Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond aangevallen door.........

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Politiehond aangevallen door.........

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maar IPO is gewoon een sport, waar Bolle Janaka in uitblinkt/blonk icm zijn geleider. Wat maakt het uit als dat niet natuurlijk is, blijkbaar heeft hij wel eigenschappen die hem geschikt maken voor de IPO. Misschien niet als diensthond of wat jij wil zien, maar daar wordt hij dus ook niet voor gebruikt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Rocco schreef:
Gollum schreef:Mijn Labje heeft (gelukkig) de inbrekers met alle spullen naar buiten laten lopen terwijl wij lagen te slapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze onder het buro of achter de bank zat, het arme kind. Moet er ook niet aan denken dat ze een blafje had laten horen en in elkaar geschopt zou worden of erger.

Nu met Rani erbij weet ik het niet. Ze zou in ieder geval een hele hoop herrie maken voordat er ook maar een mens binnen is.

Ik niet maar het maar net waar jij je prioriteiten stelt.

Tegenwoordig worden honden bijna niet meer op het echte verdedingswerk gefokt en getest.

Laat mij Berry 2 of Bolle Janaka ( 2 veel gbruikte dekreuen)en meer van die toppers maar eens zien in pure natuurlijke verdedigen
in onverwachte situaties en niet de sport gerelateerde veilige oefeningen die ze al 1000 keer gedaan hebben .???
Ik stel mijn prioriteiten bij de hond, in de spullen stikken ze maar, die werden wel door de verzekering vergoed.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef: Ik stel mijn prioriteiten bij de hond, in de spullen stikken ze maar, die werden wel door de verzekering vergoed.

Nou precies. Kan er achteraf wel om lachen en hij heeft gewoon gedaan wat in z'n genen zit, maar toen mijn eerste hond een inbreker te grazen had genomen zat ik behoorlijk in de piepzak :schrik:
Ik ben blij dat de honden die ik nu heb goed waaks zijn en blaffen bij onraad.
Dat geeft een vele malen veiliger gevoel dan een hond die stilletjes op de deurmat ligt te wachten.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Budkes schreef:
TessaThomas schreef:En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?
Tuurlijk niet. Mijn huidige diensthond is een mak schaapje met andere honden, die laat zich van alles welgevallen en trekt daarbij een hoofd van"jongens jongens doe eens ff kalm, nergens voor nodig dit". Dat werkt overigens ook nog eens prima kalmerend naar andere honden toe. En dus blessure verlagend in het algemeen. :wink:
Dat is dus een hond met verstand. Als ie echter aan het werk moet en met zijn tuig om tijdens de dienst uit de auto wordt gehaald is er geen één die hem overtreft in effectiviteit. Niemand meent het zo serieus als hij, voor hem is het absoluut geen spelletje meer.
En dat soort types zijn de besten om mee te werken, want die houden ook nog eens de kop erbij zonder zich te verliezen in allerlei onnodige "hysterische" scherpte.
Van de hondengeleiders die ik ken en de feedback vanuit de politie van aangekochte honden is precies wat jij schrijft. Daarom vind ik het ook best lachwekkend dat Rocco dit schrijft dat 99% van die nitwits het hier niet snapt. Gezien zijn reacties en insteek over dat ; nun écht plisiehond' ook met een hond het gevecht zou moeten aan gaan geeft wel aan wat voor kennis en inzicht hij er zelf van heeft.
Ik ken zat echte praktijkhonden(dus niet de puntenhondjes) die uitstekend hun taak verstaan, maar absoluut geen hondagressie hebben.

Net als die opmerking van Cleva dat al haar vorige honden vol in de verdediging zouden gaan. Hoe weet je dat nou? Een ramploeg die je deur open beukt en agenten die en masse naar binnen stormen is niet te vergelijken met een onbekende die aan de deur komt of een inbreker. Hoor zo vaak van mensen dat ze zeker weten dat hun hond een inbreker zou aanvallen, nou helaas, uit de praktijk blijkt anders. Een hondensportvriend van mij die jarenlang knpv pakwerker is geweest maakt daar een sport van, die komt echt bijna overal gewoon binnen(als in onverwacht binnen treden en niet inbreken). Ook bij het overgrote deel van de getrainde knpv honden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Manuma schreef:Maar hoe zie je dat voor je dan? Hoe kun je dat nou willen :19:
Een hond die een inbreker helemaal kapot bijt heeft dus mooie genen? Je begrijpt wel dat een kind dat zijn bal uit de tuin wil halen hetzelfde doet als een inbreker voor de wet? En ook voor de hond?
En dat verdedigen tegenover honden lijkt me ook helemaal niet handig om redenen die hier al neergezet zijn door Budkes en TessaThomas.
Ach, laat 'm lekker lullen. Rocco is waarschijnlijk een mager menneke dat bij IPO-trainingen staat te watertanden om alle stoere honden die daar rondlopen (check zijn berichtengeschiedenis maar - bijna alles draait om dat type honden - een inhoudelijke bijdrage hoef je niet te verwachten).
Zijn hele idee van 'verdediging' is ronduit lam te noemen. De enige manier om te testen of een hond (genetisch of aangeleerd) kan verdedigen, is door hem aan te laten vallen - en dan niet als oefening, dat voelen honden, maar seriéus aan te laten vallen. Dan scoor je überhaupt al niet zoveel punten op het front 'dierenliefde' en ben je qua denkwijze geen haar beter dan de pitfighters die ook de beste knokker/stoerste wilden.
Lemuria

Hippo schreef:
Net als die opmerking van Cleva dat al haar vorige honden
*Grinnik*
*zijn.
Lemuria

Nanna schreef:Het is natuurlijk wèl pikverheffend, zo'n bloedlijer :mrgreen:
Jij tikt in 7 woorden waar ik een hele tekst voor nodig heb :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

TessaThomas schreef:Maar IPO is gewoon een sport, waar Bolle Janaka in uitblinkt/blonk icm zijn geleider. Wat maakt het uit als dat niet natuurlijk is, blijkbaar heeft hij wel eigenschappen die hem geschikt maken voor de IPO. Misschien niet als diensthond of wat jij wil zien, maar daar wordt hij dus ook niet voor gebruikt.
dat schreef ik dus maar dan komt er geen reactie... IPO is een spelletje :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Het gaat er om dat deze honden wereldweid wordengebruikdt en nakoomelingen niet alleen in de sport zitten maar
ook bij de politie korpsen terecht komen wereldwijd. Maar daar hebben jullie mutsen niet aan gedacht en ikke wel....
Daar draait om genetieze aanleg en niet aangeleerde robod hontjes

dit thee kransje onder de mutzzzen die zullen het nooit begeipen wat ik hier lees.
Gewoon door blijven mutzzzzen , :E: :LOL: :cheer:

( Tjek jei de spellling ff Taaraaa) :E: :LOL: :cheer: ) joehoe !!!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ok.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:Het gaat er om dat deze honden wereldweid wordengebruikdt en nakoomelingen niet alleen in de sport zitten maar
ook bij de politie korpsen terecht komen wereldwijd. Maar daar hebben jullie mutsen niet aan gedacht en ikke wel....

dit thee kransje onder de mutzzzen die zullen het nooit begeipen wat ik hier lees.

Hoe weet jij waar de nakomelingen van mijn honden (zijn) terecht(ge)komen?
Jij weet totaal niet waar je t over hebt en probeert dat angstvallig te verbloemen door maar dom te bléren...
Jammer voor jou dan dat er hier wel mensen zijn die dat weten... sta je toch voor lul :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door malinois op 10 aug 2016 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Rocco schreef:Het gaat er om dat deze honden wereldweid wordengebruikdt en nakoomelingen niet alleen in de sport zitten maar

Goeie genade... ben jij soms het (geadopteerde) broertje van kangalfan of zo?
Afbeelding
Lemuria

lieke schreef:Goeie genade... ben jij soms het (geadopteerde) broertje van kangalfan of zo?
Ik dacht er vanmiddag ook aan :LOL:

Rocco - brought to you by the makers of Kangal & Kangalfan.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lemuria schreef:
lieke schreef:Goeie genade... ben jij soms het (geadopteerde) broertje van kangalfan of zo?
Ik dacht er vanmiddag ook aan :LOL:

Rocco - brought to you by the makers of Kangal & Kangalfan.

:mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Het zou mij niks verbazen als het zo was.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Alleen jaren geregistreerd voor de heren Kangal en Kangalfan. Dat maakt het wat typisch.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Rocco heeft wel een punt natuurlijk: het staat of valt met de aanschaf van de juiste pup.
Dat is in de jachthondenwereld ook niet anders.
Zal ook best wel geld omgaan voor de bemiddeling hiervoor.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

korthaar schreef:Rocco heeft wel een punt natuurlijk: het staat of valt met de aanschaf van de juiste pup.
Dat is in de jachthondenwereld ook niet anders.
Zal ook best wel geld omgaan voor de bemiddeling hiervoor.
Dan is het wel handig om te kijken waar de ouders voor gebruikt worden en of de driften die je wil hebben daar wel in zitten. Het is niet de schuld van de reu dat hij misschien die driften mist, want hij blinkt wel uit in de sport waar hij voor gebruikt wordt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Budkes schreef:
Rocco schreef:het gaat om de intentie wat de hond laat zien het kan ook zomaar een duitse herder labrador of Berner Sennen zijn en de geweldige diensthond niks klaar maakt dit is het natuurlijke verdedigen van de hond zelf ........ Ik denk niet dat hier op wordt getest of getraind dat is inderdaad ook lastig blessures zit niemand op te wachten dat snap ik maar deze situaties komen natuurlijk wel voor. Waarbij de diensthond zelf blessures oploopt omdat hij verzaakt in zicht te kunnen verdedigen en zo en paar weken uit roulatie is,,,,,,,,,
De gemiddelde diensthond haalt zich meer problemen op de hals als hij wel hondscherp is.
En is een stuk slechter te gebruiken in de praktijk, want afgeleid als er honden door het blikveld lopen, en dat gebeurd met grote regelmaat. Gevechten met andere honden gebeuren dan weer bijna niet. Het is ook helemaal niet zijn werk om het gevecht aan te gaan met andere honden. En qua kwaliteit van de hond, omdat dit dan zou moet komen uit een soort van natuurlijke verdediging, maakt het sowieso geen moer uit. De enige diensthond die ik heb gehad die altijd uit was op knokkerij met andere honden is na een jaar de dienst uitgegaan omdat ie je in de praktijk steevast liet zitten.

En laten we even reëel zijn, je Mechelse/Hollandse herder kan nog zo'n natuurlijke verdedigings drang bezitten, hij heeft tegen de gemiddelde molosser geen schijn van kans. Dus het heeft op alle fronten geen enkele meerwaarde.
Juist , van een goede jachtteckel kun je ook niet verwachten dat hij een wild zwijn apporteert en voor je voeten legt. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

TessaThomas schreef:
Budkes schreef:
TessaThomas schreef:En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?
Tuurlijk niet. Mijn huidige diensthond is een mak schaapje met andere honden, die laat zich van alles welgevallen en trekt daarbij een hoofd van"jongens jongens doe eens ff kalm, nergens voor nodig dit". Dat werkt overigens ook nog eens prima kalmerend naar andere honden toe. En dus blessure verlagend in het algemeen. :wink:
Dat is dus een hond met verstand. Als ie echter aan het werk moet en met zijn tuig om tijdens de dienst uit de auto wordt gehaald is er geen één die hem overtreft in effectiviteit. Niemand meent het zo serieus als hij, voor hem is het absoluut geen spelletje meer.
En dat soort types zijn de besten om mee te werken, want die houden ook nog eens de kop erbij zonder zich te verliezen in allerlei onnodige "hysterische" scherpte.
Dat dacht ik dus inderdaad ook. Wel heel interessant om het te lezen vanuit de praktijk! Ik ben blij dat je weer schrijft hier ;)
Mee eens. Hoe vaak lees je nu helemaal de ervaringen van een politiehondengeleider :ok:

En Budkes d'r diensthond... oooooh, mijn absolute droomhond en favoriete forumhond :I: (Meer foto's van hem zeer welkom :E: )
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Rocco schreef:
Budkes schreef:
Rocco schreef:het gaat om de intentie wat de hond laat zien het kan ook zomaar een duitse herder labrador of Berner Sennen zijn en de geweldige diensthond niks klaar maakt dit is het natuurlijke verdedigen van de hond zelf ........ Ik denk niet dat hier op wordt getest of getraind dat is inderdaad ook lastig blessures zit niemand op te wachten dat snap ik maar deze situaties komen natuurlijk wel voor. Waarbij de diensthond zelf blessures oploopt omdat hij verzaakt in zicht te kunnen verdedigen en zo en paar weken uit roulatie is,,,,,,,,,
De gemiddelde diensthond haalt zich meer problemen op de hals als hij wel hondscherp is.
En is een stuk slechter te gebruiken in de praktijk, want afgeleid als er honden door het blikveld lopen, en dat gebeurd met grote regelmaat. Gevechten met andere honden gebeuren dan weer bijna niet. Het is ook helemaal niet zijn werk om het gevecht aan te gaan met andere honden. En qua kwaliteit van de hond, omdat dit dan zou moet komen uit een soort van natuurlijke verdediging, maakt het sowieso geen moer uit. De enige diensthond die ik heb gehad die altijd uit was op knokkerij met andere honden is na een jaar de dienst uitgegaan omdat ie je in de praktijk steevast liet zitten.

En laten we even reëel zijn, je Mechelse/Hollandse herder kan nog zo'n natuurlijke verdedigings drang bezitten, hij heeft tegen de gemiddelde molosser geen schijn van kans. Dus het heeft op alle fronten geen enkele meerwaarde.
Manscherp heeft natuurlijk niet altijd met de natuurlijke verdedigings eigenschappen van de hond te maken
het gaan om de stabiele factor ik hoef geen manscherpe idioot die overal op reageerd maar stabililteit
en op het juiste moment......
Ik heb in mijn hele verhaal het woord manscherp niet in de mond genomen. :U:
Rocco schreef:Nee aanvallen van de hond zal niet elke dag gebeuren maar het het risico is altijd aanwezig, neen het is ook niet zijn werk, het kan ook een duitse herder of labrador zijn wat ik al aan gaf dat de hond het niet redt.
lijkt mij sterk dat hij elke keer een type pitbull of Molosser tegen komt.
Tuurlijk is het risico aanwezig, maar niet voldoende om daar wat mee te moeten, daarbij wat zou je er mee moeten ?? Trainen ? Ik zou niet weten hoe je een hond kunt trainen op gevechten met andere honden. Honden er op selecteren? Het is voor ons een minpunt bij de afweging of we een hond aankopen als een hond slecht met andere honden overweg kan, we laten hem er zeker niet om zitten, absoluut niet maar het is ook absoluut geen pluspunt..Daarbij is het gewoon vaak ook echt geen teken dat een hond stabiel en zelfzeker is. Juist niet. En de stabiele zelfzekere hond zal het gevecht pas aangaan met een andere hond als het echt niet anders kan en hij er zelf voor kiest om het gevecht aan te gaan. Wat je dus wederom niet kunt trainen of testen, dat kan alleen door gevechten uit te lokken en dat gaan we natuurlijk niet doen.
En ja het zijn vaak de molosser dan wel Pitbulls, die we in bepaalde situaties tegen komen.
Rocco schreef:Waar geef ik aan dat ik vraag om een idiote hond die overal maar mee wil knokken ? ik denk dat je de intentie niet snapt. Ik heb nu 2 voorbellden gezien 1 KNPV getrainde hond en 1 hond uit de praktijk war ze het beide honden het niet redden Het is niet de grootte van d ehond het gaat om de inhoud en aanwezige eigenschappen Its not the size but the fight..
Waar zeg ik dan dat je daar om vraagt? Je hebt maar 1 voorbeeld gezien waarin de praktijk hond het niet heeft gered. Wat er met die KNPV hond is gebeurd weet je niet, beest liep vrolijk met zijn veel te dikke lijf door het beeld te paraderen en had geen schrammetje. De diensthond redde het zeker niet, maar er zat ook veel tegen, hij was aangelijnd in een kleine ruimte met veel niet zo adequaat reagerende agenten er omheen. En ik kon het niet zien maar volgens mij had de Ambull hem gewoon klemvast. Tsja en dan ben je gewoon tweede, ongeacht inhoud en fightinstinct.
Rocco schreef:Ben benieuwd of de dientshonden tegenwoordig worden getest ( dit zou toch wel zo zijn?)op het echte verdedigen en welke oefeningen er worden gebruikt om de praktijk te nabootsen. Dus de oefening uit het natuurlijke verdedigen en niet de aanval in prey drive.
Tuurlijk worden diensthonden voordat ze worden aangekocht getest, niet op het "echte" verdedigen want daar maken wij helemaal geen gebruik van. We testen ze op moed en op het hebben van eigen initiatief, en hun reactie als het echt spannend wordt. En weet je daar heb je niet zo heel veel toestanden voor nodig. Dat voel je aan de beet en dat zie je aan de hond.
Daarnaast hebben we de honden allang gevolgd. Dus komen ze voor ons niet vreemd binnen. We hebben allang gezien wat voor vlees we in de kuip hebben. Dat zie je aan het hele wezen van de hond in zijn reacties, in zijn doen en laten. En bij twijfel doen we nog wat aanvullende testen of we doen het gewoon niet. Het hoe en waarom is altijd moeilijk uit te leggen vind ik, dat is een gevoel.
We kopen hier onze honden met z'n drieën in, en we delen ons gevoel over de hond, als we allemaal het goede gevoel hebben kopen we de hond, en anders wijzen we hem af.

-edit- tig keer gewijzigd ivm het verkloten vd quotes :schrik:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Rocco schreef:
Gollum schreef:Mijn Labje heeft (gelukkig) de inbrekers met alle spullen naar buiten laten lopen terwijl wij lagen te slapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze onder het buro of achter de bank zat, het arme kind. Moet er ook niet aan denken dat ze een blafje had laten horen en in elkaar geschopt zou worden of erger.

Nu met Rani erbij weet ik het niet. Ze zou in ieder geval een hele hoop herrie maken voordat er ook maar een mens binnen is.

Ik niet maar het maar net waar jij je prioriteiten stelt.

Tegenwoordig worden honden bijna niet meer op het echte verdedingswerk gefokt en getest.

Laat mij Berry 2 of Bolle Janaka ( 2 veel gbruikte dekreuen)en meer van die toppers maar eens zien in pure natuurlijke verdedigen
in onverwachte situaties en niet de sport gerelateerde veilige oefeningen die ze al 1000 keer gedaan hebben .???
Buiten het feit dat ik het niet chique vind om namen te noemen van honden waarvan de eigenaren zich niet kunnen verweren is het voor ons ook volstrekt irrelevant.
We zijn geen fokkers. Natuurlijk kennen we de lijnen binnen de KNPV, maar dat komt omdat we naast ons werk allemaal dikke hobbyisten zijn.
Maar voor de aankoop van een diensthond absoluut niet interessant.
We ontdekken een hond, of krijgen een tip. we volgen de hond, houden hem in de gaten, kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, praten met africhter en club, die we trouwens meestal ook al kennen, en dan komt de lijn die erachter zit natuurlijk ook ter sprake, puur als weetje, maar voor de hond niet van belang.
Maar behalve een vader heeft elke hond ook nog een moeder, een africhter, een omgeving, een club en een referentie kader die maakt dat hij uitgroeit tot de hond die hij is.

Er loopt bij ons trouwens een Berry 2, die zich al meermaals uitstekend heeft bewezen in de praktijk.
Laatst gewijzigd door Budkes op 11 aug 2016 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

@TessaThomas en @*Wolf* :J:
En ik zal Marco je complimenten overbrengen. Het is ook echt zo'n lekker ding. :I: :engel:
Gr. Aniek

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Budkes schreef:@TessaThomas en @*Wolf* :J:
En ik zal Marco je complimenten overbrengen. Het is ook echt zo'n lekker ding. :I: :engel:
Ja hophop foto's :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

U vraagt :wink: , foto's van deze week, met de nieuwe aanwinst.

Afbeelding
Hunter en Marco
Afbeelding
Marco en Hunter
Gr. Aniek

Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ha Marco :I:

Heb je twee honden nu? Wat een prachtig stel zo samen, zeg :D
Lemuria

Wow :I: Nog even en ik ben Mechel-fan.
Budkes
Zeer actief

@*Wolf* Ja Hunter zit hier nu bijna een maand. Hij is een nieuw aangekochte jonge hond, 2,5 jaar, zit nu nog even bij mij, voordat hij (waarschijnlijk) naar een nieuwe groene geleider gaat. Kan ik hem vast wat ombuigen naar het politiehonden certificaat, dat net even iets anders is als het KNPV certificaat en wat aan de praktijk laten snuffelen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Lemuria schreef:Wow :I: Nog even en ik ben Mechel-fan.
:mrgreen: best knappe mannen he? En t went echt, vroegûh had ik niets met Mechelse Herders, maar als een Marco is niet te versmaden, wat een heerlijk beest.
Gr. Aniek

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hunter :I:
Maar ik ben natuurlijk wel mechelvevoordeeld :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”