Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

rik6230
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Nieuw

Ongelezen bericht door rik6230 »

Hallo mijn naam is Rik en ik woon samen met mijn vrouw en onze Mechelse herder Max in Herkenbosch. Voor Max hadden we een Golden retriever. Hoewel wij ons goed georiënteerd hadden voordat wij Max in huis haalden werden we toch enigszins verrast door zijn werklust en energie. Inmiddels is hij bijna 10 maanden. Enkele dagen geleden foto's van zijn gewrichten laten maken. Hij liep soms een beetje mank. Gelukkig was er niks aan de hand. Zijn gewrichten zagen er heel goed uit volgens de dierenarts. Lichte verkleuringen van de botten wees op groeipijn. Mijn andere hobby is fotograferen.

Hier is Max als we net thuis zijn van de dierenkliniek. Een beetje groggy.

Afbeelding
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Lemuria

Re: Nieuw

Ongelezen bericht door Lemuria »

Welkom! Maar je werd verrast door z'n werklust en energie ondanks goede oriëntatie? Zelfs Wikipedia weet al het volgende te melden
De Mechelse herder is een waakzame en actieve hond. Naast zijn aangeboren geschiktheid als bewaker van de kudde beschikt hij over de eigenschappen van waakhond voor huis en erf. Deze hond leert snel, maar heeft wel een baas nodig die de touwtjes strak in de handen houdt. Hij kan anders wat dominant worden. Verder is hij werkwillig, heeft hij een groot uithoudingsvermogen en is hij temperamentvol en intelligent.Hij is trouw aan zijn baas.

De Mechelse herder kan als waakhond, verdedigingshond, gezinshond, sporthond en politiehond in dienst gesteld worden. Door het Amerikaanse leger wordt het ras onder andere gebruikt om explosieven op te sporen.
Best kun je lekker met hem op trainingen gaan om z'n energie in kwijt te raken, dan ga je er waarschijnlijk een tophond aan hebben :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Idd. Ik zou verbaasd (en teleurgesteld) zijn als t anders was...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Welkom hier! Max is een mooie hond. Wat voor bloedlijnen komt hij uit? Mechels zijn nogal hyper de hyper ja, als je dat niet gewend bent dan zal dat best even wennen zijn. Sporten jullie er ook mee?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

rik6230 schreef:Hallo mijn naam is Rik en ik woon samen met mijn vrouw en onze Mechelse herder Max in Herkenbosch. Voor Max hadden we een Golden retriever. Hoewel wij ons goed georiënteerd hadden voordat wij Max in huis haalden werden we toch enigszins verrast door zijn werklust en energie. Inmiddels is hij bijna 10 maanden. Enkele dagen geleden foto's van zijn gewrichten laten maken. Hij liep soms een beetje mank. Gelukkig was er niks aan de hand. Zijn gewrichten zagen er heel goed uit volgens de dierenarts. Lichte verkleuringen van de botten wees op groeipijn. Mijn andere hobby is fotograferen.

Hier is Max als we net thuis zijn van de dierenkliniek. Een beetje groggy.

Afbeelding
Wat een mooierd :I: . En dat plukje vulling uit het kussen... :LOL: .

Het is nogal een omschakeling van een Golden naar een Mechel ja. Ik vind Mechels schitterend, maar de meeste toch veel te druk voor mij persoonlijk. Ik ben wel benieuwd of je ook met meerdere (jonge) mechels kennis hebt gemaakt voordat je Max kocht?
rik6230
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:Welkom! Maar je werd verrast door z'n werklust en energie ondanks goede oriëntatie? Zelfs Wikipedia weet al het volgende te melden
Lemuria, Wikipedia is wel het minste wat ik gelezen heb. Ik werk dagelijks samen met meerdere honden beveiligers. Zij hebben allemaal een Mechelaar. Meerdere collega's hebben een Mechelaar. Ik heb heel veel gelezen over de Mechelaar Ik had alle informatie maar toch heeft Max mij verrast. Ik zal eens proberen om een film te maken om te laten zien hoe hij reageert als ik bijvoorbeeld na mijn werk thuis kom. Hij springt met 4 poten boven mijn hoofd. Enkele maanden geleden waren we een paar dagen weg en hebben hem naar een hondenpension gebracht. De eigenaar vond Max prachtig maar wel heel erg druk. Wij zijn met hem bij een kynoloog vanwege dat bijna "over enthousiaste " gedrag. Ook zij heeft dit nog nooit gezien.
Niet zo raar dus dat Max ook mij verrast denk ik dan :D
Afbeelding

groet,

Rik en Max
rik6230
Vaste gebruiker

Yara schreef:Welkom hier! Max is een mooie hond. Wat voor bloedlijnen komt hij uit? Mechels zijn nogal hyper de hyper ja, als je dat niet gewend bent dan zal dat best even wennen zijn. Sporten jullie er ook mee?
Wij wonen in een natuurgebied. Hij is het grootste deel van de tijd buiten. Hij krijgt veel aandacht. Hij komt in contact met heel veel honden. Wij oefenen veel met hem. Een dit is een van zijn lievelingen activiteiten. (10 minuten lopen vanaf ons huis :mrgreen: )

Afbeelding
Afbeelding

groet,

Rik en Max
rik6230
Vaste gebruiker

Zamunda schreef:[quote="

Het is nogal een omschakeling van een Golden naar een Mechel ja. Ik vind Mechels schitterend, maar de meeste toch veel te druk voor mij persoonlijk. Ik ben wel benieuwd of je ook met meerdere (jonge) mechels kennis hebt gemaakt voordat je Max kocht?
Heel veel. Ik heb lang bij de politie gewerkt en daar hadden de meeste honden geleiders een Mechelse herder. In mijn huidige beroep (security manager) heb ik ook veel honden geleiders ontmoet. 5 niet securty collega's hebben een Mechelaar. Ik had heel veel info maar Max is gewoon bijzonder denk ik :lol1:
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Knappe hond zeg!!

En je hebt er soms gewoon van die stuiterdestuiterballen tussen zitten. Als ik het zo lees, schrikt het je niet af, maar zoek je juist een manier om er goed mee om te gaan. Prima toch? En dan heb je het HF om af en toe ff je frustratie te uiten en kom je erachter dat je lang niet de enige bent. :ok:

Gezien waar je woont, gok ik zomaar dat je regelmatig bij de Meinweg gaat lopen? :mrgreen:
Ben er nu 2 keer vlakbij op vakantie geweest en ik vind het een fantastisch gebied!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

rik6230 schreef:Wij zijn met hem bij een kynoloog vanwege dat bijna "over enthousiaste " gedrag. Ook zij heeft dit nog nooit gezien.
Niet zo raar dus dat Max ook mij verrast denk ik dan :D
Een kynoloog is ook niet de beste plek om met een Mechel te rade te gaan ;)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een prachthond, heelveel plezier met jullie stuiterbal.
Ik heb wel de indruk dat je heel goed weet wat je in handen hebt.
Welkom hier op het forum.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Welkom!

Wat een prachtige foto's van een prachtige hond :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
rik6230
Vaste gebruiker

Shibby schreef:Knappe hond zeg!!

En je hebt er soms gewoon van die stuiterdestuiterballen tussen zitten. Als ik het zo lees, schrikt het je niet af, maar zoek je juist een manier om er goed mee om te gaan. Prima toch? En dan heb je het HF om af en toe ff je frustratie te uiten en kom je erachter dat je lang niet de enige bent. :ok:

Gezien waar je woont, gok ik zomaar dat je regelmatig bij de Meinweg gaat lopen? :mrgreen:
Ben er nu 2 keer vlakbij op vakantie geweest en ik vind het een fantastisch gebied!
Het schrikt mij inderdaad niet af maar ik moet elke keer goed nadenken waarom hij bepaalde dingen doet zoals hij dat doet en hoe ik dat in enigszins "acceptabele" banen kan leiden. En ik klaag niet. Max is vriendelijk naar andere mensen, en meestal naar andere honden maar sta ik bijvoorbeeld heel even met iemand te praten springt hij vanuit het niks recht in mijn gezicht. Soms loopt hij aan de lange lijn en krijgt hij het ineens op zijn heupen dan sprint hij in volle vaart weg. Laats brak hij bijna mijn hand omdat ik de lijn verkeerd vast hield. Dat is wennen.

Overigens ik woon in het nationaal park "De Meinweg". Ik loop daar niet regelmatig maar eigenlijk alleen maar. Schitterend, bos; heide met vennen (die zwemfoto is daar ook gemaakt) en open veld. Elke wandeling en dat zijn er 5 a 6 per dag kan hij los en kan hij ruimschoots zijn energie kwijt. Als ik de indruk heb gewekt dat ik een probleem heb met Max is dat verkeerd. Hij is mijn geweldenaar maar wel een beetje een rare soms :lol1:

Deze foto is ook in de Meinweg gemaakt. De "Rolvennen"

Afbeelding

Wij wonen achter dit huis ergens tussen die bomen :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rik6230 op 09 mei 2016 05:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

groet,

Rik en Max
rik6230
Vaste gebruiker

Ptje schreef:Wat een prachthond, heelveel plezier met jullie stuiterbal.
Ik heb wel de indruk dat je heel goed weet wat je in handen hebt.
Welkom hier op het forum.

Bedankt :D
Afbeelding

groet,

Rik en Max
rik6230
Vaste gebruiker

Tiny schreef:Welkom!

Wat een prachtige foto's van een prachtige hond :I:
Bedankt Tiny. Ik heb ooit heel veel foto's van mijn Golden gemaakt. Die was echt fotogeniek maar Max steekt hem naar de kroon. :lol1:

Afbeelding
Afbeelding

groet,

Rik en Max
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

welkom, prachtige hond en dito foto's :I:
ik geloof zeker dat het even wennen is, zo'n hyperhond, maar als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen bij jullie :ok: Mechels zijn geweldig :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een meneer! Met een mevrouw!
Weet je heel zeker dat je het hier aandurft Rik? :LOL:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Owwww, heb zwaar medelijden met je, woont daar helemaal in de rimboe, ocherm .
Kan ik bij je solliciteren als inwonend huishoudster. :engel:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
rik6230
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:Een meneer! Met een mevrouw!
Weet je heel zeker dat je het hier aandurft Rik? :LOL:
Ik ga het wagen :E:
Afbeelding

groet,

Rik en Max
rik6230
Vaste gebruiker

Ptje schreef:Owwww, heb zwaar medelijden met je, woont daar helemaal in de rimboe, ocherm .
Kan ik bij je solliciteren als inwonend huishoudster. :engel:
Sinds enkele maanden verhuisd vanuit het centrum van Maastricht. Was wel even wennen maar ik heb absoluut geen spijt :D
Afbeelding

groet,

Rik en Max
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Welkom.

Wat een mooie hond. En wat een mooie omgeving om te wonen.

Bofferd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
rik6230
Vaste gebruiker

gonnie schreef:Welkom.

Wat een mooie hond. En wat een mooie omgeving om te wonen.

Bofferd.
Dank Gonnie. Elke omgeving heeft wel iets. Als je van rust en natuur houdt is deze omgeving ideaal. :D
Ik zit hier nu al bijna een week rond te neuzen maar heb nog steeds geen toegang tot het forum. Moet ik nog iets doen ?
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

rik6230 schreef:Ik zit hier nu al bijna een week rond te neuzen maar heb nog steeds geen toegang tot het forum. Moet ik nog iets doen ?
Ja, je moet je aanmelden bij de groep 'vaste gebruikers' (in je profiel). Meer gedetailleerde beschrijving zal in je e-mail van het HF staan denk ik (oh, en hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911).
rik6230
Vaste gebruiker

Alles geprobeerd maar het lukt mij niet om "lid" te worden.
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Lemuria

rik6230 schreef:Alles geprobeerd maar het lukt mij niet om "lid" te worden.
Je moet even wachten tot de modjes je goedgekeurd hebben. Daarvoor moet je een foto van jezelf hier posten ;) Stelt niks voor.

Wat betreft je hond; super dat je er serieus mee bent. Ik kom vaak zat bazen tegen die hun honden helemaal onderschat hadden en de hond op een leeftijd van een jaar maar in het asiel dumpen omdat ze er niks mee kunnen en de hond iets zou mankeren. Wat niet zo is. Gewoon een ras-dingetje ;)

Dat in het gezicht springen zou ik overigens na 1x rap afgeleerd hebben. Ik ben niet zo van de lomperds, die kunnen lomp gedrag terugverwachten :mrgreen: Ik denk dat je hem best een taak kunt geven. Loslopen/spelen is leuk, maar ik denk dat je zo'n hyperdepieper stuiterbal die lichamelijk nauwelijks te vermoeien zal zijn, vooral geestelijk helemaal stuk moet krijgen. Geef hem dingen om over te denken, hersenspelletjes, speurwerk, dat soort dingen ;)
rik6230
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:
rik6230 schreef:Alles geprobeerd maar het lukt mij niet om "lid" te worden.
Je moet even wachten tot de modjes je goedgekeurd hebben. Daarvoor moet je een foto van jezelf hier posten ;) Stelt niks voor.

Wat betreft je hond; super dat je er serieus mee bent. Ik kom vaak zat bazen tegen die hun honden helemaal onderschat hadden en de hond op een leeftijd van een jaar maar in het asiel dumpen omdat ze er niks mee kunnen en de hond iets zou mankeren. Wat niet zo is. Gewoon een ras-dingetje ;)

Dat in het gezicht springen zou ik overigens na 1x rap afgeleerd hebben. Ik ben niet zo van de lomperds, die kunnen lomp gedrag terugverwachten :mrgreen: Ik denk dat je hem best een taak kunt geven. Loslopen/spelen is leuk, maar ik denk dat je zo'n hyperdepieper stuiterbal die lichamelijk nauwelijks te vermoeien zal zijn, vooral geestelijk helemaal stuk moet krijgen. Geef hem dingen om over te denken, hersenspelletjes, speurwerk, dat soort dingen ;)
Dank Lemuria, waar moet ik een foto van mezelf posten :scratch:
Lichamelijk is hij inderdaad nauwelijks te vermoeien. Vandaag heeft hij minimaal 2 uur lang aan een stuk een bal uit het water gehaald. De eerste keer was hij net zo fanatiek als de laatste keer. Thuis hebben wij allerlei spelletjes. Sommigen gekocht anderen gemaakt n.a.v. voorbeelden op internet. Ik klaag niet over mijn Max, ik heb twee handen vol aan hem; soms meer en dat moet ik effe kwijt. Wij hebben enorm veel lol met hem :E:
Afbeelding

groet,

Rik en Max
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Welkom! Max is écht prachtig! En de foto's die je maakt ook :ok:
rik6230
Vaste gebruiker

blondie schreef:Welkom! Max is écht prachtig! En de foto's die je maakt ook :ok:
Dank je blondie.
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Lemuria

En dat is het belangrijkste, samen lol maken :) De foto mag gewoon in dit topic. De modjes geven de voorkeur aan een duidelijke kop-foto en een foto van het hele lichaam in niet al te slobberige kleding.

Lengte, schoenmaat en pincode worden ook op prijs gesteld. Als je dat allemaal hier neerzet, word je binnen no-time geaccepteerd.
rik6230
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:En dat is het belangrijkste, samen lol maken :) De foto mag gewoon in dit topic. De modjes geven de voorkeur aan een duidelijke kop-foto en een foto van het hele lichaam in niet al te slobberige kleding.

Lengte, schoenmaat en pincode worden ook op prijs gesteld. Als je dat allemaal hier neerzet, word je binnen no-time geaccepteerd.
Jij neemt mij in de maling :E: :E: :E:
Afbeelding

groet,

Rik en Max
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”