Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cesar milan

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

pippelot
geregistreerd lid
Aantal honden: 2

cesar milan

Ongelezen bericht door pippelot »

Halloo

Mijn hond (puppy 5mnd 21kg) probeert steeds tegen andere honden op te springen. Daar stopt ze niet mee. Ze hoort ook niets dan en ziet enkel die ander hond. Ik vind het een groot probleem. Wat is mijn beste reactie hierop. Doorlopen of net zolang wachten en laten springen tot ze mss een keer stopt of nekvel pakken om haar duidelijk maakt dat dit niet goed is?

Ik ben ookal 3 mnd bezig haar te laten komen, het lukt me niet, zou ze toch moeten, met iets heel lekkers komt ze zelfs nog heel langzaam. buiten helemaal niet. Dus ze komt niet meer los. Maar dan kan ze ook niet meer met andere honden spelen en wil ze heel graag.

Ben nu in gesprek met een hondentrainer die mij kan helpen. cesar milan methode ongeveer.
Want ik moet haar echt onder controle krijgen.
Wat is negatief aan cesar.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: cesar milan

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, nog maar een keer. Het idee is dus dat je je voorstelt.
Zeg maar: Ik ben Piet en mijn hond heet Lotje, of iets in die geest.

Dan heet men je welkom en krijg je toegang tot de rest van het forum en aldaar kun je deze vraag dan in de juiste afdeling stellen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pippelot
geregistreerd lid

Haha, een pasklaar antwoord zou mooi zijn. Maar bij de eerste jump zeg ik streng nee en daarna loop ik door. Maar vraag me af of het beter zou kunnen werken als ik heel lang stil blijf staan en haar de mogelijkheid niet geef in de buurt te komen. Maar daar is veel geduld voor nodig, wat mij dan weer niet uitmaakt maar de andere persoon moet er ook tijd voor hebben.

Pasklare antwoorden heb ik hier nog nooit gezien, zijn meer discusies. Maar daar kun je ook dingen van leren.

Groet, Monique
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik lees dat Pip een pitbull is. Dat opspringen en dag opdringerige gedrag van een zo grote pitbull pup gaat niet veel goeds geven. Vergeet mijn advies over laat andere honden haar dat leren. Ze gaat dan nl misschien in de aanval als ze harder gecorrigeerd wordt als ze ouder is. Ze is blijkbaar extreem onstuimig en dat is geen goed iets bij een jonge pitbull. Opwinding dus. Ze moet kalmer worden en als da't niet lukt zou ik haar nu al gaan trainen op negeren van honden. Als je een speelse honden hond zocht had je niet aan de pitbull moete'n beginnen. Opgewonde drukke pitbulls die zo opdringerig zijn lopen grote risico's later vechtersbazen te worden. Ze gaat nl op een dag een hond treffen die haar hardhandig gaat corrigeren. Wat ze daarmee doet is afwachten in deze opgewonden toestand.
Afbeelding
pippelot
geregistreerd lid

Hoi laeken

Het is een rustige hond, trekt normaal niet aan de lijn, loopt rustig mee, vaak langzamer dan ik loop.
Luistert gewoon naar de basiscommando's. Maar ik ben niet interessanter dan een andere hond. Ze is opgegroeid met een grote broer die helaas overleden is. Ze vindt spelen het leukste wat er is, zit geen stop op wat dat betreft. Ze heeft al vaak standjes gehad van haar broer en andere honden, maar daar gaat ze steeds minder op reageren. Natuurlijk stop ik haar als ze toch door gaat. Binnenkort gaat ze mee met een hondentrainer die ook honden uitlaat. Hij krijgt alle honden rustig uit de bus en dan blijven ze allemaal wachten en gaan niet naar elkaar toe.

Bij hem kan ze getraind worden met de cesar milan methode. Weet je wat meer over de methode. Bij hem komt natuurlijk alleen positieve info vandaan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

pippelot schreef:Hoi laeken

Het is een rustige hond, trekt normaal niet aan de lijn, loopt rustig mee, vaak langzamer dan ik loop.
Luistert gewoon naar de basiscommando's. Maar ik ben niet interessanter dan een andere hond. Ze is opgegroeid met een grote broer die helaas overleden is. Ze vindt spelen het leukste wat er is, zit geen stop op wat dat betreft. Ze heeft al vaak standjes gehad van haar broer en andere honden, maar daar gaat ze steeds minder op reageren. Natuurlijk stop ik haar als ze toch door gaat. Binnenkort gaat ze mee met een hondentrainer die ook honden uitlaat. Hij krijgt alle honden rustig uit de bus en dan blijven ze allemaal wachten en gaan niet naar elkaar toe.

Bij hem kan ze getraind worden met de cesar milan methode. Weet je wat meer over de methode. Bij hem komt natuurlijk alleen positieve info vandaan.
en dát moet je dus zoeken. als een andere hond de slagroomtaart is en jij een saaie boterham, dan moet je dus iets zoeken dat wél leuker is dan die slagroomtaart. rauwe frikandel, een speeltje. ga maar proberen.

en niet met je hond naar een cesar milan school gaan. dat mag alleen als het je een fijn gevoel geeft dat je hond iets niet doet omdat hij bang is voor de consequenties als hij het toch zou doen. ik wil niet zo'n relatie met mijn hond. jij wel?

daarnaast is het onzin om je hond met iemand anders mee te geven. ik weet namelijk zeker dat als ik je pup meeneem dat ik hem, op een fijne manier, het springen afleer en hij bij mij superbraaf zal zijn. maar het gaat om de combinatie geleider/hond. terug bij jou zal het oude gedrag dus binnen een dag terug zijn want jij leert hier niks van en dát is wat belangrijk is. de pup is een half beschreven blad en samen moeten jullie dat blad volschrijven. dat kan niet los van elkaar.
Afbeelding
pippelot
geregistreerd lid

Ik geloof je maar gewoon als jij zegt dat je haar rustig kunt houden, maar helaas geef jij ook geen antwoord op de toch simpele vraag of ik moet blijven staan of meteen door moet lopen. Dat is het probleem op deze site. Een hoop "ik weet het beter" maar vertel je niet hoe.

Toen mijn andere hond er was had ik dit probleem niet. Was er niets aan de hand, had ze hem als hond vriendje en was nee gewoon nee. Maar ik ga haar gewoon leren door te lopen,

Heb meerdere honden op filmpjes gezien en bang was er geen een. Dus die snap ik ook niet. Ze wachtten braaf en leken mij niet ongelukkig.
M@scha
Zeer actief

pippelot schreef:Ik geloof je maar gewoon als jij zegt dat je haar rustig kunt houden, maar helaas geef jij ook geen antwoord op de toch simpele vraag of ik moet blijven staan of meteen door moet lopen. Dat is het probleem op deze site. Een hoop "ik weet het beter" maar vertel je niet hoe.

Toen mijn andere hond er was had ik dit probleem niet. Was er niets aan de hand, had ze hem als hond vriendje en was nee gewoon nee. Maar ik ga haar gewoon leren door te lopen,

Heb meerdere honden op filmpjes gezien en bang was er geen een. Dus die snap ik ook niet. Ze wachtten braaf en leken mij niet ongelukkig.
op afstand oefenen en zorgen dat het niet fout kán gaan (dus de komende tijd op idiote tijden en plekken gaan lopen)

gaat het op 50 meter goed? mooi! koekje/speeltje!
gaat het niet goed? dan naar 75 meter. en als je een punt hebt waarop het goed gaat hééél langzaam de afstand verkleinen.

de terrorist in mijn onderschrift begon als jonge god op 100 meter al te ouwehoeren. op deze manier heb ik dat kunnen verkleinen tot 1,5 meter. dichterbij kon niet.

als jonge hond wilde hij spelen. vanaf dat hij 1,5 was wilde hij de andere hond vermoorden. de motivatie maakt niet uit want hij wilde erhéén. en dat heb ik op bovenstaande manier opgelost. aandacht vragen, aandacht belonen, maar opletten dat je niet zó strak met aandacht bezig bent dat hij de andere hond helemaal niet ziet.

en velen hier zouden je graag willen helpen, maar daar moet je wel open voor staan. ik doe nu een poging, maar krijg niet echt een fijn gevoel als ik aangesproken wordt door iemand die ik niet ken met:
Dat is het probleem op deze site. Een hoop "ik weet het beter" maar vertel je niet hoe
er was in je beginbericht namelijk helemaal geen vraag én ik heb je aangegeven dat je de slagroomtaart van je hond moet vinden. dat is de grootste uitdaging voor elke hondeneigenaar: leuker zijn dan "het andere"

je zit nog vol in de opvoeding. het kind is pas 5 maandjes
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het gaat vaak niet om de exacte acties. Daarom zeggen we ook niet wat je het beste kunt doen qua blijven staan of doorlopen. In dit geval: jij moet zorgen dat je je hond uit z'n opwinding haalt voordat ze onbereikbaar geworden is. Werken aan rust, rust en nog eens rust en van daar uit focus en nog eens focus op jou. Soms kun je je hond dan maar beter meeslepen omdat jij te laat was.
M@scha
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Het gaat vaak niet om de exacte acties. Daarom zeggen we ook niet wat je het beste kunt doen qua blijven staan of doorlopen. In dit geval: jij moet zorgen dat je je hond uit z'n opwinding haalt voordat ze onbereikbaar geworden is. Werken aan rust, rust en nog eens rust en van daar uit focus en nog eens focus op jou. Soms kun je je hond dan maar beter meeslepen omdat jij te laat was.

en dit is misschienwel de belangrijkste tip voor elke (nieuwe) hondeneigenaar.

elk hond heeft raseigenschappen die in gedrag tot uiting komen en het is onmogelijk om deze weg te halen. wél kun je eromheen werken door je hond truukjes aan te leren als "workaround". maar alles komt steeds weer terug op zorgen dat je iets hebt dat leuker is dan hetgeen de hond wil gaan doen en dat je op tijd bent om dat aan te bieden. het komt steeds weer terug op jou als geleider. de hond volgt simpelweg zijn gevoel.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Waarom is deze discussie er twee keer en allebei de keren bij de afdeling voorstellen?

Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik ben het met m'n voorgangers eens. :ok:
1. Koop een 10 meter lijn
2. Hard werken en ontdekken hoe jij de lekkere frikandel of slagroomtaart kan worden, zoals Mascha zegt.
3. Je moet je hond voor zijn, zie je een andere hond naderen vraag haar aandacht voor zij de andere hond ziet.

Ik heb 0,0 ervaring met PB's, maar je hebt wel een hond gekozen die (volgens mij) 150 % opvoeding en aandacht nodig heeft.

Succes ermee
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waar woon je, pippelot?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Sommige honden reageren goed op clickertraining.
Ik denk dat je op die manier ook het negeren kunt aanleren.
Misschien eens googlen op clickertraining, misschien is er een cursus bij jou in de buurt?

Kan tevens ook gebruikt worden voor leuke hersenwerk oefeningen, als je hond dit leuk vind, ben je meteen ook heel interessant, als je de clicker tevoorschijn haalt.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Marjoleine schreef:Nou, nog maar een keer. Het idee is dus dat je je voorstelt.

Dan heet men je welkom en krijg je toegang tot de rest van het forum en aldaar kun je deze vraag dan in de juiste afdeling stellen.
7 Juli.... dat is niet meer zo nieuw, toch?
Koffie? :W:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:

Ik heb dit topic niet naar boven gehaald ;)
En het is er twee keer, de tweede is van vandaag.
You tell me ;)

edit: nee, het tweede is ook van vandaag.
I'm lost

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Weten mensen wel wat een voorsteltopic is?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Weten mensen wel wat een voorsteltopic is?
Meervoud zelfs ;)

Afbeelding

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

mosquito1980 schreef:

7 Juli? Dit topic is vannacht geplaatst ... toch?
_Esmee
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap niet goed waarom iemand van een 5 maanden oude pup zoveel verwacht. Het is nog een baby die gewoon niet begrijpt wat er van hem wordt verwacht.
Geduld, geduld en nog eens geduld. En consequent zijn. Altijd en overal.
Wat vandaag mag, mag morgen ook. Wat vandaag niet mag, mag morgen en volgend jaar ook niet.

En wat ik het belangrijkste vind: als een hond iets doet wat niet mag, dan moet je allereerst kijken of de hond überhaupt begrijpt dat het niet mag. Je kunt als baas wel allemaal commando's gaan blèren, maar de hond moet gewoon begrijpen dat het ongewenst gedrag is. En daarna ga je de hond leren wat wél gewenst gedrag is.
En nogmaals: een vijf maanden oude pup is een baby met de aandachtsspanne van een vlo. Dus je moet oefenen op aandacht vragen van je pup en dat doe je door zelf de leukste te zijn. Met lekkere snackjes, een favoriet speeltje of voor mijn part door als een debiel heen en weer te springen.
Maar je moet niet teveel verwachten. Een kind stuur je na twee jaar kleuterschool ook niet door naar de middelbare school. :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

D'r gaan bij mij alvast allemaal alarmbelletjes rinkelen. Je hebt een x-Pitbull-pup die je niet onder controle kunt houden. Hier wat quotes die die alarmbelletjes aanzetten:
Maar ik ben niet interessanter dan een andere hond.
zit geen stop op
vaak standjes gehad van haar broer en andere honden, maar daar gaat ze steeds minder op reageren.
Ze hoort ook niets dan en ziet enkel die ander hond.
3 mnd bezig haar te laten komen, het lukt me niet
In je vorige post stelde je ook veel vragen en daar gaf ik antwoorden op; toen wist je het uiteindelijk allemaal zelf beter.
Je hebt werkelijk géen idee wat je aan de lijn hebt en hoe je ermee om moet gaan. Ga zo door en je hond wordt het volgende krantenartikel, want deze twijfelachtige opvoeding bij een dergelijke onbegrensde pup kent maar 1 uitkomst.

Ga nou gewoon naar een fatsoenlijke hondenschool, 1 die weet wat een Pitbull is en je hand-on tips geeft (d'r zijn hier vast mensen die een school weten in jouw omgeving). Niet die CM-meuk, maar een deugdelijke school. Lees boeken over hondengedrag en ga aan de slág.

@Lieke: Ja, het is een baby, maar wel een kruising Pitbull. Daar moet je niet mee aankloten qua opvoeding. Hij is met 5 maanden al 21 kg dus het wordt een joékel. Nú is de tijd om spijkers met koppen te slaan.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Lemuria schreef:D'r gaan bij mij alvast allemaal alarmbelletjes rinkelen. Je hebt een x-Pitbull-pup die je niet onder controle kunt houden. Hier wat quotes die die alarmbelletjes aanzetten:
Maar ik ben niet interessanter dan een andere hond.
zit geen stop op
vaak standjes gehad van haar broer en andere honden, maar daar gaat ze steeds minder op reageren.
Ze hoort ook niets dan en ziet enkel die ander hond.
3 mnd bezig haar te laten komen, het lukt me niet
In je vorige post stelde je ook veel vragen en daar gaf ik antwoorden op; toen wist je het uiteindelijk allemaal zelf beter.
Je hebt werkelijk géen idee wat je aan de lijn hebt en hoe je ermee om moet gaan. Ga zo door en je hond wordt het volgende krantenartikel, want deze twijfelachtige opvoeding bij een dergelijke onbegrensde pup kent maar 1 uitkomst.

Ga nou gewoon naar een fatsoenlijke hondenschool, 1 die weet wat een Pitbull is en je hand-on tips geeft (d'r zijn hier vast mensen die een school weten in jouw omgeving). Niet die CM-meuk, maar een deugdelijke school. Lees boeken over hondengedrag en ga aan de slág.

@Lieke: Ja, het is een baby, maar wel een kruising Pitbull. Daar moet je niet mee aankloten qua opvoeding. Hij is met 5 maanden al 21 kg dus het wordt een joékel. Nú is de tijd om spijkers met koppen te slaan.
Precies. Die zinnen zie ik dus ook. Verder staat er dat de pup tegen andere honden op gaat springen. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat ze binnen het jaar vecht. Geen hond is daar nl van gediend op termijn en ik vraag me af of ze al honden tegen is gekomen die haar aankunnen dan? 21 kg is heel wat pup nl....

Ik heb nog nooit een hond gehad die dat leuk zou vinden of zou pikken nl. Zeker de teven niet. Wuilus had er gehakt van gemaakt. Cleo was als een coyote gaan borstelen en gaan happen en grauwen. Eva weet ik niet eerlijk gezegd. Bas zou happen en daarna vluchten gezien het formaat.

Opgewonden ongeremd gedrag bij een jonge pitbull is erg onwenselijk. Als je nu niks doet heb je over een paar maanden een hele gevaarlijke hond. Een die dol wordt van de aanblik van een andere hond. Een die er perse op af wil en die veel te druk en opwinden reageert. Opspringen is ook erg in de persoonlijke zone. Kans dat ze eerst zelf aangevallen wordt is groot. En daarna is ze zelf gespannen genoeg om de eerste klap uit te gaan delen.

Ik probeer echt geen pitbull te stigmatiseren hoor. Ik geloof in lieve kalme betrouwbare pitbulls. Die bestaan zeker. Maar dat zijn altijd honden die kalm zijn rondom andere honden. Opdringerige opgewonden honden geven gewoon problemen met andere honden. Zeker pitbulls want die vechten vaak helemaal niet uit echte agressie of om te domineren. Die vechten vaak gewoon uit opwinding en omdat ze zichzelf onhandig en druk in de nesten werken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef: @Lieke: Ja, het is een baby, maar wel een kruising Pitbull. Daar moet je niet mee aankloten qua opvoeding. Hij is met 5 maanden al 21 kg dus het wordt een joékel. Nú is de tijd om spijkers met koppen te slaan.
Ja, "baby", toen begon hier het verpissen al.
Charlie stond een maand later gezellig volwassen honden in de grond te pinnen en te loeren wie ze hebben kon.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef: @Lieke: Ja, het is een baby, maar wel een kruising Pitbull. Daar moet je niet mee aankloten qua opvoeding. Hij is met 5 maanden al 21 kg dus het wordt een joékel. Nú is de tijd om spijkers met koppen te slaan.
Ja, "baby", toen begon hier het verpissen al.
Charlie stond een maand later gezellig volwassen honden in de grond te pinnen en te loeren wie ze hebben kon.

Echt waar? Ik heb uiteraard geen verstand van dit ras maar als ik denk aan een hond(je) van 5 maanden dan denk ik aan een lieve baby die net aan het wisselen is. Niet aan een hond die dan al bezig is met serieuze krachtmetingen.
Maar ik neem gelijk aan dat jullie dat veel beter kunnen inschatten. Dus ik raad TS aan om héél goed te luisteren naar deze adviezen. :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

lieke schreef:Ik snap niet goed waarom iemand van een 5 maanden oude pup zoveel verwacht. Het is nog een baby die gewoon niet begrijpt wat er van hem wordt verwacht.
Geduld, geduld en nog eens geduld. En consequent zijn. Altijd en overal.
Wat vandaag mag, mag morgen ook. Wat vandaag niet mag, mag morgen en volgend jaar ook niet.
Nu zal het vast met andere rassen misschien anders zijn hoor, maar bij ons thuis wisten ze zelfs met een schamele 5 maanden al redelijk wat er van ze verwacht werd. Springen, bijten, trekken, het was allemaal uit den boze en gebeurde dan ook niet :19: Althans, niet wanneer "zij" dat wilden.

Ja 5 mnd is nog "jong" maar dergelijke rassen waar het hier over gaat zijn naar mijn mening toch dusdanig "volwassen" dat je ze zelfs op die leeftijd al écht e.e.a. geleerd moet hebben om te zorgen dat ze "straks" niet ontsporen, en daar moet in geval van TS héél snel aan gewerkt worden om niet binnen nu en al te lange tijd geen "negatief krantenartikel" te worden :schrik:

Ook op die jonge leeftijd waren mijn vader en moeder al grotendeels belangrijker dan alles. Mijn beeld over toen is dat ze zo ongeveer bij alles eerst opkeken naar mijn vader/moeder alsof ze "toestemming" vroegen. En dan nog werd er vaak niks gezegd maar kregen ze alleen een knikje of een gebaar als iets wel of niet mocht. Nu waren zij wel altijd heel erg intensief met de honden en pups bezig en zit daar ook best wel het verschil in waarom niet de TS maar "de baby" de baas is.

En voor wat betreft dat "meegeven" aan iemand ie ook honden uitlaat. Ik zou daar nog even mee wachten. Als de hond al niet of nauwelijks reageert op correcties van broer en andere honden is de kans redelijk aanwezig dat iemand anders straks zijn/haar hond beschadigd terug krijgt.

edit
lieke schreef:Echt waar? Ik heb uiteraard geen verstand van dit ras maar als ik denk aan een hond(je) van 5 maanden dan denk ik aan een lieve baby die net aan het wisselen is. Niet aan een hond die dan al bezig is met serieuze krachtmetingen.
Maar ik neem gelijk aan dat jullie dat veel beter kunnen inschatten. Dus ik raad TS aan om héél goed te luisteren naar deze adviezen. :wink:
Ik zag wel degelijk verschil tussen bijv. de pups van de bouvier/ yorkshire terriër en de pups van de pitbull. Die waren met veel bezig maar "who's the boss" was daar geen onderdeel van :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mechelaars zijn over t algemeen ook met een maand of 6 'erg serieuze' honden. Toen ik een logee dh kreeg was die op die leeftijd nog echt pup...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Mechelaars zijn over t algemeen ook met een maand of 6 'erg serieuze' honden. Toen ik een logee dh kreeg was die op die leeftijd nog echt pup...
De gemiddelde colliepup is dan ook nog een echte baby met 5 maanden:

Afbeelding
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske was met een maand of zes nog een echte pup.
En eigenlijk met 5,5 jaar nog :LOL:
Maar springen, bijten en op alles en iedereen afdenderen was wel voorbij op die leeftijd.
Kwestie van opvoeden :zweep:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Xavi was al een echte serieuze hond, weet niet hoe ik dat exact moet omschrijven maar dat zie en voelde je aan hem. Xygan daarentegen was dat zeker nog niet op die leeftijd, die was een stuk later maar zijn broer daarentegen exact Xavi, ook al heel serieus. Ik ken het eigenlijk ook niet veel anders, Xena, Xito en Xantos waren dat ook. Niks pups meer aan op die leeftijd.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

lieke schreef:
malinois schreef:Mechelaars zijn over t algemeen ook met een maand of 6 'erg serieuze' honden. Toen ik een logee dh kreeg was die op die leeftijd nog echt pup...
De gemiddelde colliepup is dan ook nog een echte baby met 5 maanden:

Afbeelding
Deze wel, maar die van ons niet echt meer met vier maanden
Afbeeldingnaamloos-3.jpg by Marenko, on Flickr
Ze is ook al behoorlijk serieus, met af en toe nog echte puppymomenten.
Laatst gewijzigd door tycha op 11 aug 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”