Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe creëer je een dolle hond?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Hoe creëer je een dolle hond?

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
tobi__ schreef: Maar ik weet ook dat er (jammer genoeg) veel verschil is tussen de corporaties. Maar niet geschoten is altijd mis. :ok:
Maar dat weet je dus niet dat die hond het huis onder schijt. Om dat te kunnen beweren moet je 24/7 als buur op de loer gaan liggen wat dan weer inhoud dat je je eigen hond ook niet uitlaat. . En dan nog misschien heeft het beest wel een poepbak net als een kat een kattenbak.

Precies, je gaat toch geen woningvereniging bellen op basis van complete aannames.
Als je misstanden ziet is het wat anders, maar zomaar bedenken dat het daar vol poep ligt :roll:
Ach ja, niet getreiterd is altijd mis, of zo.

:cheer: Ik mag me komende week ook verantwoorden. Buurvrouw roept al jaren dat mijn honden nooit buiten komen en toevallig nu ik dagelijks uren weg ben met de honden en niko een paar minuten geluid maakt, staat de db voor de deur.
Serieus? Doe daar eens even een verslagje van als je wilt :mann:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
tobi__ schreef: Maar ik weet ook dat er (jammer genoeg) veel verschil is tussen de corporaties. Maar niet geschoten is altijd mis. :ok:
Maar dat weet je dus niet dat die hond het huis onder schijt. Om dat te kunnen beweren moet je 24/7 als buur op de loer gaan liggen wat dan weer inhoud dat je je eigen hond ook niet uitlaat. . En dan nog misschien heeft het beest wel een poepbak net als een kat een kattenbak.

Precies, je gaat toch geen woningvereniging bellen op basis van complete aannames.
Als je misstanden ziet is het wat anders, maar zomaar bedenken dat het daar vol poep ligt :roll:
Ach ja, niet getreiterd is altijd mis, of zo.

:cheer: Ik mag me komende week ook verantwoorden. Buurvrouw roept al jaren dat mijn honden nooit buiten komen en toevallig nu ik dagelijks uren weg ben met de honden en niko een paar minuten geluid maakt, staat de db voor de deur.
Oh daar maak je toch wel ff een live filmpje van?
Laatst gewijzigd door malinois op 06 aug 2016 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

dagmar88 schreef: :cheer: Ik mag me komende week ook verantwoorden. Buurvrouw roept al jaren dat mijn honden nooit buiten komen en toevallig nu ik dagelijks uren weg ben met de honden en niko een paar minuten geluid maakt, staat de db voor de deur.
:ugh:. Lekker dan. Ben ook benieuwd naar het verslag, dat dan weer wel :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef: Serieus? Doe daar eens even een verslagje van als je wilt :mann:

Ja. Ze komen nooit (als in echt helemaal niet never nooit) buiten en zitten 24/7 opgesloten.
Uh ja, ze liggen op de koelste, stilste (heb veel overlast van de melder door haar psychische problemen) plaats in huis gezapig op bed te stinken.
Heel vervelend voor ze.
Heb komende week een afspraak. De hele boel ligt overhoop en overal liggen stapels gewassen hondendekens vanwege de vlooien, die je nu de dieren behandeld zijn met enige regelmaat in je nek gesprongen komen.
Ze wacht maar tot alles weer op z'n plek staat en iedere kamer is uitgerookt.
Was de db mevrouw niet blij mee en heb plechtig moeten beloven dat ze deze week buiten komen.
Werd me nog toegebeten dat ik niet als een malle moest gaan schoonmaken, want dat honden in een puinhoop meer mogen zonder dat daar een probleem van wordt gemaakt :scratch:
Heb gezegd dat ik daar toch wel graag een middenweg in zoek.
:mrgreen: Kan er inmiddels weer redelijk om lachen, maar wat een gigantische inbreuk op je privacy, zo'n gluurmens dat alles denkt te weten.
Mevrouw db is type keurig net en "lekker gek", dat wordt nog wat :engel:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Die zou bij mij niet binnenkomen. Ik heb niks te verbergen, maar kom niet op hoge poten aan m'n deur eisjes stellen. Regel maar een huiszoekingsbevel als je zo graag wil kijken.
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:Die zou bij mij niet binnenkomen. Ik heb niks te verbergen, maar kom niet op hoge poten aan m'n deur eisjes stellen. Regel maar een huiszoekingsbevel als je zo graag wil kijken.

:LOL: Ze stond zelfs om een hoekje verstopt.

Ach, ik ben de kwaadste niet, maar was niet van plan door hoepeltjes te gaan springen.
Die paar dagen komen wel mooi uit, kan ik wat filmpjes maken van de hondjes en het gekrijs van de melder en haar hond.
Is het gedonder meteen klaar.
Melder is al een jaren bezig, wv bellen voor niet bestaande overlast en verzonnen lekkages, waarna ze op stel en sprong binnen moeten zijn, dreigen de politie te bellen wanneer ik niet open doe voor mevrouw in hysterische staat.
Over mij valt niets te zeggen, ben altijd bijzonder netjes en rustig gebleven.
Als dit voorbij is gaat er een keurige brief de deur uit en helpt dat niet, dan ga ik even laten zien hoe asociaal ik me kan gedragen *wrijft in handen*
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:Die zou bij mij niet binnenkomen. Ik heb niks te verbergen, maar kom niet op hoge poten aan m'n deur eisjes stellen. Regel maar een huiszoekingsbevel als je zo graag wil kijken.

:LOL: Ze stond zelfs om een hoekje verstopt.

Ach, ik ben de kwaadste niet, maar was niet van plan door hoepeltjes te gaan springen.
Die paar dagen komen wel mooi uit, kan ik wat filmpjes maken van de hondjes en het gekrijs van de melder en haar hond.
Is het gedonder meteen klaar.
Melder is al een jaren bezig, wv bellen voor niet bestaande overlast en verzonnen lekkages, waarna ze op stel en sprong binnen moeten zijn, dreigen de politie te bellen wanneer ik niet open doe voor mevrouw in hysterische staat.
Over mij valt niets te zeggen, ben altijd bijzonder netjes en rustig gebleven.
Als dit voorbij is gaat er een keurige brief de deur uit en helpt dat niet, dan ga ik even laten zien hoe asociaal ik me kan gedragen *wrijft in handen*
Oh gadver, daar ben je klaar mee zeg. Lekker van die buren.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zo heb ik een paar jaar geleden de dierenpolitie aan de deur gehad. mijn vriendin beldde mij op nadat ze mijn honden had uitgelaten dat ze waren geweest. mijn vriendin had ze te woord gestaan en verteld dat ze maar om 17 uur terug moesten komen omdat dan de eigenares van de honden werr thuis was. en ze ze stonden inderdaad om 17 uur op de stoep. keurig netjes voorgesteld en ze zijn gewoon binnen geweest.
ze hadden een melding gehad dat ik teveel dieren had. er liepen 6 katten en 5 honden rond, 1 papegaai en 2 konijnen op dat moment. ook verteld dat het met de dag kon veranderen omdat ik ook opvanggezin ben voor het asiel in rijswijk. bij de politie ook bekend dat asiel. alles was keurig netjes, dieren zagen er goed uit. kortom klacht is ongegrond verklaard. helaas er nooit achter kunnen komen wie de klacht heeft door gegeven tot een jaar geleden een straatgenoot tegen mij zei dat ze spijt had dat ze de politie op mijn dak had gestuurd. ik ken dat hele mens niet, maar zij zag mij lopen met al de honden en soms weleens mopperen op onze ouwe dat ze door moet lopen. dat was voor haar een reden om te bellen want ze dacht dat ik al mijn dieren verwaarloosde en mishandelde.

ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:roll: Ook fraai ja.
Ik ben me er overigens zeer van bewust dat je met meer dan twee honden "anders" bent en dat niet hondenmensen dat niet snappen.
Daarom zorg ik ook dat er echt niets van ze (of mij) gezegd kan worden, en vraag de andere buren regelmatig of ik echt geen overlast veroorzaak.

Werd net door de oppasbuurman gewaarschuwd. Was gisteren een keer een avondje weg, heeft de melder van 11 uur tot half 1 m'n honden gepest om ze aan te laten slaan.
Gelukkig zijn er hier een paar mensen die mij en de hondjes goed kennen en het nu extra in de gaten houden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

En toch he dan komen ze een keer voor niks maar ze komen eindelijk eens van mij mogen ze zo naar binnen geen probleem
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

twinkeltje schreef:En toch he dan komen ze een keer voor niks maar ze komen eindelijk eens van mij mogen ze zo naar binnen geen probleem
ik heb er ook geen probleem mee. ik heb niks te verbergen. de agent zei zelfs dat hij zou willen dat iedereen zo goed voor zijn huisdieren was als dat wij zijn.
ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

twinkeltje schreef:En toch he dan komen ze een keer voor niks maar ze komen eindelijk eens van mij mogen ze zo naar binnen geen probleem

:wink: Ik ben niet flexibel door mijn ziekte. Lag na een grote luxatie te rusten met extra pijnstillers en een ontstoken smoel, dikke doei dat ik dan iemand ga rondleiden en het reilen en zeilen uitleggen.
Heb Tibbe ook nog om rekening mee te houden. Met een vette hotspot natuurlijk precies nu :mrgreen:
Lijkt me niet zo de bedoeling dat hij die mevrouw toetakelt. Kan ik ook nog de bench van zolder naar beneden gaan slepen :roll:
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Even uit nieuwsgierigheid. Mag zo'n db figuur zomaar toegang tot de woning eisen? Hebben die bevoegdheden of moeten ze dan de politie erbij halen?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

blaf schreef:Even uit nieuwsgierigheid. Mag zo'n db figuur zomaar toegang tot de woning eisen? Hebben die bevoegdheden of moeten ze dan de politie erbij halen?
Ligt eraan of het een BOA is. Een inspecteur bij de DB is een BOA.

Edit: niet elk DB "figuur" is een inspecteur.
Gr. Aniek

Afbeelding
blaf
Zeer actief

Budkes schreef:
blaf schreef:Even uit nieuwsgierigheid. Mag zo'n db figuur zomaar toegang tot de woning eisen? Hebben die bevoegdheden of moeten ze dan de politie erbij halen?

Aha, op die manier.
Maar ook een BOA mag toch niet naar binnen wanneer hij/zij dat wil? Daar hebben ze toch een bevel voor nodig?
(Ik ben nogal territoriaal aangelegd. :engel: Moet er niet aan denken om zo'n pipo in huis te hebben)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

blaf schreef:
Budkes schreef:

Aha, op die manier.
Maar ook een BOA mag toch niet naar binnen wanneer hij/zij dat wil? Daar hebben ze toch een bevel voor nodig?
Ja uiteraard, maar dan mogen ze dus wel gewoon die toegang tot de woning eisen .
Gr. Aniek

Afbeelding
blaf
Zeer actief

Budkes schreef:
Ja uiteraard, maar dan mogen ze dus wel gewoon die toegang tot de woning eisen .
Ja oke. Maar dan zal er echt iets aan de hand moeten zijn voordat ze zo'n bevel krijgen. Ik neem aan dat zo'n bevel niet afgegeven wordt vanwege een roddelende buur of iets dergelijks.
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef:
blaf schreef:
Budkes schreef:

Aha, op die manier.

En dan is in principe één pester met een onzinverhaal genoeg om een bevel af te geven?
dagmar88
Zeer actief

blaf schreef:
Budkes schreef:
Ja oke. Maar dan zal er echt iets aan de hand moeten zijn voordat ze zo'n bevel krijgen. Ik neem aan dat zo'n bevel niet afgegeven wordt vanwege een roddelende buur of iets dergelijks.

Ja precies. Het idee dat iemand je zo kan zieken is heel vervelend.
DB mevrouw gaf wel al aan dat wanneer alles in orde was, er voortaan niet meer op meldingen van de beller wordt ingegaan.
Maar goed, dan werkt een paar uur staan schreeuwen, bonken en met de deuren slaan tot de honden over de zeik zijn en de politie bellen alsnog wel...
blaf
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blaf schreef:
Budkes schreef:

DB mevrouw gaf wel al aan dat wanneer alles in orde was, er voortaan niet meer op meldingen van de beller wordt ingegaan.
Maar goed, dan werkt een paar uur staan schreeuwen, bonken en met de deuren slaan tot de honden over de zeik zijn en de politie bellen alsnog wel...
Had de db mevrouw in jouw geval een bevel dan?
Wel fijn dat je er dan met 1 bezoek vanaf bent, maar ik zou er toch niets van moeten hebben.
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blaf schreef:
Budkes schreef:

Dat zou ik maar gaan opnemen als ik jou was.
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:

En dan is in principe één pester met een onzinverhaal genoeg om een bevel af te geven?
Ik gaf natuurlijk antwoord op de vraag van blaf of een db figuur toegang tot de woning mag eisen.
En ja dat mag dus. Dat was een algemeen antwoord en niet toegespitst op jouw verhaal.

Hoe of wat die mensen allemaal doen om iets te onderzoeken weet ik ook niet. Maar als je iets wilt onderzoeken zul je toch de dieren en de omgeving van de dieren moeten kunnen bekijken.
Dat de melder een pester is met een onzin verhaal weet je pas als je de boel hebt kunnen bekijken. Dat dat, en zeker op dit moment, lastig is voor jou snap ik heel goed, maar dat kan de DB ook pas weten na onderzoek.

Het mes snijdt natuurlijk naar 2 kanten. Omdat het jou nu gebeurt denkt iedereen :" belachelijk hebben ze niks beters te doen"
Maar was jij degene geweest die aan de bel trok bij de DB omdat jij vindt dat het helemaal niet goed gaat met de honden van de buren en de DB deed er niets mee omdat jij de enige melder bent riep iedereen "belachelijk waarom doen ze daar niks aan"

Dat die beller een pester is en onzin verteld, dat kunnen zij door de telefoon niet zien, en zoals de mevrouw vd db tegen je zei, als blijkt dat dat wel zo is dan wordt die melder in het vervolg ook terecht genegeerd.

Maw ik snap jouw probleem wel op dit moment, maar in het algemeen snap ik het probleem niet zo, als ze bij mij op de stoep staan komen ze er maar in. Tuurlijk zou ik kwaad en beledigd zijn, maar ik zou het hun niet kwalijk nemen dat ze willen zien of alles goed is met de dieren.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef: Maw ik snap jouw probleem wel op dit moment, maar in het algemeen snap ik het probleem niet zo, als ze bij mij op de stoep staan komen ze er maar in. Tuurlijk zou ik kwaad en beledigd zijn, maar ik zou het hun niet kwalijk nemen dat ze willen zien of alles goed is met de dieren.

:wink: Mijn probleem is niet met de dierenbescherming, die doen gewoon hun werk. Daar komt mijn boosheid niet vandaan.
Ik was wel benieuwd wat nu je rechten (en plichten) zijn in zo'n situatie.

Heb vier directe buren waarvan er twee veel dichter op de honden zitten, nog een hoop buren er omheen die mij en de honden kennen en er is één melding.
Gelukkig verder met iedereen normaal/goed contact.
Morgen suppen met niko, briefje op de deur dat ze bij calamiteiten op nummer zoveel moeten zijn en daar wordt de sleutel achtergelaten.
Vind het erg vervelend dat ik over dat soort dingen na moet denken :roll:
blaf
Zeer actief

Budkes schreef: Maw ik snap jouw probleem wel op dit moment, maar in het algemeen snap ik het probleem niet zo, als ze bij mij op de stoep staan komen ze er maar in. Tuurlijk zou ik kwaad en beledigd zijn, maar ik zou het hun niet kwalijk nemen dat ze willen zien of alles goed is met de dieren.
Ieder zijn ding, maar ik moet er niets van hebben.
Ik snap dat ze hun werk moeten doen, maar dan zouden ze daar eerst feitelijk bewijs voor moeten hebben vind ik.
dagmar88
Zeer actief

blaf schreef:
Ieder zijn ding, maar ik moet er niets van hebben.
Ik snap dat ze hun werk moeten doen, maar dan zouden ze daar eerst feitelijk bewijs voor moeten hebben vind ik.
:lol1: Mijn huis is mijn nestje. Mijn :pffff:

Kennelijk moet dat niet? Ik snap eigenlijk toch al niet wat nu het punt is.
Onderdak, eten en drinken is de basis. Hoe veel honden komen er niet uit de achtertuin, of niet verder dan de hoek van de straat.
Al schijten ze op de kattenbak.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zou een hond eigenlijk wel dol worden van disco lampen? Die van mij althans niet. Die reageren niet op prikkels die er niet toe doen. Harde muziek vinden ze ook totaal geen probleem. Ik heb met Mayke heel wat hippie feestjes afgelopen maar ze ging altijd liggen maffen of eten jatten of spelen met iemand die er zin in had.
Je zou ook denken dat een antikraakpand met psychedelische muziek vol mensen waarvan de helft zo stoned is als een garnaal ook geen plek is voor een hond, maar het is eigenlijk altijd erg gezellig geweest voor haar.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik had laatst de politie naast mn auto staan. Er was gebeld omdat savonds twee honden in de auto zaten en de voorbijganger was bang dat ze gedumpt waren voor de vakantie (met auto en al?! :oohja: )
Toen de agent het verhaal hoorde dat ze de hele dag buiten hebben lopen ravotten en dat de baas graag even wilde klimmen in de klimhal en ze 2 uurtjes in de auto hebben mogen maffen, was ze ook gerustgesteld. Ik moet zeggen dat de inhoud van mn auto niet echt voor me pleitte. Ik was net terug van vakantie en ben niet echt het opruimerige type :eek: Dus mn aftandse auto was een pleurisbende.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Paisley schreef: Je zou ook denken dat een antikraakpand met psychedelische muziek vol mensen waarvan de helft zo stoned is als een garnaal ook geen plek is voor een hond, maar het is eigenlijk altijd erg gezellig geweest voor haar.
Dat is toch wel anders dan in een donkere ruimte met flikkerende lampen, lijkt me.

Ik heb het niet meer gezien trouwens (ook niet heel erg fanatiek op gelet).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Lag van de spanning voor het eten op tafel stond K.O. op de bank te kwijlen.

Maar ben door de apk, het viel me 100 % mee. Alles alles alles ging wel mis in het uur voor ze zou komen.
Charlie was in een wasmand met een pisdeken gaan liggen en meurde een uur in de wind, niko had een paar dagen terug een kilo runderknars gekregen en scheet nu 2 m2 vol stofwolk, een vuilniszak vol vuil kattengrit scheurde bovenaan de trap :LOL: :jank:

Met een kop thee op de bank gezeten. Had er wel iemand bij voor het geval het niet fijn zou verlopen, maar het was gewoon een leuk gesprek.
:mrgreen: Ze was verbaasd hoe goed ze luisteren, vond ze na even aan te hebben geslagen keurig stil en zag vrolijke, lieve honden.
Tibbe heeft ze compleet overgeslagen en foto's van bekeken, dus het angsthaasje heeft nergens last van gehad.
Advies was wel om eens goed over verhuizen na te gaan denken.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”