Hier is Max als we net thuis zijn van de dierenkliniek. Een beetje groggy.

Moderator: moderatorteam

Best kun je lekker met hem op trainingen gaan om z'n energie in kwijt te raken, dan ga je er waarschijnlijk een tophond aan hebbenDe Mechelse herder is een waakzame en actieve hond. Naast zijn aangeboren geschiktheid als bewaker van de kudde beschikt hij over de eigenschappen van waakhond voor huis en erf. Deze hond leert snel, maar heeft wel een baas nodig die de touwtjes strak in de handen houdt. Hij kan anders wat dominant worden. Verder is hij werkwillig, heeft hij een groot uithoudingsvermogen en is hij temperamentvol en intelligent.Hij is trouw aan zijn baas.
De Mechelse herder kan als waakhond, verdedigingshond, gezinshond, sporthond en politiehond in dienst gesteld worden. Door het Amerikaanse leger wordt het ras onder andere gebruikt om explosieven op te sporen.

Wat een mooierdrik6230 schreef:Hallo mijn naam is Rik en ik woon samen met mijn vrouw en onze Mechelse herder Max in Herkenbosch. Voor Max hadden we een Golden retriever. Hoewel wij ons goed georiënteerd hadden voordat wij Max in huis haalden werden we toch enigszins verrast door zijn werklust en energie. Inmiddels is hij bijna 10 maanden. Enkele dagen geleden foto's van zijn gewrichten laten maken. Hij liep soms een beetje mank. Gelukkig was er niks aan de hand. Zijn gewrichten zagen er heel goed uit volgens de dierenarts. Lichte verkleuringen van de botten wees op groeipijn. Mijn andere hobby is fotograferen.
Hier is Max als we net thuis zijn van de dierenkliniek. Een beetje groggy.
Lemuria, Wikipedia is wel het minste wat ik gelezen heb. Ik werk dagelijks samen met meerdere honden beveiligers. Zij hebben allemaal een Mechelaar. Meerdere collega's hebben een Mechelaar. Ik heb heel veel gelezen over de Mechelaar Ik had alle informatie maar toch heeft Max mij verrast. Ik zal eens proberen om een film te maken om te laten zien hoe hij reageert als ik bijvoorbeeld na mijn werk thuis kom. Hij springt met 4 poten boven mijn hoofd. Enkele maanden geleden waren we een paar dagen weg en hebben hem naar een hondenpension gebracht. De eigenaar vond Max prachtig maar wel heel erg druk. Wij zijn met hem bij een kynoloog vanwege dat bijna "over enthousiaste " gedrag. Ook zij heeft dit nog nooit gezien.Lemuria schreef:Welkom! Maar je werd verrast door z'n werklust en energie ondanks goede oriëntatie? Zelfs Wikipedia weet al het volgende te melden
Wij wonen in een natuurgebied. Hij is het grootste deel van de tijd buiten. Hij krijgt veel aandacht. Hij komt in contact met heel veel honden. Wij oefenen veel met hem. Een dit is een van zijn lievelingen activiteiten. (10 minuten lopen vanaf ons huisYara schreef:Welkom hier! Max is een mooie hond. Wat voor bloedlijnen komt hij uit? Mechels zijn nogal hyper de hyper ja, als je dat niet gewend bent dan zal dat best even wennen zijn. Sporten jullie er ook mee?

Heel veel. Ik heb lang bij de politie gewerkt en daar hadden de meeste honden geleiders een Mechelse herder. In mijn huidige beroep (security manager) heb ik ook veel honden geleiders ontmoet. 5 niet securty collega's hebben een Mechelaar. Ik had heel veel info maar Max is gewoon bijzonder denk ikZamunda schreef:[quote="
Het is nogal een omschakeling van een Golden naar een Mechel ja. Ik vind Mechels schitterend, maar de meeste toch veel te druk voor mij persoonlijk. Ik ben wel benieuwd of je ook met meerdere (jonge) mechels kennis hebt gemaakt voordat je Max kocht?

Een kynoloog is ook niet de beste plek om met een Mechel te rade te gaanrik6230 schreef:Wij zijn met hem bij een kynoloog vanwege dat bijna "over enthousiaste " gedrag. Ook zij heeft dit nog nooit gezien.
Niet zo raar dus dat Max ook mij verrast denk ik dan
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteHet schrikt mij inderdaad niet af maar ik moet elke keer goed nadenken waarom hij bepaalde dingen doet zoals hij dat doet en hoe ik dat in enigszins "acceptabele" banen kan leiden. En ik klaag niet. Max is vriendelijk naar andere mensen, en meestal naar andere honden maar sta ik bijvoorbeeld heel even met iemand te praten springt hij vanuit het niks recht in mijn gezicht. Soms loopt hij aan de lange lijn en krijgt hij het ineens op zijn heupen dan sprint hij in volle vaart weg. Laats brak hij bijna mijn hand omdat ik de lijn verkeerd vast hield. Dat is wennen.Shibby schreef:Knappe hond zeg!!
En je hebt er soms gewoon van die stuiterdestuiterballen tussen zitten. Als ik het zo lees, schrikt het je niet af, maar zoek je juist een manier om er goed mee om te gaan. Prima toch? En dan heb je het HF om af en toe ff je frustratie te uiten en kom je erachter dat je lang niet de enige bent.
Gezien waar je woont, gok ik zomaar dat je regelmatig bij de Meinweg gaat lopen?
Ben er nu 2 keer vlakbij op vakantie geweest en ik vind het een fantastisch gebied!

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteSinds enkele maanden verhuisd vanuit het centrum van Maastricht. Was wel even wennen maar ik heb absoluut geen spijtPtje schreef:Owwww, heb zwaar medelijden met je, woont daar helemaal in de rimboe, ocherm .
Kan ik bij je solliciteren als inwonend huishoudster.
Dank Gonnie. Elke omgeving heeft wel iets. Als je van rust en natuur houdt is deze omgeving ideaal.gonnie schreef:Welkom.
Wat een mooie hond. En wat een mooie omgeving om te wonen.
Bofferd.
Ja, je moet je aanmelden bij de groep 'vaste gebruikers' (in je profiel). Meer gedetailleerde beschrijving zal in je e-mail van het HF staan denk ik (oh, en hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911).rik6230 schreef:Ik zit hier nu al bijna een week rond te neuzen maar heb nog steeds geen toegang tot het forum. Moet ik nog iets doen ?
Je moet even wachten tot de modjes je goedgekeurd hebben. Daarvoor moet je een foto van jezelf hier postenrik6230 schreef:Alles geprobeerd maar het lukt mij niet om "lid" te worden.
Dank Lemuria, waar moet ik een foto van mezelf postenLemuria schreef:Je moet even wachten tot de modjes je goedgekeurd hebben. Daarvoor moet je een foto van jezelf hier postenrik6230 schreef:Alles geprobeerd maar het lukt mij niet om "lid" te worden.Stelt niks voor.
Wat betreft je hond; super dat je er serieus mee bent. Ik kom vaak zat bazen tegen die hun honden helemaal onderschat hadden en de hond op een leeftijd van een jaar maar in het asiel dumpen omdat ze er niks mee kunnen en de hond iets zou mankeren. Wat niet zo is. Gewoon een ras-dingetje
Dat in het gezicht springen zou ik overigens na 1x rap afgeleerd hebben. Ik ben niet zo van de lomperds, die kunnen lomp gedrag terugverwachtenIk denk dat je hem best een taak kunt geven. Loslopen/spelen is leuk, maar ik denk dat je zo'n hyperdepieper stuiterbal die lichamelijk nauwelijks te vermoeien zal zijn, vooral geestelijk helemaal stuk moet krijgen. Geef hem dingen om over te denken, hersenspelletjes, speurwerk, dat soort dingen
Jij neemt mij in de malingLemuria schreef:En dat is het belangrijkste, samen lol makenDe foto mag gewoon in dit topic. De modjes geven de voorkeur aan een duidelijke kop-foto en een foto van het hele lichaam in niet al te slobberige kleding.
Lengte, schoenmaat en pincode worden ook op prijs gesteld. Als je dat allemaal hier neerzet, word je binnen no-time geaccepteerd.