak medicatie. Vind ik ook een goed idee.

Als het niet aanslaat zat in nog te denken aan een maagonderzoek
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik weet niet waar jouw da het vandaan haalt dat Apoquel de levensduur verkort, het is nog maar kort op de markt.
De enige bijwerking tot nu toe is dat de leverwaarde omhoog kan gaan maar door een maand te stoppen wordt die weer normaal.
Krijgt jouw hond wel de juiste dosering?
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hanneke2 schreef:Wat een ellende, arme hond. :(

Als de Apoguel helpt tegen de ontstekingen zou ik dat zeker niet meer gaan afbouwen, en dan een antibraakmiddel erbij gaan geven. Dat de medicatie 'zijn levensduur zou verkorten' vind ik een rare redenatie van die DA. Het gaat om een zieke hond van 8 jaar oud. Daar zou ik alles aan medicatie indouwen om zijn leven prettiger te maken.

Sterkte ermee!
Eens! Liever een kort leuk leven, dan een lang ellendig!

Misschien kun je zijn eten verdelen over meerdere porties per dag.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Je moet er eigenlijk zien achter te komen waardoor je hond braakt.
Komt het door de Apoquel? en heeft je hond alleen ontstoken ogen als hij geen Apoquel krijgt? Als dat zo is, dan kan je
ook speciale oogdruppels geven tegen de ontsteking van zijn ogen.
Is er echt Apoquel nodig, dan wordt het een ander verhaal.
Is er al eens een echo gemaakt van zijn maag? Misschien heeft hij een ontsteking van zijn maag of is het slijmvlies ontstoken en kan daar
maagmedicatie voor gegeven worden.
Naast Apoquel bestaat er ook Atopica, maar ik weet niet of dat medicijn een optie is voor je hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”