Ik ben nieuw op dit Forum. Ik (wij) hebben sinds een kleine 2 weken een labrador pup. Een reutje met nu de naam Luca.
Ik had mij eerst georiënteerd welke soort hond geschikt leek voor mijn gezin.
Diverse keren een vragenlijst ingevuld en steeds kwam eruit dat een labrador de ideale hond voor ons gezin zou zijn.
Voor mij is het de eerste hond ooit. Mijn man is er mee opgegroeid. Toen wij Luca in het nestje zagen leek hij ons de rustigste van het stel en dat wilde wij ook graag. Nu thuis lijkt hij ineens erg dominant, hapt/bijt veel en wij proberen hem dit af te leren. Gelukkig is het wel al een stuk rustiger. Ook zijn we wat strakker geworden in de verplichte rusttijd. Hiervoor gebruiken wij nu een bench waar hij ook 's-nachts in slaapt. Dit gaat gelukkig redelijk goed. Meneer gaat er in de avond vrij willig in met kruik en wekker op een lekker kleedje. De eerste nachten sliep mijn man ernaast.
Overdag gaat hij niet altijd heel vrijwillig in zijn bench als ik erin tik. Dan lok ik hem erin met een klein stukje van een kauwstaafje en doe dan het deurtje dicht als hij erin zit. Meestal piept hij dan 5 minuten en valt dan toch in slaap. Als ik hem eruit laat komt hij niet goed aan zijn rust toe. want eerst wordt hij vreselijk druk met overal in bijten en dingen proberen te slopen die hij niet mag en als ik opsta om iets te pakken uit de keuken o.i.d. dan is meneer weer wakker en loopt achter mij aan en gaat dan vervolgens eerst weer klooien voor hij zich weer neerlegt. Als hij dan tot rust is in de bench en gaat slapen, kan ik wel wat dingen doen.
Maar...ik vind het zooo vreselijk zwaar een pup opvoeden.
Groetjes,
Iris