Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben nieuw
Moderator: moderatorteam
-
pippelot
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
ik ben nieuw
Hallo allemaal, ik ben nieuw dus wil me even voorstellen. Mijn naam is Monique en heb sinds kort een pup erbij. Mijn oudste hond van bijna 10 heet Jesse en de kleine heet pip. Ik heb wat vragen over hoe ik sommige dingen moet aanpakken en hoop dat ik hier wat antwoorden kan krijgen. Ben jullie alvast dankbaar voor de reacties.
-
sjm
- Zeer actief
Re: ik ben nieuw
Welkom! Wat voor honden zijn het?
-
pippelot
- geregistreerd lid
Waar ik tegenaan loop is dat pip(pitbull) helemaal weg is van jesse, maar jesse(staff/boerenfox) vindt al die aandacht niet leuk en laat dat merken. Maar pip maakt daar een spelletje van en dus stuur ik haar weg bij jess. Als jess hoog ligt blijft ze wel weg en laat ze hem met rust.
pip heeft ook bijt/aanval momenten, op het moment nog voornamelijk buiten, uit het niets begint ze, bijt in mijn jas, broek enz. Als ik haar probeer te stoppen bijt ze in mijn hand of arm. blauwe plekken en haar tanden door mijn huid. Het enige dat lijkt te helpen is haar halsband pakken en zo door lopen tot ze weer normaal doet. Ben de laatste x echt boos geworden het doet echt pijn. Negeren helpt niet en gaat niet want ze bijt door mijn broek en blijft trekken aan mijn jas.
Ze is verder heeeel rustig.
Toen ze jong was mocht ze natuurlijk naar bijna alle honden toe om ze te leren kennen. Ze past zich aan aan de energie van de andere hond. Maar nu zit dat er natuurlijk in en moet ik het haar weer afleren wat best lastig is. Ze loopt aan een losse lijn en heeft geleerd niet te trekken en op het moment oefenen we dat ze rustig zonder te trekken naar jesse loopt die een stuk verderop zit. Dat is moeilijk.
Ik doe mijn best om haar aandacht te krijgen maar is bijna niet te doen.
En nu heeft ze ook nog vaginitis. Hoe dunner hoe beter het is toch? Maak het een x of 4 schoon met water.
Ik hoop op advies van mensen die een vergelijkbare situatie herkennen.
pip heeft ook bijt/aanval momenten, op het moment nog voornamelijk buiten, uit het niets begint ze, bijt in mijn jas, broek enz. Als ik haar probeer te stoppen bijt ze in mijn hand of arm. blauwe plekken en haar tanden door mijn huid. Het enige dat lijkt te helpen is haar halsband pakken en zo door lopen tot ze weer normaal doet. Ben de laatste x echt boos geworden het doet echt pijn. Negeren helpt niet en gaat niet want ze bijt door mijn broek en blijft trekken aan mijn jas.
Ze is verder heeeel rustig.
Toen ze jong was mocht ze natuurlijk naar bijna alle honden toe om ze te leren kennen. Ze past zich aan aan de energie van de andere hond. Maar nu zit dat er natuurlijk in en moet ik het haar weer afleren wat best lastig is. Ze loopt aan een losse lijn en heeft geleerd niet te trekken en op het moment oefenen we dat ze rustig zonder te trekken naar jesse loopt die een stuk verderop zit. Dat is moeilijk.
Ik doe mijn best om haar aandacht te krijgen maar is bijna niet te doen.
En nu heeft ze ook nog vaginitis. Hoe dunner hoe beter het is toch? Maak het een x of 4 schoon met water.
Ik hoop op advies van mensen die een vergelijkbare situatie herkennen.
-
Lemuria
Gras is groen en puppies bijten
Mijn Stafford deed het als puppy (en nog steeds, ze doet het nu veel voorzichtiger dus ik vind het geen ramp) en m'n nieuwe pup doet het ook, met nóg kleinere, scherpere tandjes. Bij haar ben ik het wel effectief aan het afleren door een gilletje te geven als ze bijt en haar dan weg te zetten/negeren. "Jij doet mij pijn? Dan speel ik niet met je." Ik heb haar nu een week of 4 en het is vrijwel over.
Je oudste hond heeft misschien helemaal geen zin aan polonaise aan zijn lijf in de vorm van een pup. Daar heb jíj voor gekozen, niet hij
Dus het is jouw taak om te zorgen dat de pup de oudere hond niet lastig valt, tot Jesse eventueel besluit dat het goed is. Het kan ook gewoon zijn dat er gewoon geen klik is en dat dat nooit zal gebeuren. Met een beetje mazzel zullen ze elkaar dan tolereren.
Vaginitis. Tja, zolang het niet donker wordt en erg gaat stinken, doe ik er eigenlijk niks aan. M'n hond hield het zelf schoon en toen was het zo weer over.
Je oudste hond heeft misschien helemaal geen zin aan polonaise aan zijn lijf in de vorm van een pup. Daar heb jíj voor gekozen, niet hij
Vaginitis. Tja, zolang het niet donker wordt en erg gaat stinken, doe ik er eigenlijk niks aan. M'n hond hield het zelf schoon en toen was het zo weer over.
-
pippelot
- geregistreerd lid
Als ik met haar ga spelen begint ze te bijten dus ik laat haar voornamelijk ergens achteraan lopen. schaaltjes, flesjes bal in sok. Probeer haar een bal terug te laten brengen maar dat is ze de laatste weken verleerd. Omdat ik 2 hoog woon en de pup nog geen trappen kan lopen woon ik tijdelijk bij mijn ouders tot ze dat kan. Daar lijkt ze minder in de bal geintereseert te zijn. En nu kan ik met beide honden tegelijk naar buiten. Dat gaat best goed, soms wil pip nog naar jesse, maar ze doet nu ook zelfstandig snuffelen.
Maar over dat bijten, dan pakt ze mijn jas en been, met als gevolg tanden door mijn huid en behoorlijke paarse bloeduitstortingen, ze is dan niet te stoppen.
Ze heeft al meer dan een maand vaginitis, omdat ze ook een blaasontsteking had heeft ze anti biotica gehad maar er bleef gelig spul uitkomen. De dierenarts zei dat ik het schoon moest houden omdat zij de viezigheid zou verspreiden. Nu lijkt het dunner te worden maar over gaat het niet. Over een maand of 4 wordt ze loops, mss daarna.
Hoe oud zijn jou honden?
groet,
Maar over dat bijten, dan pakt ze mijn jas en been, met als gevolg tanden door mijn huid en behoorlijke paarse bloeduitstortingen, ze is dan niet te stoppen.
Ze heeft al meer dan een maand vaginitis, omdat ze ook een blaasontsteking had heeft ze anti biotica gehad maar er bleef gelig spul uitkomen. De dierenarts zei dat ik het schoon moest houden omdat zij de viezigheid zou verspreiden. Nu lijkt het dunner te worden maar over gaat het niet. Over een maand of 4 wordt ze loops, mss daarna.
Hoe oud zijn jou honden?
groet,
-
Lemuria
Mijn oudste is 2 jaar, de jongste is 4,5 maand. Als de pup enthousiast wordt tijdens de wandeling, dan hangt ze ook nog vrolijk aan m'n jas hoor, dat is gewoon hoe ze het uit. Als zij formaat Staff was, had ik ook blauwe plekken en tanden door de huid. Het is een pup en die weten nog niet goed hoe ze spanningen moeten uiten op een voor óns gewenste manier. Dat leren ze vanzelf wel. Maar ook dat wordt nu minder. Ik loop namelijk gewoon door als ze tegen me aanspringt, dus ja, soms kan het gebeuren dat ze gelanceerd wordt (ik hou me vaak nog wel wat in als er een collisie dreigt, want ze weegt maar iets van 4,5 kg, het is ook niet de bedoeling dat ze gewond raakt natuurlijk!).
Pas wou ik de bal gooien voor de andere hond en sprong ze nét tegen m'n hand aan toen ik die gooi (onderhands) maakte. Toen kréeg ze toch een hengst. Was totaal niet express, maar wel effectief. Als ik nu een bal gooi, blijft ze uit de buurt van m'n hand
Pas wou ik de bal gooien voor de andere hond en sprong ze nét tegen m'n hand aan toen ik die gooi (onderhands) maakte. Toen kréeg ze toch een hengst. Was totaal niet express, maar wel effectief. Als ik nu een bal gooi, blijft ze uit de buurt van m'n hand
-
pippelot
- geregistreerd lid
ik begon me wat zorgen te maken over dat bijten, ik had een hondentrainer laten komen, maar hij heeft me niet echt vooruit geholpen. ze begon hem te bijten en hij probeerde haar te laten stoppen door haar steeds weg te duwen maar ze bleef terug komen, vervolgens op de grond te drukken zachtjes maar dat maakte ook niets uit. ik deed haar afzonderen waardoor het stopte, maar dat vond hij geen goede oplossing omdat ze daar niets van zou leren. Het was alleen het enige dat hielp, dus toen het hem niet lukte zei hij ook dat ze maar de bench in moest. Ik kon alleen nergens iets vinden over dit soort pups van deze leeftijd dus begon te denken dat ik alleen dit probeem had.
Was bij de dierenarts en die zag mijn armen waarop ze zei dat ze zich zorgen maakte en dat was ruim een maand geleden.
ben van dierenarts verandert omdat ik haar negatief vond.
kreeg het idee dat daar niet veel van dit soort honden kwamen. Mijn nieuwe is stukken positiever.
Was bij de dierenarts en die zag mijn armen waarop ze zei dat ze zich zorgen maakte en dat was ruim een maand geleden.
ben van dierenarts verandert omdat ik haar negatief vond.
kreeg het idee dat daar niet veel van dit soort honden kwamen. Mijn nieuwe is stukken positiever.
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Monique
hoe oud is de pup in kwestie?
Puppen bijten idd nou eenmaal. Hard gillen en weg zetten werkt hier t beste . (Niet in de bench, dat is slaap plek haar plek geen strafhoek)
Het bijten word vanzelf minder bij ons duurde het ook even.
Verder heeft lemuria al veel gezegd waar ik t mee eens ben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hoe oud is de pup in kwestie?
Puppen bijten idd nou eenmaal. Hard gillen en weg zetten werkt hier t beste . (Niet in de bench, dat is slaap plek haar plek geen strafhoek)
Het bijten word vanzelf minder bij ons duurde het ook even.
Verder heeft lemuria al veel gezegd waar ik t mee eens ben.
-
Lemuria
Ok, je hebt een slechte hondentrainer gehad. Een pup wegduwen is voor die pup een spel. Tuúrlijk bijt hij dan gewoon door. Mens 'speelt' toch ook? Op de grond drukken is echt een dikke no-no. Buiten dat de pup er niks van leert, is het in feite een heel heftige correctie. Gewoon niét doen dus, dat is dik achterhaald. En in de bench zetten...denk je dat de pup 1+1 optelt en denkt "Als ik bijt, moet ik de bench in."? Nee. Daarbij moet de bench een veilige plek zijn, nooit een strafplek.
Probeer nou maar gewoon dat gillen en daarop straal negeren. Dat gaat je veel verder helpen. En veel sneller.
En die dierenarts moet inderdaad ook niet zeveren dat hij zich zorgen maakt, goed dat je een andere hebt gevonden waarschijnlijk. Die negativiteit heb je niet nodig
Blijf genieten van je pup!
Probeer nou maar gewoon dat gillen en daarop straal negeren. Dat gaat je veel verder helpen. En veel sneller.
En die dierenarts moet inderdaad ook niet zeveren dat hij zich zorgen maakt, goed dat je een andere hebt gevonden waarschijnlijk. Die negativiteit heb je niet nodig
- Hakkene
- Zeer actief
Gillen en straal negeren hielp hier ook
En het commando "zachtjes" leren, bij dingen aanpakken en bij alles wat met die dikke bek te maken heeft
. Heb af en toe gedacht dat ik een piranha in huis gehaald had, maar echt, het gaat uiteindelijk echt over. Volhouden:) Succes!
-
pippelot
- geregistreerd lid
Mijn pup is een week of 18/19. Het bijten is een stuk minder hoor. Maar een gilletje of gil (dat gaat automatisch) reageert ze niet echt op. nee zeggen op een strenge manier werkt het beste. maar die momenten buiten kan ik niets vinden dat helpt, kan alleen zorgen dat het niet leuk voor haar is, blijf stil staan tot ze mijn huid raakt en dan neem ik haar halsband vast zodat ze nergens bij kan en loop verder tot ik merk dat het over is, anders pak ik haar daar weer vast.Of de lijn op zo`n manier dat haar voorpoten de grond niet raken. Ik heb weinig kleding meer waar geen gat in zit
.
toen ik nog gewoon thuis woonde zonderde ik haar af in de kamer naast de huiskamer. achter een hek zodat ik haar wel in de gaten kon houden, niet in de bench omdat ik er geen strafhok van wil maken, nu kan dat helaas niet meer, heb geen afzonderings ruimte bij mijn ouders.
Als ik beide honden loslaat dan wil pip alleen maar naar mijn andere hond, weet je mss wanneer dit minder wordt? of wat ik er tegen kan doen? tot nu ben ik steeds bezig geweest om ze samen op een fatsoenlijke manier uit te laten en nu ben ik aan het oefenen om pip niet te laten trekken als jesse een eind verderop met mijn moeder zit. elke x dat pip trekt stop ik en moet ze naast mij komen zitten, om haar aandacht te krijgen heb ik maar leverworst gekocht want het is te moeilijk met gewone beloningen of met haar voer. Normaal trekt ze niet hoor, dat heeft ze behoorlijk goed geleerd, natuurlijk gebeurd het nog weleens, maar ze is een pup.
toen ik nog gewoon thuis woonde zonderde ik haar af in de kamer naast de huiskamer. achter een hek zodat ik haar wel in de gaten kon houden, niet in de bench omdat ik er geen strafhok van wil maken, nu kan dat helaas niet meer, heb geen afzonderings ruimte bij mijn ouders.
Als ik beide honden loslaat dan wil pip alleen maar naar mijn andere hond, weet je mss wanneer dit minder wordt? of wat ik er tegen kan doen? tot nu ben ik steeds bezig geweest om ze samen op een fatsoenlijke manier uit te laten en nu ben ik aan het oefenen om pip niet te laten trekken als jesse een eind verderop met mijn moeder zit. elke x dat pip trekt stop ik en moet ze naast mij komen zitten, om haar aandacht te krijgen heb ik maar leverworst gekocht want het is te moeilijk met gewone beloningen of met haar voer. Normaal trekt ze niet hoor, dat heeft ze behoorlijk goed geleerd, natuurlijk gebeurd het nog weleens, maar ze is een pup.
-
pippelot
- geregistreerd lid
ik heb haar met dezelfde vis vergeleken. dan ligt ze bij je en gaat dat bekkie, net een vis, en maar in de lucht bijten in de hoop iets te vangen. wel heel grappig als ze toch nergens bij kan haha.
-
Lemuria
Wat doe je zoal met haar? Qua wandelingen/beweging, denkwerk en nog belangrijker, qua rust. Klinkt mij ook wel een beetje in de oren als een hondje dat overprikkeld is. Je moet ze dwingen rust te pakken. Voor mijn jongste heb ik een krat naast me op de bank staan. Als ik vind dat het welletjes is en ze "vervelend" begint te doen, pak ik haar en zet haar in het krat, dan moet ze gaan slapen. De eerste keren was dat natuurlijk lastig, want ze wou er steeds uit. Maar je zet haar gewoon woordeloos, keer op keer, terug op haar plek tot ze zich er bij neerlegt en gaat slapen. Nu hoef ik haar maar in het krat te zetten, ze draait een paar rondjes en gaat slapen. Het is zó belangrijk voor die baby's dat jij leiding pakt. Zíj bepalen niet wat verstandig is en wanneer ze moeten rusten, daar hebben ze vaak het overzicht niet voor. Dat moet jij voor ze regelen.
Een pup bij d'r halsband pakken en meeslepen kan echt niet. Zó slecht voor het nekje. Is ze niet te porren voor een spelletje met de bal? Kijk eens of je haar daar gek mee kunt krijgen, dan kan ze lekker in die bal bijten.
Dat naar je andere hond gaan als ze los zijn, gaat niet vanzelf over. Ik zou haar voorlopig een tuigje (dus NIET aan de halsband vanwege de nek!) omdoen en daar een lange lijn (meter of 10) aanhangen. Als ze naar Jesse rent, heb je die lijn zo weer in handen en kun je haar teruglokken met de leverworst. Als ze losloopt, kan ik me namelijk niet voorstellen dat ze weer vrijwillig naar je toe komt? Als ze aan de riem is en trekt, draai jij je gewoon om en loopt met haar de andere kant op. Zodra ze netjes meeloopt, draai je je weer om om naar Jesse te lopen. Trekt ze weer, dan draai je je weer om, enzovoorts. Na een poosje moet dan wel het kwartje vallen dat trekken helemaal niks oplevert. Maar dit moet je wel héel consequent doen. Dus niet een keer als je haast hebt denken, "Voor deze ene keer dan.". Consequentie. Heel belangrijk.
En ga naar een goede hondenschool. Doe nou maar gewoon. D'r zijn vast mensen die tips kunnen geven voor een goede in jouw buurt.
Een pup bij d'r halsband pakken en meeslepen kan echt niet. Zó slecht voor het nekje. Is ze niet te porren voor een spelletje met de bal? Kijk eens of je haar daar gek mee kunt krijgen, dan kan ze lekker in die bal bijten.
Dat naar je andere hond gaan als ze los zijn, gaat niet vanzelf over. Ik zou haar voorlopig een tuigje (dus NIET aan de halsband vanwege de nek!) omdoen en daar een lange lijn (meter of 10) aanhangen. Als ze naar Jesse rent, heb je die lijn zo weer in handen en kun je haar teruglokken met de leverworst. Als ze losloopt, kan ik me namelijk niet voorstellen dat ze weer vrijwillig naar je toe komt? Als ze aan de riem is en trekt, draai jij je gewoon om en loopt met haar de andere kant op. Zodra ze netjes meeloopt, draai je je weer om om naar Jesse te lopen. Trekt ze weer, dan draai je je weer om, enzovoorts. Na een poosje moet dan wel het kwartje vallen dat trekken helemaal niks oplevert. Maar dit moet je wel héel consequent doen. Dus niet een keer als je haast hebt denken, "Voor deze ene keer dan.". Consequentie. Heel belangrijk.
En ga naar een goede hondenschool. Doe nou maar gewoon. D'r zijn vast mensen die tips kunnen geven voor een goede in jouw buurt.
-
pippelot
- geregistreerd lid
We maken 1 x per dag een langere wandeling met z`n 3en en nog 2 korte om het blokje hier. Dan neem ik haar alleen nog een x of 2 mee om te oefenen want buiten is toch anders dan binnen. We oefenen blijf, af, zit, poot, kijk, kus, naast en een kunstje dat ze kent, dan heb ik iets lekker in 1 hand en dan moet ze mijn ander lege hand aanraken. Met beide honden laat ik ze regelmatig zitten of liggen.
In het begin lag ze heel veel in de bench omdat ze gewoon veel slaap nodig had en buiten de bench niet in slaap viel.(de hondentrainer vond dat geen goed idee want ze moest gewoon op een kleed leren blijven. maar dat werkte gewoon niet.) Ik liet haar alleen `s avonds uit de bench omdat ze toen wel gewoon ging liggen slapen. Gingen we met zijn 3en op de grond liggen. Nu gaat ze vaker op haar kleed liggen. Ik geef haar haar eten in de bench en daarna laat ik haar erin, ze piept ff en dan slaapt ze. Ik laat haar tussen 6 en 7 uit, dan mag ze ff haar gang gaan, als ik het genoeg vind gaat ze in de bench tot ze serieus wakker is en ik zie dat ze niet meer in slaap valt. Dat is verschillend. Om 1 uur gaat ze een paar uur de bench in. Als ik merk dat ze onrustig is en ze zit te denken wat ze nu weer zal gaan uithalen doe ik haar ook de bench in, geef ik haar een kong of hoe heet dat rode ding met brokken en een laagje pate.
En na haar avond maal moet ze ook weer een uur de bench in. Maar ik kan haar er niet in doen als ze niet moe is. dan sloopt ze haar kleedje. Ze gaat niet liggen kluiven in de bench. Maar steeds vaker blijft ze op haar kleed en gaat daar slapen.
Ik ben net terug gekomen bij mijn ouders na een nacht thuis te zijn geweest en ik weet dat ze moe is, heb haar al verschillende keren op haar kleed gestuurd maar ze blijft bezig dus in de bench, en ze slaapt, maar ze krijgt wel eerst een kans om zelf rust te gaan vinden omdat ze normaal vanaf half 8 gewoon gaat slapen. Maar ze is te druk in haar koppie.
Ik wil het ook niet, maar je moet het zo zien dat ik haar daar beet heb en duidelijk naar voren begeleid. heb een sok geprobeerd en daar loopt ze dan even mee te schudden om zich vervolgens weer op mij te richten. Maar een sok geven om het te stoppen is toegeven, dan gaat ze dit gedrag straks vertonen omdat ze haar zin wil hebben.
ik heb een tuigje, maar daar moet ze nog iets voor groeien, dat gaat alleen geen oplossing zijn want als ze straks die bui heeft kan ik haar niet weg houden als ze een tuigje aan heeft.
Net dacht ik weer dat ze een aanval kreeg maar luisterde ze naar nee.
Lange lijn gaat niet werken, dan moet ik eerst nog een tijdje die oefening doen dat mijn moeder aan het andere eind van het grasveld staat en ik met pip daar naar toe lopen en elke x dat ze trekt ik haar naast me laat komen zitten en dan pas weer doorloop.
ik ben heel concequent want ik heb gewoon de tijd. ik heb haar nooit laten trekken daarom doet ze het goed aan de lijn. Maar het kwartje dat ze rustig naar jess toe moet lopen is nog niet gevallen. ik heb gister pas besloten om het met leverworst te proberen omdat dit ontzettend moeilijk is en ze mij niet ziet staan.
Hondenschool is niet te doen, moet met het ov en dan nog een eind lopen. De cursus doen en dan weer terug. Heb het overwogen maar zit er niet in.
Weet jij nog hersengym voor haar?
In het begin lag ze heel veel in de bench omdat ze gewoon veel slaap nodig had en buiten de bench niet in slaap viel.(de hondentrainer vond dat geen goed idee want ze moest gewoon op een kleed leren blijven. maar dat werkte gewoon niet.) Ik liet haar alleen `s avonds uit de bench omdat ze toen wel gewoon ging liggen slapen. Gingen we met zijn 3en op de grond liggen. Nu gaat ze vaker op haar kleed liggen. Ik geef haar haar eten in de bench en daarna laat ik haar erin, ze piept ff en dan slaapt ze. Ik laat haar tussen 6 en 7 uit, dan mag ze ff haar gang gaan, als ik het genoeg vind gaat ze in de bench tot ze serieus wakker is en ik zie dat ze niet meer in slaap valt. Dat is verschillend. Om 1 uur gaat ze een paar uur de bench in. Als ik merk dat ze onrustig is en ze zit te denken wat ze nu weer zal gaan uithalen doe ik haar ook de bench in, geef ik haar een kong of hoe heet dat rode ding met brokken en een laagje pate.
En na haar avond maal moet ze ook weer een uur de bench in. Maar ik kan haar er niet in doen als ze niet moe is. dan sloopt ze haar kleedje. Ze gaat niet liggen kluiven in de bench. Maar steeds vaker blijft ze op haar kleed en gaat daar slapen.
Ik ben net terug gekomen bij mijn ouders na een nacht thuis te zijn geweest en ik weet dat ze moe is, heb haar al verschillende keren op haar kleed gestuurd maar ze blijft bezig dus in de bench, en ze slaapt, maar ze krijgt wel eerst een kans om zelf rust te gaan vinden omdat ze normaal vanaf half 8 gewoon gaat slapen. Maar ze is te druk in haar koppie.
Ik wil het ook niet, maar je moet het zo zien dat ik haar daar beet heb en duidelijk naar voren begeleid. heb een sok geprobeerd en daar loopt ze dan even mee te schudden om zich vervolgens weer op mij te richten. Maar een sok geven om het te stoppen is toegeven, dan gaat ze dit gedrag straks vertonen omdat ze haar zin wil hebben.
ik heb een tuigje, maar daar moet ze nog iets voor groeien, dat gaat alleen geen oplossing zijn want als ze straks die bui heeft kan ik haar niet weg houden als ze een tuigje aan heeft.
Net dacht ik weer dat ze een aanval kreeg maar luisterde ze naar nee.
Lange lijn gaat niet werken, dan moet ik eerst nog een tijdje die oefening doen dat mijn moeder aan het andere eind van het grasveld staat en ik met pip daar naar toe lopen en elke x dat ze trekt ik haar naast me laat komen zitten en dan pas weer doorloop.
ik ben heel concequent want ik heb gewoon de tijd. ik heb haar nooit laten trekken daarom doet ze het goed aan de lijn. Maar het kwartje dat ze rustig naar jess toe moet lopen is nog niet gevallen. ik heb gister pas besloten om het met leverworst te proberen omdat dit ontzettend moeilijk is en ze mij niet ziet staan.
Hondenschool is niet te doen, moet met het ov en dan nog een eind lopen. De cursus doen en dan weer terug. Heb het overwogen maar zit er niet in.
Weet jij nog hersengym voor haar?
- Hakkene
- Zeer actief
Of misschien kan ze juist haar bult energie niet kwijt? Geen idee hoor, maar die van mij werd vroeger strontvervelend als ze niet genoeg beweging kreeg. Was blij dat ze op een gegeven moment oud genoeg was om naast de fiets mee te kunnen. Qua denkspelletjes: ze was gek op het zoeken naar verstopte brokjes. Op de meest wonderlijke plekken in huis en tuin:)
-
pippelot
- geregistreerd lid
ha, ik heb een tuigje, eentje die je voor aan de borst en boven op de rug kan vast maken. Dus op 2 punten tegelijk bevestigt. Maar waar ik bang voor was gebeurde, dit x was ze me duidelijk aan het uitdagen/testen. haar eerste riem was van ijzer en niet prettig om in haar bek te hebben en de riem daarna heeft ze altijd gewoon los gelaten als ik haar dat commando gaf. Heb hem net uitgeprobeerd en ze bleef bezig. Geprobeerd met iets lekkers maar daar moet ik mee oppassen omdat ze door heeft dat riem vast luisteren naar los een beloning oplevert. Dus een stuk proberen te lokken. Leek even te werken en toen begon ze weer. In mijn broek, shirt, riem. Ik heb haar 3 x een ruk gegeven dat ze plat lag en ineens was het over. Ik doe het liever niet maar ze was me duidelijk aan het uitproberen.
Ik geef haar af en toe een plastic fles en daar is ze gek mee, daar kan soms best een tijd mee bezig zijn op een energieke manier. En hard plastic borden, schaaltjes en bekers. Dat wissel ik af. ook kleine flesjes waar ik een sok om doe. Soms gaat ze daarna heel hard rennen. En speeltjes waar je brokjes in kunt doen. ik heb zo`n bal met gaatjes, maar de brokken die ze nu heeft rollen er te makkelijk uit. moeten grotere brokken in.
Toen ik aan haar begon wist ik niet dat het zolang duurde voor ze een behoorlijke wandeling kon maken. Kan niet wachten tot die tijd begint. Ik maak nu 1x per dag een wandeling van max een half uur. Ze snuffelt veel hoor, ze loopt niet echt door.
Ben bang dat de honden problemen krijgen want jesse is ook dol op zoek spelletjes. pip gaat hem dan gewoon volgen.
leuk om met je te chatten
groet
Ik geef haar af en toe een plastic fles en daar is ze gek mee, daar kan soms best een tijd mee bezig zijn op een energieke manier. En hard plastic borden, schaaltjes en bekers. Dat wissel ik af. ook kleine flesjes waar ik een sok om doe. Soms gaat ze daarna heel hard rennen. En speeltjes waar je brokjes in kunt doen. ik heb zo`n bal met gaatjes, maar de brokken die ze nu heeft rollen er te makkelijk uit. moeten grotere brokken in.
Toen ik aan haar begon wist ik niet dat het zolang duurde voor ze een behoorlijke wandeling kon maken. Kan niet wachten tot die tijd begint. Ik maak nu 1x per dag een wandeling van max een half uur. Ze snuffelt veel hoor, ze loopt niet echt door.
Ben bang dat de honden problemen krijgen want jesse is ook dol op zoek spelletjes. pip gaat hem dan gewoon volgen.
groet
-
Lemuria
Je gaat problemen krijgen met die hond als je zo doorgaat. Jullie begrijpen elkaar totaal niet en lijken wat langs elkaar heen te communiceren terwijl je 'correcties' steeds zwaarder worden. Is ook logisch, want zolang heb je haar niet (2 maanden?). Maar echt...een pup van 4 maanden 3x een ruk geven zodat ze op de grond ligt? Buiten dat het ontzettend sneu is voor een baby, moet je je afvragen hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken. Als je vaak genoeg een zware correctie geeft, 'went' ze eraan. Je zult dus steeds zwaardere correctiemethodes nodig hebben om haar te laten luisteren. Dat pad wil je niet op, daarom raad ik toch een goede hondenschool aan. Of schakel een gedragstherapeut in om met je mee te kijken, dat zijn de kosten nou ook weer niet. Ik heb daar met m'n oudste hond ook ontzettend baat bij gehad. De meesten komen gewoon bij jou thuis.pippelot schreef:ha, ik heb een tuigje, eentje die je voor aan de borst en boven op de rug kan vast maken. Dus op 2 punten tegelijk bevestigt. Maar waar ik bang voor was gebeurde, dit x was ze me duidelijk aan het uitdagen/testen. haar eerste riem was van ijzer en niet prettig om in haar bek te hebben en de riem daarna heeft ze altijd gewoon los gelaten als ik haar dat commando gaf. Heb hem net uitgeprobeerd en ze bleef bezig. Geprobeerd met iets lekkers maar daar moet ik mee oppassen omdat ze door heeft dat riem vast luisteren naar los een beloning oplevert. Dus een stuk proberen te lokken. Leek even te werken en toen begon ze weer. In mijn broek, shirt, riem. Ik heb haar 3 x een ruk gegeven dat ze plat lag en ineens was het over. Ik doe het liever niet maar ze was me duidelijk aan het uitproberen.
groet
Ja, ze probeert je uit, maar ik krijg het idee dat jij denkt dat ze dit express doet om je te sarren? Dat is namelijk gewoon niet. Je pup snapt niet wat je bedoelt omdat je correcties niet duidelijk en op tijd zijn. En ze is nog piepjong. Joh, ze is pas 4 maanden op deze wereld. Gewenst gedrag aanleren heeft tijd nodig, dat is met elke pup zo. Denk je dat de mijne een kant-en-klaar pakket is? D'r zit gewoon ontzettend veel werk in.
-
pippelot
- geregistreerd lid
Maar vervolgens liep ze weer blij mee en was er niets meer aan de hand. Ik denk dat dit gewoon een x nodig was. Ze heeft er niets aan over gehouden en het deed geen pijn. Het is niet dat ik haar geslagen heb of boos bij haar nekvel gepakt heb. Als verder niets helpt dan dit 1 xtje doen. Als ze zich zo had gedragen zo vervelend was geweest naar een andere hond was die hond uitgevallen naar haar en dan is het haar ook meteen duidelijk dat ze dat niet meer moet doen. Verder kunnen we het best met elkaar vinden dus jou conclusie vind ik wat overdreven. Denk niet dat je hetzelfde probleem had.
En mijn andere hond kwam ook niet in een kant en klaar pakketje. Die was 4 maanden toen ik hem kreeg en kon nog niet eens zitten. Alles is goed gekomen met hem.
En mijn andere hond kwam ook niet in een kant en klaar pakketje. Die was 4 maanden toen ik hem kreeg en kon nog niet eens zitten. Alles is goed gekomen met hem.
-
Lemuria
Nou, dan komt het vast helemaal god
Succes.
-
pippelot
- geregistreerd lid
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Graag even aanmelden bij de vaste gebruikers:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911
Dan kan ik je andere topic verplaatsen naar gedrag.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911
Dan kan ik je andere topic verplaatsen naar gedrag.