Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vachtvraag
Moderator: moderatorteam
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
Vachtvraag
Dexter zijn vacht ziet er al een tijdje wat minder mooi. Zijn vacht ziet er wat doffer uit en hij heeft vooral in zijn zij een flink aantal haren die maar door lijken te groeien en veel langer zijn dan de rest. Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen. Hij krijgt al jaren hetzelfde voer en zwemt net zoveel als andere jaren. Iemand nog ideeën/tips waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Re: Vachtvraag
Tender heeft dit momenteel ook, ik heb er ook een topic over geopend kort geledenmaaiike17 schreef:Dexter zijn vacht ziet er al een tijdje wat minder mooi. Zijn vacht ziet er wat doffer uit en hij heeft vooral in zijn zij een flink aantal haren die maar door lijken te groeien en veel langer zijn dan de rest. Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen. Hij krijgt al jaren hetzelfde voer en zwemt net zoveel als andere jaren. Iemand nog ideeën/tips waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=312316
- maaiike17
- Actief
Dat ziet er ook echt precies hetzelfde uit als bij Dexter! Normaal heeft hij gewoon een gladde glanzende vacht en nu is het dof en wild. Jij bent er ook nog niet achter waar het aan ligt?mirriejj schreef:Tender heeft dit momenteel ook, ik heb er ook een topic over geopend kort geledenmaaiike17 schreef:Dexter zijn vacht ziet er al een tijdje wat minder mooi. Zijn vacht ziet er wat doffer uit en hij heeft vooral in zijn zij een flink aantal haren die maar door lijken te groeien en veel langer zijn dan de rest. Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen. Hij krijgt al jaren hetzelfde voer en zwemt net zoveel als andere jaren. Iemand nog ideeën/tips waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?
Ik had niet het idee dat het echt jeukt aangezien hij niet krabt, maar nu ik er over nadenk is hij wel erg veel over het vloerkleed aan het rollen de laatste tijd.
-
mirriejj
- Zeer actief
Tender heeft ook niet echt jeuk, maar als ik hem kriebel, dan zie je wel dat het meer jeukt dan normaal. Ik dacht in eerste instantie ook dat het te maken had dat hij wat vage medische klachten had. Maar na terug zoeken bleek dit daarvoor al te spelen, eveneens ook met het voer.maaiike17 schreef:Dat ziet er ook echt precies hetzelfde uit als bij Dexter! Normaal heeft hij gewoon een gladde glanzende vacht en nu is het dof en wild. Jij bent er ook nog niet achter waar het aan ligt?mirriejj schreef:Tender heeft dit momenteel ook, ik heb er ook een topic over geopend kort geledenmaaiike17 schreef:Dexter zijn vacht ziet er al een tijdje wat minder mooi. Zijn vacht ziet er wat doffer uit en hij heeft vooral in zijn zij een flink aantal haren die maar door lijken te groeien en veel langer zijn dan de rest. Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen. Hij krijgt al jaren hetzelfde voer en zwemt net zoveel als andere jaren. Iemand nog ideeën/tips waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?
Ik had niet het idee dat het echt jeukt aangezien hij niet krabt, maar nu ik er over nadenk is hij wel erg veel over het vloerkleed aan het rollen de laatste tijd.
Ik ben gisteren begonnen met een kuurtje om zijn weerstand wat op te krikken, om te kijken wat dat doet.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
is het niet gewoon het smerige vochtige weer? mijn eigen haar gaat ook alle kanten op als het zo vochtig is buiten

-
mirriejj
- Zeer actief
Foto?M@scha schreef:is het niet gewoon het smerige vochtige weer? mijn eigen haar gaat ook alle kanten op als het zo vochtig is buiten
Bij Tender merkte ik dit begin mei al op, een paar weken later begon hij te verharen,wat ook veel meer dan andere jaren is.
Laatst gewijzigd door mirriejj op 11 aug 2016 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
-
mirriejj
- Zeer actief
Ja 4,5 jaar terugRosita Compagner schreef:Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
- maaiike17
- Actief
Nee, die hangen er bij Dexter nog gewoon aan.Rosita Compagner schreef:Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
Zou misschien kunnen, al is het denk ik wel al langer aan de gang.M@scha schreef:is het niet gewoon het smerige vochtige weer? mijn eigen haar gaat ook alle kanten op als het zo vochtig is buiten
-
mirriejj
- Zeer actief
Ik gooi deze even omhoog. Kan dit na zo een tijd nog een castratenvacht zijn geworden? De vacht is trouwens niet dikker geworden, maar juist wat dunner.Rosita Compagner schreef:Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Soms heeft het tijd nodig. Degene met 'het lange haar aan de zijkant' verdacht ik daar vanmirriejj schreef:Ik gooi deze even omhoog. Kan dit na zo een tijd nog een castratenvacht zijn geworden? De vacht is trouwens niet dikker geworden, maar juist wat dunner.Rosita Compagner schreef:Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
Dunner wordende vachten zou ik met een bloedtest checken bij de DA. Even zien of alle organen nog naar behoren werken. Schildklier met name
-
mirriejj
- Zeer actief
Organen zijn getest, hij werd verdacht van schildklierproblemen , maar dit bleek goed te zijn.Rosita Compagner schreef:Soms heeft het tijd nodig. Degene met 'het lange haar aan de zijkant' verdacht ik daar vanmirriejj schreef:Ik gooi deze even omhoog. Kan dit na zo een tijd nog een castratenvacht zijn geworden? De vacht is trouwens niet dikker geworden, maar juist wat dunner.Rosita Compagner schreef:Hebben Dexter en/of Tender kortere of langere tijd geleden hun testikels ingeleverd?
Dunner wordende vachten zou ik met een bloedtest checken bij de DA. Even zien of alle organen nog naar behoren werken. Schildklier met name
Nee dit speelde al voor dat hij op de pijnstilling kwam te staan.Heavy schreef:Is het geen bijwerking van de pijnstilling?mirriejj schreef:Tender heeft dit momenteel ook, ik heb er ook een topic over geopend kort geledenmaaiike17 schreef:Dexter zijn vacht ziet er al een tijdje wat minder mooi. Zijn vacht ziet er wat doffer uit en hij heeft vooral in zijn zij een flink aantal haren die maar door lijken te groeien en veel langer zijn dan de rest. Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen. Hij krijgt al jaren hetzelfde voer en zwemt net zoveel als andere jaren. Iemand nog ideeën/tips waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Bij de hond die niet gecastreerd is zou ik ook checken op teelbal kanker.
Waarom?
Dit was Axel op zijn ergst;

Het begon met een dunner wordende vacht en ook werd de vacht lichter. Vanalles geprobeerd met ander voer, supplementen, allergie testen, etc.
Tot de dierenarts vroeg; hey, hij is toch cryptor (1 ingedaalde bal)? Hoe kan zijn scrotum dan zo vol zitten?
Kanker dus. Had invloed op de hormonen waardoor hij kaal werd.
Alsnog gecastreerd op 14 jarige leeftijd, inclusief de bal in de buikholte.
Een jaar later zag hij er zo uit;
Hij is op zn dooie gemakje 16 jaar geworden.
Misschien het checken waard dus!
Waarom?
Dit was Axel op zijn ergst;

Het begon met een dunner wordende vacht en ook werd de vacht lichter. Vanalles geprobeerd met ander voer, supplementen, allergie testen, etc.
Tot de dierenarts vroeg; hey, hij is toch cryptor (1 ingedaalde bal)? Hoe kan zijn scrotum dan zo vol zitten?
Kanker dus. Had invloed op de hormonen waardoor hij kaal werd.
Alsnog gecastreerd op 14 jarige leeftijd, inclusief de bal in de buikholte.
Een jaar later zag hij er zo uit;
Hij is op zn dooie gemakje 16 jaar geworden.
Misschien het checken waard dus!