Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebruik van trimmes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

_Spiza
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
Aantal honden: 1

gebruik van trimmes

Ongelezen bericht door _Spiza »

Hoe dienen trimmessen gebruikt te worden?

Het is voor een ruwharige parson. Ik heb altijd die trimkammen (hetzelfde idee als een trimmes, maar dan staat het kam()kmetje loodrecht op het handvat). Hierbij krijg ik echter nooit het gladde resultaat waar ik naar werk. Daarom heb ik vandaag een fijn trimmes aangeschaft.

Uiteraard meteen uitgeprobeerd. Wat me opviel is dat het haar gesneden werd. Foute boel dus. Nu lees ik vaak dat men botte trimmessen gebruikt zodat het haar alleen wordt vastgepakt.
Had ik in dr winkel moeten zoeken naar botte trimmessen of kan dit scherpe mes door een andere techniek oid te hanteren zijn functie vervullen? Of… moet ik met een vijl aan de slag?

Voor de duidelijkheid. Ik weet dat veel mensen het met de hand doen. Maar dat doe ik niet graag. Als ongetrainde trimmer verwacht ik niet dat lang vol te houden (kramp)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Re: gebruik van trimmes

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Kells schreef:Een trimmes zal je inderdaad zelf bot moeten maken. Ik heb er nog nooit een gebruikt. Plukken doe ik het liefst met blote vingers, dus ook zonder trimduimpjes. Als de hond goed plukrijp is, dan is het voor beginners ook prima te doen zonder trimmes.
Dit, en als je weet hoe je met een trimmes moet werken, werkt het wat sneller.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
_Spiza
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër

Ongelezen bericht door _Spiza »

Het trimmes lijkt me inderdaad een handig gereedschap om de haren te plukken. Daarom zou ik graag het testen. Ook lijkt het me makkelijker kleine plukjes te verwijderen met een trimmes. Ik zal eens kijken of het lukt het bot te makeb
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik gebruik voor dat grote lijf latex weggooi handschoenen die goed passen. Dan heb ik wat meer grip. Het fijnere werk (kop, borst en buik) doe ik met blote handen.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een trimmes is een hulpmiddel waar je mee om moet leren gaan. Wanneer je ermee snijdt, is je techniek niet goed.
Bot maken kan eventueel door, door een bak krijt te halen en er kartonnen dozen mee aan gort te snijden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”