Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rens A pakwerker....

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Angel-eyes schreef:Enne Martin?Waarom wordt er geen pakwerk gedaan met de amerikaanse bull?En ja daar kom ik weer,laatst zei een fokker dat de amerikanse bull te hard zou bijten?Wat is daarvan waar?
Het staat ook op de site van Ferry Keizer,voordat er misschien wordt gedacht dat ik weer iets uit mijn mouw schudt?
Een amerikaanse bull is toch op en top atleet,sterk en snel en een harde bijt.Of is er meer aan de hand met dit ras?

Er wordt ook wel gewerkt met de Ambull, maar dat is ipo, bij de knpv is dat verboden.
Dat hij te hard zou bijten is bullshit, een goede bouvier bijt net zo hard.
Martin
Zeer actief

Dingo schreef:
Martin schreef:
Dingo schreef:
Martin schreef: Ik hoop het ook :ok: , Als je de reacties van de trainers hoort ,is het zeker voor herhaling vatbaar.
men is er inderdaad zeer lovend over, en ik denk dat de Boerboel voor speciale teams een echte aanwinst is....zodra ik wat hoor, plaats ik het :ok:
:ok: Heel graag!!! :ok:
Ken een aantal belgische collega's dus zal eens mailen of ze op korte termijn nog weer aan t werk gaan!!!
Heel tof van je :ok: , ik loop mij al een tijdje af te vragen of er nog animo voor is in Belgie 8O
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Angel-eyes schreef: Wilde alleen effe plagen...kijken of je zou happen! :mrgreen: Zal het niet meer doen,goed? ;)
Heeft niets te maken met happen, maar ten koste van een intressante topic kinderachtig gedrag vertonen..zegt meer over jou en je waarde die je hecht aan goede topics, dan het feit of je even wilde kijken of ik zou happen... :roll: hahahaah, grappig hoor :?
Zegt niks over mij...simpel je weet niks over mij,houden zo en verziek het zelf niet door weer te antwoorden!En kinderachtig?Ja ken het niet helpen dat je al zo'n oud en versleten bent hahahaha :mrgreen:
Nee, jij hebt geloof ik van heel weinig dingen verstand... :zwaai: Waar ik antwoord op geef, maak ikzelf nog wel uit, voorlopig was jij de gene die inhoudelijk niets wist te vertellen, dus lijkt het me meer zaak dat je maar weer dom gaat lullen over anabolen of zo...daar was je plek..niet in de africhting..en ja, wat is oud he... :zwaai:
Uhhh.....jij? :mrgreen: :zwaai:En verstand van dingen?Joh als jij zo bijdehand ben dan had je toch allang gestopt,maar ja je bent oud he? ;)En wat heb je inhoudelijk dan verteld???Nada,niks! :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:Enne Martin?Waarom wordt er geen pakwerk gedaan met de amerikaanse bull?En ja daar kom ik weer,laatst zei een fokker dat de amerikanse bull te hard zou bijten?Wat is daarvan waar?
Het staat ook op de site van Ferry Keizer,voordat er misschien wordt gedacht dat ik weer iets uit mijn mouw schudt?
Een amerikaanse bull is toch op en top atleet,sterk en snel en een harde bijt.Of is er meer aan de hand met dit ras?

Er wordt ook wel gewerkt met de Ambull, maar dat is ipo, bij de knpv is dat verboden.
Nou kijk maar op de site van die fokker,hij is zelf bij de kit geweest en heeft het gevraagt omtrend de amerikaanse bull waarom ze die niet gebruiken?Vanwege de kaakdruk,kijk zelf maar op de site alleen jij dan want die ander kijkt daar niet want dat is niet persoonlijk?
www.amerikaansebulldog.nl
Martin
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Martin schreef:

Nou kijk maar op de site van die fokker,hij is zelf bij de kit geweest en heeft het gevraagt omtrend de amerikaanse bull waarom ze die niet gebruiken?Vanwege de kaakdruk,kijk zelf maar op de site alleen jij dan want die ander kijkt daar niet want dat is niet persoonlijk?
OOOOOOOhhhh die!!!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Angel-eyes schreef:
Je moet niet alles geloven wat op internet staat :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Martin schreef:
henny schreef:
Martin schreef:de pakwerker blijft altijd netjes op zijn voetjes staan :ok:
Niet altijd hoor Martin.... vooral op de afstand!!!! ;)
Ja en vooral als de pakwerker wat aan de lichte kant is, maar ik herinner mij wel van vroeger ,toen er nog veel met rottweilers gewerkt werd, dat het allemaal een stuk harder ging, en je geregeld pakwerkers van de sokken zag gaan.
Bij de boerboels is de hond meestal zwaarder als de pakwerker. :mrgreen:
Vroeger was het gewicht van de hond en nu de snelheid!!!! Kan ook hard aankomen hoor.... :p:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Dingo schreef: Heeft niets te maken met happen, maar ten koste van een intressante topic kinderachtig gedrag vertonen..zegt meer over jou en je waarde die je hecht aan goede topics, dan het feit of je even wilde kijken of ik zou happen... :roll: hahahaah, grappig hoor :?
Zegt niks over mij...simpel je weet niks over mij,houden zo en verziek het zelf niet door weer te antwoorden!En kinderachtig?Ja ken het niet helpen dat je al zo'n oud en versleten bent hahahaha :mrgreen:
Nee, jij hebt geloof ik van heel weinig dingen verstand... :zwaai: Waar ik antwoord op geef, maak ikzelf nog wel uit, voorlopig was jij de gene die inhoudelijk niets wist te vertellen, dus lijkt het me meer zaak dat je maar weer dom gaat lullen over anabolen of zo...daar was je plek..niet in de africhting..en ja, wat is oud he... :zwaai:
Uhhh.....jij? :mrgreen: :zwaai:En verstand van dingen?Joh als jij zo bijdehand ben dan had je toch allang gestopt,maar ja je bent oud he? ;)En wat heb je inhoudelijk dan verteld???Nada,niks! :mrgreen:
haha, ja heeel oud :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief

Inge schreef:
Angel-eyes schreef:
Je moet niet alles geloven wat op internet staat :mrgreen:
jawel hoor Inge, en vooral alsl je het van horen zeggen hebt...vooral niet op ervaring afgaan van de mensen die zich er daadwerkelijk mee bezig houden....... :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:

OOOOOOOhhhh die!!!!
Ken je die fokker Martin?Hij kwam altijd bij mij op de zaak,heeft vroeger een sportschool gehad n.l. :mrgreen:
Hij heeft wel mooie bullen hoor! ;)
Dingo
Zeer actief

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:

OOOOOOOhhhh die!!!!
jaja, Martin, zelfs jou ervaring stelt niks voor hoor, want iemand heeft ergens iets anders geschreven op het internet, en dan is het zo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:
Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
OOOOOOOhhhh die!!!!
jaja, Martin, zelfs jou ervaring stelt niks voor hoor, want iemand heeft ergens iets anders geschreven op het internet, en dan is het zo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
He ouwe dat zeg ik toch niet!!Ik vraag juist of daar iets van waar is en/of het ergens op gebaseerd is?
Je hoort mij niet zeggen dat Ferry de waarheid spreekt,maar ja als je het zo stelt ouwe is jou verhaal ook dus....Crap! :mrgreen:En een ander zijn ervaring telt niet??Alleen van de forummertjes?Net als jouw ervaring he ouwe! ;)
Dingo
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Martin schreef:
Angel-eyes schreef: Nou kijk maar op de site van die fokker,hij is zelf bij de kit geweest en heeft het gevraagt omtrend de amerikaanse bull waarom ze die niet gebruiken?Vanwege de kaakdruk,kijk zelf maar op de site alleen jij dan want die ander kijkt daar niet want dat is niet persoonlijk?
OOOOOOOhhhh die!!!!
He ouwe dat zeg ik toch niet!!Ik vraag juist of daar iets van waar is en/of het ergens op gebaseerd is?
Je hoort mij niet zeggen dat Ferry de waarheid spreekt,maar ja als je het zo stelt ouwe is jou verhaal ook dus....Crap! :mrgreen:En een ander zijn ervaring telt niet??Alleen van de forummertjes?Net als jouw ervaring he ouwe! ;)
haha, net als ik denk dat je jezelf niet belachelijker kunt maken, met al je " ergens gehoord" verhaaltjes, lukt het je toch...en dat zegt dan dat ik over iemand oordeel terwijl ik je niet eens ken...hahaha....Ga je nu nog een keer over africhting praten, of blijf je met dit sesamstraat-gedoe bezig...er zijn namenlijk mensen hier, die graag praten over het mooie vak africhting.....
AfbeeldingAfbeelding
Martin
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
OOOOOOOhhhh die!!!!
Ken je die fokker Martin?Hij kwam altijd bij mij op de zaak,heeft vroeger een sportschool gehad n.l. :mrgreen:
Hij heeft wel mooie bullen hoor! ;)
Ja die ken ik, heb ik wel eens mee gebeld.
Martin
Zeer actief

henny schreef:
Martin schreef:
henny schreef:
Martin schreef:de pakwerker blijft altijd netjes op zijn voetjes staan :ok:
Niet altijd hoor Martin.... vooral op de afstand!!!! ;)
Ja en vooral als de pakwerker wat aan de lichte kant is, maar ik herinner mij wel van vroeger ,toen er nog veel met rottweilers gewerkt werd, dat het allemaal een stuk harder ging, en je geregeld pakwerkers van de sokken zag gaan.
Bij de boerboels is de hond meestal zwaarder als de pakwerker. :mrgreen:
Vroeger was het gewicht van de hond en nu de snelheid!!!! Kan ook hard aankomen hoor.... :p:
Ja , een vergelijking van een 357magnum en een luchtbuks :mrgreen:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

henny schreef:Voorzichtig aan he???? Snap best dat hij het moeilijk vind om op te geven maar gezondheid gaat voor....

maar dan kennen jullie Ruud Broeders ook vast en zeker????
Ja die kennen we een hele goede pakwerker alleen het lukte hem nooit bij de NBG om A te worden. Heel jammer.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Martin schreef: OOOOOOOhhhh die!!!!
haha, net als ik denk dat je jezelf niet belachelijker kunt maken, met al je " ergens gehoord" verhaaltjes, lukt het je toch...en dat zegt dan dat ik over iemand oordeel terwijl ik je niet eens ken...hahaha....Ga je nu nog een keer over africhting praten, of blijf je met dit sesamstraat-gedoe bezig...er zijn namenlijk mensen hier, die graag praten over het mooie vak africhting.....
Uhhhh.....iedereen in zijn leven,en jij als oldtimer moet dat weten,hoort overal iets,zonder mensen te ontmoeten en ervaringen op te doen zal je nooit iets leren in je leven!En het principe achter het "Ik heb gehoord"is om een goed onderbouwt antwoord te krijgen,gelukkig van de meesten krijg je dat hier behalve van jou en nog een paar anderen! ;) :mrgreen: Ik praat met de hele wereld als het moet,ook met pakwerkers en mensen met politie honden,maar die leggen het toch effe anders uit dan jouw kortzichtige bekrompen herder geklep.
Net als de mechelaar zelf,verdedigings en angst-agressie...yep soort bij soort.En nu....ouwe Dingo...Legologie!Ja heb ik geleerd bij Sesamstraat!
:mrgreen:
Dingo
Zeer actief

en wat heeft dit met africhting te maken????? :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

henny schreef:Zal mijn best doen om a.s. weekend bij de Medio bokaal ook wat leuke foto's te maken....
ben benieuwd :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Sinds wanneer ben jij oud Dingo :V :V :V :V
(van horen zeggen???)
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Dingo
Zeer actief

Hugo schreef:Sinds wanneer ben jij oud Dingo :V :V :V :V
(van horen zeggen???)
jaja, een echte kenner heeft zich ermee bemoeit....ik ben oud. Maar, met mensen die aan pakwerk doen en die met politiehonden werken kan hij wel praten :piew ......
AfbeeldingAfbeelding
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

dobervriendin schreef:
henny schreef:Voorzichtig aan he???? Snap best dat hij het moeilijk vind om op te geven maar gezondheid gaat voor....

maar dan kennen jullie Ruud Broeders ook vast en zeker????
Ja die kennen we een hele goede pakwerker alleen het lukte hem nooit bij de NBG om A te worden. Heel jammer.
Maar dat lag niet aan zijn kwaliteiten!!!! ;)
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik snap de discussie niet
in belgie zijn er hondenscholen waar je zelfs met een pit een ab en andere rassen mag trainen( je moet zo een pit soms eens zien vliegen :ok: ) sommige doen het voor de fun .
als ik met rocco ga trainen voor ipo maakt het me geen reet uit dat hij niet de beste is met de meeste bijtkracht omdat ik weet dat de mechelaars toch aan de top blijven

maar ik hoop dat er ooit ens een minder bekend ras in de top 10zou komen :-D

btw martin heb je enkele foto's van de boerboel die ipo doet in rusland

zou wel tof zijn
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:
(van horen zeggen???)
jaja, een echte kenner heeft zich ermee bemoeit....ik ben oud. Maar, met mensen die aan pakwerk doen en die met politiehonden werken kan hij wel praten :piew ......
29 jaar ervaring toch????Lijk je me geen 30,of je moet in je boxpakje al pakwerk zijn gaan doen? :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

(van horen zeggen???)
?????Ja! :mrgreen: Van Bimbo...uhhhh...Dingo zelf! :mrgreen:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Angel-eyes schreef:
(van horen zeggen???)

heb je te veel tulpen geblowd ofzo :?

8)
Rob*
Zeer actief

scooby doo schreef:
Angel-eyes schreef:
(van horen zeggen???)

heb je te veel tulpen geblowd ofzo :?

8)
Kun je die gebruiken om te blowen dan?? 8O
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Angel-eyes schreef:
Net als de mechelaar zelf,verdedigings en angst-agressie...yep soort bij soort.En nu....ouwe Dingo...Legologie!Ja heb ik geleerd bij Sesamstraat!
Weer een bewijs dat je wat in de mist praat. je weet niets van africhting af, noch van de mechelaar.
Een angstbijter hapt, een angstbijter heeft een nerveuze, korte beet. Een mechelaar in de africhting bijt, duwt (en niet trekt) en lost pas wanneer hij moet lossen... Eén vaste beet en het doodbijten (en niet doodschudden!) van de buit, dat is de kwaliteit van de beet van een mechelaar. Daar is hij honderd jaar lang op geselecteerd. Mechelaars met een slechte, onrustige beet worden uit de fok geweerd, want die komen nergens in de sport.
Rob*
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:
Angel-eyes schreef:
Weer een bewijs dat je wat in de mist praat. je weet niets van africhting af, noch van de mechelaar.
Een angstbijter hapt, een angstbijter heeft een nerveuze, korte beet. Een mechelaar in de africhting bijt, duwt (en niet trekt) en lost pas wanneer hij moet lossen... Eén vaste beet en het doodbijten (en niet doodschudden!) van de buit, dat is de kwaliteit van de beet van een mechelaar. Daar is hij honderd jaar lang op geselecteerd. Mechelaars met een slechte, onrustige beet worden uit de fok geweerd, want die komen nergens in de sport.
Was een vergelijk naar de persoon,zoals er ook miskleunen onder mensen zijn,zijn die er ook bij honden!
En tuurlijk lul ik in de mist,maar voorlopig voel je je geroepen te antwoorden?
Maar je geeft wel gelijk meer info over waarom jij denkt dat een Mechelaar niet zo is?
Als ik de site wil geven aan Dildo...uhhhh....Dingo dan is het onzin,maar het ging erbij mij om waarom dat dan gezegt is,vind ik gewoon effe interressant. ;)
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

scooby doo schreef:ik snap de discussie niet
in belgie zijn er hondenscholen waar je zelfs met een pit een ab en andere rassen mag trainen( je moet zo een pit soms eens zien vliegen :ok: ) sommige doen het voor de fun .
als ik met rocco ga trainen voor ipo maakt het me geen reet uit dat hij niet de beste is met de meeste bijtkracht omdat ik weet dat de mechelaars toch aan de top blijven

maar ik hoop dat er ooit ens een minder bekend ras in de top 10zou komen :-D

btw martin heb je enkele foto's van de boerboel die ipo doet in rusland

zou wel tof zijn
Het moet nog in de aard van het beestje liggen. Een Boerboel die mag bijten en dan weer moet lossen, zegt na 3 aanvallen 'loop naar de pomp', en na een paar trainingen is hij erop uitgekeken. Een mechelaar kun je de ganse dag doen bijten, elke dag opnieuw.
Ik heb niets tegen het africhten van andere rassen dan een mechelaar, ik wil het zelf aanmoedigen, maar weet dan dat het ringprogramma voor en door mechelaars is, het is het programma waarop de mechelaar al honderd jaar wordt geselecteerd. Als je het ringprogramma gaat gebruiken om een ander ras te selecteren, dan heeft dit gevolgen voor het rastype. Een africhtingsprogramma moet aangepast zijn aan het ras, en aan de fokdoelstellingen van dat ras.
De site met foto's van de Russische boerboel in de IPO ligt er even uit.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”