Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo Allemaal

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Marley-Light

Hallo Allemaal

Ongelezen bericht door Marley-Light »

:neenee:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hallo Allemaal

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een skeetje! Marley als in Marley and me? Dan krijg je nog je handen vol!
Veel plezier op het forum!
Marley-Light

Dank je wel,Johnny..inderdaad waarom denk je dat hij zo heet..lol,
vergis je niet in het kleine aandoenlijke pupje op de foto,op het
moment is het puppy from hell :devil:,geen armen meer over,vol
pleisters en maar happen,en de tuin,weg grasveld,Marley is at Home.
Maar we hebben goede tips van jullie gelezen,en gaan denk ik voor
de Kong,want het is natuurlijk heel pijnlijk die tandjes.
Zo te zien heb jij ook je handen vol,wat een mooi plaatje!
Marley-Light

:vaag:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley-Light

:gvd:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Haha, misschien maar eens beginnen met hem niet de mand laten slopen?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Suiker is een snelle vorm van energie, dat zal vast ook voor honden gelden. Waarom zou hij 'daarom' veel koekjes hebben gekregen? Je moet gewoon beginnen die pup op te voeden, hij is 3 maanden, veel kan er écht niet aan verpest zijn ('rechttrekken'?). Maar je zult 'm wel duidelijke regels moeten geven. Stoppen met de mand te laten slopen is een goed begin inderdaad.
Marley-Light

:flower:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Pup is net 3 maand oud, wat moet daar dan aan "rechtgetrokken" worden?
Gewoon genieten van je pup :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marley-Light schreef:Hier enig idee,wat wij doormaken :help:

https://youtu.be/R6KWdmOKKHM

Doormaken? :LOL:
Hij is gewoon rustig en hartstikke zoet aan het spelen.
Hoe moet hij weten dat jullie de mand geen geschikt speelgoed vinden?

Oh en er is helemaal niets mis met bietenpulp; simpelweg ruwe vezels.
Of dacht je dat daar nog suiker in zit?
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 13 mei 2016 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley-Light

:roos:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Marley-Light schreef:
Lemuria schreef:Suiker is een snelle vorm van energie, dat zal vast ook voor honden gelden. Waarom zou hij 'daarom' veel koekjes hebben gekregen? Je moet gewoon beginnen die pup op te voeden, hij is 3 maanden, veel kan er écht niet aan verpest zijn ('rechttrekken'?). Maar je zult 'm wel duidelijke regels moeten geven. Stoppen met de mand te laten slopen is een goed begin inderdaad.
Hier even baasje, heb 30 jaar ervaring met goldens en jij denkt er zo er van af te komen, nee zo makkelijk is het niet dame, je moet eens weten wat er in drie maanden met een hondje kan gebeuren als men het verkeerd doet.

greets
:80:
Lemuria

Dame? Waitwut? Ik blijf bij m'n stelling hoor, je kunt zo neerbuigend doen als je zelf wil :19: Zolang een pup in die 3 weekjes niet elke dag 10x zwaar door de kamer getrapt is, opgesloten werd in een bench in een kelder en moest overleven op z'n eigen braaksel, is er niks aan de hand. Een hond leeft sowieso niet erg in het verleden; nieuwe baas = schone lei. En wat ik van jouw pup zie, zie ik gewoon een vrij, blij ding.
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:Dame? Waitwut? Ik blijf bij m'n stelling hoor, je kunt zo neerbuigend doen als je zelf wil :19: Zolang een pup in die 3 weekjes niet elke dag 10x zwaar door de kamer getrapt is, opgesloten werd in een bench in een kelder en moest overleven op z'n eigen braaksel, is er niks aan de hand. Een hond leeft sowieso niet erg in het verleden; nieuwe baas = schone lei. En wat ik van jouw pup zie, zie ik gewoon een vrij, blij ding.

:wink: Ach, Charlie was die 6 tot 13 weken vergeten zodra ze bij me de auto in stapte, op het veel te strakke sliplijntje zonder stop na.
Marley-Light

:LOL:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Marley-Light schreef:het gaat niet over de mand dat maakt ons niets uit ,het gaat erom dat het bijten (te extreem is ) en hij reageert het af op de mand van het vorig gezin ,binnenkort krijgt hij toch een grotere mand en dan pas kunnen we beginnen met regels en orde, maar ik denk zelf dat deze lieve pup geslagen is omdat hij een kind heeft gebeten(scherpe tandjes komen door zodat kinderen er niet tegen kunnen)en de combi met verkeerd voedsel .
Hij zit nu op lam en rijst en wordt al een stuk kalmer en liever en daardoor kan hij openstaan" zie boven."

:19: Ik zie een doodnormale pup. En er van alles bij gaan bedenken heeft geen enkel nut, ook niet als de pup wel geslagen is.

Malinoooois, waar heb je dat leuke filmpje? :mann:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Pups bijten overal in, dat is echt heel normaal.
Iets anders aanbieden om samen mee te spelen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn pup doet hetzelfde en komt rechtstreeks van de fokker :wink: hij is ook nog eens erg laat met wisselen :help: :schrik:
Afbeelding
Lemuria

Marley-Light schreef:het gaat niet over de mand dat maakt ons niets uit ,het gaat erom dat het bijten (te extreem is ) dat verwacht je niet bij een pup nee en hij reageert het af op de mand van het vorig gezin als wraak zeker? Klinkt plausibel ,binnenkort krijgt hij toch een grotere mand en dan pas kunnen we beginnen met regels en orde ja, eerder moet je zeker niet beginnen met allemaal vervelende regeltjes, dan zit je later met een hond die niet te handelen is, maar ik denk zelf dat deze lieve pup geslagen is omdat hij een kind heeft gebeten ja, ik ken geen enkele pup die een kind gebeten heeft (scherpe tandjes komen door zodat kinderen er niet tegen kunnen)en de combi met verkeerd voedsel . Ja, de combi met verkeerd voedsel doet veel. Geef ze vooral geen rauw vlees, want dan begint hij pas écht aan de kinderen te knagen.
Hij zit nu op lam en rijst en wordt al een stuk kalmer en liever en daardoor kan hij openstaan" zie boven."
30 jaar hondenervaring? Echt waar?
Marley-Light

[ :schrik:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley-Light

alm@ schreef:Mijn pup doet hetzelfde en komt rechtstreeks van de fokker :wink: hij is ook nog eens erg laat met wisselen :help: :schrik:
Wij hoeven geen stamboom maar gewoon een lieve pup,en we zijn zeer blij met Marley-Light,maar we hebben een zware week gehad met hem,er is al ontzettend veel veranderd,maar het probleem dat hij niet weet wat los is.als hij je arm in een pitbullgreep tot bloedens toe heeft was echt heel lastig,nu langzaam door te gillen van auuuuwwww,en zachtjes bijten,gaan we de regels kunnen leren,en dan met de Kong voor zijn tandjes komen we er wel :F:
Maar het was echt een Hell off a week
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Marley-Light schreef:Hier enig idee,wat wij doormaken :help:

https://youtu.be/R6KWdmOKKHM
Is dat echt waar je zo over in de rats zit? Mijn hemel dan heb je 30 jaar lang wel hele makkelijke honden gehad!
Ik zie doodnormaal puppen gedrag, mijn terrier was wel een keer zo fanatiek en zelfs die schaar ik nog onder normale, actieve pup.
Gewoon rustig corrigeren ('nee' zeggen) en een alternatief bieden. Komt vast helemaal goed ;)

Oh en het concept 'wraak' kent een hond helemaal niet...
Marley-Light

Pemba schreef:Pups bijten overal in, dat is echt heel normaal.
Iets anders aanbieden om samen mee te spelen.
Ja natuurlijk doen we dat ,maar het extreem bijten was zo erg,dat hij toch gewoon je arm nam,(erg slim)
Marley-Light

:lol1:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley-Light

Maar ja.zo te zien is dit een raar forum,je wodt aangevallen ,humor wordt niet begrepen,we gaan wel ergens ander naar toe,...doeiiii
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat filmpje? Een hond met karakter? :scratch: Bekijk het filmpje dat Dagmar post inderdaad even. Jullie pup is zo te zien echt wel een doetje, maar alle pups van die leeftijd vereisen veel tijd en aandacht. Als je het nu al one hell of a week vond mag je je wel voorbereiden op de komende anderhalf jaar :LOL:
Of kijk nou, zes van die hellehonden: https://www.youtube.com/watch?v=tQYbNDbcltA
Marley-Light

:cheer:
Laatst gewijzigd door Marley-Light op 13 mei 2016 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Marley-Light schreef:
Maeve schreef:Dat filmpje? Een hond met karakter? :scratch: Bekijk het filmpje dat Dagmar post inderdaad even. Jullie pup is zo te zien echt wel een doetje, maar alle pups van die leeftijd vereisen veel tijd en aandacht. Als je het nu al one hell of a week vond mag je je wel voorbereiden op de komende anderhalf jaar :LOL:
Of kijk nou, zes van die hellehonden: https://www.youtube.com/watch?v=tQYbNDbcltA
No way,honden die moeilijk zijn als puppies worden de liefste honden,totaal geen probleem mee,nogmaals het was echt extreem bijten,en na 30 jaar mag je geloven van mij dat het echt extreem was :O:

Hoe lang is het sinds je laatste pup?
Hier begint het puppytrauma na 7 jaar aardig te slijten :mrgreen:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

als eerste welkom.

Ik snap 1 ding niet, als je niet wilt dat ie met die mand loopt te leuren, waarom ga je het dan filmen ipv dat je hem iets anders aanbied wat ie mag hebben?

Maar goed, dat bijten, als jij vindt dat het extreem is dan is het voor jouw gevoel extreem, ik denk dat de opvatting over extreem nogal verschillend kan zijn. Puppytandjes zijn nou eenmaal scherp en ja als ze je vastpakken kan dat flink zeer doen, ze gaan makkelijk door mensenhuid heen (denkt terug aan zaterdag toen er een beagle pup in mijn arm hing, ik zie er nu uit alsof ik mezelf snij). Hoop dat je wat gaat hebben aan de tips hier op het forum
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”