Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opnieuw voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Luna69
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Opnieuw voorstellen
Ben al even lid van hondenforum, maar al een flinke tijd niet meer hier geweest. Wil me dan ook even opnieuw voorstellen.
Ik ben Luna, getrouwd, mama van 2 meiden. Momenteel zijn we hondloos, maar zijn inmiddels in afwachting van een MH pup die we, als alles goed mag gaan met de dracht, begin oktober mogen ophalen.
Verder gaan we deze week kijken voor alvast een maatje voor onze pup. We hebben jaren lang een Mechel samen met een Windhond gehad. Dat beviel erg goed, dus zijn we ook zoekende voor een leuke windhond erbij. Donderdag gaan we kijken bij een Greyhound, die we, als het klikt, gaan ophalen als we terugkomen van vakantie. Leuk, maar ook spannend weer allemaal.
Ik ben Luna, getrouwd, mama van 2 meiden. Momenteel zijn we hondloos, maar zijn inmiddels in afwachting van een MH pup die we, als alles goed mag gaan met de dracht, begin oktober mogen ophalen.
Verder gaan we deze week kijken voor alvast een maatje voor onze pup. We hebben jaren lang een Mechel samen met een Windhond gehad. Dat beviel erg goed, dus zijn we ook zoekende voor een leuke windhond erbij. Donderdag gaan we kijken bij een Greyhound, die we, als het klikt, gaan ophalen als we terugkomen van vakantie. Leuk, maar ook spannend weer allemaal.
-
sjm
- Zeer actief
Re: Opnieuw voorstellen
Welkom! Leuk, een windhond erbij! Ben heel benieuwd!
- Luna69
- geregistreerd lid
Dank je wel. Wij zijn zelf ook heel erg benieuwd naar deze jongeman. We hebben in het verleden een Afghaan, een X-Whippet en een Deerhound gehad samen met een Mechel en nu dus een combi Mechel/Greyhound.
Ben vooral heel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen die ook een combi windhond/mechel hebben. Onze eigen ervaringen waren eigenlijk altijd heel erg positief, maar hoor ook andere berichten, dat ze niet samen kunnen.
Ben vooral heel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen die ook een combi windhond/mechel hebben. Onze eigen ervaringen waren eigenlijk altijd heel erg positief, maar hoor ook andere berichten, dat ze niet samen kunnen.
-
Lemuria
Welkom hier
Ik kan me eigenlijk zo niemand voor de geest halen die zowel een Mechel als Windhond heeft. Aparte combinatie wel 
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Leuk een mechel pup!
Hier bij ons in de buurt liep ook altijd een whippet met een mechel. Leuke combi was dat.
Hier bij ons in de buurt liep ook altijd een whippet met een mechel. Leuke combi was dat.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Opnieuw voorstellen
Been there, done thatLemuria schreef:Welkom hierIk kan me eigenlijk zo niemand voor de geest halen die zowel een Mechel als Windhond heeft. Aparte combinatie wel
Saluki & mechels
En als ik een huishond zou zoeken kwam er zo weer een. Weet inmiddels wat beter waar bij weg te blijven gezondheidstechnisch, want niet t meest gezonde ras helaas.
Ohhh en welkom hier
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ahum, ikke dusLemuria schreef:Welkom hierIk kan me eigenlijk zo niemand voor de geest halen die zowel een Mechel als Windhond heeft. Aparte combinatie wel
mijn eerste hond was een DHxMH teef en na twee jaar zochten we een geschikt maatje. Na lang zoeken vonden we Lizzy, de Hongaarse windhond waarmee het klikte (beiden uit het asiel).
Zij zijn nooit hele dikke vriendinnen geweest in de zin van samen spelen oid, hoewel dat ook wel voorkwam, maar wat juist zo leuk was is dat ze zo enorm verschilden. En elkaar daarom ook nooit dwarszaten. Hierdoor ontstond er toch een byzonder soort kameraadschap. Lizzy wilde vanaf dag 1 op de bank, Douscha interesseerde dat niet zo. Maar Douscha was verzot op stokken en ballen, en daar heeft Lizzy he-le-maal niets mee.
Ik heb ooit meegemaakt dat er een vrouw bijna van haar fiets viel toen ze mij met die twee zag lopen. Een Hèrder bij zo'n fragiel windhondje?! Ze had zelf windhonden maar liep altijd drie straten om als ze een herder zag, want dat was levensgevaarlijk
Hoe dan ook, toen Douscha stierf was Lizzy dusdanig depressief dat ze nog maar een schim was van zichzelf. Douscha was echt haar grote zus, degene die haar zaakjes opknapte. Nou voelde ik mijzelf ook geamputeerd, dus kwam er al snel weer een tweede: mijn mechel Amber.
Zonder overdrijven kan ik stellen dat Lizzy aan haar tweede jeugd begon, zo blij was ze dat er weer zo'n idiote puntoor met haar meeliep. Hoewel ze in het algemeen weinig van grote honden moet hebben, maakt ze altijd een uitzondering voor herders. Dankzij Douscha begrijpt ze die gewoon, en voelt ze zich daar niet door bedreigd
Nu dus ook nog een DH erbij en, al zeg ik het zelf, het is echt een gouden combinatie met zn drieen. Als Lizzy er niet meer zou zijn, zal ik zeker geen derde herder nemen. Ze lijken te veel op elkaar, willen hetzelfde en daar word je af en toe krankjorum van.
Maar nog eens een windhond
- Luna69
- geregistreerd lid
Leuk om te horen, die positieve reacties, mechel met windhond. Wij vinden het zelf ook een super combi, juist omdat ze zo verschillend zijn. Ze vullen elkaar daarmee goed aan.
- Luna69
- geregistreerd lid
Hoe kan ik op andere onderwerpen reageren op het forum?