Igor heeft momenteel een Julius K9 tuigje. Ik kom er zelf alleen niet helemaal uit of hij Igor wel goed past. We hebben Maat mini. Igor was vrijdag bij de dierenarts 14.8kg, maar hij is maar een smal ding. Hij heeft een borstomvang van 56cm. Wat betreft gewicht zou hij Maat 0 moeten kunnen hebben, maar qua borstomvang is die op zijn kleinst 2cm te groot, volgens de maattabel. Het huidige tuigje (Maat mini dus) schuift heel erg gemakkelijk van links naar rechts, waardoor de band voorlangs ook scheef komt te zitten, vooral als hij aan de lange, wat zwaardere lijn loopt, maar ook in mindere mate met zijn lichtere korte lijn. En ik heb het idee dat hij misschien over de rug heen wat te klein is.
Erg scheef tuigje aan de lange, zwaardere lijn.
En van achteren als hij loopt/rent/huppelt.
Zo ziet hij er van voren en van de zijkant uit als Igor ligt (doet hij bijvoorbeeld als we op de bus moeten wachten, of in de bus).
Het tuigje waar we met hem wandelden toen hij nog in de opvang was lijkt hem (ook) wel erg goed te zitten trouwens. Ik heb alleen geen idee wat voor tuigje dit is en waar ik het kan vinden. De opvang heeft het gekregen. Misschien dat jullie een idee hebben?
Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval!