Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haar in kraag
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Haar in kraag
Sinds Apple haar castratie heeft ze bij haar kraag wat haar wat 'samenklontert'. Het zijn geen echte klitten. Je ziet het niet, maar voelt het wel. (in de onderwol zit het dus meer)
Kan ik daar iets aan doen? Met een gewone borstel kom ik er niet bij.
Kan ik daar iets aan doen? Met een gewone borstel kom ik er niet bij.
- dagmar88
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Re: Haar in kraag
Het zijn geen echte klitten en ik kan haar gewoon borstelen. De borstel gaat alleen niet ver genoeg
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Kalev had dat op sommige plekken in zijn staart ook. Echt dat spul is geniaal ik ben helemaal verkocht. Ik kon er zo laagje voor laagje perfect mee door zijn vacht + onderwol.
Niet alleen de klitten zijn gekamt. Maar echt zijn hele staart is weer luchtig en zacht
Niet alleen de klitten zijn gekamt. Maar echt zijn hele staart is weer luchtig en zacht

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wuilus had dat ook. Soort vilten plukjes. Meestal voor de rui en ik trok ze uit. Ze zaten soort van los na een tijdje.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja inderdaad, dat soort plukken zijn het. Alleen omdat haar bovenste vacht daar vrij dik is, komen de plukjes er niet door.laeken schreef:Wuilus had dat ook. Soort vilten plukjes. Meestal voor de rui en ik trok ze uit. Ze zaten soort van los na een tijdje.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Amoz heeft denk ik een vergelijkbare soort vacht, ook wat dikkere ondervacht in de kraag. Die kam ik af en toe uit met een kam en daarmee haal ik die dikkere plukjes onderwol er wel gewoon uit.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ah de kam was een goede tipDeDiana schreef:Amoz heeft denk ik een vergelijkbare soort vacht, ook wat dikkere ondervacht in de kraag. Die kam ik af en toe uit met een kam en daarmee haal ik die dikkere plukjes onderwol er wel gewoon uit.
Wat voor kam gebruik jij? Ik heb nu een wegwerp kammetje gebruikt bij gebrek aan beter
-
Neeltje
Eentje met goede lange tanden

Ik heb er zo een voor Lotjes vacht om helemaal tot op de huid te kunnen komen.

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, zo'n kam als hierboven gebruik ik ook voor Amoz. Voor Mila heb ik er één met nog langere tanden.
Fijn dat het met de kam goed gelukt is!
Fijn dat het met de kam goed gelukt is!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Zoiets heb ik gisteren maar even gehaaldNeeltje schreef:Eentje met goede lange tanden
Gisteren Apple eerst even onder de douche gezet, en gisteren en vandaag de haren uitgeborsteld. Ze is nu weer heerlijk zacht zonder plukjes
- DeDiana
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Weet nog niet helemaal wat je bedoeld volgens mij. Maar Bluf en Aki hebben een kraag waarvan je op het eerste oog denkt dat al het haar vast zit. Als ik dan de herderhark erdoorheen haal dan krijg je de lichte ondervacht eruit. Het is net puppievacht, licht golvend. Ik ben altijd wel even bezig als ik hem de borstelbeurt geef, nek dus (kraag) en de broek zijn dan het ergst, ik gebruik de herderhark.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Die ondervacht komt er bij Apple het hele jaar wel onder vandaanblondie schreef:Weet nog niet helemaal wat je bedoeld volgens mij. Maar Bluf en Aki hebben een kraag waarvan je op het eerste oog denkt dat al het haar vast zit. Als ik dan de herderhark erdoorheen haal dan krijg je de lichte ondervacht eruit. Het is net puppievacht, licht golvend. Ik ben altijd wel even bezig als ik hem de borstelbeurt geef, nek dus (kraag) en de broek zijn dan het ergst, ik gebruik de herderhark.
Maar bij haar kraag had ze vrij veel dikkere plukken in de ondervacht. Je kan het er ook wel uit trekken maar minder makkelijk. Plus dat het best een klusje is om met de hand te doen. Nu heb ik haar gewassen, kraag lekker schoon, en goed uitgekamt. Nu voel je dus geen plukjes meer in de ondervacht en is alles weer netjes