Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Foto Bespreek Topic!
Full frame kun je prima gebruiken op camera's met kleinere sensor. Je gebruikt dan niet het volledige beeld wat via de lens binnenkomt. En de lens is groter en daardoor vaak ook zwaarder. Andersom werkt niet, omdat het beeld van een lens voor een kleinere sensor niet de hele sensor van een full frame bedekt
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dit is niet waar, soms kan dat maar niet altijd, en als je er dan toch zo'n lens opschroeft kun je wel je camera kapot maken.Fotogravinnetje schreef:Full frame kun je prima gebruiken op camera's met kleinere sensor. Je gebruikt dan niet het volledige beeld wat via de lens binnenkomt. En de lens is groter en daardoor vaak ook zwaarder. Andersom werkt niet, omdat het beeld van een lens voor een kleinere sensor niet de hele sensor van een full frame bedekt
Zet ook nooit een apc lens op een full frame camera!
Daarbij heeft de full frame lens waar Toots het over heeft een a vatting, dat gaat zeker niet lukken zonder adapter.

Groetjes Marja
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
tycha schreef:Deze is wel geschikt
Ja dat is de tweede lens van mijn keuze toch??
Of ben ik nou gek
Ik wilde eigenlijk weten of de prestaties van deze beter waren van die van tamron maar dat gaat niet meer op omdat tamron af valt ivm de verkeerde vatting, maar het is al een hele klus om te kijken wat past.
Echt bedankt iook voor het mee zoeken zo op de vroege ochtend
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 04 jul 2016 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, daar heb ik niet meer naar gekeken, is inderdaad dezelfde lenstoots schreef:tycha schreef:Deze is wel geschikt
Ja dat is de tweede lens van mijn keuze toch??
Of ben ik nou gek

Groetjes Marja
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Na het is nog vroeg en ik kwam er ook niet uit.
Maar die lens hebben ze dus bij media markt en lijkt mij wel fijn behalve alleen maar mf, en ik heb alleen live vieuw zeg maar.
Maar die lens hebben ze dus bij media markt en lijkt mij wel fijn behalve alleen maar mf, en ik heb alleen live vieuw zeg maar.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, dat maakt het wel lastiger. Als je kunt inzoomen tijdens het scherp stellen kun je wel vaak goed scherpstellen op het scherm.toots schreef:Na het is nog vroeg en ik kwam er ook niet uit.

Groetjes Marja
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Met mijn a390 en mijn zoom lens kon ik ook alleen in de mf en gebruikte ook de live vieuw. Maar die lens was ik al gewend ook vanaf de af zeg maar. Het is wel de enigste macro lens die dus ineens in aanmerking komt 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Deze had ik nog net van Tootsje gemaakt binnen zonder flitser.

En deze die heb ik gister avond gemaakt die heb ik flink moeten croppen

En deze die heb ik gister avond gemaakt die heb ik flink moeten croppen

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb weer met de camera gespeeld, instellingen gaan al ietsje beter, deze macro's zijn natuurlijk geen echte macro's ivm kitlens maar toch, en geen statief gebruikt.

Het zijn er een beetje veel sorry.

Het zijn er een beetje veel sorry.
-
&nicole
- Zeer actief
Ik vind de kleuren niet heel fijn Toots, ze lijken wat blauw/groen 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Bij mij niet, die eerdere wel. Ik zal straks ook eens op de ipad gaan kijken.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Kan je de witbalans instellen Toots? Ik heb het idee dat die niet goed staat namelijk. Op zonlicht oid ipv schaduw of bewolking
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
De witbalans had ik nou bewust op automatisch gezet. Ik zie de kleuren wel anders dan mijn vorrige camera maar niet echt een groene waas ofzo. Dus ik denk als jullie dat allemaal wel zien dat ik mijn beeldscherm ook moet kalibreren.
Ik kan de witbalans in de camera uiteraard instellen. En zal van de week wel weer wat gaan spelen met diverse witbalans instellingen.
Ik zie op mijn i pad ook geen rare kleuren dat is wel gek. Ik heb iets anders gedaan met deze foto's kwa bewerking namelijk een klein beetje hdr toegepast en extra verscherpt. Mogelijk dat dat verschil maakt? Dat deed ik eerder eigenlijk nooit? De landschap foto's daar zag ik dus wel zelf die grauwige waas o het zo maar te zeggen, ik denk dat ik een polarisatie filter moet gaan gebruiken daarvoor op deze lens. Maar dat moet ik nog even bekijken
omdat mijn ervaring is dat de foto's dan vaak donkerder worden.
Ik kan de witbalans in de camera uiteraard instellen. En zal van de week wel weer wat gaan spelen met diverse witbalans instellingen.
Ik zie op mijn i pad ook geen rare kleuren dat is wel gek. Ik heb iets anders gedaan met deze foto's kwa bewerking namelijk een klein beetje hdr toegepast en extra verscherpt. Mogelijk dat dat verschil maakt? Dat deed ik eerder eigenlijk nooit? De landschap foto's daar zag ik dus wel zelf die grauwige waas o het zo maar te zeggen, ik denk dat ik een polarisatie filter moet gaan gebruiken daarvoor op deze lens. Maar dat moet ik nog even bekijken
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- TessaThomas
- Zeer actief
Kijk bij die vorige foto's eens waar de camera de witbalans op gezet heeft per foto. Bij deze is het niet, bij mij, maar ik denk echt dat de camera een witbalans genomen heeft die niet bij de omstandigheden paste. Ik vind het geen waas zoals je wel eens ziet bij een witte hond op gras, maar meer een te koele kleur.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb bij de andere foto's dus de extra bewerkingen toegepast en bij deze niet.
geen hdr en geen accenten.Het probleem is wel dat ik bijna geen verschil zie, er kan dus wel een probleem zijn met de witbalans maar het heeft geen zin zo lang mijn beeldscherm niet goed staat. ben over naar windows 10 en moet dat eerst maar even uit vogelen.
geen hdr en geen accenten.Het probleem is wel dat ik bijna geen verschil zie, er kan dus wel een probleem zijn met de witbalans maar het heeft geen zin zo lang mijn beeldscherm niet goed staat. ben over naar windows 10 en moet dat eerst maar even uit vogelen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dit is er ook eentje nog even snel op de gewone manier bewerkt zo als ik eigenlijk in de automatische piloot deed

Ik heb de afgelopen tijd wat minder foto's gemaakt en het zal me waarschijnlijk niet opgevallen zijn dat mijn beeldscherm niet ok is Maar ik gok even dat deze foto ook weer relatief normaal is kwa kleur??

Ik heb de afgelopen tijd wat minder foto's gemaakt en het zal me waarschijnlijk niet opgevallen zijn dat mijn beeldscherm niet ok is Maar ik gok even dat deze foto ook weer relatief normaal is kwa kleur??
- TessaThomas
- Zeer actief
Hier en die vorige zie ik het inderdaad niet, maar dat zegt niet alles. Ik vind hetgeen wat ik zie niet passend bij de bewerkingen die je gedaan hebt? Moeilijk hoor. Ik durf de overstap naar windows 10 niet 
Welk programma gebruik je? Ik zit eigenlijk nooit aan de witbalans tussendoor. Doe ik meestal pas op de computer als het nodig is, ik maak 9 van de 10 keer toch foto's in de schaduw of als het bewolkt is.
Welk programma gebruik je? Ik zit eigenlijk nooit aan de witbalans tussendoor. Doe ik meestal pas op de computer als het nodig is, ik maak 9 van de 10 keer toch foto's in de schaduw of als het bewolkt is.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik gebruik picassa, al een jaar of 2 alleen maar picassa.
Het probleem zit hem echt in het beeldscherm ik heb hem naar standaard kunnen terug zetten, maar heb niet het menu zoals in windows 8.
Ik zie nu wel verschil tussen de eerste reeks foto's en de laatste. En de landschappen zag ik natuurlijk al, Daar gaat wel iets mis in de camera zelf of iig met de instellingen moet daar zelf gewoon even goed gaan oefenen op dat deel, Maar daarvoor kan een filter op de lens geen kwaad, Maar denk ook dat de lens daarvoor gewoon minder is, de kitlens op de dslr vond ik ook bijzonder slechte foto's maken zeker met landschappen.
Maar denk dat het nu wel weer goed komt, op de i pad zie ik nog geen verschil btw lol.
Ik ben die extra bewerkingen gaan doen omdat ze dus heel vaal leken, snap je? Dus ik dacht dat de foto's niet goed waren ivm de witbalans maar het probleem zat en zit nog een beetje in het beeldscherm al zal het nu wel beter gaan al.
Ik speel wel altijd graag met de witbalans maar kan ook best op automatische witbalans fotograferen, maar omdat er iets niet klopte en dat wist ik omdat mijn vriend ze ook raar ziet op zijn laptop en met de landschappen zag ik het ook maar met die bloemen dus niet, dus dacht hé dan zit het in mijn scherm. Je kunt wel gaan bewerken maar als je de kleuren niet goed ziet dan bewerk je tever door of juist verkeerd
Deze foto had echt te veel paarse accenten
Nu is die zo heb dezelfde foto gebruikt iets krapper uitgesnden wel

Het probleem zit hem echt in het beeldscherm ik heb hem naar standaard kunnen terug zetten, maar heb niet het menu zoals in windows 8.
Ik zie nu wel verschil tussen de eerste reeks foto's en de laatste. En de landschappen zag ik natuurlijk al, Daar gaat wel iets mis in de camera zelf of iig met de instellingen moet daar zelf gewoon even goed gaan oefenen op dat deel, Maar daarvoor kan een filter op de lens geen kwaad, Maar denk ook dat de lens daarvoor gewoon minder is, de kitlens op de dslr vond ik ook bijzonder slechte foto's maken zeker met landschappen.
Maar denk dat het nu wel weer goed komt, op de i pad zie ik nog geen verschil btw lol.
Ik ben die extra bewerkingen gaan doen omdat ze dus heel vaal leken, snap je? Dus ik dacht dat de foto's niet goed waren ivm de witbalans maar het probleem zat en zit nog een beetje in het beeldscherm al zal het nu wel beter gaan al.
Ik speel wel altijd graag met de witbalans maar kan ook best op automatische witbalans fotograferen, maar omdat er iets niet klopte en dat wist ik omdat mijn vriend ze ook raar ziet op zijn laptop en met de landschappen zag ik het ook maar met die bloemen dus niet, dus dacht hé dan zit het in mijn scherm. Je kunt wel gaan bewerken maar als je de kleuren niet goed ziet dan bewerk je tever door of juist verkeerd
Deze foto had echt te veel paarse accenten
Nu is die zo heb dezelfde foto gebruikt iets krapper uitgesnden wel

Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 04 jul 2016 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik gebruik lightroom en gebruik daar een witte kleur om de witbalans juist neer te zetten. Dat vind ik eigenlijk bij de standaard nabewerking horen, daarom maak ik me daar niet druk om met het maken van de foto's, tenzij de weersomstandigheden echt heel afwijkend zijn.
Zie je dan ook verschil tussen die andere foto's op andere beeldschermen? Anders kan het niet alleen aan het beeldscherm liggen, dan moeten alle foto's anders tonen.
Zie je dan ook verschil tussen die andere foto's op andere beeldschermen? Anders kan het niet alleen aan het beeldscherm liggen, dan moeten alle foto's anders tonen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik weet zeker dat het aan mijn scherm ligt nu 
Bovenstaande foto is wat donker, dat zie ik ook
Bovenstaande foto is wat donker, dat zie ik ook
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb trouwens een tijd met lightroom gewerkt, was niet mijn ding hoor, Toen had ik Psp en dat vond ik wel fijn, maar na twee keer binnen een half jaar tijd een computer crash gehad te hebben en die code werkte niet meer dus moest hem opniuw kopen dus 2 keer psp gekocht maar de derde keer ging ik dat niet doen. Picassa vind ik voor de foto's voor mezelf meer dan goed genoeg 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind dag gecataoliseer van lightroom erg irritant, ( dat zou je uit moeten kunnen zetten, maar dat kan niet-ik bepaal liever zelf hoe en waar ik het opsla zonder die honderden mapjes, dus ik gebruik alleen camera RAW en PS,
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Helaas wilde hij niet echt mee werken, aan deze foto's wel hdr toepassing gedaan maar geen accenten toe gepast.

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
POTW 27 by Evelien Kruis, on Flickr1/640
2.8
iso 1000
Jannes
Ben nogsteeds zo blij met m'n nieuwe camera
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

-
S@ndr@
- Zeer actief
ISO duizend, weinig licht dan denk ik mooie plaat, en super model natuurlijk
het is dan ook een beer van een camera
als mijn mand de mijne niet overneemt dan houdt ik hem denk ik ook voor reserve
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ja ik wilde nog een beetje hogere sluitertijd behoorden ivm dat hij bariton wel gewoon beweegt, maar t was al richting zonsondergang dus hogere Iso was wel nodig en t is zo fijn dat dat gewoon kan met deze camera!
Evelien en Joep

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb de Samyang besteld na uitgebreider gelezen te hebben en gewoon niks anders heb gevonden. Tevens heb ik ook wat cokin filters besteld voor bij de kittens hopelijk bevallen die en hopelijk heb ik dan wat aan de kittens in de vakantie 18mm is natuurlijk wel fijn voor weidse uitzichten. Heb ook even gekeken wat de overtocht kost die gaan we niet reserveren omdat we flexibel willen zijn. Maar na de vakantie zijn we gelijk straat arm
lol.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hee jij daar beneden wat doe je daar